جی پاور G8M هوریکان RS و RR، عقاب تیزچنگ باواریا!

پنج‌شنبه 14 مرداد 1400 - 12:30
مطالعه 5 دقیقه
G-POWER_G8M_HURRICANCE_RR_07
ب‌ام‌و M8 گرندتورر پرچم‌دار باواریاست که از قدرت و دینامیک سطح بالایی سود می‌برد اما جی پاور می‌گوید همیشه فضا برای بهبود وجود دارد. اعضای جدید...

ب‌ام‌و M8 گرندتورر پرچم‌دار باواریاست که از قدرت و دینامیک سطح بالایی سود می‌برد اما جی پاور می‌گوید همیشه فضا برای بهبود وجود دارد. اعضای جدید قوی‌ترین خودروهای این تیونر یعنی G8M هوریکان RS و RR به تازگی معرفی شده‌اند و با قدرت 887 اسب بخاری خود می‌توانند سوپرکارها را شرمنده نمایند! پکیج تیونینگ جی پاور برای تمامی فرم‌های بدنه این خانواده شامل کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه در دسترس می‌باشد.

این اولین پروژه تیونینگ جی پاور روی M8 نیست زیرا قبلاً نیز کیت‌های ارتقای متنوعی را دیده بودیم. البته همچون همیشه مدل‌های هوریکان قوی‌ترین پکیج‌های تیونینگ را ارائه می‌کنند.

ب‌ام‌و M8 کامپتیشن در حالت استاندارد از پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو با قدرت 625 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتون متری سود می‌برد. جی پاور با الهام از مدل G5M هوریکان RR سال پیش قدرت M8 را به 887 اسب بخار و گشتاور را به 1050 نیوتون متر رسانده است. البته مدل G8M هوریکان RS اندکی قدرت کمتری داشته هرچند با وجود خروجی 828 اسبی و گشتاور 1050 نیوتون متری اصلاً کمبودی وجود نخواهد داشت.

هر دو کیت تیونینگ یاد شده باعث تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌شوند که این تغییرات شامل ارتقای توربوشارژرها نیز می‌باشد. قوی‌ترین کیت جی پاور باعث بهبود بخش‌هایی همچون پیستون‌ها، یاتاقان‌ها، سیستم خنک‌کنندگی و... می‌شود. هر دو مدل از اگزوز فولادی ضدزنگ سود می‌برند. این سیستم اگزوز دارای خروجی‌های اسپورت، مبدل‌های کاتالیتیک اسپورت و خروجی‌های کربنی 110 میلی‌متری است.

به لطف افزایش قدرت قابل‌توجه، هر دو مدل G8M هوریکان RS و RR توانایی ثبت حداکثر سرعت 340 کیلومتر در ساعت را دارند. البته سرعت این خودروها به خاطر لاستیک‌ها محدود شده است. اگرچه جی پاور اشاره‌ای به شتاب محصولات خود نکرده اما قطعاً این دو مدل شتابی بهتر از شتاب 3.2 ثانیه‌ای مدل استوک خواهند داشت.

از نظر بصری باید به رنگ بدنه نارنجی روشن اشاره کرد که با عناصر فیبر کربنی ترکیب جذابی را به وجود آورده‌اند. این خودروها همچنین از کاپوت کربنی جدید ساخت ونچوری سود برده است. بال عقب نیز از جنس فیبر کربن می‌باشد.

جی پاور دو نوع رینگ 21 اینچی فورج کاری را نیز عرضه کرده است. سیستم تعلیق نیز به لطف فنرهای قابل تنظیم جدید کاهش ارتفاع یافته است. نهایتاً باید به بخش کابین اشاره کرد که دارای پوشش چرم دست‌دوز و آلکانترا و تریم فیبر کربن می‌باشد. یک پلاک شماره‌دار نیز در سمت سرنشین نصب می‌شود تا بدانیم این یک M8 معمولی نیست.

G8M هوریکان RS و RR هنوز در وب‌سایت رسمی جی پاور ظاهر نشده‌اند و قیمت آن‌ها نیز مشخص نشده اما M5 تیون شده با نام G5M هوریکان RR قیمت 115 هزار یورویی دارد و بنابراین با محصولی ارزان‌قیمت طرف نخواهیم بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.