پلتفرم جدید بی ام و Neue Klasse؛ 48 کیلومتر شعاع حرکتی با 1 دقیقه شارژ باتری!

یک‌شنبه 15 آبان 1401 - 03:50
مطالعه 4 دقیقه
2022-bmw-i3-edrive35l-diagrams
با اینکه اولین خودروی الکتریکی شکل گرفته بر پایه پلتفرم جدید Neue Klasse بی‌ام‌و تا سال 2025 تولید نخواهند شد اما ژرمن‌ها در انتشار اطلاعات و...
تبلیغات

با اینکه اولین خودروی الکتریکی شکل گرفته بر پایه پلتفرم جدید Neue Klasse بی‌ام‌و تا سال 2025 تولید نخواهند شد اما ژرمن‌ها در انتشار اطلاعات و جزئیات مربوط به این معماری کاملاً جدید سخاوتمندانه عمل کرده‌اند. این ساختار باعث می‌شود شعاع حرکتی و سرعت شارژ محصولات نوین این برند 30 درصد بیشتر از باتری‌های کنونی باشد و درعین‌حال 20 درصد نیز وزن کمتری داشته باشند. همچنین گفته می‌شود هزینه‌های تولید نیز تا 50 درصد کاهش خواهد یافت و میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن نیز 60 درصد کمتر از میزان کنونی خواهد بود.

از جمله اطلاعات دیگر می‌توان به افزایش 20 درصدی تراکم انرژی و تضمین ارائه 80 درصد پرفورمنس حتی پس از 10 سال استفاده اشاره کرد. باتری‌های موردبحث شعاع استاندارد 46 میلی‌متری و دو ارتفاع مختلف 95 میلی‌متر برای خودروها و 120 میلی‌متر برای شاسی بلندها خواهند داشت. مجله خودرو می‌گوید بی‌ام‌و با معرفی خودروهای i3 و iX3 تولید شده بر پایه پلتفرم Neue Klasse انقلابی در محصولات بدون آلایندگی خود ایجاد خواهد کرد.

این مجله بریتانیایی به نقل از فرانک وبر مدیر ارشد تکنولوژی بی‌ام‌و اظهار می‌دارد باتری‌های یاد شده می‌توانند با هر دقیقه شارژ 48 کیلومتر شعاع حرکتی را ارائه کنند. این روند تا 604 کیلومتر شعاع حرکتی ادامه خواهد داشت و برای رسیدن باتری از 0 به 95 درصد شارژ تنها 12 دقیقه زمان نیاز خواهد بود. یکی دیگر از مدیران ارشد این خودروساز نیز چند ماه پیش گفته بود محصولات شکل گرفته بر پایه پلتفرم جدید بی‌ام‌و شعاع حرکتی بیش از 1000 کیلومتر نخواهند داشت. او گفته بود رسیدن به بردهای بالاتر از نظر فنی ممکن خواهد بود اما تیم بی‌ام‌و نمی‌خواهد از این رقم فراتر برود زیرا امری ضروری نیست.

مجله خودرو مدعی است خودروهای الکتریکی جدید بی‌ام‌و قدرتی بین 268 تا 1341 اسب بخار خواهند داشت و احتمالاً بیشترین قدرت تولیدی به مدل‌های چهار موتوره M مربوط خواهد بود. باتری‌هایی با ظرفیت 75 تا 150 کیلووات ساعت نیز این پیشرانه‌ها را تغذیه خواهند کرد. لاستیک‌های جدید محصولات بی‌ام‌و نیز به منظور ارائه حداکثر شعاع حرکتی از تکنولوژی جدیدتری سود خواهند برد تا مقاومت چرخشی آن‌ها 7 درصد کمتر باشد. ترمزهای بهینه‌تر و سایر بهبودها نیز موجب خواهد شد حداکثر شعاع حرکتی ممکن ارائه شود.

مدیر بی‌ام‌و گفته است راندمان آئرودینامیکی محصولات شکل گرفته بر پایه پلتفرم جدید این برند 25 درصد بهتر خواهد بود و این خودروساز در حال توسعه یک حالت سواری مخصوص اتوبان است که در سرعت‌های بالای 113 کیلومتر در ساعت کار می‌کند تا خودروها آئرودینامیک بهتری داشته باشند. این مدیر ارشد گفته بود تلاش‌های زیادی برای بهبود طراحی محصولات بی‌ام‌و صورت می‌گیرد. ما می‌توانیم انتظار محصولاتی با فاصله بین محوری بیشتر، اورهنگ جلوی کوتاه‌تر و نمای عقب با آئرودینامیک بهتر را داشته باشیم. قرار است پیش‌نمایش پلتفرم جدید بی‌ام‌و Neue Klasse در ژانویه 2023 (دی‌ماه 1401) در CES لاس‌وگاس صورت بگیرد و این خودروساز از کانسپت جدید ویژن رونمایی کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.