لذت رانندگی با شاسی بلند بی ام و X6 M تیونینگ در اتوبان؛ رقیب اوروس!
اولین شاسیبلند بیامو با کد مدل X5 در سال 1999 رونمایی شد. نسخهی کوپه با کمی افزایش ابعاد بدنه، X6 نام گرفت و سال 2008 به تولید رسید تا یکی از محبوبترین خودروهای بیامو باشد. نسلهای بعدی، موفقیت نسل اول را تکرار نکردند اما همچنان سودآور و پرتقاضا محسوب میشوند.
جدیدترین مدل X6 امروزه با نسل سوم درحال تولید است. این خودرو سال 2019 رونمایی شد و حالا یکی از معدود محصولات بیامو محسوب میشود که نسخهی هیبرید یا پلاگین هیبرید ندارد. چهار نوع پیشرانهی بنزینی و دو مدل دیزلی، بیامو X6 را به گزینهای بسیار مناسب برای علاقهمندان شاسیبلندهای اسپرت تبدیل کردهاند.
تنها گیربکس قابل سفارش برای X6 امروزی، 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF آلمان است که با نام 8HP شناخته میشود. این جعبهدنده سال 2008 رونمایی شد و حالا روی انواع خودروهای بیامو، آئودی، آلفارومئو، رولزرویس، بنتلی و حتی مدلهای امریکایی مثل جیپ رانگلر و دوج دورانگو SRT هلکت نصب میشود.
مدلهای استاندارد X6M مجهز به موتور توئین توربو شارژ 4/4 لیتری با قدرت 600 تا 625 اسب بخار هستند. نهایت گشتاور این خودرو به 750 نیوتنمتر میرسد تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 3/8 ثانیه با نهایت سرعت محدودشده به 250 کیلومتر برساعت فراهم کند. وزخ خالص X6M حدود 2300 کیلوگرم است و همراه سیستم دو دیفرانیسل، میانگین مصرف سوخت 10 لیتر در صد کیلومتر ارائه میدهد.
نسخهی تیونینگشده از X6M در ویدئوی گروه هلندی اتوتاپ NL، قدرت 670 اسب بخار و گشتاور 935 نیوتنمتر دارد. این نمونه، براساس اطلاعات فنی منتشر شده، در زمان 3/6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و با حذف محدودکننده، نهایت سرعت بالاتر از 300 کیلومتر برساعت دارد.
یکی از نکات جالب در ویدئو، پلاک ایتالیایی برای خودرو است. مدل استاندارد X6M آستانه قیمت 115 هزار دلار دارد و بهندرت با آپشنهای سفارشی در ایتالیا دیده میشود. خودروی موجود در فیلم، مجهز به رینگهای 21 اینچ، رنگ بدنهی زرشکی متالیک موسوم به Ametrin Metallic و کالیپر ترمزهای تقویتشده به رنگ قرمز است. مجموع این امکانات بهعلاوهی هزینهی تیونینگ، احتمالا قیمت نهایی را به 150 هزار دلار میرساند. نام و مشخصات گروه یا شرکت ارتقادهندهی خودرو ذکر نشده است.