بی ام و X6M با تیونینگ G پاور به حریم سوپراسپرتها میرسد
احتمالا شما هم در نگاه اول متوجه تغییرات ایجاد شده در این نسخه بیامو X6 M نشوید اما این خودرو حرفهای زیادی برای گفتن دارد. فارغ از اجزای ظاهری جدید مانند لوگوی G پاور در عقب و جلو و رینگهای دورنگ ریزپره آلیاژی، چیز خاصی دیگری در بخش بیرونی این X6 M تغییر نکرده است و تمام اجزای اصلی مانند پنل درها، سپرها، اسپلیتر و دیفیوزر عقب متعلق به کارخانه بیامو هستند.
اگر از نمای ظاهری بگذرید و در کاپوت را باز کنید، با پوشش سفارشی موتور G پاور مواجه خواهید شد که قلب تپنده این خودرو را در زیر خود پنهان کرده است. تیونر آلمانی میگوید که X6 M که پس از جراحیهایش با نام «GX6M بای توربو» شناخته میشود، از 820 اسب بخار قدرت و 1,000 نیوتن متر گشتاور سود میبرد.
نسخه استاندارد کارخانه X6 M با استفاده از یک پیشرانه 4.4 لیتری تویین توربوی V8 از 625 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور سود میبرد که حتی برای یک سوپراسپرت هم کافی به نظر میرسد. این خودرو با وجود وزن بالایی که دارد میتواند در عرض 3.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و شتابگیری را تا دستیابی به سرعت 285 کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. از آنجا که GX6M بای توربو G پاور از قدرت بیشتری سود میبرد، انتظار داریم که این مدل توان بیشتری در حرکت در خط مستقیم داشته باشد و خود را به مرز 3 ثانیه نزدیک کند.
تیونر آلمانی اعلام کرده که علاقهمندان برای تبدیل کردن X6 M خود به یک دستگاه GX6M بای توربو باید مبلغی 24,167 دلاری را بپردازند. البته این تیونر برای کسانی که 820 اسب بخار قدرت را زیاد قلمداد میکنند، نسخه ارزانتری را هم تدارک دیده است که با تکیهبر همان فناوری و موتور بیامو، 780 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهند. نسخه سومی هم در فهرست خرید G پاور وجود دارد که با تولید 700 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور به نسخه استاندارد نزدیکتر است.
به این ترتیب، مالکان GX6M بای توربو میتوانند با خیال راحت با مالکان فراری پروسانگوئه کلکل کنند و در رقابتهای درگ، سریعترین شاسیبلندها را به چالش بکشند. در مقام مقایسه باید گفت که شاسیبلند اسپرت فراری با استفاده از موتور 6.5 لیتری V12 تنفسطیبعی خود، 725 اسب بخار قدرت و 716 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد تا در عرض 3.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. شاسیبلند لامبورگینی اوروس هم از پیشرانه 4 لیتری V8 تویین توربوی خود 666 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را استخراج میکند.
با توجه به اینکه قیمت پایه X6 M از 114 هزار دلار آغاز میشود، هزینه مالکیت یک دستگاه GX6M بای توربو به 138 هزار دلار میرسد که در برابر نرخ 242,000 و 398,000 دلاری شاسیبلندهای لامبورگینی و فراری ناچیز محسوب میشود و این شاسیبلند آلمانی را به رقیبی اقتصادی و قدرتمند تبدیل میکند. نظر شما درباره این خودرو چیست؟