معرفی بی ام و M3 تیونینگ چین! آیا جلوپنجره سنتی بهتر است؟
جلوپنجرههای بزرگ و بحثبرانگیز بیامو M3 و M4 از همان ابتدا طرفداران این برند را به دو دسته تقسیم کرد. حالا یک استودیو طراحی به نام لونی استودیو از شنژن چین، با رونمایی از یک سپر جدید، دقیقاً همان چیزی را ارائه کرده که منتقدان میخواستند یعنی چهرهای سنتیتر و آرامتر؛ اما در یک چرخش غافلگیرکننده، به نظر میرسد جامعهای که روزی این طراحی را به سخره میگرفت، حالا به دفاع از آن برخاسته است. سپر جدید لونی استودیو، جلوپنجرههای عمودی و بزرگ را با ورودیهای هوای کوچکتر و افقی، شبیه به سری 3 معمولی جایگزین میکند. این طراحی تقریباً تمام ایراداتی را که طرفداران در زمان معرفی این خودروها در سال ۲۰۲۰ مطرح کرده بودند، برطرف میکند.
این استودیو با چاپ سهبعدی نمونههای اولیه و تست سنسورهای جلو، اطمینان داده که نسخه نهایی کاملاً کاربردی و شبیه به رندرهای دیجیتالی خواهد بود. هرچند پیشازاین تیونرهای دیگری مانند آدرو نیز تلاشهای مشابهی کرده بودند اما اجرای تمیز و نزدیک به طراحی کارخانهای لونی استودیو، یکی از بهترینها تا به امروز است. بااینحال، واکنشهای اولیه به این اصلاحیه آن چیزی نبود که انتظار میرفت. بسیاری از علاقهمندان در شبکههای اجتماعی استدلال میکنند که طراحی جسورانه بیامو بهمرور زمان برایشان جذاب شده و سپر جدید بیشازحد محافظهکارانه و تکراری به نظر میرسد؛ گویی یک قدم به عقب است.
این اولین بار نیست که یک طراحی جنجالی بیامو پس از مدتی به محبوبیت میرسد. وقتی بیامو سری نسل E60 با طراحی کریس بنگل در اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی عرضه شد، بسیاری آن را ناهماهنگ و اغراقآمیز خواندند اما امروز، از آن بهعنوان یکی از زیباترین سری پنجهای تاریخ یاد میشود. به نظر میرسد همان داستان در حال تکرار است. کیت بدنه لونی استودیو بدون شک چشمگیر است اما واکنش طرفداران یک حقیقت غیرمنتظره را ثابت میکند؛ شاید تیم طراحی بیامو از همان اول حق داشت و آنچه روزی جنجالی بود، حالا به یک امضای نمادین تبدیل شده است.