هرچند در نسل چهارم بامو X3 خبری از نسخهٔ اسپرت M نیست ولی AC اشنیتزر با ارائهٔ کیت بدنهٔ جدید، ظاهری اسپرت و تهاجمی به این شاسیبلند بخشیده است.
بامو X3 نسل چهارم سال گذشته رونمایی شد و شرکت تیونینگ آلمانی AC اشنیتزر با سرعت عمل، این شاسیبلند را با پکیجی اسپرت جذابتر کرده است. AC اشنیتزر که از سال ۱۹۸۷ تأسیس شده، به دلیل تیونینگ خودروهای بامو از M3 کلاسیک نسل E30 گرفته تا i3، شهرت جهانی دارد. سری ۵ و M2 از مدلهای کنونی هستند که میتوانند با قطعات AC اشنیتزر ارتقا یابند و حالا X3 نیز به این فهرست اضافه شده است. طبق سبک همیشگی AC اشنیتزر، تغییرات ظاهری شامل مجموعهای از افزودنیهای تهاجمی است که به گفته این شرکت، داونفورس واقعی ایجاد میکنند.
این پکیج بر پایه مدل M Performance X3 طراحی شده و در بخش جلویی، یک اسپلیتر منحصربهفرد از جنس پلیاورتان، بالههای کناری جدید، رکابهای جانبی و یک اسپویلر سقفی را شامل میشود. چندین طرح رینگ از ۱۹ اینچ تا ۲۲ اینچ ارائه شده که به لطف اسپیسرهای ۱۰ میلیمتری در هر سمت و کیت کاهش ارتفاع فنرها تا ۲۵ میلیمتر، فضای گلگیرهای X3 را بهتر پر میکنند. در بخش عقب، فقدان خروجی اگزوز قابلتوجه است، زیرا این مدل مجهز به پیشرانه ۲ لیتری دیزلی چهار سیلندر است. بااینحال، پکیج AC اشنیتزر تنها برای این مدل ۱۹۷ اسب بخاری دیزلی نیست زیرا به گفته شرکت، نسخهای برای مدل اسپرتتر ۳۹۸ اسب بخاری M50 نیز در حال آمادهسازی است.
این قویترین مدل خانوادهٔ نسل چهارم X3 محسوب میشود زیرا متأسفانه بامو در حال حاضر برنامهای برای عرضه X3 M جدید ندارد. تغییرات AC اشنیتزر اما صرفاً به نمای بیرونی محدود نمیشود. در داخل کابین، مجموعه پدالها، جای پا و روکش کنترلر iDrive همگی از جنس آلومینیوم هستند و یک نگهدارنده سوئیچ اختصاصی AC اشنیتزر نیز ارائه شده که بهسادگی در یکی از جالیوانیها قرار میگیرد. قیمت ارتقاهای AC اشنیتزر هنوز اعلام نشده ولی با توجه به قیمت پایه ۵۴,۵۴۰ پوندی X3 20d M Sport، هزینه کل احتمالاً در حدود ۶۰ هزار پوند خواهد بود.
amir-mr
۹ تیر ۱۴۰۴جذاب شده
V8
۹ تیر ۱۴۰۴فکر نکنم
مهردادکمال
۹ تیر ۱۴۰۴چقد بد طراحی شده