بی ام و

بی ام و 525Li وارداتی پرشیا خودرو؛ قیمت و مشخصات سدان لوکس آلمانی

شرکت پرشیا خودرو در خلال برگزاری نمایشگاه خودروی شیراز از بی ام و 525Li وارداتی خود رونمایی کرده است.
بی ام و 525Li وارداتی پرشیا خودرو / نمای جلو

سری ۵ جزو کلیدی‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای بی ام و است که تاریخچه درخشانی در ارائه سواری باکیفیت و اسپرت به همراه شاخصه‌های یک سدان لوکس دارد. با اینکه جدیدترین نسل سری ۵ در بازارهای جهانی کاملاً جنجالی ظاهر شده و انتقاداتی به وزن بالای آن و طراحی ظاهری وارد شده اما بی‌تردید این نسل از سدان سطح بالای بی ام و بازهم تلاش خواهد کرد موفقیت‌های پیشین را تکرار کند. حالا و همگام با واردات محصولات سایر برندهای لوکس آلمانی از جمله مرسدس بنز و آئودی به کشور شاهد رونمایی از بی ام و 525Li وارداتی توسط پرشیا خودرو هستیم.

معرفی بی ام و 525Li وارداتی پرشیا خودرو

بازار چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان شناخته می‌شود و طبیعی است که نمانام‌های معتبر به دنبال جلب رضایت حداکثری مشتریان چینی باشند. از آنجایی که چینی‌ها علاقه وافری به فضای زیاد کابین به ویژه در بخش عقب دارند، به همین خاطر نمانام‌های آلمانی نسخه‌های طویل‌تر از خودروهای خود را با پسوند L معرفی کرده‌اند. همانند چیزی که درباره مرسدس بنز C200L دیده‌ایم، بی ام و 525Li نیز ۱۱ سانتی فاصله بین محوری بیشتری دارد. این خودرو با کد G68 شناخته می‌شود هرچند که نسل جدید سری ۵ در بازارهای جهانی با کد G60 عرضه شده است.

طراحی ظاهری

جدیدترین نسل سری ۵ از ظاهری متفاوت نسبت به اکثر ساخته‌های فعلی این برند سود می‌برد و در واقع آن را می‌توان پلی به سوی محصولات جدید باواریا با عنوان نئو کلاس دانست. چراغ‌های جلوی کشیده به طرفین به همراه جلوپنجره بزرگ و نمادین بی ام و نمایی با ابهت ایجاد کرده‌اند و جسارت طراحی را به رخ می‌کشند. در نسخه‌های اسپرت تر M این خودرو نیز سپری با ورودی هوای بزرگ و اسپرت تر بکار رفته است. در نمای جانبی سری ۵ فعلی همانند اکثر محصولات آلمانی شاهد خطوطی کشیده و شیک هستیم که وقار خودرو را نشان می‌دهند؛ اما شاید ساده‌ترین بخش طراحی بی ام و 525Li وارداتی پرشیا خودرو بخش عقب باشد که شاهد چراغ‌های کشیده افقی و سپری نسبتاً ساده هستیم. در مجموع طراحی جدیدترین نسل سری ۵ علیرغم انتقاداتی که به آن وارد شده کاملاً شیک و با ابهت است و رضایت خریداران را جلب می‌کند.

طراحی کابین

با ورود به کابین بی ام و 525Li وارداتی پرشیا خودرو می‌توانیم تمرکز ژرمن‌ها روی تکنولوژی و عصر دیجیتال را مشاهده کنیم. همانند دیگر محصولات بی ام و شاهد طراحی یک دست و هماهنگ هستیم که با نمایشگرهای دیجیتالی پشت آمپرها و نمایشگر مرکزی تکمیل شده است. دو نمایشگر ۱۲.۳ و ۱۴.۹ اینچی فضایی مدرن ایجاد کرده‌اند و استفاده از جدیدترین سیستم iDrive بی ام و با کنترل‌های متنوع باعث شده راننده و سرنشین حس و حال خوبی داشته باشند. کیفیت متریال بکار رفته در کابین بسیار خوب است و بر لوکس بودن خودرو تأکید می‌کند.

مشخصات فنی

جدیدترین نسل بی ام و سری ۵ با قوای محرکه گوناگونی در دسترس است اما بی ام و 525Li وارداتی پرشیا خودرو از پیشرانه هیبریدی خفیف استفاده می‌کند. این مجموعه شامل موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور است که نیروی خود را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک روانه چرخ‌های عقب می‌کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این سدان آلمانی در حدود ۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بی ام و برای این خودرو از سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و چند اتصالی در عقب استفاده کرده تا سری ۵ موردبحث از نظر دینامیک سواری و پایداری سرآمد کلاس خود باشد. در جدول زیر مشخصات کلیدی 525Li وارداتی دیده می‌شود.

نام خودرو

بی ام و 525Li

موتور

۴ سیلندر ۲ لیتری هیبریدی خفیف

قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)

۱۹۰/۳۱۰

گیربکس

۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

صفر تا صد کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۸.۲

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۲۵

مصرف سوخت (لیتر در صد کیلومتر)

۶.۳

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۵۱۷۵/۱۹۰۰/۱۵۲۰

فاصله بین محوری (میلی‌متر)

۳۱۰۵

حجم فضای بار (لیتر)

۵۴۰

وزن (کیلوگرم)

۱۷۹۰

ظرفیت باک سوخت (لیتر)

۶۰

تجهیزات و امکانات

طبیعی است که به عنوان خودرویی لوکس، بی ام و 525Li وارداتی پرشیا خودرو با دست پر وارد میدان شود. مهم‌ترین تجهیزات این خودرو شامل نمایشگرهای دیجیتالی، سقف پانورامیک، صندلی‌های چرمی به همراه حافظه صندلی راننده و دارای گرم‌کن، تهویه مطبوع خودکار چند ناحیه‌ای، دستیار پارک، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، پدل شیفتر، سیستم صوتی هارمن کاردن، سیستم نیمه خودران و… هستند.

قیمت و زمان عرضه بی ام و 525Li وارداتی پرشیا خودرو

هنوز زمان ورود رسمی این خودرو به بازار مشخص نیست اما بر اساس شنیده‌ها قرار است پیش‌فروش بی ام و 525Li از به‌زودی آغاز شود. این خودرو در کشور چین حدود قیمت ۶۰ هزار دلاری دارد که با در نظر گرفتن هزینه‌هایی از جمله عوارض گمرکی و… احتمالا بهایی در حدود ۱۰ میلیارد تومان برای کشورمان خواهد داشت. بی‌شک قیمت خودروی موردبحث در بازار آزاد بسیار بیشتر از قیمت نمایندگی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. PURIYA

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (865 ديدگاه)

    چرا لکسوس و تویوتا وارد نمیکنید خدا لعنتتون کنه
    اگه واردات باز شده کامل ،خب لکسوس بیارید لکسوس ES و IS قیمتاشون هم تو همین رنج هست
    تویوتا کمری بیارید راو فور بیارید ایران نیاز به ماشینای با دوامی داره که حساسیت بنزین ندارن یا حداقل کمتر از بقیه برندا هست، اونم تو شرایطی که بنزین سوپر نیست

    موافقم 26
    مخالفم 6
    1. John

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      چون تویوتا و لکسوس تو چین ساخته نمیشه ولی اینا میشه

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. 2646.1

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (55 ديدگاه)

        دوست عزیز

        متاسفانه تمام برندهای وارداتی از جمله تویوتا، هوندا، نیسان، بی ام و و … تولیدات جویت ونچرهای این کمپانی با خودروسازهای چینی (ساخت کشور چین) هستند.
        البته اندک مدل هایی هم ظاهرا ژاپنی قرار است وارد شود که به نظرم وعده سر خرمن است.

    2. ابی شفیعی

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      جدی جدی من نمیدونم با این وضعیت بنزین تواین مملکت، اینا با چه عقلی چنین هزینه ای میکنن

  2. مهدی

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (248 ديدگاه)

    مدل‌های ب ام و 528 نسل‌های قبل که تو ایران هستند (2013-2014) مشخصات فنی بهتری دارند.

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. (Mercedes Benz:the best or nothing)

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (413 ديدگاه)

      ببین عزیز اون بی‌ام‌و ۵۲۸ که شما فرمودی مدلش از این ‌‌بالاتره و در واقع این بی ام و ۵۲۵ که داره وارد میشه تمرکزش رو مصرف سوخت پایین هستش و برای شهر طراحی شده که به نظر من مشخصات فنیش از بیشتر خودرو های وارداتی بهتره
      حالا می‌تونستن ۵۳۰ رو وارد کنن یا همین مدل رو با مشخصات بهتر چون تو بعضی از بازارها ۵۳۰ مدل پایه سری ۵ هست ولی خب وارد نکردن دیگه تو که اینا رو می‌شناسی
      در ضمن سری ۵ و e کلاس جز کم استهلاک‌ترین و استانداردترین خودروهای جهان هستن و این رو کاملا اثبات کردن

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. SS

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (907 ديدگاه)

        سری 5 کم استهلاک 🤣🤣🤣
        برای 3 تا 5 سال اول شاید… اون هم شاید
        اصلا سری 5 کارکرده میخری که با مکانیکت دوست بشی مخصوصا اگر e60 باشه

        موافقم 8
        مخالفم 6
        1. (Mercedes Benz:the best or nothing)

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (413 ديدگاه)

          عزیزم مگه شما بی ام و سری ۵ داشتی؟؟؟
          من متوجه نمی‌شم وقتی تا حالا حتی سوار بی‌ام‌و سری ۵ هم نشدی واسه چی میگی که استهلاکش زیاده
          تو سایت‌های خارجی هم کاملاً مشخصه که ‌ بی ام و جز کم استهلاک‌ترین و قابل اعتمادترین خودروهاست می‌تونید برید خودتون تماشا کنید
          لطفاً کامنتم رو با دقت بخون تا کامل برات توضیح بدم
          هر ماشینی رو اگه بهش نرسی استهلاکش زیاد میشه و استهلاکش میره بالا حتی همین پراید

          من فکر می‌کنم که یه چند نفر شایعه پراکنی کردن که ماشین آلمانی سرطانه یا مثلاً استهلاکش خیلی زیاده در صورتی که اصلاً اینطور نیست
          من خودم ماشین آلمانی ندارم ولی بعضی از دوستانم که ماشین آلمانی دارن واقعاً راضی هستن و من بارها و بارها ازشون پرسیدم که استهلاک اینجور ماشینا چه جوریه
          و به من گفتن که واقعاً عالیه و کم استهلاکه

          من خودم هم فکر می‌کردم ماشین‌های آلمانی پرخرج هستن ولی از وقتی که از دوستانم در مورد خرج خودروهاشون پرسیدم گفتن که از ژاپنی هم کم استهلاک تره حالا نمی‌دونم راست یا دروغ
          ولی شما یه چیزی رو هم باید در نظر بگیری دوست عزیز و اون اینه که خودروهای آلمانی فوق العاده پرآبشن هستن در صورتی که خودروهای ژاپنی آپشن‌های متوسطی دارن و دلیل استهلاک بالای برخی از خودروهای آلمانی هم دقیقاً همینه
          چون آپشن‌های فوق العاده گرون قیمت و خفنی دارن استهلاکشون میره بالا چون بعضی وقتا این آپشن‌ها و قطعات نیاز به رسیدگی و تعویض دارن و اگه منظورت رسیدگی به اینجور آپشنا هست که اینا رو نباید حساب کنی چون بالاخره هر ماشینی اگه آپشناش بره بالا (((فرقی نداره که ژاپنی باشه یا آلمانی))) استهلاکش هم میره بالا

          و در آخر خواهشی که از شما دارم اینه که در مورد چیزهایی که اطلاعات یا تجربه دارین نظر بدین تا بقیه هم استفاده کنن نه اینکه بیاید الکی یکی رو مسخره کنید و نظر خودتون رو که بدون کوچکترین اطلاعاتی هست بنویسین و بفرستین
          در ضمن من خودم دوتا ماشین ژاپنی دارم یکی میتسوبیشی گالانت و یکی هم ماکسیما که قصد دارم در آینده‌ای نه چندان دور این دو تا خودرو رو بفروشم و برم تو کار خودروهای آلمانی بعد اون موقع میام از استهلاک پایین خودروی آلمانی براتون صحبت می‌کنم و تجربه‌ام رو براتون می‌نویسم

          موافقم 4
          مخالفم 4
        2. SS

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (907 ديدگاه)

          بله دو تا هم داشتم از سری های مختلف پس ظاهرا شما هستی که نمیدونی در مورد چی صحبت میکنی
          بله ممکنه یه استثنا هم وجود داشته باشه که خیلی تمیز باشه در سری اف 10 خودم دیدم (که البته در واقع طرف از ماشین استفاده نمیکرد)
          البته به نظرم تو سری 5 به جز ای 60 چون اون ای 60 که من داشتم جزو تمیزترین ها بود و خیلی هم بهش رسیدگی میکردم ولی باز هم مشکلات خودش رو داشت.
          در ضمن شما از دوستانتون پرسیدین و خودتون تجربه نداشتین. دوستانتون ماشین خودشون رو تخریب نمیکنن و من هم تا وقتی داشتمش میگفتم خرج و دردسرش ارزشش رو داره.
          به نظر من آلمانی ها لوکس به خصوص ب ام و فقط به درد لیز برداشتن به صورت صفر میخورن و بعدش واقعا سوار شدنشون حوصله میخواد.
          سایتهای خارجی دقیقا برعکس حرف شما رو میگن و همه دسترسی دارن و میدونن ب ام و از نظر ارور دادن و تعمیر به قدری بد هستن که بعضی مکانیک ها دیگه اصلا حاضر به پذیرشش هم نیستن. در ضمن لکسوس هم آپشن داره ولی هیچوقت به اندازه ب ام و خراب نمیشه در این زمینه حتی ب ام و رو با بنز و پورشه هم یکی نکنین

          موافقم 2
          مخالفم 3
        3. (Mercedes Benz:the best or nothing)

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (413 ديدگاه)

          در پاسخ به شما دوست عزیز آقای(ss) باید بگم که دوستان من خیلی با من راحت هستن یه جورایی رفیق‌های واقعی من هستن و از بچگی با هم دوست بودیم و من هم نمی‌گم که اونا میان کامل راجع به ماشینشون توضیح میدن اما من باهاشون مسافرت هم رفتم و تا حالا هیچ ارور و مشکلی از ماشین‌هاشون ندیدم
          بعد یه نکته‌ای که هست اینه که اون بی‌ام‌و سری e60 رو قبول دارم که استهلاکش بالا هست ولی بی‌ام‌و بعد از اون نسل خیلی رو استهلاک کار کرد و تو مجلات خودرویی جز قابل اطمینان‌ترین خودرو هاست
          پس معلوم شد تا حالا حتی از نزدیک خودرو آلمانی هم رد نشدی پدر من یه بی ام و ۵۱۸ داره که از صفری دست خودش هست و تا حالا خرجی خاصی هم براش نکرده فقط بعضی وقتا مصرفی‌هاش رو عوض می‌کنه همین
          حالا انشالله خودم خودروی آلمانی می‌خرم تجربه‌ام رو به شما میگم ولی یه چیزی رو در نظر داشته باش اون خطاها و ارورها برای اینه که نزنی یه بلایی سر ماشین بیاری و حواست رو جمع کنی فقط برای همینه و مشکلی ایجاد نمی‌کنه چون من به طور کامل از دوستانم راجع به خودروهاشون پرسیدم و یه مدتی هم تهران پیش دوستم که تو کار تیونینگ و تعمیر بی‌ام‌و بود کار می‌کردم و چون من از اول به خودرو علاقه داشتم از تک تک اون صاحبان بی‌ام‌و راجع به خودروهاشون اطلاعات گرفتم و تا حالا نشده بود که بگن استهلاک ماشینمون بالاست همیشه می‌گفتن استهلاک متوسطی داره
          ولی این رو در نظر داشته باش که نباید از یه خودرو اسپرت انتظار استهلاک پایین رو داشته باشی چون یه خودروی اسپرت برای این ساخته شده که لذت رانندگی واقعی رو به صاحبش منتقل کنه و صاحبش کلی باهاش عشق و حال کنه

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. PURIYA

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (865 ديدگاه)

          درسته خرجش زیاده ولی خودت میدونس سواری ای بهت میده که هیچ ماشینی به گردش نمیرسه
          البته اگه واقعا داشته باشی میدونی
          بعدم با این بنزین مضخرف ایران و اکتان های غیر اورجینال و جاده های مضخرف با کلی دست انداز و چاله چوله معلومه استهلاک ماشین اسپرتی مثل e60 میره بالا

  3. Arash Kashani

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    جذابه درست
    ولی با توجه به بازار مریض ایران
    زیر 25 تا قیمت نمیخوره
    خوبه ها
    ولی فول نیست
    یه جورایی میشه هم قیمت 730li
    که هیشکی سری 7 رو ول نمیکنه
    بیاد اینو بخره

    موافقم 10
    مخالفم 3
  4. یحیا

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بعد از بنز چینی، قدوم مبارک بی ام و چینی هم به ایران میرسد، زنده باد خودروسازی چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا