بی ام و

بی ام و حالت هنر دیجیتال را به خودروهای خود اضافه کرد

در عصر تکنولوژی می‌توانیم هنر دیجیتال را در هرجایی ببینیم. شما هنر دیجیتال را می‌توانید در بخش‌های متنوعی شاهد باشید اما این بار بی ام و می‌خواهد این هنر دیجیتال را برای اولین بار در خودروهای خود داشته باشد. این ویژگی که حالت هنر دیجیتال نام دارد توسط یکی از هنرمندان مولتی‌مدیای چینی با نام چائو فِی خلق شده است. او یکی از افرادی بوده که خودروی هنری M6 GT3 در سال ۲۰۱۷ را طراحی کرده است. خودروی بی ام و iX M60 جدید که اخیراً در CES ۲۰۲۲ معرفی شد اولین محصول باواریا با حالت هنر دیجیتال خواهد بود.

حالت هنر دیجیتال درست همانند دیگر عملکردهای “حالت‌های مای” بی ام و کار می‌کند. با لمس یک دکمه یا از طریق کنترل صوتی، کنترل فرمان، نورپردازی و صداهای کابین به یک کار هنری دیجیتال فی تبدیل می‌شوند. طرح رنگی نمایشگر منحنی بی ام و به همراه گرافیک‌های آن نیز هماهنگ می‌شوند. این خودروساز آلمانی می‌گوید راننده و سرنشینان با این حالت هنر دیجیتال شاهد سطحی عملکردی و عاطفی در خودروی خود خواهند بود.

کار هنری ارائه شده در واحد اصلی نیز با نام کوانتوم گاردن شناخته می‌شود که فضاهای بصری مملو از نقاط، پرتوهای نور و سحابی‌ها را نشان می‌دهد. این علائم دائماً با سرعت‌های مختلف به سمت یکدیگر حرکت کرده و از یکدیگر دور شده و ابعاد آن‌ها نیز کوچک و بزرگ می‌شود. طراحی فی اکثرا نشان دهنده افراد، گروه‌ها و سیستم‌های مرتبط به یکدیگر بوده که روی یکدیگر هم تأثیر می‌گذارند. او کوانتوم گاردن را به عنوان کلکسیونی شاعرانه از جهان های مختلف، اتم‌های بی شمار و هزاران نقطه نورانی پرسرعت می‌بیند. این علائم و نشانه‌ها بزرگ‌تر و کوچک‌تر شده و از یکدیگر جدا شده و به هم می‌پیوندند.

همان‌گونه که گفته شد iX M60 2023 اولین محصول این برند با حالت هنر دیجیتال بوده اما بی ام و اظهار داشته از این ویژگی در سایر محصولاتش نیز استفاده خواهد کرد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (413 ديدگاه)

    Bmw داره وقت و هزینه خودش را تلف میکنه بهتر به چیز های کاربردی تر برسه تا تنها سرگرمی

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳۴
    1. Bilbo

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (501 ديدگاه)

      🤣🤣🤣
      زیبا بود

      موافقم ۸
      مخالفم ۳
    2. 8797

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (29 ديدگاه)

      شما خودت طرفدار بنز هستید لطفا حرف نزنید

      موافقم ۳
      مخالفم ۸
    3. حسین

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (700 ديدگاه)

      نه؛خوب کاری می‌کنه.آثار هنری،روح سرکش انسان رو به آرامش می‌رساند.

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  2. 🔥A.H MOTORS🔥

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (445 ديدگاه)

    مگه کمبود چیپ نداشتند؟😐

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  3. میثم

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چرت و پرت رو ول کن
    رو طراحی کار کن

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲۱
    1. ارین صاحب جمعی

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (339 ديدگاه)

      نه اینکه ماشین های برقی تویوتا خیلی جذاب بودن ؟؟ قشنگ معلومه رو ژاپنی ها تعصب شدید داری تا میبینی تکنولوژی بقیه تز اونا خیلی بهتره میگی چرت و پرت این چرت و پرته پس تشغالای الکتریکی تویوتا چیه ؟ هیچ تکنولوژی ندارن

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۹
      1. میثم

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        من خیلی وقته رو هیچ برندی تعصب ندارم
        حرفی از تویوتا هم نزدم البته خیلی دوسش دارم
        تو پست تویوتا bz4x هم از طراحیش ایراد گرفتم میتونی بری ببینی
        خودروساز مورد علاقه ام تسلا است چون جسارت و نبوغ و بلند پروازی هاشو واقعا دوست دارم (بی تعصب)
        حتی بعضی محصولات خوب چینی رو تحسین کردم
        تو آلمانیها هم طراحی های آئودی و پورشه و اشکودا و بعضی مدلهای فولکس رو دوست دارم و بنز و بی ام و از نظر من در طراحی بدجور پسرفت داشتن
        نسل جدید الکتریکیهای تویوتا که چندوقت پیش هم معرفی شدن حداقل از نظر طراحی اصلا نظر منو جلب نکردن.
        کم کاری و عقب موندن در الکتریکیها رو در تویوتا بوضوح میشه دید. البته اگه با قیمت رقابتی به میدون بیان که خیلی کاستی ها رو میتونه پوشش بده

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۹
        1. GT

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (936 ديدگاه)

          «تو آلمانیها هم طراحی های آئودی و پورشه و اشکودا و بعضی مدلهای فولکس رو دوست دارم»
          محض اطلاعتون اشکودا برند خودروسازی چکی هست نه آلمانی🙂

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
        2. مردیم از خوشی

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (413 ديدگاه)

          محض اطلاع اشکودا مال فولکس واگن هست (از تعداد دیس ها معلومه چقدر کاربر ها اطلاعاتشون بالاست ! )

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
    2. حسین

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (700 ديدگاه)

      هو هو هو.حالا کارت به جایی رسیده به هنر می گی چرت و پرت؟
      طراحیشم خواسته منحصر به فرد و خاص باشه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  4. مسعود

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (348 ديدگاه)

    اونوقت به چه درد میخوره؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۷
    1. حسین

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (700 ديدگاه)

      داداش.آثا هنری نظیر شعر و… روح سرکش انسان رو به آرامش می رسانند.

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  5. علی

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اگر اونا هم سر هر چی می گفتن به چه دردی می خوره مثل ماشینای ایران ماشین میساختن. سر سیستم اطلاعات سرگرمی بگن به چه دردی می خوره . سر آیرودینامیک بگن مگه می خواد بره تو پیست. سر مصرف سوخت . سر قدرت بیشتر . سر آپشنای متنوع . سر عوض کردن رنگ ماشینا که من خودم از بچگی میگفتم فک کن اینجوری بشه چی میشه . اگر میگفتن به چه دردی می خوره مثلا یه بار استفاده کردی حالا که چی هیچ پیشرفتی نداشتن.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  6. ارین صاحب جمعی

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (339 ديدگاه)

    بله اقا میثم شما درست میگی ولی باید پذیرفت تمام طراحی ها زشت شدن و فضایی

    موافقم ۲
    مخالفم ۸
    1. میثم

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      قبول دارم حرفتو
      صنعت خودرو در شرایط بسیار خاصی قرار گرفته
      . رقابت هیچوقت انقدر شدید نبوده
      . در حال گذر از درونسوز به الکتریکی هستیم
      . استارتاپهایی با تفکرات باز و به‌روز، تفکرات و استراتژیهای خودروسازان سنتی رو به چالش کشیدن
      بخاطر اینه خودروساز خوبی مثل بی‌ام‌و به بنبست طراحی رسیده چون یکی از جنبه‌های هویتی بی‌ام‌و همون جلوپنجره بود که میبینیم در مدلهای الکتریکی هم اون جلوپنجره نمادین رو داره. اگه نمیذاشت، هویتش زیر سوال میرفت، الان که گذاشته طبیعیه که همه میگن ماشین الکتریکی جلوپنجره می‌خواد چیکار.
      و خیلی عوامل دیگه باعث بروز همچین وضعیتی شده.
      بازار به زمان و تلاش بیشتر نیاز داره تا خودروسازهای سنتی خودشونو به‌روز کنن .

      باید خودمونو آماده یکسری تغییر و تحولات اساسی کنیم. یکسری‌ها میان بالا و یکسری‌ها میرن پایینتر و یکسری‌ها هم ممکنه ادغام یا حتی حذف بشن.

      خودروها بیشتر از هر زمان دیگه‌ای مصرفی میشن و یکسری پارامترهایی که امروز خیلی تاثیرگذارن مثل لذت رانندگی و روح طراحی، تغییر شکل میدن و احتنالا برای نسلهای آینده حتی خیلی مهم نباشن.
      همه چیز داره به سمت هوشمندی و روباتیک شدن پیش میره

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
  7. کافر مقدس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (981 ديدگاه)

    پدال مهد کودک شده . یک سری تازه وارد تینیجر و عشق برند که تو زندگی های واقعی حتی با اون برند ها هم ارتباطی ندارن فقط از چماغ کردن و کوبیدن برند به سر هم دیگه لذت میبرن

    موافقم ۸
    مخالفم ۸
    1. امین

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (274 ديدگاه)

      #حرف_حق

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
    2. امیر.عارف

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (871 ديدگاه)

      دوست عزیز (کافر مقدس) بخاطر همین موضوع که شما فرمودید بسیاری از دوستان قدیمی یا به پدال سر نمیزنند و یا اگر هم بازدید داشته باشند فقط گزارشها را میخوانند و هیچ نظری نمیدهند

      موافقم ۵
      مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا