بی ام و

معرفی رسمی بی ام و i3 جدید، نسخه برقی سری 3

بی‌ام‌و رسماً از i3 جدید پرده‌برداری کرده است. این خودرو یک سدان تمام الکتریکی است که بر اساس نسخه کشیده سری ۳ و صرفاً برای عرضه در بازار چین ساخته شده است. این خودرو که طبق نیازهای خریداران چینی طراحی شده است، در همین کشور به تولید می‌رسد. i3 نه‌تنها خانواده محصولات الکتریکی بی‌ام‌و را گسترش می‌دهد بلکه به فیس‌لیفت آینده سری ۳ هم اشاره دارد. البته بی‌ام‌و این خودرو را با نام i3 eDrive35L معرفی کرده تا از هاچ‌بک الکتریکی i3 متمایز شود.

i3 در جلو از چراغ‌های جدیدی بهره می‌برد که به‌احتمال‌زیاد آن‌ها را در فیس‌لیفت سری ۳ هم خواهیم دید. همچنین جلوپنجره خودرو هم مسدود شده که ماهیت الکتریکی آن را نشان می‌دهد. سپر جلوی بازطراحی شده با ورودی‌های هوای متفاوت، رکاب‌های جدید مشابه i4، رینگ‌های آئرودینامیک و سپر جدید عقب با دیفیوزر یکپارچه هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری i3 هستند. مهم‌ترین ویژگی در داخل خودرو اما نمایشگر بزرگ خمیده در بالای داشبورد برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که مطمئناً این ویژگی را هم در سری ۳ آینده خواهیم دید.

فاصلهٔ محوری i3 برابر با ۲,۹۶۶ میلی‌متر است که ۱۱۵ میلی‌متر از سری ۳ معمولی و ۵ میلی‌متر از سری ۳ کشیده (مخصوص چین) بیشتر است. طول این خودرو نیز به دلیل بازطراحی سپرها به ۴,۸۷۲ میلی‌متر رسیده که ۴۳ میلی‌متر از سری ۳ کشیده بیشتر است. بااین‌حال، به خاطر وجود باطری‌ها، حجم صندوق بار i3 به ۴۱۰ لیتر رسیده که کاهشی ۷۰ لیتری را نسبت به همتای درون‌سوز نشان می‌دهد.

این سدان الکتریکی به نسل پنجم قوای محرکه eDrive بی‌ام‌و مجهز شده که قبلاً در مدل‌های iX3، i4 و iX استفاده شده بود. در اینجا، شاهد یک موتور الکتریکی با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که در عقب نصب شده است و خودرو را ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این موتور توسط یک پکیج باطری ۷۰.۳ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود که برد ۵۲۶ کیلومتری را فراهم می‌کند. مصرف انرژی خودرو هم ۱۴.۳ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

به گفتهٔ بی‌ام‌و، این باطری‌ها را می‌توان با شارژرهایی از ۱۱ کیلوواتی AC تا ۹۵ کیلوواتی DC شارژ کرد. با شارژرهای سریع، ظرف تنها ۳۵ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها شارژ می‌شود و با ۱۰ دقیقه شارژ ۹۷ کیلومتر به برد خودرو اضافه خواهد شد. سیستم تعلیق i3 توسط بخش تحقیق و توسعهٔ جوینت ونچر بی‌ام‌و برلیانس به‌طور محلی برای شرایط جاده‌های چین تنظیم شده است. این سدان الکتریکی توسط همین جوینت ونچر در چین تولید می‌شود. بی‌ام‌و i3 eDrive35L از می ۲۰۲۲ (اردیبهشت) در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا قابل خریداری خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (196 ديدگاه)

    فیس قبلی بنظرم قشنگ تر بود… لوکس تر میزد …اگه قراره همین فیسو برا مدل بعدی بزنه

    موافقم 5
    مخالفم 29
  2. دکتر

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    چیز خاصی نداشت واقعا،یه الکتریکی معمولی در حد همون الکتریکی های چین با یه برچسب ب م و و البته یک مانیتور بزرگ،طراحی داخلی خودروها با اومدن این مانیتورهای بزرگ یکسره خالی از هرگونه هیجان و خلاقیت هست،چه میخواد بنز کلاس اس باشه!چه برلیناس چین.

    موافقم 5
    مخالفم 31
  3. زیزیگولو

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    یادمه که بی ام و i3 قرار بودش در اردیبهشت ماه سال ۹۷ تو ایران رونمایی بشه ولی آخرش نفهمیدم چی شد؟؟ رو نمایی شد یا نه؟؟

    موافقم 14
    مخالفم 2
  4. rezarsnewphone

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    کاش یه i3 m50 میدادن با پرفورمنس همون i4 m50 ببینم کی خوک برقی میخرید

    موافقم 3
    مخالفم 6
  5. KSH

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    اصلا قشنگ نشده

    موافقم 0
    مخالفم 8
  6. Jdm باز

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    اگه یکم بیشتر رو طراحیش کار میکرد جذاب تر میشد
    در کل بنظرم طراحیش بد نیس
    قدرتش هم خوبه نسبتا
    کابینش هم خوب شده

    موافقم 7
    مخالفم 0
  7. aminbikar

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    ته اکتشاف من این بود که چراق های پشت وقتی روشن بشن با پرچم آلمان یکی هستند

    موافقم 11
    مخالفم 0
  8. Sina10

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    قیافش متناسب و خوبه ولی یکم زیادی مهربون به نظر میرسه!! ولی بازم از فاجعه های قبلی مثل i4 خیلی خیلی بهتر
    کابینش هم بروز شده
    اسمش که شبیه اون i3 قبلیه شاید یکم مشکل ساز بشه
    به نظرم اگه همون موقع تولید i3 قبلی ، چنین اسمی واسش انتخاب نمیکردن خیلی وضع بهتری وجود داشت

    موافقم 0
    مخالفم 2
  9. پدرام

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    با اینکه کیفیت ماشین های آلمانی از تسلا بیشتره اما به نظر میاد تسلا با قیمتی که داره مشخصات و شتاب بهتری ارائه می ده

    موافقم 1
    مخالفم 4
  10. سپهر

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (377 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. ehsan.fa

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      کجاش عالی بود ؟؟ منکه فن بی ام و هستم نامید کامل شدم حیف اسم سری ۳ که گذاشتن رو این جاروبرقی انتظارم در حد تسلا بود ولی حیف

      موافقم 2
      مخالفم 2
  11. محمدهادی

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2133 ديدگاه)

    اوف اوفف
    رنگو ببین
    من اصن نمیدونم به این میگن چه رنگی!!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا