بی ام و

قدرت واقعی بی‌ام‌و M4 CSL روی داینو ۶۰۰ اسب بخار است!

محصولات ب‌ام‌و به دلیل برخورداری از قدرتی بیش از اعلام سازنده بسیار مشهور هستند و بنابراین تعجبی ندارد که مدل جدید M4 CSL نیز قدرت بیشتری نسبت به عددی که ب‌ام‌و اعلام کرده داشته باشد. بااین‌حال، با توجه به نتایج آزمایش داینو، اختلاف بین قدرت واقعی و اعلامی این خودرو شوکه کننده است. در ویدئویی که انتهای این مطلب می‌توانید ببینید، آزمایش داینو ۶۰۴ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور را نشان می‌دهد درحالی‌که ب‌ام‌و خروجی موتور M4 CSL را ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور اعلام کرده است.

با توجه به این آزمایش، کوپهٔ تولید محدود ب‌ام‌و ۵۴ اسب بخار قدرت و ۷۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به اعداد اعلامی دارد. این اعداد بسیار بزرگ هستند و به‌خوبی نشان می‌دهند که چرا M4 CSL بسیار از M4 کامپتیشن وحشی‌تر است. آزمایش‌های رانندگی که با این خودرو انجام گرفته نشان داده است که جدیدترین عضو خانوادهٔ M4 جانور کاملاً متفاوتی است. با توجه به اینکه مشخصات روی کاغذ CSL خیلی فراتر از M4 کامپتیشن نیست، این موضوع در ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسید اما نتیجهٔ آزمایش داینو کاملاً موضوع را روشن کرده است!

البته نمی‌توان صحت کامل این آزمایش داینو را تأیید کرد و حتی اگر این موضوع هم تأیید شود، نمی‌توان با قاطعیت گفت که نتایج دقیق هستند زیرا نتیجهٔ آزمایش‌های داینو بسته به عوامل مختلفی مثل درست تنظیم نشدن دستگاه می‌تواند متفاوت و اشتباه باشد. بااین‌حال، از سوی دیگر قدرت بیشتر M4 CSL نسبت به اعداد اعلامی را هم نمی‌توان کاملاً رد کرد زیرا بارها ثابت شده است که خودروهای ب‌ام‌و M قدرت بیشتری نسبت به اعلام کارخانه تولید می‌کنند؛ بنابراین فعلاً باید منتظر انجام آزمایش‌های داینوی بیشتری روی این خودرو بمانیم تا بفهمیم وحشی‌ترین کوپهٔ باواریایی‌ها واقعاً چقدر قدرت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بیمه بازار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4844 ديدگاه)

    درود، آلمانیا همیشه تو اعلام مشخصات محتاطانه عمل میکنند

    موافقم ۷۲
    مخالفم ۲۱
    1. miladzm

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      وات ؟ حالا دیگه نشر ضد اطلاعات از سوی یه کمپانی هم باید درود هم بهش بفرستی ؟ بحث محتاطانه عمل کردن نیست ! کلا ایرانی جماعت عادت دارن از هر چیزی که دوس دارن اسمون ریسمون به هم ببافن صغری کبری به هم بچینن ماسمالیش کنن بره . این یجور دغل بازی برای ایجاد یه جنگ روانیه ! مثلا طرف ماشینش که ۶۰۰ تا قدرت داره میاد میگه ماشین من ۴۵۰ تا اسب داره و پس فردا درگ های محصول بیرون میاد میبینی یه محصول ۵۵۰ اسبی رو راحت شکست داد پیش خودت میگی خدای من این چه تکنولوزی و مهندسی بالا داره که ماشین ۱۰۰ اسب بالاتر از خوش رو زد . اولین کسانی هم که این دروغ پراکنی و دغل بازی رو رواج دادن طبق معمول کمپانی نیسان بود که عدد اسب بخار جی تی ار رو جعلی و کم اعلام کرد .

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۶۲
      1. مهردادکمال

        ۲۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        البته من فکر میکنم این قد اعتبار برای این المانیا مهمه که اگر یک محصولشون از چندین هزار محصول تولیدی به فرض در شرایط غیر ایده ال یا مثلا یک خطای سیستمی تست شه و نتایج پایینتر از حد کارخانه نشون بده در اون صورت حس شکست خوردگی و رسوایی خواهند داشت برای همین یک مقدار تو دادن اعداد دینامیک دست پایین اعلام میکنن که مشتری مایوس نشه و از طرفی یک تبلیغ تواضع هم براشون هست و برای تست های مختلف کارشناسا میان این محصولات رو با محصولات هم رده مقایسه میکنن و اخر هم وقتی رقیبان شکست میخورن مخاطب پیش خودش مهندسی آلمانی رو بیشتر از چیزی که واقعا هست میبینه و باز هم یک تبلیغ دیگر برای محصول میشه
        بنظر میاد در صنعت آلمان مباحث روانشناختی و علوم انسانی خیلی مورد توجه قرار میگیره که با این ترفند ساده به چه نتایج مهمی می رسن!

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
    2. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1383 ديدگاه)

      محتاطانه چیه این رسماً دروغ گفتن
      بعد بعضی ها هم میان میگن حالا منتظر بمونیم ببینیم کدوم ماشین می‌تونه با همچنین نسبت قدرت به وزن می‌تونه همچنین رکوردی بزنه
      دروغ گفتن پورشه و بی ام و در مورد مشخصات ماشین هاشون برای همه فکر کنم مثل روز روشنه

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۳۴
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۲۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1383 ديدگاه)

        شک نکنید همین gt3 rs ببرن رو داینو به جای ۵۲۵ اسب ۶۲۵ اسب قدرت داره !

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۲۷
        1. Clean energy

          ۲۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1320 ديدگاه)

          خب آقا بزار ۶۰۰ تا باشه…
          بازم همه برای رسیدن به اون تایم ۷۰۰ به بالا نیاز دارن…
          اصن تو چون هیتری بخاطر تو قدرت جی تی سه آر اس جدیدو ۷۰۰ اسب میگیریم…
          بازم رکوردش عالیه

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۳
        2. d1123

          ۲۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (96 ديدگاه)

          فکر کنم کلا تو کار تهمت و افترا باشید.
          اتفاقا پورشه اومده پیک گشتاور رو اورده پایین که مقدار زیای از ۴۶۵ نیوتون متر در اغلب اوقات در دسترس باشه.
          جدا ازون اگه ۶۲۰ اسب قدرت داشت که حداکثر سرعتش بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت بود(همراه با دی آر اس). و اگه ۶۲۰ اسب داشته باشه که واقعا پورشه ترکونده با ۴ لیتر حجم از موتور متعلق به چندسال پیش ۶۲۰ اسب قدرت بگیری واقعا خارج از تصوره.(البته که گوردون موری T50 همین الان با ۴ لیتر حجم ۶۵۰ اسب بخار توان داره)

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۱
        3. RezaRs

          ۲۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (278 ديدگاه)

          فک کن از انجین ۴ لیتر تنفس h6 پورشه تونسته ۶۲۵ اسب بگیره این که خیلی ناجور تره 😂
          لابد تئوری توربوی پنهان gt3rs رو میخوای چند وقت دیگه مطرح کنی بگی پورشه دروغ گفته موتورش توربوشارژه 😂💔 بعد لابد جواب رد لاین بالاشم میشه از دور ۷۰۰۰ به بعد. توربو ها از مدار خارج میشن تا به ۹۰۰۰ rpm برسه

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۱
        4. MOHAMMAD.DEMON

          ۲۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1383 ديدگاه)

          فقط برید تست داینو کاررا اس نسل قبل که موتور ترند انجام داد ببینید تا متوجه بشید تست داینو ۴۵ اسب بخار قدرت بیشتر از اعلامی پورشه رو نشون میداد قبل اینکه وارد بحث فنی بشید اول ببینید که سابقه دروغ گفتن دارن

          موافقم ۳
          مخالفم ۶
        5. رضا

          ۲۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (99 ديدگاه)

          تو که میگی قدرتش بالای ۶۰۰، به این موضوع هم فکر میکنی که از هر لیتر باید بتونه ۱۵۰اسب توان بگیره؟؟!

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
      2. بی خیال اسم

        ۲۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (748 ديدگاه)

        خوشمزه
        تست داینوی فورد GT500 یادمون نمی ره که حساب کردن ۸۰۰ اسب حداقل داره

        این تست داینو ها هم به چیز های زیادی مثل بالا بودن از سطح دریا و …. ربط داره

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۴
      3. بی خیال اسم

        ۲۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (748 ديدگاه)

        تست داینوی کوروت c8 بیشتر بود

        موافقم ۴
        مخالفم ۵
  2. محمدهادی

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1352 ديدگاه)

    وحشی بی شاخ و دم واقعی آلمان
    🤤😤🤟💪🔥🔥🔥😂👍👏😡😠

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۹
    1. REZA

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (129 ديدگاه)

      چقدر اینCSL خوبه توی سگمنت خودش یه شگفتیه

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۴
  3. فريد

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (396 ديدگاه)

    فک کن پول بدی بفهمی یه چیزی بیشتر گیرت اومده چطوری میشی؟

    موافقم ۴۹
    مخالفم ۸
    1. امیررضا

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (140 ديدگاه)

      کم پولی هم نیست البته 😂
      ولی آلمانیا همیشه این کارو میکنن

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۲
  4. امیررضا

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (140 ديدگاه)

    یادمه M4 competition هم تو تست داینو بجای ۵۱۰ اسب، ۵۴۰ اسب بخار به چرخ ها می‌فرستاد و ۶۰۰ اسب تو میل‌لنگ تولید میکرد. آلمانیا عمدا همیشه کم میگن، بنز و پورشه هم کم میگن.

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۵
  5. BMW

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اصن جذابیت های بی ام و انتها نداره
    در هرلحضه میتونه یه جوری سوپرایزت کنه

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۶
  6. Si

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (502 ديدگاه)

    از روزی که اومدی دوست داشتم

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  7. datsun

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2832 ديدگاه)

    چه دروغه شیرینه برا مشتری و دردناک برای رقبا

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۶
    1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (511 ديدگاه)

      با حرفت موافم

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۴
  8. Alan.r

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (755 ديدگاه)

    رسما تقلبه. تو درگ و ثبت رکورد کلی به‌به و چه‌چه می‌کنن که با این نسبت وزن به قدرت این رکورد ها رو ثبت می‌کنه در صورتی که قدرت موتور خیلی بیشتر از قدرت اعلامی کارخانه است

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۸
    1. محمدهادی

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1352 ديدگاه)

      میشه شرکتای دیگه م خواستن خلاف بکنن اینجوری تقلب کنن؟
      تقلب به سبک آلمانی😄🤞

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۳
  9. AMIN

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    شتاب صفر تا صدش و یا تاپ اسپیدش تاحالا تست شده؟
    اگه شده ممنون میشم لینک بدین

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  10. فرامرز

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    من ترجیح میدم قدرت اعلامی کارخانه کمتر باشه ولی در عمل قدرت بیشتری داشته باشه تا اینکه یک شرکت مثلا بگه فلان ماشینم ۲۵۰ اسب بخار قدرت داره اما در واقیعت ۲۰۰ اسب بخار هم قدرت نداشته باشه
    به قول دوستمون این دروغ شیرینه
    اما اون یکی دروغ چی میتونه باشه؟

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
    1. SadjadArt

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      اون دروغ نیست واقعیته
      کمپانی قدرت سر فلایویل اعلام میکنه
      تا به چرخ برسه یه مقدارش تلف میشه
      به هر حال سر همین دروغا نباید به تستای خیلی از مجلات اعتماد کرد
      دنیای خودرو با اون چیزی که توی مجله میخونید و بلاگرای خودرو میگن خیلی فرق داره تا واقعیت

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  11. سوشیانت

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (734 ديدگاه)

    فقط دارم به کامنت های اونایی که گفتن آلمانی ها قدرتشون رو کم میگن میخندم😂😂😂
    قطعا کمپانی نمیاد یه عددی بگه که دور از واقعیت باشه چه بیشتر چه کمتر تو ایده آل ترین شرایط میگن

    موافقم ۲
    مخالفم ۷
    1. بی خیال اسم

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (748 ديدگاه)

      چی گفتی اصلا خدایی؟😂😂😂😂

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
      1. محمدهادی

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1352 ديدگاه)

        یزیدتو🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤟

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
      2. سوشیانت

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (734 ديدگاه)

        جمله رو با دقت بخون متوجه میشی چی میگم جناب متعصب

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. MAHDI_GERMANY

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (23 ديدگاه)

      شما ابتدا نظرت رو پاک کن سپس گوشی رو خاموش کن و مارو خوشحال کن

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. سوشیانت

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (734 ديدگاه)

        بنده اصلا برام اهمیتی نداره که شما سه نفر و دوستان متعصب دیگه خوشحال باشین یا ناراحت

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
  12. R@min

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (491 ديدگاه)

    با این اعلام قدرت افتضاح نوربرگرینگ بیشتر جلوه می کنه. عملا با ۱۰۰ کیلو وزن کمتر نسبت قدرت و وزن بین کامارو و CSL یکسان میشه و اصرار اشتباه بی ام و به استفاده از گیربکس های کند استپ ترونیک اینطوری این حجم قدرت رو تباه می کنه.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا