بامو M4 CSL با تیونینگ منهارت و ۹۲۲ اسب بخار، به یک هیولای واقعی تبدیل شده که میتواند با ابرخودروها رقابت کند.
هرچند بامو M4 CSL بهخودیخود کوپهٔ بسیار سریعی است ولی حالا شرکت تیونینگ منهارت این ماشین را به سطحی فراتر از یک کوپه اسپرت کامپکت ارتقا یافته و اکنون توانایی رقابت با ابرخودروها را دارد. خروجی پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی این بامو M4 CSL با تیونینگ منهارت، به ۹۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۹۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این اعداد برای خودرویی که در حالت استاندارد ۵۵۰ اسب بخار قدرت ارائه میداد، حیرتانگیز است. منهارت برای دستیابی به این قدرت، تغییرات گستردهای اعمال کرده است که شامل ارتقای توربوشارژر، نصب اینترکولر جدید، پیستونها و شاتونهای فورجکاری شده، ورودی هوای کربنی و ریمپ ECU میشود.
گیربکس نیز برای تحمل این قدرت تقویت شده است درحالیکه سیستم اگزوز استیل ضدزنگ با لولههای اسپرت یا حذف OPF، صدایی غرشآمیز تولید میکند. علاوه بر موتور، منهارت سیستم تعلیق را نیز ارتقا داده است. فنرهای H&R و بهینهسازیهای منهارت، ارتفاع خودرو را کاهش داده و هندلینگ را بهبود بخشیدهاند هرچند این تغییرات راحتی سواری را کمی کاهش داده است. این M4 CSL نهتنها در خط مستقیم سریعتر است، بلکه در پیچها نیز چابکی بیشتری دارد. هرچند منهارت شتاب دقیق این خودرو را اعلام نکرده، اما با توجه به اینکه M4 کامپتیشن چهارچرخ محرک با ۵۳۰ اسب بخار قدرت در ۳.۴ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد، این نسخه تیونینگ شده احتمالاً در حدود ۳ ثانیه یا کمتر به این سرعت دست مییابد.
منهارت این M4 CSL را به کیت بدنه تهاجمی هم مجهز کرده است که شامل افزونههای جلو، اسپویلر بزرگتر، کاپوت دریچهٔ روی کاپوت، کاور آینههای جدید، دیفیوزر عقب با چراغ ترمز اضافی و اسپویلر دم اردکی میشود. سر اگزوزها بزرگتر از نسخه استاندارد هستند و نشانهای Manhart و MH4 900 روی صندوقعقب خودنمایی میکنند. رینگهای Raffa با طراحی چند پره همراه با تزئینات فیبر کربنی و رنگ مشکی با جزئیات طلایی، ظاهری خشن به خودرو بخشیدهاند. اگرچه برخی ممکن است این سبک را بیشازحد شلوغ بدانند، اما در مقایسه با دیگر نمونههای تیونینگ شده M4، این نمونه همچنان جذاب و قابلقبول است.
Hf capri
۵ خرداد ۱۴۰۴بی صبرانه منتظر درگش با کادیلاک CT5V هستم.
Nismo
۵ خرداد ۱۴۰۴ct5v هنسی 1000 اسبی
عجب چیزی بشه
Taha Ayoobi
۵ خرداد ۱۴۰۴منم دوست دارم ولی فک نکنم کسی برگذار کنه
HELLO.BROTHERS
۵ خرداد ۱۴۰۴اگه قیمتش زیر ۲۰۰هزارتا باشه ارزش داره،بجاش میتونی کوروت zr1 ور داری که بالای ۱۰۰۰اسب قدرت داره،تازه انجین وسط هم هست.
سهیل
۵ خرداد ۱۴۰۴با منهارت صحبت کردم گفت سعی میکنه با ۱۵۰ هزار تا جمش کنه. این در حالیست که M4 CSL عادی ۱۳۵ هزار تا قیمت داره.
Roham
۵ خرداد ۱۴۰۴بی ام و واقعی………..
yektachafi
۵ خرداد ۱۴۰۴چقد مشکی
چقد جذاب
از نسل جدید ماشینای بی ام و فقط همین یکی ظاهرش هنوز خوفناکه
بهنام
۵ خرداد ۱۴۰۴اوایلی که این طرح با این جلو پنجره بیرون اومد ، نود و پنج درصد مخاطبین و دوستداران این ماشین سر فحش میکشیدن به طراحش. چون طراحی های قبلی چیزی کم نداشتن و نمیخواستیم بپذیریم که طراحیش تغییر کرده.
اما الان دیده ی چشم بهش عادت کرده و عاشقش شده😂 کسی تخم نمیکنه جلوی یه bmw فن بگه که این طرح به درد نمیخوره. 😂
Saeedfarshchian
۵ خرداد ۱۴۰۴درحالی که کامنتای من یه روز تو صف تایید میمونن
برادر با این کامنت☠️
Iman 007
۵ خرداد ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/BMW-M4-Manhart-3.jpg چقدر زیباست🔥🔥🔥
Arash2009
۵ خرداد ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/BMW-M4-Manhart-5.jpg
طراحی خشن و جذاب بیمر
انجین ۶ سیلندر خوش صدا
پرفورمنس عالی
این همون چیزیه که از یه m4 انتظار میره
سهیل
۵ خرداد ۱۴۰۴هیولای واقعی.
این در حالیست که عده ای میگفتند بی ام و از طرح های افسانه ایش فاصله گرفته. اینجا میشه پی برد طراح ها و سیاست بی ام و چندین و چند سال از بقیه جلوتره.
Mr Tiger
۵ خرداد ۱۴۰۴همین ماشین با یه جی کلاس برابوس مشکی بار گنگ بودنشونو تریلی نمیکشه
رامتین
۵ خرداد ۱۴۰۴واقعا هیولایی شده برای خودش.
Saeed Jame
۵ خرداد ۱۴۰۴جانا به بی ام و
M power
۶ خرداد ۱۴۰۴استاد درگ های شبانه
M power
۶ خرداد ۱۴۰۴با این ماشین حال میده خیابونو ببندی.بعدشم پلیس بیوفته دنبالت نتونه بگیرتت