نسل دوم بامو X6: اسیووی کوپه اصیل
آیا میخواهید بین قدرت، تسلط و موفقیت ارتباط برقرار کنید. کافیست سوار X6 جدید شوید. خودرویی که بین ساختار یک شاسیبلند و یک کوپه اسپرت، پل زده است و عنوان اولین SUV کوپه، Sports Activity Coupe یا (SAV) را یدک میکشد.
پیش از اینکه مرسدس بنز رقیب آن را با عنوان MLC به بازار بفرستد یا پورشه هم وارد این بازار شود، بامو به تنور خواهد دمید.
نسل اول بامو X6 در سال 2008 وارد بازار شد و نسل دوم آن به عنوان مدل 2015 به بازار خواهد آمد. مقایسه پهلو به پهلوی نسل جدید و قدیم، نشان می دهد که ساختار کلی و فرم خاص بدنه حفظ شده است. هنوز بامو بودن خودرو کاملاً واضح است. چراغها، جلوپنجرههای کلیوی شکل، هواکشهای سپر و خطوط بدنه، برجستهتر، قویتر، خشنتر و حجیمتر شدهاند. جلوپنجره آبکاری شده و چراغهای حجم یافته، تناسبی بهتر با هم دارند.
بامو در تلاش برای کاهش هزینهها، چراغها، جلوپنجره و درب کاپوت را با مدل X5 یکسان در نظر گرفته و به صورت مشترک استفاده میکند. قوس چرخها، هواکشهای پشت گلگیرهای جلو و هواکشهای سپر جلو همگی با تمرکز بر آئرودینامیک بهتر و کاهش مصرف سوخت اجرا شدهاند.
ظرفیت حمل بار کمتر از نسل قبلی است و با وجود خواباندن صندلیهای عقب با نسبت 40/20/40 به 1525 لیتر میرسد.
در زیر پوسته X6 میتوان شاسی و انتقال قدرت و نیرومحرکه X5 را یافت. مدل پایه sDrive35i با انتقال نیرو به چرخهای عقب از یک موتور شش سیلندر خطی با توربو شارژر منفرد و حجم 3.0 لیتر برخوردار است. نیروی تولیدی آن 300 اسب بخار و گشتاور آن 406 نیوتن متر میباشد. برای این مدل میتوان سیستم xDrive یا انتقال نیرو به هر چهار چرخ را نیز سفارش داد. این مدل در هر صد کیلومتر 8.5 لیتر بنزین مصرف می کند.
در یک پله بالاتر xDrive50i قرار دارد که دارای یک موتور هشت سیلندر V شکا با حجم 4.4 لیتر و توربوشارژر دوقلو است. این پیشرانه 445 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در حالی که شتاب مدل شش سیلندر برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، 6 ثانیه است، این زمان در مدل هشت سیلندر و با وجود سیستم انتقال نیروی xDrive به 4.3 ثانیه میرسد که بسیار درخور تحسین است. مصرف سوخت این مدل تنها 9.7 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
سه گزینه دیزلی نیز برای X6 جدید در نظر گرفته شده است که از موتورهای شش سیلندر توربو بهره میگیرند. همه مدلهای X6 برای انتقال نیرو به یک گیربکس هشت سرعته با مبدل گشتاور اتوماتیک متکی میباشند.
با وجود استفاده از تجهیزات بیشتر و طول کشیدهتر خودرو، با کمک هود آلومینیومی، منیزیوم و گلگیرهای پلاستیکی و اجزای منیزیومی و استفاده از فولاد مقاومت بالا، در وزن خودرو بین 16 تا 25 کیلوگرم صرفه جویی شده است.
خریدارانی که از سیستم تعلیق استاندارد راضی نباشند، میتوانند یک تعلیق بادی با میرایی تطبیقی را سفارش دهند. نسخه M اسپرت هم با پکیج آئرودینامیکی و تنظیمات مختلف برای سیستم تعلیق و کنترل دینامیک رانندگی و فرمان الکترومکانیکی با نسبت متغیر اختیاری، کاملاً چابک، هیجانانگیز و اسپرت به نظر میرسد.
لیستی طولانی از گزینههای مختلف تجهیزات در X6 جدید یافت میشوند. سه تریم پایه، مجلل xLine و M Sport قابل انتخاباند. چرخهای 19 اینچی آلومینیومی، استاندارند و میتوان سایز 20 این را هم سفارش داد. در داخل کابین انواع چوبهای مختلف، آلومینیوم و چرم را میتوان برگزید. درب اتوماتیک عقب، سیستم ناوبری با عملکرد بهینه و سیستم IDrive که از طریق یک صفحه نمایش لمسی 10.2 اینچی کنترل میشود در مدلهای پایه نیز قرار دارند. چراغهای LED جلو اختیاری هستند سیستم صوتی بنگاند اولافسن سوئدی، نمایشگرهای پشت صندلیهای جلو، سیستمهای کمکی راننده نظیر کروز کنترل هوشمند، هشدار برخورد و کاهش سرعت و ترمز خودکار، هشدار خروج از خط و پارک دوبل خودکار، از جمله ویژگیهای برجسته این خودرو میباشند.
[jwplayer mediaid="76360"]
انتظار میرود مدل X6 M نیز با چهرهای عضلانیتر و موتور 4.4 لیتری توربوی تقویت شده که قادر است 600 اسب بخار نیرو تولید کند، در اواخر امسال به صف این خانواده بلندقامت کوپه اسپرت ملحق گردد. [دانلود ویدئو]