بی ام و

باتری‌های جدید بی ام و حداکثر شعاع حرکتی 800 کیلومتری خواهند داشت

باتری‌های جدید بی‌ام‌و در چند سال آینده تحولات مهمی را در سبد محصولات این خودروساز آلمانی رقم خواهند زد. همانطور که می دانید محصولات الکتریکی بی‌ام‌و در حال حاضر از نظر قدرت، شعاع حرکتی و دینامیک رانندگی کاملاً احساس‌برانگیز ظاهر شده‌اند اما در چند سال آینده و با معرفی پلتفرم جدید Neue Klasse شاهد بهتر شدن این ویژگی‌ها نیز خواهیم بود. بنا به گفته فرانک وبر، مدیر توسعه فنی بی‌ام‌و، خودروهای دارای این پلتفرم حداکثر شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری را با استفاده از باتری سلول گرد جدید به دست خواهند آورد.

باتری‌های جدید بی‌ام‌و که بخش اعظم محصولات آتی این برند را پوشش خواهند داد با دو نوع مواد شیمیایی جدید تولید خواهند شد. این ویژگی به بی‌ام‌و اجازه خواهد داد دو نوع متفاوت از مجموعه باتری‌ها را ارائه کند. در واقع یک باتری از مواد شیمیایی برای شعاع حرکتی استاندارد و دیگری از مواد شیمیایی متفاوت برای ارائه برد بلندتر استفاده خواهد کرد. نسخه استاندارد شعاع حرکتی حدود ۵۰۰ کیلومتری خواهد داشت درحالی‌که باتری دوم با شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری در دسترس خواهد بود.

اما این دو باتری چرا مواد شیمیایی گوناگونی دارند و چرا فقط از باتری با شعاع حرکتی بیشتر استفاده نمی‌شود؟ پاسخ این است که همه خودروها و مصرف‌کنندگان نیازی به شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری ندارند؛ بنابراین چرا باید پول بیشتری را به ویژگی‌ای داد که استفاده نخواهد شد. برخی خودروها شاید حتی با باتری برد بلند نیز عرضه نشوند که از جمله آن‌ها می‌توان به بی‌ام‌و i1 و i2 اشاره کرد. البته خودروهای دیگر همچون بی‌ام‌و i3 یا نسخه الکتریکی سری ۳ سدان و همچنین iX3 می‌توانند به عنوان آپشن با باتری بزرگ‌تر تولید شوند.

وبر همچنین مدعی شده باتری سومی هم در دسترس خواهد بود اما این گزینه در آینده نزدیک وجود نخواهد داشت. این گزینه سوم از نوع حالت‌جامد خواهد بود که تراکم باتری را افزایش داده و باعث ارائه شعاع حرکتی بیشتر می‌شود. باتری‌های حالت‌جامد را می‌توان آینده خودروهای الکتریکی دانست. این باتری‌ها بهتر از نمونه‌های لیتیوم-یون کنونی است؛ اما خودروسازان هنوز چند سال با تجاری‌سازی باتری‌های موردبحث فاصله‌ دارند. تا آن زمان باتری‌های جدید بی‌ام‌و می‌توانند توانایی‌های بسیار بهتری نسبت به نمونه‌های کنونی داشته باشند. خودروهای بی‌ام‌و در حال حاضر می‌توانند حداکثر شعاع حرکتی حدود ۴۸۰ کیلومتر را ارائه نمایند؛ اما توانایی رسیدن به برد حدود ۸۰۰ کیلومتر با یک‌بار شارژ بسیار احساس‌برانگیز خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    خداکنه برد باطریا اضافه میشه وزنشون هم کم بشه
    ماشینای برقی واقعا سنگین شدن
    ی زمانی یادش بخیر باطری اتمی امد سه سال کار میکرد بدون شارژ شدن نمیدونم چرا جمعش کردن

    موافقم 11
    مخالفم 14
    1. mahdi-es17

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      😐
      اون باتری ماشین بود که شارژ میشد اینو چی میخواد شارژ کنه

      موافقم 11
      مخالفم 3
  2. Just toyota

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    و یک نکته دیگه در مورد این باتری ها اینکه ، ب ام و گفته میتونه با کمک این باتری ها تکنولوژی جدید ، طیف وسیعی از خودرو ها از قدرت ۲۸۰ تا ۱۳۶۰ اسب بخار رو تولید کنه ، یادتون هست چند ماه پیش پدال مطلبی رو گذاشت که بخش m پرفورمنس داره روی یه محصول الکتریکی رده بالا با ۴ پیشرانه برقی کار میکنه ، قراره اگر اون محصول چراغ سبز تولید نهایی رو دریافت کنه با همین باتری های جدید میاد که میتونه ۱۳۶۰ اسب بخار !!! قدرت دیوانه وار تولید کنه ، کاش میشد به ب ام و گفت : حالا که میخوای یه خودرو افراطی بسازی کاش به صورت یه چیزی مثل i8 تولید کنی نه یه سری ۴

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. ❤BMW❤

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      آره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    از ۸۰۰ تا ۱۰۰تاشو فاکتور میگیریم میشه ۷۰۰ تا ، ولی بازم خیلیه ، باریکلا داره !

    اتفاقاً الان داشتم یکی از برسی‌های سایت بیتران را نگاه میکردم که مصاحبه کرده بود با یکی از مهندسان فولکس‌واگن که جوان رعنای ایرانی بود که در تسلا بودش و ترجیح داده بود بیاد به فولکس به سبب آینده‌ای که باز هم به دست آلمان‌ها میوفته و ون فولکس برقی بردش ۴۰۰ کیلومتر بود که ۱۳۰۰۰ پیش‌فروش شده بود و سوالش هم در مورد پیمایش کم بود برای ون‌های کمپر و در جواب گفت سال به سال این پیمایش افزایش پیدا میکنه و البته از اون مهمتر اینه که اکثر باتری خودروهای برقی از چین و سپس ژاپن میاد و مونتاژ میشه حتی اونی هم که در کره ساخته میشه برای چین و ژاپن هست !!!!!

    موافقم 17
    مخالفم 7
    1. پویان

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (752 ديدگاه)

      شرکتcatl چین خودش یه قطب تولید باطری شده. تازمانی که بخوان باطری رو ب امو بده. شرکت catlباطری سدیم یونی رو تجاری میکنه که خیلی ارزونتره

      موافقم 5
      مخالفم 6
  4. Just toyota

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    راستی پدال جان ، امروز توی inside ev خوندم که ایلان ماسک رسما اعلام کرده رودستر افسانه ای همزمان با سایبرتراک رو خط تولید میره و اواخر سال جاری میلادی ( اواخر ۲۰۲۳ ) نسخه های لیمیتد ادیشن سفارش مدیران به دست خریداران میرسه و تحویل سایر رودستر ها احتمالا از اوایل ۲۰۲۴ استارت میخوره ، یک چیز جالب تر هم که گفته اینکه : اصلا قرار نیست رودستر با همون مشخصاتی که سال ۲۰۱۷ اعلام شد وارد بازار باشه ، فک کنم به سیم آخر زده و میخواد با صفر تا صد زیر ۱ ثانیه عرضش کنه 😂😂

    موافقم 12
    مخالفم 0
  5. پسرآفتاب

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خو اینا به ماچه ماتوباطری کنترل Tvموندیم سرپرایدوتیبا موندیم الان داریم به bmwپیشمهاد میدیم چکار کنه🤔

    موافقم 2
    مخالفم 4
  6. ❤BMW❤

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    بی‌ام‌و غول فناوری

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا