درگ جذاب بوگاتی شیرون سوپراسپرت با بی ام و M4 و M5 هزار اسب بخار

پنج‌شنبه 27 مهر 1402 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
eAeon4jt7Cwhd
در یک درگ جذاب و پایاپای، بوگاتی شیرون با 1600 اسب بخار قدرت به مصاف ب‌ام‌وهای M4 و M5 تیونینگ شده می‌رود که هرکدام 1000 اسب بخار قدرت دارند.
تبلیغات

بوگاتی شیرون نقطهٔ اوج پیشرانه‌های درون‌سوز است. این ماشین می‌تواند به سرعتی بیش از 480 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما چنین پرفورمنس خارق‌العاده‌ای با قیمت گزافی همراه است. بااین‌حال، ویدئوی جدیدی از کارواو نشان می‌دهد که حتی شیرون سوپراسپرت هم از چالش با خودروهای تیونینگی در امان نیست. در این ویدئو، هایپرکار بوگاتی در برابر ب‌ام‌و M5 و M4 تیونینگ شده قرار می‌گیرد.

در سینهٔ شیرون یک نیروگاه 8 لیتری W16 چهار توربو قرار گرفته است که 1600 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. ب‌ام‌و M5 به یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو مجهز است که در حالت عادی 625 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور دارد اما این ارقام در نمونهٔ حاضر در درگ به 1000 اسب بخار و 1200 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

M4 از پیشرانهٔ کوچک‌تر 3 لیتری توئین توربو استفاده می‌کند که خروجی آن به 1000 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور رسیده است. این اعداد بسیار بیشتر از خروجی استاندارد موتور ب‌ام‌و یعنی 510 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور هستند. در اینجا هم شاهد همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هستیم. درحالی‌که شیرون خودروی بسیار گران‌تری از دو رقیب آلمانی است، ب‌ام‌وها ارتقاءهای گسترده‌ای را تجربه کرده‌اند که به کاهش اختلاف پرفورمنس با هایپرکار بوگاتی حداقل در مسابقهٔ درگ 400 متر کمک می‌کند.

در آغاز درگ، شیرون برای دستیابی به کشش مناسب تلاش می‌کرد و این باعث پیشتازی قابل‌توجه اما کوتاه‌مدت M5 شد زیرا بوگاتی به محضی که کشش مناسب را پیدا کرد، به‌سرعت فاصله را کم کرد و با اختلافی جزئی در پایان مسیر ب‌ام‌و را شکست داد. البته هردو خودرو 400 متر را در 9.6 ثانیه طی کردند درحالی‌که M4 با 9.8 ثانیه سوم شد. این تفاوت با توجه به اختلاف قیمت بسیار بزرگی که بین بوگاتی و دو ب‌ام‌و وجود دارد خیلی جزئی به نظر می‌رسد اما در مسابقهٔ رولینگ همه‌چیز تغییر می‌کند.

در رولینگ اول که خودروها در راحت‌ترین حالت رانندگی قرار گرفتند، شیرون و M5 در شتاب گیری مشکل داشتند و این باعث پیشتازی M4 شد. کوپهٔ ب‌ام‌و در این رقابت پیروز شد و جایگاه دوم و سوم به ترتیب به شیرون و M5 رسید. در دومین رولینگ اما بوگاتی و سدان ب‌ام‌و شروع بهتری داشتند و شیرون آن‌قدر حرکت را خوب آغاز کرد که درنهایت پیروز شد. در اینجا بازهم جایگاه آخر به M5 رسید. در آزمایش ترمز اما این جایگاه نصیب شیرون شد و M4 یک پیروزی دیگر کسب کرد.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.