بی ام ونیسان

دوئل نیسان Z و بی‌ام‌و سری ۲

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه هشتم، کوپه‌های کامپکت، دوئل آخر

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین آئودی TT و پورشه ۷۱۸

مجموع آراء: ۱۰۳۲

آراء پورشه: ۷۳۳

آراء آئودی: ۲۹۹

پیروز دوئل: پورشه ۷۱۸ با کسب ۷۱ درصد از کل آراء

نیسان Z

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۲۱

پلت‌فرم: FM نیسان

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 توئین توربوی روان و قدرتمند، ارائهٔ گیربکس دستی، سواری راحت، طراحی بیرونی رتروی جذاب، قیمت پایۀ ۴۰ هزار دلاری

نقاط منفی: کابین تنگ، احساس مبهم فرمان، وزن سنگین‌تر از ۳۷۰Z، استفاده از پلت‌فرم قدیمی، فقدان دیفرانسیل لغزش محدود در نسخهٔ پایه، متریال داخلی ناامیدکننده

چکیده: نیسان یک Z جدید را برای دوران مدرن ساخته است و آن را با عناصر رتروی فراوانی که ادای احترام کاملی به تاریخچهٔ خودروهای اسپرت این برند محسوب می‌شود کامل کرده است

ب‌ام‌و سری ۲

تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۱

پلت‌فرم: CLAR بی‌ام‌و

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شتاب بسیار سریع در نسخهٔ شش سیلندر، سواری و هندلینگی حتی بهتر از نسل قبلی، بهبود تنظیم شاسی، ارائه در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک، ارزش بالا در قبال پرفورمنس

نقاط منفی: فقدان گیربکس دستی، فقدان نسخهٔ کابریولت، صندلی‌های عقب کوچک‌تر از نسل قبلی، تعلیق بیش از حد سفت، صندلی‌های ناراحت

چکیده: نسل جدید بی‌ام‌و سری ۲ کوپه برخی از ویژگی‌های مطلوب نسل قبلی خود را از دست داده است اما آن را با پرفورمنس بهتر و ظاهر جسورانه‌تر جبران می‌کند

مقایسهٔ مشخصات فنی

ب‌ام‌و M240i

نیسان Z پرفورمنس

پیشرانه۳.۰ لیتری I6۳.۰ لیتری V6
تنفستوربوتوئین توربو
ردلاین۷,۰۰۰ rpm۷,۰۰۰ rpm
قدرت۳۸۲ اسب بخار۴۰۰ اسب بخار
گشتاور۵۰۰ نیوتن متر۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخعقب
شتاب صفر تا ۹۶۳.۶ ثانیه۴.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۲.۱ ثانیه۱۲.۳ ثانیه
توقف از ۱۱۰۴۶.۶ متر۵۰.۶ متر
حداکثر سرعت۲۴۰ کیلومتر/ساعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت
شتاب جانبی۰.۹۸ جی۰.۹۳ جی
وزن۱۷۵۳ کیلوگرم۱۵۹۰ کیلوگرم
توزیع وزن۵۳ به ۴۷ جلو/عقب۵۷ به ۴۳ جلو/عقب
فاصلهٔ محوری۲,۷۴۰ میلی‌متر۲,۵۵۰ میلی‌متر
طول۴,۵۵۷ میلی‌متر۴,۳۷۹ میلی‌متر
مصرف سوخت۹.۰ لیتر ترکیبی۱۱.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک۵۲ لیتر۶۲ لیتر
ظرفیت سرنشین۴ نفر۲ نفر
حجم صندوق بار۴۰۰ لیتر۲۰۰ لیتر
قیمت۵۰,۸۹۵ دلار۵۱,۰۱۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. Swedish Arrogant Tiger

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1890 ديدگاه)

    از نظر فنی ب ام و انتخاب بهتریه و هنوزم بهتر میشه وقتی میبینی قیمت ها برابره ولی اینجا دوراهی بین مغز و قلبه که زد رو انتخاب میکنی!

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱۰
  2. Si

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (414 ديدگاه)

    بی ام و توی اینجا بهتره

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱۰
  3. Reza

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بی ام و 👍🌷👌🇩🇪

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۵
    1. محمد هادی

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1041 ديدگاه)

      خیلی جالبه که
      باز اینجا هم بی ام و در شتاب اولیه معجزه میکنه!
      خودتون برید اعداد وزن و قدرت رو در دوخودرو نگاه کنید
      آخه چجووووری؟؟!

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۳
      1. al-ml-kh

        ۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (67 ديدگاه)

        اینو یکی از دوستان یبار یچیزی در موردش گفت ولی نمیدونم حقیقتش چقد صحت داره
        میگفت شتاب خوب bmw به گیریبگسش برمیگرده و دنده های سنگینش ضریب گشتاورشون خیلی بالاس برا همین تو درگ خیلی سریع میزنن جلو

        موافقم ۴
        مخالفم ۵
        1. کیانوش

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (387 ديدگاه)

          گیربکس به تهایی اینققدر تاثیر نداره که با وجود قدرت کمتر و دویست کیلو وزن بیشتر تو شتاب سریع تر باشه نیم ثانیه فقط و فقط دلیلش دو محوره بودن خودرو هستش که بنظرم واسه ی کوپه کوچیک اصلا ضروری نیست دو محوره بودن و فقط باعث افزایش وزن و کاهش لذت رانندگی میشه

          موافقم ۱
          مخالفم ۳
      2. کیانوش

        ۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (387 ديدگاه)

        دو محوره بودنش باعث میشه تو شتاب سریع تر باشه و همین دپ محوره بودنش باعث اختلاف وزن زیاد شده بمظرم تو این کلاس کوپه کوچیک دو محوره بودن اصلا لازم نیست و ضررش بیشتر از فوایدشه شاید تو شتاب اولیه کمک کنه ولی وزن بالاتر و کیفیت رانندگی اسپورت کمترش چیزیه که خریدار های این کلاس خودروی رو دلزده میکنه تو این کلاس بنظرم نیسان و سوپرا انتخاب های بهتری هستن

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
  4. سپهر

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (267 ديدگاه)

    جایی که ب ام و هست ماشین ژاپنی کیلو چند

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۱
  5. کیانوش

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (387 ديدگاه)

    واقعا چطور این نسل سری دو رو انتخاب کردی خود کلوکسیونر های بی ام و هم این نسل سری دو رو قبول ندارن حالا اینکه یکم شتاب سریع تری داره به خاطر دو محوره بودنشه حتی با وجود اینکه دویست کیلو وزن بیشتر داره بنظرم کوپه های کوچیک باید محور عقب باشن نه دو محوره تو طرحی هم که نیسان زیبا تر بی هیچ شکی این نسل سری دو افتضاح هست شاید فقط به سلیقه جنوب شرقی اسیا بخوره و چین

    موافقم ۴
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا