بی ام ومرسدس بنز

مقایسه بی ام و i7 M70 و مرسدس EQS AMG، لوکس‌ترین سدان‌های برقی بازار

این دو خودرو به‌عنوان حد نهایی سدان‌های الکتریکی لوکس حال حاضر بازار، ویژگی‌های چشمگیری دارند اما کدام‌یک از آن‌ها انتخاب بهتری خواهد بود؟

ب‌ام‌و سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس دهه‌های است که باهم رقابت کرده‌اند و حالا به نقطهٔ جدیدی در این حماسهٔ تاریخی رسیده‌اند. چندی پیش، ب‌ام‌و مدل i7 M70 را به‌عنوان قوی‌ترین عضو خانوادهٔ سری ۷ برای رقابت با مرسدس بنز EQS AMG معرفی کرد؛ بنابراین، مسیر رقابت سدان‌های پرچم‌دار آلمانی ازاین‌پس الکتریکی خواهد بود و مدل‌های M و AMG در این دنیا به مصاف هم خواهند رفت؛ اما حتی در دنیای الکتریکی هم این دو خودرو با قوای محرکهٔ دو موتوره، قدرت‌های چشمگیر، پکیج‌های باطری بزرگ، طراحی بحث‌برانگیز و طبیعتاً تجمل فراوان، بسیار شبیه هم هستند. پس بیایید این دو سدان لوکس و قدرتمند المانی را باهم مقایسه کنیم.

طراحی بیرونی

در این بخش برتری را با ب‌ام‌و میدانیم زیرا مدل‌های سری EQ مرسدس بنز در ظاهر یکسان به نظر می‌رسند. همهٔ این مدل‌ها فرم کلی یکسانی دارند و مرسدس برای ساخت یک مدل جدید فقط اندازهٔ قبلی را ۲۰ درصد افزایش یا کاهش می‌دهد. البته AMG برخی عناصر خاص خود مثل جلوپنجرهٔ پانامریکانا، رینگ‌های ۲۱ اینچی و تزئینات مشکی براق را به EQS اضافه کرده اما حتی این هم باعث نشده بخواهیم یک بار دیگر به سدان پرچم‌دار مرسدس نگاه کنیم. البته باید توجه داشت که به لطف همین طراحی تخم‌مرغی، EQS آیرودینامیک بهتری دارد.

طراحی بیرونی i7 هم بحث‌برانگیز است و برخی آن را زشت می‌داند و برخی جالب ولی هرچند این طراحی قطعاً بسیار غیرمعمول است ولی به‌مرورزمان به آن علاقه‌مند شده‌ایم. جلوپنجرهٔ بسیار بزرگ ب‌ام‌و هنوز هم بحث‌برانگیز است ولی حداقل با اندازهٔ خودرو تناسب دارد. همچنین رنگ بدنه نیز می‌تواند نمای بیرونی i7 را بهتر کند زیرا طرح دورنگی که ب‌ام‌و برای معرفی M70 انتخاب کرده بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

پرفورمنس

قوای محرکهٔ دو موتور مرسدس ۶۵۸ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که این ارقام برای ب‌ام‌و ۶۶۰ اسب بخار و ۱۰۱۵ نیوتن متر هستند. همچنین هردو خودرو از حالت اووربوست بهره می‌برند. در i7 با فعال کردن لانچ کنترل، گشتاور به ۱۱۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند و در EQS هم لانچ کنترل که ریس استارت نام دارد خروجی موتورها را به‌طور موقت به ۷۶۱ اسب بخار و ۱۰۲۰ نیوتن متر می‌رساند؛ بنابراین، مرسدس قدرت بیشتر و ب‌ام‌و گشتاور بیشتری دارد.

به گفتهٔ مرسدس، EQS ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که i7 برای انجام این کار به یک‌دهم ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد. هرچند این شتاب برای چنین خودروهای سنگینی قابل‌توجه است اما سدان‌های الکتریکی آمریکایی یعنی تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر با شتاب ۲ ثانیه‌ای رقبای آلمانی را شرمنده می‌کنند. بااین‌حال، EQS و i7 هردو با برخورداری از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب به‌صورت استاندارد چابکی بالایی دارند و از سیستم تعلیق اسپرت بهره می‌برند. i7 همچنین به‌صورت استاندارد به تعلیق بادی و سیستم آنتی‌رول هم مجهز است.

هردو خودرو به پکیج‌های باطری بزرگی مجهز هستند که در مرسدس ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی و در ب‌ام‌و ۱۰۱.۷ کیلووات ساعتی هستند. برد EQS AMG طبق اعلام EPA آمریکا ۴۴۵ کیلومتر است و هرچند این سازمان هنوز برد M70 را اعلام نکرده اما ب‌ام‌و تخمین میزند چیزی در حدود ۴۷۵ کیلومتر باشد. این در حالی است که سدان باواریایی‌ها با وزن ۲۶۹۵ کیلوگرم از رقیب اشتوتگارتی ۲۶۰۵ کیلوگرمی سنگین‌تر است و آیرودینامیک ضعیف‌تری هم دارد.

داخل

i7 M70 در داخل تفاوت خاصی با نسخه‌های ضعیف‌تر خود ندارد و بنابراین، در اینجا هم شاهد همان نمایشگر خمیدهٔ ب‌ام‌و با گرافیک خاص M خواهیم بود که شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک صفحه‌نمایش ۱۴.۹ اینچی لمسی اطلاعاتی-سرگرمی می‌شود. برای عقب هم بزرگ‌ترین نمایشگر صنعت خودروسازی قابل سفارش خواهد بود. بااین‌حال، ب‌ام‌و هنوز می‌داند که ازدیاد نمایشگر برابر با تجمل بیشتر نیست و به همین دلیل، نمایشگرها بر داشبورد i7 سلطه ندارند. در اینجا هنوز هم می‌توان کنترل‌های فیزیکی و قسمت‌های چرمی را دید.

در مقابل اما به نظر می‌رسد مرسدس بنز بخش LCD فروشگاه زنجیره‌ای محلهٔ خود را سرقت کرده است. EQS AMG به‌صورت استاندارد با هایپراسکرین مرسدس ارائه می‌شود که از سه نمایشگر مجزا زیر یک پانل شیشه‌ای ۵۶ اینچی منحنی تشکیل شده است. البته کارکرد این نمایشگرها خوب است. سرنشین جلو نمایشگر خود را برای نمایش محتوا دارد و استفاده از ناوبری نمایشگر مرکزی بسیار آسان است. بااین‌حال، از دید ما این طراحی خیلی زود کهنه خواهد شد زیرا تکنولوژی‌ها به‌سرعت منسوخ می‌شوند و بنابراین در خودرویی که برای بیش از یک دهه همچنان باید احساس زیبایی داشته باشد جایی ندارند.

قیمت و جمع‌بندی

قیمت مرسدس EQS AMG از ۱۴۷,۵۵۰ دلار آغاز می‌شود و هرچند هنوز قیمت i7 M50 اعلام نشده اما با توجه به قیمت نسخه‌های ضعیف‌تر i7 انتظار می‌رود قیمت M70 چیزی در حدود ۱۶۰ هزار دلار باشد. به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت در این کلاس خریداران خواهان سرعت و ظاهر چشمگیر هستند که توجهات را جلب کند و فقط یک خودرو می‌تواند به هردوی این اهداف جامهٔ عمل بپوشاند. EQS AMG سدانی دوست‌داشتنی است اما آن‌قدر خاص به نظر نمی‌رسد که لایق نشان AMG باشد. از سوی دیگر اما i7 M70 بسیار بهتر عمل کرده است. این خودرو ویترینی برای کارهایی است که بخش M ب‌ام‌و می‌تواند با برق انجام دهد؛ بنابراین در این مقایسه باید سدان باواریایی‌ها را پیروز دانست.

مقایسه مشخصات فنی

مرسدس EQS AMG

ب‌ام‌و i7 M70

قوای محرکه دو موتوره دو موتوره
قدرت ۶۵۸ (۷۶۱) اسب بخار ۶۶۰ اسب بخار
گشتاور ۹۵۰ (۱۰۲۰) نیوتن متر ۱۰۱۵ (۱۱۰۰) نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۴ ثانیه ۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
وزن ۲۶۰۵ کیلوگرم ۲۶۹۵ کیلوگرم
طول ۵,۲۲۳ میلی‌متر ۵,۳۹۱ میلی‌متر
عرض ۱,۹۲۶ میلی‌متر ۱,۹۵۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۱۸ میلی‌متر ۱,۵۴۴ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۲۱۰ میلی‌متر ۳,۲۱۵ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۶۱۰ لیتر ۵۰۰ لیتر
ضریب درگ ۰.۲۳ ۰.۲۶
باطری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعت ۱۰۱.۷ کیلووات ساعت
برد ۴۴۵ کیلومتر ۴۷۵ کیلومتر

کدام سدان الکتریکی لوکس را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۵ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۲ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    BMW i7 M70 انتخابم 👍

    موافقم 33
    مخالفم 12
  2. Behnood

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    ضعف طراحی که هر دو شدید دچارشن یکی پشتش یکی جلوش و من انتخابم i7 هست اونم چون استایل بدنه سدانش رو دوست دارم وگرنه از هر دو بدم میاد ولی بین i7 و S کلس قطعا S

    موافقم 73
    مخالفم 17
    1. زیزیگولو

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (4929 ديدگاه)

      این ماشینا واقعاً شاهکارای مهندسی عستن اونوقت آقای مصطفی میرسلیم نماینده مجلس رفته تو یه مناظره تلویزیونی گفته که فرقی بین لندکروز و 206 وجود نداره🤦🤦!!!!!! که این حرفش کلی جنجال بپا کرده و بیشتر خبرگزاریای داخلی اخبارش رو منتشر کردم

      موافقم 42
      مخالفم 3
      1. Imax

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (681 ديدگاه)

        خیلی کامنت مرتبطی دادی واقعا ممنونم ازت😂
        لندکروز دقیقا کجای مقاله بود

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. زیزیگولو

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (4929 ديدگاه)

      این ماشینا واقعاً شاهکارای مهندسی هستن اونوقت آقای مصطفی میرسلیم نماینده مجلس رفته تو یه مناظره تلویزیونی گفته که فرقی بین لندکروز و ۲۰۶ وجود نداره🤦🤦!!!!!! که این حرفش کلی جنجال بپا کرده و بیشتر خبرگزاریای داخلی اخبارش رو منتشر کردن

      موافقم 57
      مخالفم 2
      1. MR.JD

        ۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (326 ديدگاه)

        واقعا سواله برای من . این میرسلیم کیه که باید کشور دهنشو نگاه کنه .
        عضو تشخیص مصلحت نظام هست یا ایران خودرو ؟

        موافقم 14
        مخالفم 3
      2. MR.JD

        ۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (326 ديدگاه)

        واقعا سواله برای من . این میرسلیم کیه که باید کشور دهنشو نگاه کنه.انسان پست و دروغگو که توی چشم مردم نگاه میکنه و با گستاخی تمام میگه 206 از لندکروز بهتره
        عضو تشخیص مصلحت نظام هست یا ایران خودرو ؟ لابد ایران خودرو نظامه یا به مصلحت نظامه !

        موافقم 37
        مخالفم 2
    3. پیام

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1580 ديدگاه)

      اتفاقا طراحی مرسدس عالی هست و کاملا آیرودینامیک

      موافقم 13
      مخالفم 8
  3. Reza Waffen SS

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    هردو حکم خدارو دارن ولی انتخاب من ب‌ام‌و i7 M70 به خاطر پرستیژ مردانش و برد بیشترش 👍

    موافقم 18
    مخالفم 3
  4. Reza Waffen SS

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    هردو حکم خدارو دارن ولی انتخاب من ب‌ام‌و i7 M70 به خاطر پرستیژ مردانش و برد بیشترش 👍

    موافقم 57
    مخالفم 8
    1. R/T

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      منم مثل شما

      موافقم 11
      مخالفم 4
    2. Tesla

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      دقیقا تو چی حکم خدا رو دارن !! 🤣🤣🤣 ، تو بحث شتاب و پرفورمنس که در حد ماشین های بنزینی هستن و مقایسشون با تسلا پلد و لوسید سافایر ، توهین به تسلا و لوسید هست ، در بحث شعاع حرکتی هم که هر دو در برابر رقبای آمریکایی ، فاجعه هستن و هیچ حرفی برای گفتن جلوی تسلا و لوسید ندارن از نظر ایمنی هم که تسلا مدل s امسال در تست های euro ncap با کسب ۹۶ درصد حفاظت از بزرگسالان تبدیل به ایمن ترین خودرو ۲۰۲۲ جهان شد ( دیگه نبینم در حضور آمریکن کبیر لقب خدا رو به بنز و ب ام و با اون طراحی های مزخرفشون بدی !! ) 🇺🇸🇺🇸🇺🇸💪💪💪

      موافقم 13
      مخالفم 93
      1. Behnood

        ۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1058 ديدگاه)

        @Tesla
        هر چی ما آلمان فن ها سکوت میکنیم روی بعضی از دوستان زیاد میشه
        همین لوسید شما میشه بگید سال ۲۰ ۳۰ پیش که جرمن ها اتوبان ها رو به آتیش می‌کشیدن کجا بودن بعدش اسم بنز و لوگوش کافیه که فروش خودرو را تا سال ها تضمین کنه اگر به حرف شما شتاب و سرعت ملاک بود همه دیگه میرفتن سوپر کار می‌خریدند
        و خوبه خدا به شما یکدونه پلد رو داد وگرنه چه کار می‌خواستید بکنید؟؟
        و چه بخوای چه نخوای آلمان همیشه رتبه اول هست شما هم بچسبید به خودرو های بی کیفیت تسلا
        راستی دیگه جایی نگی تسلا و لوسید از بنز و بیمر بالا ترن چون ممکنه فکر کنن چیزی زدی
        من خودم لوسید رو دوست دارم ولی سرجای خودش

        موافقم 58
        مخالفم 5
        1. سوشیانت

          ۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1927 ديدگاه)

          فعلا که الان بنظر میاد شما چیزی زدی چه بخوای چه نخوای لوسید و تسلا پرفورمنس بهتری نسبت به بنز و بی ام و دارن اون وقت چجوری آلمان رتبه اوله😂😂😂

          موافقم 6
          مخالفم 49
        2. مازیار

          ۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          تازه کادیلاک ۳۷ تا اسپیکر داره بنز ۳۶ تا
          هه هه هه

          موافقم 16
          مخالفم 4
        3. سوشیانت

          ۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1927 ديدگاه)

          کادیلاک ۳۸ تا اسپیکر داره قبل از تمسخر دیگران اول اطلاعات خود را بالا ببریم تا گل به خودی نزنیم😉

          موافقم 4
          مخالفم 15
        4. مازیار

          ۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          آره …
          تازه ۶۴ جهت تنظیم صندلی داره و بی ام و ۶۳ تا

          موافقم 10
          مخالفم 2
        5. Imax

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (681 ديدگاه)

          نمیفهمم چرا اینقدر ایرانیا متعصبن
          یعنی چون بنز قبلا بوده دیگه هیچکس حق اظهار نظر ندار ه؟
          شما همونایی هستین که وقتی میپرسن ازتون ایفون چیش از سامسونگ بهتره یا از اندروید بهتره میزنید زیر خنده میگید قابل مقایسه نیست و نیم مثقال دلیل هم نمیتونید بیارید
          من خودم امریکن فن اصلا نیستم و تک و توک از هر برندی ماشیناشو دوست دارم و اتفاقا بنز و bmw رو خیلییی بیشتر به امثال دوج و فورد ترجیح میدم
          ولی ادم باید با دلیل حرف بزنه و در حال حاضر امریکن ها در بخث خودرو الکتریکی خیلییی از بقیه جلوترن

          موافقم 0
          مخالفم 1
        6. Imax

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (681 ديدگاه)

          البته اینم بگم باز که خودم یک تار موی بی ام و و بنز رو با امریکن هایی که بنجل میزنن تو متریال مقایسه نمیکنم
          ولی خب از لحاظ فنی الکتریکی هاشون فعلا برند های امریکایی جلوترن

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. MohammaD

        ۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (343 ديدگاه)

        تو همون MiladZM سابقی با اندکی تغییر !!

        موافقم 19
        مخالفم 2
        1. Mahdi

          ۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (18 ديدگاه)

          شک نکن خودشه

          موافقم 4
          مخالفم 0
        2. Behnood

          ۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1058 ديدگاه)

          صد در صد تعداد اسپیکر خیلی واسه خریدار ها ملاک ارزشمندیه خدا شفا بده

          موافقم 6
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1927 ديدگاه)

          اگه مهم نیست پس چرا خود بی ام و هر خودروی جدیدی که معرفی میکنه تعداد اسپیکر هاش رو بیشتر میکنه حالا الان اگه بی ام و ۳۹ تا داشت میگفتن این خودش مهندسی آلمانی رو نشون میده😂

          موافقم 1
          مخالفم 3
        4. سوشیانت

          ۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1927 ديدگاه)

          میگفتین

          موافقم 1
          مخالفم 4
      3. R/T

        ۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (962 ديدگاه)

        شب با فانوس اینا سلاطین لوکس چجوری تسلایی که از پلاستیک تو کابین استفاده میکنه را مقایسه میکنه
        مگه همه چی شتابه

        موافقم 7
        مخالفم 4
      4. Alireza

        ۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (193 ديدگاه)

        Tesla تو اول برو به لوسید جانت بگو لوس بازی درنیاره یه دست دیگه رنگ بپاشه رو ماشیناش که با یه پولیش رنگش نره بعد بیا راجب پرفورمنس حرف بزن . ضمنا زیبایی اصالت ابهت پرستیژ ایمنی و لذت سواری و از همه مهمتر کیفتی که ماشینای المانی دارن برای امثال تسلا و لوسید رویاست ⚡⚡⚡💪💪💪💪🔥🔥🔥🔥🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪

        موافقم 16
        مخالفم 5
      5. Sepehr

        ۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (21 ديدگاه)

        اخه آدم اینارو باهم مقایسه میکنه دوتا از فوق لوکس ترین خدورو های دنیارو با دوتا بی نام و نشان تازه ب دوران رسیده؟؟؟
        برا کسی ک بخواد بره سر ی معامله چند ده میلیارد دلاری ن پرفورمنس مهمه ن شتاب فقط اسم ماشین مهمه که بنز و بی ام و دارن، نه تسلا و لوسید
        کجا ک بری بگی ماشین بنز یا بی ام و تا بگی لوسید ایر و تسلا سوار میشم

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. محمدهادی

          ۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2146 ديدگاه)

          والا خدایی
          منم همینو میگم
          فقط یه گرید آلیاژ بکار رفته در بدنه ی بنز و بی ام و میارزه به کل سابقه و نام اون دوتا تازه سر از تخم دراورده…

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. harry.potter

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    این رنگ ها خوب نیست
    جفتش اگه نقره ای بود خیلی خفن می شدن
    مخصوص بی ام و

    موافقم 13
    مخالفم 30
  6. امیرمحمد

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    BMW واقعا طراحی یه چراغ جلوش میارزه به طراحی کل EQS

    موافقم 31
    مخالفم 46
  7. Amir

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    جفت ماشینارو انگار با بیل تکنولوژی ریختن توشون

    موافقم 34
    مخالفم 5
    1. Imax

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (681 ديدگاه)

      ماشین الکتریکیه میخوای بگم اهرم بذارن با تکیه گاه نزدیک به دسته تا باهاش موتور دیزلی رو روشن کنی؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. deutschland

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    نمیدونم چرا احساس میکنم جای اینا عوض شده
    ما معمولا محصولات مرسدس رو لوکس می‌دونستیم ، بی ام و رو اسپرت
    اما بنظرم اینجا انگار بی ام و لوکس تره ، در عین حال مرسدس اسپرت تر
    .
    بطور کلی اگه بخوام انتخابی از بین سدان های برقی آلمانی داشته باشم ، از بین پورشه تایکان و آئودی e-tron خواهد بود

    موافقم 32
    مخالفم 5
    1. محمدهادی

      ۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2146 ديدگاه)

      بخاطر برقی شدنه داداش
      حرکت بسمت الکتریکی سازی این بلاهارو سر نسل کنونی تمام خودروسازان آورده
      بعضا با چیزای عجیب و غریب مواجه میشیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1596 ديدگاه)

    این انتقادی که به ظاهر یکسان eq ها هست منو یاد یه خاطره انداخت . چند سال پیش تازه اتاق ۲۰۱۵ مرسدس ها تو بازار اروند اومده بود داشتم رانندگی میکردم بیست-سی متر جلوتر دیدم دوتا c کلاس مشکی اتاق جدید کنار هم تو اتوبان تو حرکتن. از کنارشون که رد شدم دیدم یکیشون s کلاسه! تو دلم گفتم مرسدس هم دیگه ر ی د

    موافقم 22
    مخالفم 8
  10. مردیم از خوشی

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    درمورد بنز ، قبلا به تسلا ایراد می‌گرفتند که طراحیش چقدر بد هست ولی تسلا میگفت بجاش بهترین از لحاظ آیرودینامیک هست، حالا می بینید بنز برای آیرودینامیک چطور طراحی خارجی خراب کرده واقعا ابهت هر چی نسل اس بوده زیر سوال برده

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2146 ديدگاه)

      بنز هرچقدرم طراحی این مدلش بد باشه هرگز افتضاح نیست
      چیزی که در تسلا وجود داره
      یک دهه ست طراحی کلی تمام مدلهای تسلا هیچ تغییری نکرده!!

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Imax

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (681 ديدگاه)

        کلا محصولات امریکایی همینه مگه ایفونا تغییر میکنن؟
        حتی خونه های امریکایی ها همشون شبیه همه تو گوپل سرچ کن بقیه مردم دنیا مسخره میکنن خونه هاشونو مثلا تنها فرق خونه 2 میلیونی با 50 میلیونی توی امریکا مساحت خونست!
        کلا ظاخر واسه اونا انگار ملاک اخره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. مردیم از خوشی

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    درمورد بنز ، قبلا به تسلا ایراد می‌گرفتند که طراحیش چقدر بد هست ولی تسلا میگفت بجاش بهترین از لحاظ آیرودینامیک هست، حالا می بینید بنز برای آیرودینامیک چطور طراحی خارجی خراب کرده واقعا ابهت هر چی نسل اس بوده زیر سوال برده

    موافقم 14
    مخالفم 8
  12. GMA

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (743 ديدگاه)

    یه گزینه هیچکدام هم اضافه کنید🙂
    هنوزم باورم نمیشه این شاهکار طراحی:
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/12/Mercedes-Vision-EQS-concept-5.jpg

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/12/Mercedes-Vision-EQS-concept-4.jpg

    نسخه تولیدی اش شد این فاجعه:
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/05/Cars-2-20.jpg

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. Behnood

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      سلام محمد امین خوبی؟؟
      کم پیدایی

      موافقم 8
      مخالفم 1
  13. مهدی

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    این ضریب درگ کم در مدل های برقی مرسدس که روش خیلی مانور میده، در عمل باید برد و عملکرد بیشتری رو نسبت به مدل های مشابه ولی با ضریب درگ بیشتر، به ارمغان بیاره. که با مقایسه این مطلب پدال متوجه میشیم تاثیر چندانی نداره.

    موافقم 23
    مخالفم 1
  14. Si

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (527 ديدگاه)

    یعنی اون لوگوی مرسدس رو بردارن کسی با یه چینی اشتباهش نمیگیره کل سری EQ طراحی فاجعه دارن هرچند بی ام و رو میشه هنوز از جلو پنجرش تشخیص داد ولی eqs نه اصلا حیف اون s که روشه s کلاس همیشه پادشاه بوده ولی با این سری گند زدن بهش ولی i7 خداییش خوبه طراحیش خوبه تکنولوژی همه چیزش خوبه ولی کاش بنز یه فکری به طراحی سری EQ بکنه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  15. Ehsan

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (537 ديدگاه)

    فجایع طراحی برای هر دو بیداد میکنه! یه زمانی تو دوئل بنز و بیمر از شدت شاهکار طراحی آدم نمیدونست کدومو انتخاب کنه! الان از شدت زشتی!

    واقعا این سبک تخم مرغی برای بنز جواب نداده نمیدونم چرا اینقدر اصرار داره روش،بی ام و هم که فاجعه

    موافقم 27
    مخالفم 7
    1. محمدهادی

      ۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2146 ديدگاه)

      آره والا
      اینم درد عصر الکتریکی هاست دیگه
      اصلن انگار مهندسان در ساخت یک خودروی الکتریکی تنبل میشن و دل به کار نمیدن که نتیجه اینجور شکلا از آب درمیاد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. R/T

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    بنظرم ابهت i7 بیشتره
    برا همین بی ام و را انتخاب میکنم‌.

    موافقم 27
    مخالفم 6
  17. ❤ ب ت bugatti

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    با اینکه قدرت مرسدس بیشتره ولی از لحاظ عرض.ضریب درگ و گشتاور و شاسی i7 بهتره و رای من قطعی بی ام و هستش اما با این حال من اشتباهی مرسدس رو زدم
    دستم به مرسدس خورد به مرسدس رای دادم اما در هر حال بهتره ای۷ رای بدید

    موافقم 17
    مخالفم 6
  18. امیررضا

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (267 ديدگاه)

    کار طراحای بنز و بی‌ام‌و خیلی سخته، هم باید جدید باشه، هم انقلابی هم آیرودینامیک هم خشن هم ملایم هم ساده هم پیچیده. واسه همینه که انگار شخصیت ماشینا در کل مبهم شده ولی بحث فقط طراحی نیست. انصافاً از لحاظ قدرت و تکنولوژی بی‌نظیرن. واقعاً عالی هستن.

    موافقم 11
    مخالفم 3
  19. Tesla

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    هیچکدوم 😂😂 ، کسی اگه بخواد سدان پرفورمنس بخره با ۱۱۴ هزار دلار میتونه یه تسلا مدل s پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و صفر تا صد ۲/۱ ثانیه بخره ( که توی درگ بوگاتی رو تحقیر میکنه ) ، اگرم کسی بخواد لوکس و پرفورمنس بخره باید بره سمت لوسید سافایر با ۱۲۰۰ اسب قدرت و صفر تا صد ۱/۹ ، و اگر هم خواهان سوپر لوکس باشه : کادیلاک سلستیک بهترین انتخاب هست ( کلا آمریکا کبیر ، حداقل ۱۰ سال از آلمانی توی ساخت خودرو های برقی جلو تر و پیشرفته تر هست ) 🇺🇸🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️

    موافقم 9
    مخالفم 38
    1. ❤BMW❤

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      بحث سر دو تا ماشین لوکسه نه یه جارو برقی پلاستیکی با فرمونی که انگار نصفشو گاو گاز زده کنده برده
      سلستیک هم اونقدر قیمتش بالاس که اصن با اینا مقایسه نمیشه داوش باید با اسکپتر مقایسه بشه

      موافقم 21
      مخالفم 5
    2. بهزاد

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2417 ديدگاه)

      این سه تا رقیبی که برای ژرمن ها نام بردی یقینا دوتاشون مقابل آلمانی ها منقرض خواهند شد و فقط تسلا S میمونه که اونهم احتمالا در رقابت به سمت توقف تولید پیش بره مگر اینکه چیزی از آستین بیاد بیرون.
      ژرمن ها از بالا(لوکس) شرق آسیا از پایین(متوسط) عرصه را جوری تنگ خواهند کرد که خودت یه روزی واسه این روده درازی هات تاسف بخوری.

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. Amir Machine

        ۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        تو هم که چیزی جز خواهد بود، خواهد شد، خواهد کرد نداری بگی، یه چیز جدید بگو برادر
        این خواهدها کی خواهد رسید؟
        یه زمانی میگفتید تسلا خوب میفروشه چون رقیبی نداره تو بازار
        الان که تو بازار از هاچبک شهری گرفته تا سدان فول سایز برقی تو هر کلاس و قیمتی از هر برندی ریخته، الان دیگه چرا تسلا میفروشه و مدل Y میشه سومین ماشین پرفروش دنیا؟
        نگران انقراض سلستیک هم نمیخواد باشی چون فقط دو ماه بعد از رونمایی ظرفیت تولید 18 ماه رو فروخت رفت

        موافقم 2
        مخالفم 6
        1. Elmiraj

          ۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (3114 ديدگاه)

          داداش اخبار و پیش بینی های منابع تاپ دنیای EV و رویدادها و واقیعت های اتفاق افتاده طی یک دهه گذشته و اکنون ، خواب و خیال طرافداران تسلا و آمریکایی هست ولی اصل واقعیت این « خواهد بود» و «خواهد شد های » ایشون هست که کسی نمیدونه کی قراره اتفاق بیوفته…!!!

          موافقم 2
          مخالفم 4
        2. بهزاد

          ۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2417 ديدگاه)

          شاید چیزی که شما میبینی یا تاریخی که داری ازش حرف میزنی با امروز مطابقت نداره.
          کلا بیشتر آمریکن کارز بازان حال تحقیق و مطالعه ندارن.
          تا چند وقت پیش ظرفیت تولید باتری در اروپا حدود 60 گیگاوات بود و امسال به بیش از ۱۲۰ گیگاوات میرسه و تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱ تراوات و حتی نزدیک ۱.۵ تراوات.
          آمار دادن تولیدات مناطق مختلف دنیا حداقل برای شما بیهوده ست چون شماها خیلی وقته ظرفیت ندارید و پر شدید.
          نمیدونم چرا از این حالت قفلی نمی آی بیرون و برو ببین اصلا رقابتی شروع شده؟!
          فورد فو ک… در مدت زمانی فروشش به یک میلیون عدد رسید ولی الان رو به خاموشیست حالا توضیح اینکه چرا نمیشه با شرق آسیا و همینطور ژرمن ها در دو سگمنت رقابت کرد بستگی به خرد خودتون داره و همانطور که ما سالها پیش گفتیم چیزی جز وانت و شاسی های بزرگ و آفرود برای غربی ها باقی نمیمونه الانم میتونی مدتی بایستی و نظاره کنی.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. Amir Machine

          ۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          تو که مثلاْ‌ اهل تحقیق و مطالعه‌ای کجا رو گرفتی جز خواهد خواهد کردن؟
          خودت میفهمی داری چی میگی؟ آینده بازار سدان‌های لوکس برقی چه ربطی به فورد فوکوس داره؟‌ اومدی آمار فروش یه ماشین تو کلاسی که کلاْ‌ رو به کاهشه رو ملاک قرار دادی که مثلاْ‌ دلیلی برای حرفای بی‌اساست داشته باشی؟ همون گلف ژرمن هم یه زمانی تو اروپا بالای 700 هزارتا میفروخت اما سال قبل فقط 170 هزارتا فروخته، حالا از این بیام نتیجه بگیرم که خودروسازی آلمان رو به افوله؟
          چرا تسلا رو ملاک نمیگیری که هر سال افزایش فروش داره تو قلب اروپا؟
          خیر دوست محترم، اون به اصطلاح تحلیل‌های تو تا وقتی عینک بدبینی و خصومت با آمریکا رو به چشم داشته باشی فقط به درد خودت میخوره
          اگه آینده برقی فقط تو شرق آسیا و آلمان خلاصه میشد، هوندا بجای همکاری با GM میرفت سرغ هیوندای یا VW

          موافقم 2
          مخالفم 3
        4. بهزاد

          ۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2417 ديدگاه)

          ببین amir اگر چیزی میدونی و احساس میکنی از مواردی سر در میاری میتونی به عنوان نظر بنویسی تا دیگران مطلع بشن یا فیض ببرند نه اینکه از در حمله به شخص وارد بشی.
          کلا تو این چند ساله ما از شما غیر از این چیزی ندیدیم.
          راجب این همکاری ها ده بار توضیح دادیم ولی بازهم شما سر خونه اولی چون درک روابط منطقی صنعتی براتون مشکله.
          افزایش فروش تسلا دیگه مثل قبل نیست و
          ملایم تر پیش میره.
          صنعت خودرو همیشه راه حل های خاص خودشو داره و میتونه با تغییر سبک خودشو وقف بده و اگر گلف تضعیف شد شرکتش میاد تیگوان و تی راک و… را پیشنهاد میده تا محصولاتش رو بورس باشه و همینطور برخی شرکت های دیگه ولی آمریکایی ها در بخش میانه نتونستن راه حل های خوبی داشته باشند.
          حتما دیگه میدونید ایجاد خطوط تولید یا ظرفیت مناسب یا بستر سازی اون در یک بازاری زمان بره و هوندا هم اعلام کرد فقط دو مدل برای مدت کوتاهی با GM در آمریکا تولید میکنه و پس از اون تمامیه تولیدات ،احتمالا نزدیکای ۲۰۳۰ در آمریکا توسط خودش تولید میشه بدون مشارکت حالا اگر شما بازهم همینو تکرار کنید …

          موافقم 1
          مخالفم 1
    3. Alan.r

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      ترسلا رو که کلا کاری باهاش نداریم(مقایسه جاروبرقی و ماشین غیر منطق
      در مورد لوسید‌ هم EQS وi7 از نظر لوکس بودن با اختلاف از لوسید‌ بهتر هستن و قابل مقایسه نیستند
      البته شتاب صفرتاصد به جز برای شما کسی اهمیت نداره (مخصوصا تو این کلاس)
      سلستیک هم اولا دو برابر این ها قیمت داره دوما صد صدرصد از نظر لوکس بودن چیزی از EQSو I7 بیشتر نداره

      موافقم 12
      مخالفم 6
      1. سوشیانت

        ۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1927 ديدگاه)

        میشه بفرمایید چجوری چیزی بیشتر از i7 و eqs نداره از لحاظ آپشن که نمایشگر ۶۶ اینچی که بزرگترین نمایشگر مورد استفاده تو صنعت خودرو هست دوم صندلی های عقب ۲۰ جهته که نه بی ام و داره نه بنز سیستم صوتی بسیار پیشرفته با ۳۸ تا اسپیکر که حتی روی پشت سری صندلی های جلو و عقب هم قرار داره از لحاظ کیفیت متریال هم که قطعا بالا تره چون دست سازه

        موافقم 2
        مخالفم 11
    4. R/T

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      نمیدونی بدون سلستیک رقیب این دو نیست با رولزرویس و میباخ مقایسه میشه

      موافقم 5
      مخالفم 2
    5. R/T

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      خوبه خودت جوابتو داری میدی اگه کسی بخواد سدان پرفورمنس بگیره میره تسلا میگیره

      موافقم 2
      مخالفم 0
    6. محمدهادی

      ۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2146 ديدگاه)

      تسلا هر دفه با یه خنده ی مضحک وارد میشی که مثلا باقدرت به آلمانیا بتازی
      ولی بسرعت با دیسلایک به بیرون بدرقه میشی
      دست بردار ازین حرکت بچه گانه ت دیگه
      داداش رو ما جواب نمیده این استراتژیت
      یه روش جدید امتحان کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. Alan.r

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    مقاله کاملا در جهت تخریب EQS بوده ولاغیر
    تو بحث طراحی هیچ کدومشون حرفی برای گفتن ندارن ولی EQS به مراتب بهتر از i7هستش
    با جلوپنجرره بزرگش میشه کنار اومد ولی چراغ های دوتکه واقعا افتضاحه در مورد نمای عقب هم که چیزی نگم بهتره
    کابین هم همینطوره هر دو شرکت سعی کردن از بهترین و جدیدترین فناوری ها در ساخت محصول پرچمدارشون استفاده کنن پس نمایشگر بزرگتر اصلا نقطه ضعف نیست بلکه می‌تونه یه برتری هم باشه
    کیفیت متریال هر دو هم در بالاترین حد ممکنه
    از نظر لوکس بودن هم تقریبا تو یه حدن (البته EQS تمرکز بیشتری روی لوکس بودن ردیف عقب داره)
    پرفورمنس و برد هردو هم با توجه به کلاسشون خوب و قابل‌قبوله
    در کل انتخاب بینشون به سلیقه خریدار ربط داره ولی انتخاب منطقی تر مرسدسه

    موافقم 14
    مخالفم 10
  21. Tesla

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    ژرمن ها حداقل ۱۰ سال از آمریکا کبیر توی ساخت الکتریکی ها عقب تر هستن 🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️⚡️

    موافقم 3
    مخالفم 12
  22. ❤BMW❤

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    بی‌ام‌و انتخابم

    موافقم 12
    مخالفم 1
  23. Amirmohammad

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (441 ديدگاه)

    متاسفانه هیچکدوم
    امیدوارم دوباره هر دو راه درست رو پیدا کنن در بحث طراحی

    موافقم 7
    مخالفم 4
  24. مازیار

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2509 ديدگاه)

    قطعا بی ام و
    و این قاطعیت فقط برای ظاهر هست چون در عمل نباید خیلی فرق داشته باشن

    موافقم 5
    مخالفم 2
  25. ARMAN سابق

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    بین این دوتا i7 رو انتخاب می کنم.
    ولی اگه بخوام کلا سدان لوکس با پرفورمنس انتخاب کنم لوسید ایر سافایرو انتخاب می کنم نه به خاطر قدرت بیشتر بلکه به خاطر ظاهر بهتر

    موافقم 4
    مخالفم 5
  26. Saman

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (181 ديدگاه)

    اگه حق انتخاب داشته باشم اول لوسید و دوم تسلا S. ولی بین بنز و bmw ، بنز در کل ماشین بهتر و سطح بالاتر از bmw هست.

    موافقم 1
    مخالفم 7
  27. روزبه

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    طراحی بیرونی جفتشون که از بیخ و بن تعطیله . بی ام و رو تو باکو از نزدیک دیدم و مطمئن تر از هر وقتی میگم تعطیله ظاهر بیرونیش . قطعا بنز هم همین خواهد بود . ولی انتخاب من بین این 2 قطعا بی ام و خواهد بود چون طراحی داخلش قابل تحمل تر از تلوزیونیه که بنز جای داشبرد گذاشته اون جلو …

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. محمدهادی

      ۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2146 ديدگاه)

      داداش تو با این سلیقه مشکل پسندت لطفا بفرما هر روز تو خیابون قوطی کبریتای تکراری و سفید رنگ میبین چه حالی میشی؟!
      جفتشون تعطیلن دقیقا ینی چی؟
      من به پرشیا سال هم با جرات نمیتونم اینجوری بگم تعطیله!!
      هر زشتی هم که باشن یه آینه بغلشون به خیلی از آشغال ها برتری دارن
      چه برسه به خود ماشین..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. BMW

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    انتخاب صد در صد بی ام و هست

    موافقم 6
    مخالفم 1
  29. مرتضی علی وحیدی

    ۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (117 ديدگاه)

    بنز بسیار زشت
    ب ام و بسیار زیبا

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا