بی ام و M3 در برابر داج چلنجر و هات رود لینکلن، کدام‌یک سریع‌تر است؟

پنج‌شنبه 16 دی 1400 - 10:30
مطالعه 2 دقیقه
bmw-m3-races-challenger-mkz
لینکلن MKZ اولین خودرویی نیست که برای هات رو در نظر گرفته می‌شود اما این سدان آمریکایی در سال‌های پایانی عمر خود شاهد نصب پیشرانه‌های قدرتمندی زیر...
تبلیغات

لینکلن MKZ اولین خودرویی نیست که برای هات رو در نظر گرفته می‌شود اما این سدان آمریکایی در سال‌های پایانی عمر خود شاهد نصب پیشرانه‌های قدرتمندی زیر کاپوتش بوده است. پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی لینکلن قدرت 400 اسب بخاری و گشتاور 542 نیوتون متری را در مدل‌های چهار چرخ محرک تولید می‌کند و بنابراین با یک سدان لوکس و قدرتمند طرف هستیم. البته در یک ویدئوی منتشر شده در یوتیوب شاهد رویارویی این خودرو با BMW M3 هستیم که نتیجه جالبی را رقم می‌زند.

لینکلن در رقابت 400 متر ابتدا پیش می‌افتد اما پیشرانه 6 سیلندر و سیستم چهار چرخ محرک MKZ برای رقابت با M3 کافی نیست. سوپر سدان ژرمن‌ها که ظاهراً از نسخه کامپتیشن است به پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو با قدرت 503 اسب بخاری و گشتاور 649 نیوتون متری استفاده کرده و همین قدرت اضافی به BMW اجازه می‌دهد تا مسافت 400 متر را در 11.95 ثانیه و با سرعت 198.27 کیلومتر در ساعت طی کند. لینکلن هم در 13.61 ثانیه و با سرعت 164.70 کیلومتر در ساعت از خط پایان عبور کرده است.

در مسابقه دوم شاهد مچ اندازی M3 و داج چلنجر R/T اسکات پک هستیم. داج به پیشرانه 8 سیلندر 6.4 لیتری که قدرت 485 اسبی و گشتاور 644 نیوتون متری داشته مجهز بوده و در اکثر مسابقه از حریف آلمانی پیش می‌افتد اما در نهایت M3 برتری را از آنِ خود کرده و رکورد 11.62 ثانیه و سرعت 202 کیلومتر در ساعت را برای این درگ 400 متر ثبت می‌کند. چلنجر هم ‌زمان 12.01 ثانیه و سرعت 183.81 کیلومتر در ساعت را بر جای گذاشته است.

متأسفانه لینکلن MKZ دیگر در آمریکا عرضه نمی‌شود و این شرکت روی کراس اوورها و شاسی بلندها تمرکز کرده است. این خودروساز آمریکایی شانسی در برابر M3 و چلنجر نداشته اما در برابر این دو خودرو هم دست و پا بسته نیست. چلنجر هم عملکرد خوبی داشته هرچند نتوانسته از عهده M3 برآید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.