آیا مازراتی گریکاله تروفئو در درگ حریف بی ام و X4 M میشود؟
برای کسانی که به دنبال یک کراساوور کوپهٔ پرفورمنس هستند، بامو X4 M کامپتیشن به لطف هندلینگ عالی و پیشرانهٔ چشمگیر، یکی از بهترین گزینهها محسوب میشود. بااینحال، مازراتی با کراساوور جدید وارد این بخش شده تا ژرمنها را به چالش بکشد. این خودرو گریکاله تروفئو است که بر پایهٔ نسخهٔ تکاملیافتهٔ پلتفرم آلفارومئو استلویو ساخته شده است. البته گریکاله در پیشرانه کاملاً با پسرعموی ایتالیایی خود متفاوت بوده و از پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربوی جدید و اختصاصی مازراتی استفاده میکند.
این همان پیشرانهای است که در سوپرکار MC20 استفاده میشود اما اینجا 530 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد تا گریکالهٔ 2110 کیلوگرمی به حرکت درآید. از سوی دیگر، زیر کاپوت X4 M پیشرانهٔ جذاب S58 بامو قرار گرفته که 510 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند قدرت این کراساوور آلمانی از رقیب ایتالیایی کمتر است اما با وزن 2010 کیلوگرم، دقیقاً صد کیلوگرم سبکتر است که اختلاف زیادی خواهد بود.
در این ویدئو دو درگ از حالت سکون برگزار میشود که اولی با خرابکاری رانندهٔ بامو در لانچ همراه است و این به قیمت شکست کراساوور باواریاییها تمام میشود. در دومین درگ اما X4 لانچ بسیار بهتری داشته با ثبت زمان 11.4 ثانیه در مقابل 11.6 ثانیه، رقیب را مغلوب میکند. سپس نوبت به مسابقهٔ رولینگ میرسد. آیا در اینجا گریکاله میتواند ناکامی قبلی را جبران کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
| بامو X4 M کامپتیشن | مازراتی گریکاله تروفئو |
پیشرانه | 3.0 لیتری I6 توئین توربو | 3.0 لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | 510 اسب بخار | 530 اسب بخار |
گشتاور | 650 نیوتن متر | 620 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 2010 کیلوگرم | 2110 کیلوگرم |