بی ام وتسلا

مدل S پلد در برابر ایر و M5 E39، نمایش پیشرفت سدان ها در 20 سال!

بیست سال پیش، بی‌ام‌و M5 E39 سریع‌ترین سدان روی زمین بود؛ اما حالا خودروهای الکتریکی پادشاهی می‌کنند. تسلا مدل S پلد و لوسید ایر دریم ادیشن بی‌شک جزو سریع‌ترین سدان های دنیا هستند؛ اما چقدر فاصله در این دو دهه ایجاد شده است؟ برای یافتن پاسخ این سؤال بهتر است همراه ما باشید زیرا این سه سدان مشهور در یک مسابقه ویژه رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. اول نگاهی خواهیم داشت به مشخصات فنی هر سه خودرو. مدل S پلد از سه پیشرانه الکتریکی استفاده می‌کند و قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۲۴ نیوتون متری دارد. وزن این خودرو به ۲۱۶۲ کیلوگرم می‌رسد. دو پیشرانه الکتریکی لوسید ایر دریم ادیشن هم قدرت ۱۱۱۱ اسبی و گشتاور ۱۳۹۰ نیوتون متری تولید می‌کنند. وزن این خودرو به ۲۳۷۵ کیلوگرم می‌رسد؛ اما M5 از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۹ لیتری استفاده می‌کند و قدرت ۳۹۴ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. این سدان آلمانی اما از نظر وزن برتر است و ۱۷۹۵ کیلوگرم وزن دارد.

شاید با خود فکر کنید این یک درگ کاملاً غیرمنصفانه است زیرا دو خودروی الکتریکی با قدرت بسیار زیاد در برابر M5 بیست سال پیش قرار گرفته‌اند و بله حق با شماست. برای اینکه درگی بهتر را شاهد باشیم M5 اجازه شروع درگ با سرعت ۱۱۳ کیلومتر در ساعت را دارد درحالی‌که دو خودروی دیگر باید از سکون مسابقه را شروع کنند. در ابتدا بی‌ام‌و کاملاً پیش می‌افتد اما به لطف گشتاور آنی خودروهای الکتریکی، تسلا و لوسید کاملاً نزدیک می‌شوند و در نهایت این تسلا است که با فاصله کمی نسبت به بی‌ام‌و پیروز می‌شود و پس از آن نیز لوسید به فاصله طول دو خودرو از خط پایان می‌گذرد. هر دو خودروی الکتریکی پرفورمنسی احساس‌برانگیز را به نمایش گذاشته‌اند.

همه ما می‌دانیم که خودروهای الکتریکی در بحث شتاب گیری آقایی می‌کنند اما این خودروها در زمان مواجه شدن با جاذبه چطور خواهند بود؟ در این تست هم‌زمان با پرش یک چترباز از هواپیما، تسلا و لوسید استارت می‌زنند و مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کنند. در نهایت این تسلا است که زودتر به خط پایان می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2503 ديدگاه)

    ظاهر بهتر لوسید نسبت به تسلا، به شتاب کمترش می ارزه

    موافقم 39
    مخالفم 16
    1. shirko

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      سگ ب ام و می ارزه به اون دو تا ماشین .

      موافقم 53
      مخالفم 49
      1. مهردادکمال

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1825 ديدگاه)

        احسنت

        موافقم 22
        مخالفم 16
      2. ali(chevynova)

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        چرخ تسلا میارزه به اون بی ام و

        موافقم 26
        مخالفم 63
        1. GMA

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          جناب شوی نوا یکی از کاربران قدیمی سایت بودند که بسیار به همه احترام میزاشتند و نظر های منطقی می‌دادند و اطلاعات بسیار خوبی داشتند، این رو از کامنت های ایشون در پست های قدیمی میشه فهمید. و اصلا خودشون رو درگیر بچه بازی های این چنینی نمیکردن، چرخ فلان برند میارزه….
          نمیدونم شاید اکانت ایشون در حال حاضر در دسترس فرد دیگری است یا خودشون واقعا این رفتار ها رو انجام میدن!عجیبه!

          موافقم 10
          مخالفم 5
        2. m8

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (46 ديدگاه)

          تو شغل لاستیک فروشی هستی داداش؟ ماشین برقی یعنی اسباب بازی کنترلی

          موافقم 8
          مخالفم 14
        3. MR.JD

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (326 ديدگاه)

          آرزو دارم …
          آی همین چرخو …

          موافقم 7
          مخالفم 2
      3. کافر مقدس

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        زیاد از این حرفای علمی نزن که با حرفای علمی تر اینجا بهت پاسخ میدن

        خوش ت نمیاد یکی دیگه بهتره دیگه چرا به در و دیوار میزنید

        خوبه ما تو این دنیا اصلا بازی نیستیم آخه . خوبه نیستن تو ایران وعلا مایی که از پارس سلطان میسازیم اینجا چه میکردیم

        موافقم 22
        مخالفم 1
  2. Jdm باز

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    ماشینی با گشتاور انی و قدرت بسیار زیاد تر رو در مقابل یه بنزینی که گشتاور انی نداره و تکنولوژیش مال ۲۰ سال پیشه قرار دادن
    واقعا معنی این درگ ها رو درک نمیکنم

    موافقم 34
    مخالفم 13
    1. heshmat021

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (329 ديدگاه)

      جذب بیننده، تبلیغ، درآمد

      درگ مگه چیز دیگه ای هم داره

      موافقم 4
      مخالفم 3
  3. aminbikar

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    بیاید یکم مثبت نگر باشیم و نگین صدای جارو برقی بگیم صدای سفینه فضایی (جمله ای از مت واتسون)

    موافقم 19
    مخالفم 2
  4. حسام

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    بنظر من مهمتر از شتاب اون کیفیت ساخت و طراحی ماشینه که مهمه

    موافقم 26
    مخالفم 4
  5. Clean energy (صیانت!)

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    الان میان میگن تفاوت شکاف گسل جاست آمریکا و اینجور حرفا😂

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. ali(chevynova)

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      واقعیت هم هست
      جاست آمریکا واقعیتی انکار ناپذیره

      موافقم 13
      مخالفم 15
      1. Porsche 911

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        😂😂😂😂جالب بود
        برای اینکه حساب کار دستتون بیاد همین آمریکا آمریکا که میگید با حیله و طمع دانش های فنی و علمی اروپایی هارو به کشورش آورد در زمانی که اروپا درگیر جنگ بود و آمریکایی هایی که و فقط به چشم حیله به بقیه نگاه میکنن اومدن و غارت کردن این یه چیز واضحیه
        وگرنه شما برو آمریکا قبل از ۱۰۰ سال پیش رو ببین هیچ حرفی برای گفتن نداشت
        حالا بگو جاست آمریکا😂

        موافقم 2
        مخالفم 1
  6. ارین صاحب جمعی

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    ببخشید ولی تایرش میرزه به دو شرکت که فقط به فکر پولن

    موافقم 18
    مخالفم 26
    1. aminbikar

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (301 ديدگاه)

      تا این هد تعصبی !! بعد میگیم تسلا فنا خیلی تعجب دارن خودتون کامنت های درایو پایلت مرسدس رو بخونید چقدر فن تعصبی فحش میدادم مثلا یکی گفته بود (راستی شما آمریکایی فن ها تفنگ هم دارید ؟ )🗿

      موافقم 15
      مخالفم 3
    2. AMIR / ARMI

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      بی ام و یا هر کدوم دیگه به فکر چی هستن اونوقت ؟ خدمت به خلق و راز نیازش خداوند متعال ؟؟

      موافقم 34
      مخالفم 6
    3. mohamadreza83

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (465 ديدگاه)

      اونور آب مدیران و مقامات بلند پایه همه شرکت های خودروسازی فقط به فکر فروش بیشتر محصولات و سودآوری هستن ؛ بعد اینجا دو سه تا سایپا ۱۳۱ سوار فکر میکنن کمپانی های موردعلاقشون برای رضای خدا و خیرات ماشین میسازن !
      #التماس_تفکر
      یه بار دیگه بحث تانک های آلمانی توی جنگ جهانی دوم رو پیش بکش ؛ با همین فرمون بری جلو یه بی ام و صفر بهت هدیه میدن❤️

      موافقم 13
      مخالفم 0
  7. Vsting max

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    ویدیو جالبی بود👌👌👏❤️❤️

    موافقم 5
    مخالفم 2
  8. AMIR / ARMI

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    اما یه چند تا دانستنی
    اندازه لوسید از بیرون هم اندازه e کلاس c کلاس هستش فضای داخلش اندازه s کلاس
    لوسید ایر 3 برابر m5 داخل فیلم قدرت تولید میکنه یک هشتم اون انرژی مصرف میکنه
    مصرف لوسید ایر برابر با نیسان لیف هستش

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. GMA

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      لوسید بنظرم بهترین سدان لوکس آمریکایی هست واقعا عالیه و بشدت زیبا و دلچسب

      موافقم 20
      مخالفم 1
  9. AMIR / ARMI

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    دارن تمام تلاششون رو میکنن که نشون بدن پلاد و ایر چقدر سریع هستن
    هنوز خیلی ها متوجه عملکرد دیوانه وار این دو ماشین نشدن
    من هیچ لقبی که بشه به پلاد داد پیدا نکردم
    یه جایی با نشون دادن پلاد و m5 گفت سریع ترین سدان امروز و سریع ترین سدان دیروز
    سوالی که به وجود اومد اینه چرا مدعیان دیروز نمیتونن امروز هم مدعی باشن
    از وقتی تسلا مدل اس ساخته فقط یه مقطع خیلی کوتاهی تایکان تونست بعد سال ها حرفی داشته باشه که خیلی زود گذشت
    چندسال دیگه چنین اتفاقی قرار بیوفته
    چی بر سر مدعی ها اومد

    موافقم 15
    مخالفم 16
    1. مازیار

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      امیرجان نظرات شما در حال حاضر درسته
      اما کمی عجله دیده میشه
      بله تسلا اختلاف زیادی ایجاد کرده (البته بیشتر در شتاب)
      اما با توجه به اینکه تقریبا تمامی برندها در سگمنت های مختلف فقط یک مدل اولیه الکتریکی عرضه کردن – از جمله همین اس پلد – برای نتیجه گیری قطعی و اینکه سایر رقبا کجای کار هستن و چرا نمیتونن مدعی باشن کمی زوده
      مثال دیگه اش هم موتوراسپرت که هنوز تمام برندهای مورد نظر حتی همون نمونه اول رو هم عرضه نکردن مثل فراری یا مک لارن
      و به عبارت دیگه هنوز تمام مدعیان بطور کامل وارد گود نشدن (البته که تسلا زودتر وارد شده و به طبع اون در این وادی نسبتا خلوت خوب داره می تازه)
      بنابراین اوصیکم بالصبر😉

      موافقم 15
      مخالفم 8
    2. Silent

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (625 ديدگاه)

      Q1 2022 آمار فروش تو کشورهای توسعه یافته بخوبی جایگاه TESLA رو نشون می ده که عملا در حال جذب خریداران هست.
      بعد از نروژ که امسال نوبت به بازار بریتانیا و استرالیا و چند کشور دیگه اروپایی بود و این روند با بارگیری کامل ظرفیت گیگا برلین همچنان رو به جلو هست.
      اگر روزی خواستین برندهای سنتی رو راستی آزمایی کنین که چقدر از کانسپت هایی که رونمایی می کنن به تولید نزدیک هست پی گیر خبرهای زیرساختی شون باشید. اینکه کارخونه ها و خطوط تولیدشون در چه مرحله ای هست! وجود خارجی داره یا روی کاغذ هست و جلوگیری از سقوط سهام دستکم تا چند سال.
      …………………….
      در مورد تکنولوژی PLAID بحث هایی مطرح هست که همین مجموعه روترها و موتورها رو اگر بر روی یک فریم فیبرکربن و سبک سازی شده سوپر اسپورت های موجود سوار بشه چه پرفورمنسی رو می شه متصور شد!

      موافقم 8
      مخالفم 8
    3. KSH

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      بابا اونقدرا هم سریع نیستن فقط هزار اسب قدرت دارن هزار اسببببب شتاب اولیه موتور الکتدیکی بهتره چون گشتاور بیشتری داره ولی شتاب ثانویه موتور بنزینی بهتره با قدرت های یکسان

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. aminbikar

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (301 ديدگاه)

        تسلا اس پلد هم شتاب اولیه و ثانویه قوی داره

        موافقم 9
        مخالفم 5
    4. Sina10

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      مهم اینه که مدعی کیه؟ سدان های بنزینی هم مدعی هستن؟
      اگه بله تسلا ، توی نوربرگرینگ که پیست معیار خیلیاست از همون مدعیای حذف شده و فسیل یعنی M5 CS و GT63S و جگوار پراجکت شکست خورد
      حتی از M4 !!
      واقعا چرا مدعیا اینجوری شدن؟
      باعث خجالته

      جدا از شوخی مهم اینه که مدعی منظورتون کیه؟
      اگه فقط برقیا مدنظره بله ، تسلا و لوسید فعلا پادشاهی میکنن ، چرا؟
      چون تسلا از همه زودتر شروع کرده
      و لوسید هم بجای شروع از مراحل پایین تر
      یه راست رفته سراغ کلاس سدان های لوکس بالارده
      تایکان هم هنوز هست و حذف نشده ولی خب یه سطح پایین تر فعالیت میکنه اونم به عنوان اولین تجربه برقی پورشه
      پس اصلا مدعی وجود نداشته که بخواد چیزی بر سرشون بیاد
      میدون خالیه و کسی هنوز به جنگ نیومده که شکستی بخوره
      و دقیقا رقبا بخاطر ترس از شکست بابت توانایی بالای این دو هنوز وارد نشدن ولی خواهند شد

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. AMIR / ARMI

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        واقعا می‌خوام منطقی بهت جواب بدم
        هر خودرویی از هر کمپانی در هر سگمنتی با یه سری ویژگی ها به خریدار معرفی میشه
        مثلاً یکی از ویژگی های پیکاپ ها که روش مانور میدن و برای خریدار مهم میزان قابلیت کشیدن اون پیکاپ هست
        این ویژگی برای سدان ها اهمیتی نداره
        یا مثلاً تایم پیست ها برای معرفی یه سوپر اسپورت کوپه مهم و روش مانور میدن
        ولی این ویژگی برای پیکاپ ها مهم نیست
        ولی یه ویژگی هایی هست بین همه سگمنت های خودرویی مشترک چه پیکاپ چه سدان چه سوپر اسپورت چه مینی ون چه هاچبک
        مهمه می‌دونیم موقع معرفی یه خودرو از هر سگمنتی 0 تا 100 و در چند سال اخیر 400 متر یه ویژگی معمول که هر کمپانی براش مهم برای معرفی اون خودرو
        چون برای خریدار مهم چون در استفاده چه روزانه و معمولی چه در پیست برای خریدار مهم
        یعنی یه ماشین نمی‌تونید پیدا بکنید موقع معرفی اعلام نکنن صفر تا صدش چقدر مصرف بنزینش آنقدر مهم نیست که شتابش مهم
        ولی تایم پیست برای سگمنت سدان ها تا همین چند سال پیش اصلا ویژگی حساب نمیشد فقط تو این چند سال اخیر که تعدادی سدان پیست محور توسعه داده شده
        از این ها بگذریم مدل اس پلادی که رکوردش داری مقایسه میکنی پیست محور نبوده اصلا
        مهم ترین ویژگی یه ماشین پیست محور بعد از قوای محرکه و قدرتش ترمز ها و ترمز گیریش هست به همون اندازه مهم اینو هم شما خوب میدونی هم من
        همه سدان هایی که گفتی از ترمز های کربن سرامیک حرفه ای مخصوص پیست بهره میبرن
        و هنوز مدل اس پلادی که پکیج پیست داشته باشه رکوردی نگرفته اینو هم می‌دونیم نسخه پیست محور پلاد ترمز های کربن سرامیک و کیت داون فورس داره
        که هنوز رکوردی ازش منتشر نشده
        عملا شما داری مدل اس پلاد معمولی رو در جایی قضاوت میکنی که براش ساخته نشده
        نسخه پیست محور پلاد هنوز نیومده
        مدل اس سال های سال حضور داره و سال های هیچ رقیبی نداشته این همه سال کافی نبود رقبا براش سدان الکتریکی هم سطحش بسازن ؟ ۱۰ سال شد کی قرار این میدون خالی که هی میگید قرار بیان بهش وارد بشن پر بشه برای پورشه و بی ام و ۱۰ سال کافی نیست ؟
        یه جوری میگید تایکان تجربه اول پورشه بود
        انگار تسلا قبل مدل اس ۴ مدل دیگه ساخته و تجربه ۵۰ ساله داره وقتی تسلا اولین ماشین خودش ساخت بقیه کمپانی ها ماشین الکتریکی یا داشتن تو خط تولید یا تو برنامشون بوده بسازن
        و نکته آخر m5 cs فسیل نیست ۱ سال چند ماه معرفی شده

        موافقم 1
        مخالفم 1
  10. Elmiraj

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    بعد یک و نیم قرن تکامل این صنعت و گذشت دهه تجربه در مسابقات درگ تنها تسلا بود که تونست ماشینی بسازه که هم در درگ‌استریپ و هم در آسفالت معمولی تایم یکسانی را ثبت کنه…!!!

    رقبا به احترام این سیستم درایو سکوت کنند…

    موافقم 19
    مخالفم 19
    1. mohamadreza83

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (465 ديدگاه)

      سلام المیراژ جان
      امید آنکه حالت خوب باشه
      یه سوال داشتم
      راجب موتورهای پوشش کربنی پلد و مزایاش یه توضیح مختصری بهم میدی ؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. Elmiraj

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        بله
        برای نخستین بار تنها شرکتی که تونست بجای یک ساختار فلزی ، کربن را به دور مس درون روتور الکتروموتور ها بپیچه تسلا بود..
        این کار بسیار سخت بود و بخش اتوماسیون تسلا را مجبور به ساخت دستگاهی کرد که بتونه کربن را با کشش بسیار بالا به دور روتور بپیچه ، زیرا کربن و مس دارای نرخ های متفاوتی از انبساط حرارتی هستن .

        مزیت اصلی موتور های plaid اینه که روتور پوشش کربنی میدان الکترومغناطیسی بسیار قوی تری نسبت به موتور های عادی ( روتور فلزی ) ایجاد می‌کنه که این باعث ایجاد شتاب ثانویه بسیار بالایی میشه و خودروی الکتریکی را بیش از پیش از داشتن گیربکس چند سرعته بی‌نیاز میکنه.
        مزیت دیگر این است که روتور می‌تواند به RPM بالاتر برسه زیرا پوشش کربنی از انبساط مس زیرین به دلیل شتاب رادیکال جلوگیری می‌کنه و این باعث میشه تا پایداری موتور در دور های بالا حفظ بشه و موتور بدون هیچ مشکلی ساعت ها در دور های بالا کار کنن .

        در حال حاظر موتور های plaid تسلا پیشرفته ترین و پربازده ترین موتور های این صنعت به شمار میان…

        موافقم 16
        مخالفم 0
        1. mohamadreza83

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (465 ديدگاه)

          عالی بود المیراژ جان👌👌👍👍
          فوق العاده کامل و با جزئیات
          پس سیستم پوشش کربنی تسلا یجورایی معادل همون گیرباکس دو سرعته تایکان هس ؛ ولی خب همونطور که خودت گفتی قطعا عملکردش توی شتابگیری ثانویه چند سروگردن بالاتر از گیرباکس دو سرعته تایکان هست .

          موافقم 6
          مخالفم 0
    2. GMA

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      شما هم برای جلوگیری از تنش سکوت کن، با احترام

      موافقم 7
      مخالفم 10
    3. محمد امین

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      فراری sf90 هم‌ همینطوره ، و پورشه ی توربو اس ۹۹۲

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. mohamadreza83

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (465 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار و دوستدار تسلام ؛ ولی به وضوح میشه توی تست و درگ های پلد اون تاثیر قدرت رسانه ای غرب توی خط فکری مردم رو به وضوح دید !

    درگ های بی مورد و بی ربط که به وضوح تبلیغات و به نیت کج کردن مسیر فکری مردم به سمت اونچه که سیاستمداران و مقامات بلندپایه کشور ها میخوان ؛ انجام میشن !
    بالاخره هر جایی باید یه جوری باشه دیگه

    ما باید اسیر ایدئولوژی های افراطی گرایانه و ویرانگر متعلق به (۱۰+۲+۲) قرن پیش باشیم ؛ غربی ها هم اسیر قدرت رسانه .

    موافقم 13
    مخالفم 2
  12. Hadi

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    رخ m5 جوریه انگار رییس مافیاست و این دوتا نوچه هاشن…

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. aminbikar

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (301 ديدگاه)

      بیشتر به پدر و بچه هاش شباهت دارن

      موافقم 7
      مخالفم 1
  13. Alireza

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (754 ديدگاه)

    باید به دونه m5 جدیدم میذاشتن

    موافقم 4
    مخالفم 3
  14. احمدرضا

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    رخ این ب ام و می ارزه به هرچی الکتریکیه

    موافقم 12
    مخالفم 11
  15. احمدرضا

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (227 ديدگاه)

    من هیچ وقت از طراحیای تسلا خوشم نیومده ولی پلد رو اولین بار از نزدیک دیدم خداییش خوشم اومد به نظرم حق این پرفورمنس طراحی بهتریه ولی واقعا گام روبه جلو و مورد نیازی بود واسه این ماشین درباره لوسید هم اینجا من چند نفری شنیدم ماشینشون رو خیلی دیر تحویل گرفتن و البته با مشکل بوده کلا کم هست ازش ولی طراحیش جالبه توی دنیای برقی ها خوبه

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا