بی ام و 2002 کلاسیک با موتور برقی تسلا بازتولید شد

چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 13:30
مطالعه 3 دقیقه
BMW 2002
طی ماه‌های اخیر، چند مدل قدیمی از بی‌ام‌و با پیشرانه‌ی تسلا معرفی شد. نصب موتور الکتریکی و باتری‌‌های لیتیوم به جای تجهیزات مرتبط با پیشرانه‌ی...
تبلیغات

طی ماه‌های اخیر، چند مدل قدیمی از بی‌ام‌و با پیشرانه‌ی تسلا معرفی شد. نصب موتور الکتریکی و باتری‌‌های لیتیوم به جای تجهیزات مرتبط با پیشرانه‌ی احتراقی، پیچیده به نظر می‌رسد اما ظاهرا طرفداران زیادی در اروپا دارد.

حدود یک هفته پیش در پدال، مدل CSI از بی‌ام‌و 3.0 با موتور 450 اسب بخار تسلا معرفی شد. بدنه‌ی این خودروی کلاسیک از سری E9 طراحی 1978 است  و در زمان تولید با پیشرانه‌ی سه لیتر،  203 اسب بخار قدرت داشت.  در واقع مدل‌های E9 بی‌ام‌و مثل CSI 3.0، جانشین 2002 شدند.

در سال 1966، سری 02 از بی‌ام‌و تولید شد. این خودرو در ابتدا، پیشرانه‌های بنزینی 1600 و 1800 سی‌سی داشت اما با مدل 2002 همراه موتور 2 لیتر به شهرت جهانی و محبوبیت رسید. وزن خالص 1000 کیلوگرم برای بی‌ام‌و 2002 با قدرت 120 اسب بخار، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 10 ثانیه و نهایت سرعت 185 کیلومتر برساعت فراهم می‌کرد. نسخه‌ی توربو از 2002 با قدرت 170 اسب بخار و زمان صفر تا صد کیلومتر برساعت 7/5 ثانیه هم ساخته شد.

پروژه‌ی ساخت 2002 با محرک برقی، حدود سه سال پیش توسط شرکت آلمانی باوارین ایکانز (bavarian econs) آغاز شد. محصول نهایی، دارای موتور تسلا با قدرت 161 اسب بخار است که در عقب نصب شده. باتری‌های این خودرو، مشابه بی‌ام‌و i3 هستند و با ظرفیت 33 کیلووات ساعت، توان پیمایش 200 کیلومتر ارائه می‌کنند.

مالک 2002 برقی، تاکنون مسافتی در حدود 10 هزار کیلومتر را با این مدل به نام  2002te، رانندگی کرده است. او ادعا می‌کند توان پیمایش خودرو در سرمای زیر صفر آلمان، به 150 کیلومتر کاهش می‌یابد. سازنده‌ی  2002te امیدوار است با نصب ترمزهای قوی‌تر و بهینه‌سازی سیستم برق خودرو، قدرت نهایی را به مدل کلاسیک آلپینا 2002tii  ساخت 1974 با 200 اسب بخار برساند؛ اما ظاهر سنتی با رینگ‌های BBS و تایرهای میشلن حفظ شود.

 

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.