بوگاتیطراحی

بوگاتی: عصر مدل‌های گِلی به پایان رسیده است!

ما در فرایند طراحی یک خودرو با مدل‌های گِلی آشنایی زیادی داریم. این مدل‌ها به طراحان و مهندسان کمک می‌کنند تا خودرو را قبل از رفتن روی خط تولید مشاهده کنند. مدل‌های گلی همچنین به طراحان توانایی بازنگری در عناصر طراحی یک خودروی جدید را می‌دهند؛ اما به لطف ظهور تکنولوژی این وضعیت در حال تغییر است. حرفه‌ای‌های صنعت خودرو دیگر از این مدل‌ها استفاده نمی‌کنند بلکه به استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی روی آورده‌اند و بوگاتی یکی از چنین خودروسازانی است.

مدیر طراحی بوگاتی در مصاحبه با اتوکار گفته که عصر مدل‌های گلی به پایان رسیده است. او گفته جایگزین توده‌ای از گِل تکنولوژی واقعیت مجازی است. مدیر بوگاتی اظهار داشته حدود ۲۰ سال است که از این تکنولوژی صحبت می‌شود اما این تغییر رویه هم‌اکنون رخ داده است. در شرکت بوگاتی، جایگزین شدن روش واقعیت مجازی به جای مدل‌های گلی در سال ۲۰۱۶ آغاز شده و این اتفاق زمانی رخ داده که بوگاتی در حال طراحی نسخه‌های سفارشی شیرون بوده است.

تکنولوژی واقعیت مجازی مزیت‌های زیادی دارد و روشی سریع، ارزان و دقیق است. نیازی به گل قهوه‌ای یا استودیوهای طراحی بزرگ نیست. همچنین شما فقط به کامپیوتر، هدست و خودرویی مجازی نیازی دارید. بجای صحبت درباره زمان طراحی مدل گلی جدید یا تغییر نمونه شکل گرفته، خودرو تقریباً می‌تواند در دنیای مجازی به فوریت تغییر شکل یابد و مهندسان و طراحان آزادی بیشتری در طراحی خودرو دارند.

تکنولوژی همچنان به تغییر فرایند طراحی و مهندسی خودرو ادامه خواهد داد. کافی است به تکنولوژی پرینت سه‌بعدی و تأثیری که می‌تواند روی تولید خودروهای پروتوتایپ بدون استفاده از فرایندهای پیچیده کنونی بگذارد فکر کنید. همچنین خودروسازان با همکاری هم می‌توانند زمان طراحی خودرویی جدید را کاهش داده و آن زمان را صرف بهبود محصول خود کنند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2589 ديدگاه)

    عصر موتورهای ۱۶ سیلندر با مصرف صدی ۳۰ هم خیلی وقته تموم شده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. meysam

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3380 ديدگاه)

      گل گفتی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. علی"P.F"

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (204 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. GERMANY

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (948 ديدگاه)

      اره دقیقا. ولی یه زمان هممون با همون مدل ها حال میکردیم…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. محمد

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (222 ديدگاه)

      اون موتور ۱۶ سیلندر بی نظیر برای من و شما که تو پول بنزین موتور ۴ سیلندرمون هم موندیم تولید نشده. اون موتور یه شاهکار مهندسیه که صدای غرشش با هیچ نوع تکنولوژی الکتریکی و هیبرید قابل مقایسه نیست. هرچقدرم موتورهای الکتریکی همگانی بشن بازم موتورهای درون سوز و حجم بالا طرفدارای پر و پاقرص خودشونو دارن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    5. Mopar Or No Car

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      میشه علتشو بگی؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. محمد

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (222 ديدگاه)

        علتش فقط و فقط نوی عشق ماشین بودنه. من خودم بخاطر زندگی توی منطقه آزاد ۴ساله کامارو ۶سیلندر سوار میشم. لذت شنیدن صدای موتور یه پیشرانه ی حجیم از هر موزیکی برای من و امثال من لذت بخشتره.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. datsun

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2589 ديدگاه)

          داداش زیاد حرص نخور آمپرت بالا میره.کسی حرف الکتریک زد ، مهندسی کونیگزگ را دریاب.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    6. Axl

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (12 ديدگاه)

      خخخخخخخخخ….

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ممد ژانگولر

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2634 ديدگاه)

    بوگاتی خاصترین و لوکسترین و گرانترین برند سوپر اسپرت +پلاس جهانه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hamidreza

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      توهمی نباش
      بوگاتی فقط میخواد چشم آدمو دربیاره!!
      قطعا لوکس ترین نیست ؛ بعدشم شاید خاص باشه ولی باید دقت کرد که حنای بوگاتی دیگه رنگی نداره!
      اون عکس آخر رو ببینید که اسم عجیبی هم داره! خدایی اگه بوگاتی نمی ساختش و یه شرکت دیگه که خیلی معروف نبود همینو تازه بهتر میساخت چقدر بهش حمله میکردن؟ بدبخت ورشکست میشد؛ خدایی زیبا نیست در صورتی که شیرون حداقل زیباتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ممد ژانگولر

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2634 ديدگاه)

        بیخودی حرس نخور حمیدرضا جون
        بری بالا بیای پایین برند بوگاتی لوکس ترین و دست نیافتنی ترین برند جهانه
        تعداد تولیداتش از خال روی صورتت کمتره ، فکر کن !!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. OMID

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2178 ديدگاه)

          شیرون قراره حداقل ۵۰۰ دستگاه تولید بشه
          ویرون ۴۰۵ تا
          یعنی حمیدرضا روی صورتش ۹۰۵ تا خال داره ؟???

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. Behzad

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بوگاتی خیلی پافشاری داره کل طراحی سیستم های پیشرفته ولی یک طراح هم تکنولوژی بکار میبره و هم روح چندین ساله و قدمت یک برند نه قدمت کارخانه قدمت یک ذهنیت از برند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. مهزیار

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (417 ديدگاه)

    همیشه آرزوم بود شغلم همین گل کارای ماشینا بشه
    بسیار شغل جذاب و آرامش بخشیه
    واقعیت مجازی مزیتهای خاصی داره ولی شما نمیتونه ماشینو لمسش کنی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (7644 ديدگاه)

      مهزیار عزیز
      دقیقاً درست میفرمایید ، حدوداً ۱۰ سال پبش که طراحی صنعتی گرایش خودرو میخوندم تجربه گل بازی را دارم ولی این گل با اون گل سفالی که شما فکر میکنید فرق میکنه و گل مدلسازی را دوستی داشتیم که مهندسی شیمی داشت و به صورت خودجوش و رفاقتی برای ما و بقیه هنرجوها میساخت ، البته که از اون سالها بسیار گذشته و فقط خاطراتش مانده? .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا