بوگاتی

ابر خودروی جدید بوگاتی از پیشرانه درون‌سوز “دیوانه کننده” ریمک استفاده خواهد کرد!

با تولید ابر خودروی جدید میسترال و بولاید، مأموریت پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری بوگاتی تقریباً به پایان خواهد رسید. این نیروگاه آهنین از چهار توربو استفاده می‌کند و بیش از ۲۰ سال است که در خط تولید قرار دارد.

در سال ۲۰۲۴ آخرین نمونه‌های این پیشرانه حجیم از خط تولید خارج خواهند شد و سؤالی که پیش می‌آید این است: حرکت بعدی بوگاتی چه خواهد بود؟ بجای قرار دادن لوگوی بوگاتی روی ریمک نورا و معرفی خودرویی ریبج شده، کمپانی تازه تأسیس بوگاتی ریمک در حال توسعه یک ابر خودروی کاملاً جدید است.

اتو اکسپرس گفت‌وگویی جذاب با میت ریمک مؤسس این کمپانی درباره جانشین شیرون داشته است. نکته سورپرایز کننده اینکه ریمک که به خاطر تکنولوژی برقی پیشرفته خود شناخته می‌شود دو سال قبل از ادغام با بوگاتی کار تولید یک پیشرانه درون‌سوز را شروع کرده است. شاهکار بعدی بوگاتی که طبق گفته ریمک به عنوان یک هایپرکار هیبریدی بازآرایی شده از پیشرانه درون‌سوز کاملاً دیوانه کننده استفاده خواهد کرد. رئیس این کمپانی اظهار می‌دارد با رونمایی از این خودرو در سال آینده شاهد میخکوب شدن همه خواهیم بود. میت ریمک ۳۴ ساله می‌گوید محصول بعدی بوگاتی ارتباطی با خودروهای کنونی نخواهد داشت. او اظهار می‌دارد:

خودروی بعدی بوگاتی کاملاً جدید خواهد بود و بنابراین هیچ قطعه‌ای از خودروهای کنونی در آن بکار نخواهد رفت. هیچ قطعه‌ای از شیرون یا نورا در این محصول جدید وجود نخواهد داشت. همه‌چیز از صفر شروع می‌شود.

نکته شوکه کننده اینکه بوگاتی در ابتدا می‌خواست هایپرکار ۱۶ سیلندر خود را با یک شاسی‌بلند مشابه فراری پورسانگوئه جایگزین کند هرچند قرار بود در این خودرو از قوای محرکه برقی استفاده شود. میت ریمک می‌گوید تفاوت‌های بین محصول بعدی بوگاتی و نورا چیزی فراتر از قوای محرکه خواهد بود. او تصریح می‌کند:

ابر خودروی جدید بوگاتی سرعتی فراتر از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد داشت. طراحی زیبا به همراه پشت آمپرهای آنالوگ و جزئیات جذاب جزو ویژگی‌های آن خواهند بود؛ اما در ریمک می‌خواهیم یک خودروی دیوانه کننده و برقی داشته باشیم که حتی در سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت نیز دریفت کرده و دود بسیار زیادی را در پشت خود ایجاد کند. چنین خودرویی از حالت‌های رانندگی خودران و ویژگی‌های آینده‌نگرانه استفاده می‌کند.

بوگاتی قبل از همکاری با ریمک آینده نسبتاً مبهمی داشت زیرا گروه فولکس‌واگن به دنبال بازنشسته کردن آن یا فروختنش به مالکی جدید بود؛ اما مت ریمک می‌گوید پس از ادغام دو کمپانی سریعاً برنامه اولیه برای تولید یک شاسی‌بلند را لغو کرده و تصمیم می‌گیرد روی ابر خودرویی هیبریدی کار کند. این خودرو سال آینده معرفی خواهد شد اما از آنجایی که تحویل میسترال و بولاید برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده بنابراین احتمال دارد ابر خودروی جدید بوگاتی تا سال ۲۰۲۵ در خیابان‌ها دیده نشود.

توضیح: تصاویر به ابر خودروی بوگاتی میسترال تعلق دارند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    اتحاد باروت و آتش 🔥

    چه شود 😱🤯

    موافقم 88
    مخالفم 8
  2. مازیار

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2460 ديدگاه)

    چی بهتر از هیجان انگیز ترین وعده از خاص ترین برند خودروسازی جهان؟

    موافقم 60
    مخالفم 6
  3. محمدرضا

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    بدترین خبر خودرویی جهان
    پایان کار انجین مورد علاقه من

    موافقم 11
    مخالفم 43
  4. corvette

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    فکر کنم یه پیشرانه ۱۲ سیلندر با حجم متوسط باشه
    ( فکر کنم )
    در هر حال بوگاتی و ریمک کارشون درسته

    موافقم 38
    مخالفم 4
  5. TESLA

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    همین مجله auto express پس از اتمام مصاحبه با مت ریمک ، پیش بینی کرده که هایپرکار بعدی بوگاتی از پیشرانه بیش تر از ۸ سیلندر و کمتر از ۱۶ سیلندر استفاده میکنه که علاوه بر این پیشرانه قدرتمند قراره ۴ پیشرانه الکتریکی هم همراهش بیاد و پیش بینی میشه این سامانه قدرتی مثل ریمک نورا داشته باشه ( یعنی ۱۹۱۴ اسب بخار ) ولی فعلا تنها مشکل بوگاتی اینه که چطوری وزنه این هیولا رو کاهش بده چون شیرون با اینکه درونسوز هست و هیچ باتری الکتریکی درش به کار نرفته، حدود ۲۰۲۰ کیلو گرم وزن داره و محصول هیبرید قطعا خیلی از این سنگین تر خواهد شد به خاطر همین آقای مت ریمک در حال حاضر داره فکر میکنه باید از چه آلیاژی برای ساخت پیشرانه و بدنه خودرو استفاده کنه که در عین کاهش حداکثری وزن به ایمنی خودرو هم لطمه ای وارد نشه ، و اینکه این هیولا قراره اواخر سال ۲۰۲۵ یا نیمه اول ۲۰۲۶ راهی بازار بشه

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. کیانوش

      ۲۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      البته فکر کنم تو فاصله دو سال تا عرضه خودرو راجب الیاژ انجین تصمیم گرفته شده باشه و اینکه الیاژ انیجن انچنان تاثیر زیادی تو کم کردن وزن ی خودروی دو تونی و خصچصا هیبریدی نخواهد داشت اکثر خودرو ها الان المینیومی هستن دیگه خودش جزو سبک ترین هاست اگه بخواد وزناین خودرو رچ کم کنه باید روی سیستم هیبریدی تمرکز کنه اگه بخواد وزن کن کنه نباید از چهار تا انجین برقی استفاده کنه در کل با توجه به هدفی که واسه هایپر کار گذاشته یعنی سرعت بالای چهارصد کیلومتر مشخصه که قرار نیست با ی هایپر کار سبک وزن زیر یک و نیم تن طرف بایم و البته در ابتدا هم گفت که شباهتی به بوگاتی شیرون نداره اما چون هدف تاپ اسپید بالاست پس باید وزن بالا باشه چون تاپ اسپید فقط قدرت انجین لازمداره که با وزنکم غیرممکنه و واسه اینکه قدرت کم تر پیشرانه کوچیکتر جبران کنه باید از پیشرانه های برقی با باتری نسبتا پر ظرفیت استفاده کنه نمیشه مثل سایر هیبرید ها زیر پنج کیلو وات باتری بذاره روش باید خیلی بیشتر باشه

      موافقم 4
      مخالفم 0
  6. hamidreza

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    کمپانی هایی مث بوگاتی ، لامبورگینی ، فراری ، پورشه و فورد و … هستن که روح واقعی خودروسازی رو نگه میدارن

    موافقم 50
    مخالفم 2
  7. نادر

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    29.27.30

    موافقم 29
    مخالفم 7
  8. حسین

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    پیشرانه 16 سیلندر بوگاتی
    الماس واقعی درونسوز هاست
    حیف این موتوره انقدر زود کنار بره
    و دلیلی بر کنار رفتنش نیست
    طبق گفته های مدیر عامل قبلی و
    فولکس واگن
    تا سال ۲۰۳۰ این پیشرانه
    به حیاطش ادامه میده
    جواهر فولکس واگن

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. Payfast

      ۲۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      دیگه الماس کوه نور هم باشه بخاطر ۴ توربو بودن و ۸ لیتر باید با این موتور خدافظی کرد و گذاشتش تو موزه

      موافقم 16
      مخالفم 1
  9. SLR _ 722

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    خدا خیرش بده اون پروژه شاستی بلند رو کنسل کرد . متاسفانه دیگه خودرو ساز ها نیاز به بازار یابی ندارند ، هر وقت پول کسری بیاد یک کراس اوری چیزی تولید می کنند مشکل حل میشه

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. روزبه

      ۲۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      شاستتتتتتتتتتتتتتی بلند یا شاسی بلند ؟؟؟

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. SLR _ 722

        ۲۶ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (231 ديدگاه)

        شاسی صحیح است . ممنون از توجه شما

        موافقم 3
        مخالفم 0
  10. خدا

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کاری به توضیحات ندارم و همه میدونیم گنده لات ماشینا بوگاتیه دیگه
    ولی حاجی ماشینه عجی دافیه😂
    خیلی خشگله

    موافقم 23
    مخالفم 0
  11. MASOUD 0099

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    ماشینه دافی بره ها 😂

    موافقم 11
    مخالفم 1
  12. محمد

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بجای ماشین آب سوز میان برقی هنوز میسازن میدونید سر هر یه باتری لیتیوم یونی ماشین چند آدم بخاتر سمی بودن کبالت و نبودن تجهیزات کشته می شن و هر بار لیتیوم یونی هدکسرن دو سال عمر کنه بعدش میندازنش تو طبیعت و چندین هزار متر مکعب زیست رو از بین می بره من ترجیح میدم از تراکتور گزاییلی استفاده کنم الودگیش کمتره

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. میکائیل

      ۲۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      آره اخوی تراکتور بهتره.
      گازوئیلم ارزونتره.خدا قوت دلاور😂😂

      یه پیشنهاد،چون تراکتورم باتری داره و تو میندازی تو محیط و زیست و گند میزنی بهش.
      لطف کن از همون کاری استفاده کن

      موافقم 12
      مخالفم 5
    2. Taha Malek

      ۲۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (914 ديدگاه)

      بعد استفاده نمیدازن تو طبیعت باتری رو
      مشکل زخایر موادشه و آلودگیش برای تولیدش که بقولی بهش میگن انتقال آلودگی نه آلودگی صفر که بی منطق و مسخرس

      موافقم 4
      مخالفم 1
  13. amirboss

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (346 ديدگاه)

    وقتی سال ۲۰۰۷ اومد یه سونامی به راه انداخت طوری که هنوزم که هنوزم هر ابر خودرویی که به دنیا میاد با برند بوگاتی مقایسه میشه.چقدر شور و هیجان داشتم اون موقع

    موافقم 10
    مخالفم 0
  14. amirhosein23

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    https://www.aparat.com/v/2GAtp خط تولید بوگاتی ببینید خیلی جالبه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا