معرفی بیوک الکترا E5، کراساووری برقی بر اساس پلتفرم اولتیوم
جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز از اولین محصول بیوک که بر اساس پلتفرم اولتیوم ساخته شده در چین رونمایی کرده است. این خودرو که الکترا E5 نام دارد همچنین اولین محصول تولیدی محسوب میشود که از لوگوی جدید بیوک استفاده میکند و درعینحال از زبان طراحی جدید این برند آمریکایی هم بهره میبرد که در سالهای آینده بیشتر آن را خواهیم دید. الکترا E5 یک کراساوور میان سایز پنجنفره با فاصلهٔ محوری کشیده و اوورهنگهای کوتاه است یعنی ویژگیهایی که از یک خودروی برقی اختصاصی انتظار میرود.
اگر ظاهر الکترا E5 کمی آشنا به نظر میرسد به این دلیل است که در ماه ژوئن پیشنمایش آن از طریق کانسپت Electra-X ارائه شد. هرچند این ماشین فعلاً برای بازار چین معرفی شده است اما تصاویر جاسوسی که هفتهٔ گذشته از یک پروتوتایپ بشدت استتار شده منتشر شد نشان میدهد که اولین کراساوور الکتریکی بیوک در آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد. این خودرو 4,892 میلیمتر طول، 1,905 میلیمتر عرض و 1,655 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری سخاوتمندانهٔ 2,954 میلیمتری آن دقیقاً با شورلت اکوئناکس EV برابر است. این یعنی هرچند الکترا E5 حدود 57 میلیمتر طول بیشتری نسبت به کراساوور الکتریکی شورلت دارد اما این دو ماشین اشتراکات زیادی باهم دارند.
هرچند بیوک هنوز مشخصات قوای محرکهٔ الکترا E5 را اعلام نکرده است اما اطلاعاتی که ماه گذشته توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شد نشان میدهد که این کراساوور الکتریکی جدید آمریکایی بهصورت تک موتوره با 241 اسب بخار قدرت راهی بازار چین خواهد شد. بااینحال، بهاحتمالزیاد بعداً یک نسخهٔ قویتر دو موتورهٔ چهارچرخ محرک هم برای این ماشین ارائه خواهد شد. نسخهٔ چینی الکترا E5 وزنی برابر با 2570 کیلوگرم دارد و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
به گفتهٔ بیوک، این کراساوور جدید بهزودی در بازار چین عرضه خواهد شد و بنابراین، انتظار میرود مشخصات کامل و تصاویر داخلی آن در آیندهٔ نزدیک منتشر شود. جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز از زمان معرفی برند بیوک در چین در سال 1998 تاکنون بیش از 10 میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده است.