سوپر کروز کادیلاک، بهترین سیستم نیمه خودران بازار
سیستم اتوپایلوت تسلا شناختهشدهترین سیستم رانندگی نیمهخودکار است اما کانسومر ریپورتز میگوید این بهترین سیستم خودران بازار نیست. در اولین رتبهبندی تکنولوژیهای نیمه خودران، سیستم سوپر کروز کادیلاک در رتبهٔ اول قرار گرفته و افتخار بسیار بزرگی را کسب کرده است. این سیستم از تواناییهای بالایی برخوردار بوده و یکی از بهترین سیستمها در زمینهٔ حصول اطمینان از توجه راننده است. بهمنظور این رتبهبندی، کانسومر ریپورتز روی عوامل مختلفی همچون میزان توانایی سیستمها تمرکز کرده است.
در این آزمایشها، کانسومر ریپورتز به بررسی این موضوع پرداخته که خودروها تا چه حد بر حرکت در میان خطوط تمرکز دارند، چقدر روی خطوط میروند و چند بار از خطوط عبور میکنند. آزمایشکنندگان همچنین اینکه چگونه خودروها میتوانند سرعت خود را کنترل کنند و در ترافیکها هنگام توقف و حرکت چه عملکردی دارند را هم بررسی کردند.
پس از انجام این آزمایشها و بررسیها مشخص شد که اتوپایلوت تسلا و سوپر کروز کادیلاک بهترین سیستمهای خودران بازار هستند زیرا میتوانند برای چندین کیلومتر خودرو را بهطور قابلاطمینان میان خطوط حفظ کنند؛ اما سیستم پرو پایلوت اَسیست (ProPilot Assist) نیسان یا پایلوت اسیست ولوو در انجام این کار ناتوان هستند و مشکلات زیادی در پیچها و شیبها دارند. کانسومر ریپورتز همچنین میگوید خودروهایی که به این سیستمها مجهز هستند بهطور مکرر از خطوط خارج میشوند.
اتوپایلوت تسلا سادهترین سیستم هنگام استفاده است درحالیکه سوپر کروز کادیلاک در زمینهٔ استفاده با خیال راحت و ایمنی بالا، بهترین است. این ویژگی بهاحتمالزیاد به این دلیل است که بزرگراههای ایالاتمتحده بهطور کامل توسط جنرال موتورز نقشهبرداری شده است. در بررسی سیستمهای خودران همچنین توجه زیادی به این موضوع شده که سیستمها تا چه حد راننده را درگیر نگه میدارند زیرا تحقیقات نشان میدهند که افراد بیشازحد به تکنولوژی وابسته میشوند و به همین دلیل توجه کافی به محیط اطراف نخواهند داشت. درنتیجهٔ این موضوع، پیشازاین حوادث انگشتشماری هم رخ داده است؛ بنابراین حصول اطمینان از اینکه سیستمهای خودران به راننده هشدار بدهند بسیار اهمیت دارد.
این جایی است که سوپر کروز کادیلاک از دیگر سیستمهای نیمه خودران بهتر عمل میکند زیرا این سیستم از دوربین برای نظارت بر حرکات چشم راننده استفاده میکند و اگر تشخیص دهد که راننده به مسیر توجه ندارد با چشمک زدن چراغ قرمز، هشدار صوتی و لرزش صندلی به او هشدار میدهد؛ بنابراین درنهایت در رتبهبندی کلی کانسومر ریپورتز، سیستم سوپر کروز کادیلاک در جایگاه اول، اتوپایلوت تسلا در مقام دوم و پرو پایلوت اسیست نیسان در جایگاه سوم قرار گرفتند. سیستم پایلوت اسیست ولوو هم به دلیل عملکرد ضعیف، استفادهٔ دشوار و ایمنی نسبتاً ضعیف نتوانست به رتبهای بهتر از چهارم دست پیدا کند.