تجربه و آزمایشکادیلاک

اولین رانندگی با کادیلاک سلستیک، بازگشت دوباره استاندارد جهان؟

آیا سلستیک با بدنه فیبر کربنی، فناوری‌های پیشرفته و طراحی بی‌نظیر، می‌تواند رولزرویس را به چالش بکشد و جایگاه کادیلاک را در بازار جهانی و ایران بازتعریف کند؟

در ابتدای قرن بیستم، کادیلاک شعار «استاندارد جهان» را برگزید و برای دهه‌ها این شعار در تبلیغاتش می‌درخشید. در آن دوران، جنرال موتورز در اوج قدرت بود و خودروهای کادیلاک معیارهای تجمل فناوری محسوب می‌شدند. از الدورادو بروهام ۱۹۵۷ که گران‌ترین خودروی جهان بود تا خودروهای ۱۶ سیلندر دست‌ساز دهه ۱۹۳۰ که از خط تولید دیترویت خارج می‌شدند، کادیلاک نماد برتری بود؛ اما از دهه ۱۹۷۰، این رهبری بلامنازع کم‌رنگ شد و شعار «استاندارد جهان» از تبلیغات عمومی کنار رفت. امروز کمتر کسی به یاد می‌آورد زمانی که کادیلاک واقعاً استاندارد جهان بود اما شاید این فراموشی چندان هم بد نباشد زیرا حالا کادیلاک با سلستیک بازگشتی شوکه کننده داشته است. این خودرو بار دیگر کادیلاک را در رده قیمتی رولزرویس قرار داده و توجه همه را به خود جلب کرده است.

جایگاه کادیلاک

برای درک ارزش سلستیک، باید گذشته کادیلاک را مرور کنیم. این برند برای دهه‌ها توسط رقبای اروپایی، ژاپنی و حتی کره‌ای که با ایده‌های نو در تعریف تجمل، خدمات مشتری و آینده‌نگری پیشتاز بودند، به حاشیه رانده شد. عدم تمایز کافی بین کادیلاک و برندهای ارزان‌تر مثل شورلت، بیوک و الدزمبیل از دهه ۱۹۷۰ توسط جنرال موتورز، کادیلاک را در بیابان سرگردانی رها کرد. بااین‌حال، لحظات درخشانی هم وجود داشت. از کانورتیبل پینین‌فارینا آلانته تا نسل اول سدان اسپرت CTS، از اسکالید که تعریف شاسی‌بلندهای لوکس آمریکایی شد تا مدل‌های اسپرت بلک‌وینگ امروزی؛ اما این موفقیت‌های پراکنده، هویت کادیلاک را بیش‌ازپیش تکه‌تکه کرد. آیا کادیلاک برند اسکالید است؟ سازنده سدان‌های اسپرت شبیه ب‌ام‌و؟ یا پیشگام الکتریکی‌سازی جنرال موتورز؟

سلستیک، یک سدان لیفت‌بک الکتریکی فوق لوکس است که می‌خواهد همه این قطعات پازل را به هم متصل کند. این خودرو با قیمتی در حد یک خانه ویلایی، نه‌تنها یک پرچم‌دار برای کادیلاک، بلکه نمادی از توانایی‌های جنرال موتورز در ساخت خودروهای الکتریکی است. یکی از عوامل موفقیت اخیر کادیلاک، اجازه یافتن برای تمایز آشکار از محصولات معمولی جنرال موتورز بوده است. سلستیک، اولین پرچم‌دار واقعی کادیلاک در بیش از نیم‌قرن، با دور زدن بوروکراسی معمول جنرال موتورز، زنجیره‌های تأمین استاندارد و فرآیند تعامل با مشتری، بهترین عناصر کادیلاک را در یک خودرو ترکیب کرده است. رقیب طبیعی آن، رولزرویس اسپکتر الکتریکی با قیمتی مشابه است. فرم کم‌ارتفاع و عریض سلستیک در جاده‌های آمریکا به همان اندازه جلب‌توجه می‌کند که اسکالید اولیه در زمان عرضه غوغا به پا کرد.

یک شاهکار مدرن دست‌ساز

سلستیک مانند کادیلاک‌های ۱۶ سیلندر نزدیک به یک قرن پیش، از قطعات موجود استفاده می‌کند اما آن‌ها را زیر بدنه‌ای کاملاً منحصربه‌فرد قرار می‌دهد. بدنه این خودرو از فیبر کربن، آلومینیوم و قطعات کامپوزیت ساخته شده و بیش از ۱۵۰ قطعه فلزی چاپ سه‌بعدی در آن به کار رفته است. زیر این پانل‌های فیبر کربنی و کامپوزیت، قطعات امتحان پس داده‌ای از انبار قطعات الکتریکی جنرال موتورز قرار دارند که بیشتر آن‌ها از اولین خودروی الکتریکی کادیلاک، یعنی شاسی‌بلند لیریک، گرفته شده‌اند. موتورهای جلو و عقب سلستیک اساساً مشابه مدل اسپرت‌تر لیریک V هستند، اما خروجی بالاتری برابر با ۶۵۵ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارند. این خودرو با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در حدود ۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت (محدود شده برای حفظ برد باتری) عملکردی سریع و بی‌صدا ارائه می‌دهد.

پکیج باتری لیتیوم یونی ۱۱۱ کیلووات ساعتی با سلول‌های کیسه‌ای، به‌گونه‌ای طراحی شده که از چیدمان افقی و عمودی برای کاهش ارتفاع صندلی‌ها استفاده می‌کند، به‌طوری‌که سقف سلستیک از سدان بنزینی CT5 پایین‌تر است. این پکیج باتری سه‌بعدی، فضای لازم برای چهار صندلی جداگانه را فراهم می‌کند. کادیلاک همچنین ساختار منحصربه‌فردی برای سلستیک توسعه داده است. ساب‌فریم‌های جلو و عقب از قطعات آلومینیومی اختصاصی تشکیل شده‌اند که به ساختار باتری منحصربه‌فرد متصل می‌شوند. تعلیق خودرو با فنرهای بادی، سیستم کنترل سواری مغناطیسی و تعلیق چند اتصالی در جلو و عقب، راحتی سواری بی‌نقص و هندلینگ شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهد. فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و سیستم کنترل فعال بادی‌رول نیز چابکی و پایداری را در پیچ‌ها تضمین می‌کنند.

درآمیختن علم و هنر

جنرال موتورز، برخلاف کارخانه‌های بنتلی و رولزرویس که پر از صنعتگرانی با دهه‌ها تجربه در تراش چوب یا جواهرسازی هستند، برای ساخت سلستیک از نوآوری‌های تولید و صنعتگری فناورانه استفاده کرده است. در داخل این پرچم‌دار جدید هیچ قطعهٔ مشترکی با خودرویی دیگر نمی‌توان پیدا کرد. حتی اهرم تعویض دنده و دسته‌های راهنما که شبیه اسکالید هستند، از مواد بسیار باکیفیت‌تری ساخته شده‌اند که فقط برای سلستیک طراحی شده‌اند. این قطعات و نمایشگرهای داخلی که عمدتاً گرافیک و عملکرد مشابه اسکالید IQ دارند، تنها پیوندهای ملموس با دیگر کادیلاک‌ها هستند. این چیز بدی نیست، زیرا این قطعات عملکرد عالی و پاسخ‌گویی بی‌نقصی دارند.

وقتی در صندوق عقب یا کاپوت جلو را باز می‌کنید، به‌جای پانل‌های پلاستیکی معمولی که معمولاً فاصله بین بدنه و فضای بار را پر می‌کنند، پانل‌های آلومینیومی برس‌خورده‌ای می‌بینید که در نور می‌درخشند. این قطعات تا چند درجه مانده به دمای ذوبشان گرم می‌شوند، سپس با هوا شکل می‌گیرند و بعداً توسط ربات برس‌کشی می‌شوند، چون کادیلاک نتوانست کسی را در جهان پیدا کند که بتواند بافت دقیق مدنظرش را ایجاد کند. تصاویری از الدورادو و خودروهای شانزده سیلندر در کنار تصویر سلستیک روی پلاک فلزی کنسول میانی حک شده‌اند تا اهمیت و مأموریت این خودرو را تقویت کنند. جنرال موتورز حتی پیچ و مهره‌های اختصاصی برای سلستیک طراحی کرده که فلزی هستند و با شعار «استاندارد جهان» حکاکی شده‌اند تا دکمه‌های پلاستیکی ساده چشم سرنشینان را آزار ندهند.

درها هنگام نزدیک شدن سرنشینان یا فشار دادن دکمه روی ستون سقف به‌صورت خودکار باز می‌شوند و در صورت وجود مانع یا شخص در نزدیکی متوقف می‌شوند. وقتی سرنشینان می‌نشینند، درها خودکار بسته می‌شوند. سقف شیشه‌ای هوشمند، بزرگ‌ترین در نوع خود در جهان، با قابلیت تنظیم تیرگی هر بخش به‌صورت جداگانه و الگوهای هنری قابل‌مشاهده در شب است.

هنر در حرکت

سلستیک حتی بدون چرخیدن چرخ‌هایش شگفت‌انگیز است، اما این اثر هنری حرکت می‌کند و همان حس هیجان‌انگیزی را دارد که در رانندگی با خودروهای فوق ‌نادر با قیمت‌های میلیونی احساس می‌شود. حتی اگر کسی قیمت سلستیک را به شما نگوید، این خودرو با وقار گران‌قیمتی در جاده حرکت می‌کند. فنرهای بادی و سیستم کنترل سواری مغناطیسی، این کادیلاک سه تنی را روی دست‌اندازهایی که رانندگان معمولی را تکان می‌دهند، شناور می‌کنند. در اینجا هم کادیلاک راه خودش را در مقایسه با رولزرویس می‌رود و تعادلی مناسب بین راحتی و هندلینگ ایجاد می‌کند که یادآور بهترین سدان‌های اسپرت این برند است.

البته سلستیک برای سرعت ساخته نشده چون باتری در سرعت‌های بالا خیلی سریع خالی می‌شود. این خودرو سریع است اما نه آن‌قدری که در بسیاری از خودروهای الکتریکی می‌بینیم. فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب به کوچک‌تر احساس شدن این خودرو در جاده کمک می‌کند و چابکی‌ای به آن می‌بخشد که رولزرویس اسپکتر نرم‌تر و سنگین‌تر را خودرویی تنبل جلوه می‌دهد. سیستم کنترل فعال بادی‌رول، بدنه سلستیک را در پیچ‌ها کاملاً صاف نگه می‌دارد. تنظیم این سیستم‌ها بی‌نقص است و نشان می‌دهد که جنرال موتورز در زمینه خودروهای الکتریکی سریع یاد می‌گیرد و احتمالاً از بقیه خودروسازان، به‌جز تسلا، جلوتر است. این موضوع از کالیبراسیون بی‌نقص پدال‌های ترمز و گاز هم مشخص است.

سفارشی‌سازی بی‌حدوحصر

تنها ۲۵ دستگاه سلستیک در سال تولید می‌شود که هم‌اکنون تقریباً همه آن‌ها فروخته شده‌اند و ساخت هرکدام ۱۲ هفته طول می‌کشد. لیست آپشن‌ها بسیار بلندبالا است و بیش از ۹۰ رنگ بدنه، ده‌ها رنگ داخلی، کف‌پوش‌ها، تریم‌ها و گزینه‌های متریال را در برمی‌گیرد. بیش از ۳۵۰ هزار ترکیب ممکن وجود دارد و کادیلاک به خریداران اجازه می‌دهد با رنگ‌های سفارشی، رنگ‌های داخلی منحصربه‌فرد یا حتی مواد دلخواه خود به این تعداد اضافه کنند. هر سلستیک در یک اتاق تمیز به سبک ناسا در ساختمانی با دسترسی محدود در مرکز فناوری جنرال موتورز در میشیگان مونتاژ می‌شود.

سلستیک در برابر رقبا

ما با رولزرویس‌های زیادی رانندگی کرده‌ایم و سلستیک به همان اندازه خیره‌کننده است. جنرال موتورز ممکن است روی هر دستگاه از این خودرو ضررهای هنگفتی متحمل شود. شاید میلیونرهای کافی در جهان وجود نداشته باشند که خودروهای لوکس سنتی را کنار بگذارند و سلستیک را انتخاب کنند. شاید سلستیک یک شکست تاریخی باشد؛ اما همچنان خودرویی خارق‌العاده است. اگر کادیلاک بتواند حتی ذره‌ای از جادوی سلستیک را به محصولات اصلی خود منتقل کند، برتری در انتظارش است. سلستیک یک رولزرویس آمریکایی نیست. این چیزی تازه، امروزی، شیک و کاملاً کادیلاک است.

مشخصات فنی

Cadillac Celestiq 2025

قوای محرکه الکتریکی دوموتوره
قدرت ۶۵۵ اسب بخار
گشتاور ۸۷۵ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته
محور محرک چهارچرخ
وزن ۲۹۵۰ کیلوگرم
طول ۵,۵۱۷ میلی‌متر
عرض ۲,۰۸۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۵۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۳۰۸ میلی‌متر
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۷ ثانیه
برد ۴۹۰ کیلومتر
قیمت ۳۴۰ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۸ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1788 ديدگاه)

    ولی کاش کابینو انقد ساده کار نمیکرد

    موافقم 29
    مخالفم 62
    1. (Ali(chevynova

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7768 ديدگاه)

      انگار دوباره فلییت وود ۱۹۷۲ برگشته به خط تولید
      استاندارد جهان دوباره شده همون اصالتمندی که تاریخ تاسیسش ۱۹۰۲ بود
      کادیلاک ، با پشتوانه بیش از ۱۲۰ سال، اونقدر اختراعات و ابداعات داشته از بدو تاسیسش که طومارها میشه گفت
      سازنده لیموزینهای ۱۶ و ۱۲ سیلندر دهه ۳۰ با این مدل جدید اثبات کرد دوباره که داره برمیگرده به اون دوران

      بابا مرحبا الدورادو ۱۹۶۲
      بابا مرحبا موتور ۵۰۱
      بابا مرحبا گوپ دویل ۱۹۶۹
      بابا مرحبا استاندارد جهان
      بابا مرحبا مخترع گیربکس اتومات

      موافقم 64
      مخالفم 62
    2. (Ali(chevynova

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7768 ديدگاه)

      ((ابتدای قرن بیستم، کادیلاک شعار «استاندارد جهان» را برگزید و برای دهه‌ها این شعار در تبلیغاتش می‌درخشید. در آن دوران، جنرال موتورز در اوج قدرت بود و خودروهای کادیلاک معیارهای تجمل فناوری محسوب می‌شدند. از الدورادو بروهام ۱۹۵۷ که گران‌ترین خودروی جهان بود تا خودروهای ۱۶ سیلندر دست‌ساز دهه ۱۹۳۰ که از خط تولید دیترویت خارج می‌شدند، کادیلاک نماد برتری بود))

      موافقم 30
      مخالفم 43
      1. سامان اذری

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (3213 ديدگاه)

        مشکل این ماشین اینه که برندش اشرافی نیست
        کادیلاک الان شاسی بلند ۴۰-۵۰ هزار دلاری هم میسازه
        در حالی که رولزرویس بیش از ۱۰۰ ساله که خودروی اشرافی و سلطنتی میسازه
        رقیب این ماشین فانتوم هست که یک نماد کلاس جهانی از اشرافیت و قدرت مالیه. بیش از یک قرن سابقه داره و همیشه با خاندان‌های سلطنتی، روسای کشورها و میلیاردرها همراه بوده. فانتوم به‌معنای واقعی کلمه “پادشاه هست

        موافقم 4
        مخالفم 9
        1. رامین کریمی

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (317 ديدگاه)

          هیچ چیز در این جهان ابدی نیست حتی خود جهان فانتوم و پادشاه که جای خود دارند جنرال موتورز این ژنرال پیر و کار کشته حدود هشتاد سال بزرگترین خودرو سازی جهان بود معلوم نیست فردا چی پیش میاد اصلا کادیلاک می‌ماند یا اصلا رولزرویس تولید می‌شود

  2. Joker

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (629 ديدگاه)

    فکر کن تاپ اسپید ماشین نیم میلیون دلاری از پراید کمتر باشه😂مگه مجبورید الکتریکی بسازید؟!هدف از ساخت همچین ماشینی چیه وقتی خود سازنده میدونه یه شکست بزرگ واسه کمپانیه؟!چه چیز مهمی داره این ماشین؟!تو دوره ای زندگی می‌کنیم که چین هر هفته داره یه خودرو پیشرفته معرفی میکنه با تکنولوژی های جلوتر از زمان و قیمت یک دهم همین کادیلاک!!!تنها کاری که کادیلاک واسه دیده شدن این ماشین کرده قیمت هنگفتشه! خواسته با این کار این ماشین تو چشم بیاد و با رولزرویس مقایسه بشه!

    موافقم 59
    مخالفم 83
    1. سوشیانت

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (157 ديدگاه)

      این دیگه چه منطقیه چرا باید یه ماشین فوق لوکس تاپ اسپید بالایی داشته باشه؟!

      موافقم 31
      مخالفم 55
      1. (Ali(chevynova

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (7768 ديدگاه)

        از منطق اروپایی فن چه توقعی داری؟
        اوج دانسته هاشون در حد تاپ اسپیده و اونکه چه ماشینی تیون خورش ملس تره
        این جماعت ظاهر بین چه میدونن موتوری که بیشترین گشتاورش در زیر دور موتور ۳۵۰۰ تولید میکنه و قدرت سر میلنگ و سره چرخ چیه
        عشقش این جماعت فلاپ زیر سپر و اسپویلر در صندوقه و یه صفحه لمسی وسط داشبورد

        موافقم 37
        مخالفم 48
        1. داریوش

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (10 ديدگاه)

          تو که ظاهر بین نیستی، این چرت و پرتا چیه برای این گاری نوشتی؟
          .
          خودت فن رویا بینی، به بقیه میگی ظاهر بین؟

          موافقم 30
          مخالفم 25
        2. Cadillac-V

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (316 ديدگاه)

          داریوش

          اگه کادیلاک سلستیک گاریه پس رولزرویس و میباخم فرقونن

          موافقم 29
          مخالفم 35
        3. (Ali(chevynova

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (7768 ديدگاه)

          داریوش

          با اکانت اصلیت اومدی جواب میدم

          موافقم 25
          مخالفم 24
      2. ناشناس

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (299 ديدگاه)

        همچین ماشین گرونی چرا نباید داشته باشه؟
        چرا همچین چیزی باید ۳۴۰ هزار دلار قیمت داشته باشه؟ بهترین کادیلاک برای رقابت با رولزرویس هست یا دلیل دیگه ای داره؟ پس چرا امکانات و آپشن های این ماشین با یک ماشین ۱۰۰ هزار دلاری برابری میکنه؟ چه فرقی بین داشبورد این ماشین و داشبورد یک فوق لوکس چینی ۱۰۰ هزار دلاری هست؟ اینم کل فضارو با مانیتور لمسی پر کرده فرق پس با اون چیشد؟
        فکر کنم الان میخوای بگی چون اصالت داره و آرم کادیلاک روش خورده…
        با این حساب روز اول یکی میسازن میزارن پارکینگ ۱۲ هفته بعد به ارزش ۱۰۰ هزار دلار به مشتری تحویل میدن و ۲۴۰ هزار دلار هم بابت اعتبار و ارزش برند ازش میگیرن 🤔
        امان از تعصب

        موافقم 42
        مخالفم 31
        1. سوشیانت

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (157 ديدگاه)

          فرقش اینه که این ماشین دست سازه اینکه تو متن گفته چیزی از رولز رویس کم نداره کاملا مشخص میکنه که چقدر با کیفیته در ضمن ترکیب نمایشگر به این بزرگی و رزولوشن 8k رو هم تو هیچ ماشین چینی نمیبینی یعنی کادیلاک خودرویی ساخته که هم کابینش مدرنه هم دست ساز تو رولز رویس کابین به این مدرنی نمیبینی ولی دست سازه چینی ها کیفیت اینجور خودرو ها رو ندارن ولی بجاش پر از نمایشگر

          موافقم 11
          مخالفم 9
        2. سوشیانت

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (157 ديدگاه)

          فرقش اینه که این ماشین دست سازه اینکه تو متن گفته چیزی از رولز رویس کم نداره کاملا مشخص میکنه که چقدر با کیفیته در ضمن ترکیب نمایشگر به این بزرگی و رزولوشن 8k رو هم تو هیچ ماشین چینی نمیبینی یعنی کادیلاک خودرویی ساخته که هم کابینش مدرنه هم دست ساز تو رولز رویس کابین به این مدرنی نمیبینی ولی دست سازه چینی ها کیفیت اینجور خودرو ها رو ندارن ولی بجاش پر از نمایشگر.

          موافقم 19
          مخالفم 19
        3. Cadillac-V

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (316 ديدگاه)

          اگه اینطوریه که الان اکستریم VX مدیران خودرو صفحه نمایشش مث GLS 600 میباخه پس نتیجه میگیریم مرسدس بنزم مث شرکتهای چینیه، البته همین الانشم جیلی چند درصد سهام بنز رو خریده

          موافقم 10
          مخالفم 16
      3. گابریل

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دیسلایک ها میگه چرا

        موافقم 22
        مخالفم 8
    2. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (550 ديدگاه)

      با سقف سرعت سلستیک باهات موافقم هستم اگر ۱۶۰ باشه ایراد بسیار بزرگیه ولی فکر میکنم اشتباه باشه یا اصلاح میشه.آخه ربطی نداره وقتی میدونی با سرعت بالا رفتن ممکنه شارژت خیلی زود تموم بشه قطعا همون ۱۶۰ رو هم نمیری معمولا این کشتیهای خیابانی رو ۱۱۰ الی ۱۳۰ طی مسیر میکنند.بگذریم ولی اینکه بخواید از این کاخ متحرک ایراد بگیرید فقط نشون میده دارید تحمل فشار میکنید.چین غلط کرده مثل اینو بسازه هر وقت اومدن تو واقعیت کل انداختن بعد.نکته بعدی اونی که سلستیک میخره می‌دونه فقط یه رقیب داره اونم رولزرویس فانتومه.هر چند سلستیک منحصره.فقط کاش یه انجین ‌وی ۸ داخلش بود

      موافقم 28
      مخالفم 26
    3. سوشیانت

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (157 ديدگاه)

      در ضمن‌ این ماشین امکاناتش از تمامی خودرو های چینی بیشتره کیفیتش هم بالاتره چون دست سازه

      موافقم 25
      مخالفم 27
      1. رضا

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (33 ديدگاه)

        نبابا؟

        موافقم 24
        مخالفم 14
    4. Sina_carshow

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (522 ديدگاه)

      نئو et9 با 120 هزار دلار و یانگ ونگ یو 7 با 80 هزار دلار تکنولوژی برقی پیشرفته تر و احتمالا ( حداقل روی کاغذ و ادعای شرکت سازندشون) سیستم تعلیق نرم تری و خیلی پیشرفته تری دارن تازه یانگ ونگ یو 7 بهت حدود 1300 اسب بخار قدرت میده این قدرتش و رنجش از چینی میان رده کمتره حالا یه عده توجیه میکنن به خاطر لوکس بودنشه ولی من میگم نا توانیشه وگرنه کسی بدش میومد 1500 اسب بخار باشه؟ یعنی اون کسی که پولدار بود به اسب بخار زیادش از خریدش منصرف میشد؟ اونی که دنبال لاکچریه و پول خیلی زیاد میخواد بده یه راست میره سمت 12 سیلندر و 8 سیلندر نیازی نداره 340 هزار دلار به یه برقی بده که اندازه برقی های میان رده 30 هزار دلاری چینی کارایی نداره
      به نظرم کادیلاک فعلا نیاز یه عقب نشینی موقت برا تولید خودرو های برقی برا سرمایه گذاری بیشتر و توسعه تحقیق بیشتر داره
      همینو erev می‌ساخت یا 12 سیلندر یا 8 سیلندر میومد اصن موتور اسکلید رو میزاشت روش چی میشد؟ 340 هزار دلار اصلن نمیارزه نهایت اونم به خاطر برندش و اسمش 200 هزار دلار

      موافقم 32
      مخالفم 21
      1. سوشیانت

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (157 ديدگاه)

        همه اینایی که گفتی هیچ محسوب میشه وقتی دست ساز نیستن خودروی فوق لوکس باید دست ساز باشه و به جزئیات توجه بشه هر چقدر تلاش کنی نمیتونی این واقعیت رو انکار کنی که یانگ وانگ و نیو در برابر سلستیک شوخی بیش نیستن

        موافقم 9
        مخالفم 11
      2. Cadillac-V

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (316 ديدگاه)

        سوپر‌اسپرت جدید بی وای دی و شرکتهای چینی رو دیدی؟ همونایی رو میگم که ۹۱۱ های پورشه رو از نظر سیستم تعلیق و هندلینگ کرده تو قوطی؟
        مقایسه سدان لوکس جیلی و هواوی رو با سدان لوکس مرسدس بنز دیدی؟ همونی که سیستم تعلیقش از مرسدس بنز S کلاسم بهتر بود

        بنظرم اروپایی ها باید برن یه فکری به حال خودشون بکنن چون از دهه ۸۰ تا ۲۰۱۰ تو این ۲۰ سال خوب از بهران های آمرکیایی ها سود بردند و برا خودشون سواری دادند، ولی دیگه تموم شده، دوباره مث قبل دهه ۸۰ دوباره امرکیایی ها زنده شدند و همین الانش آلمانیا رو رنده کردن، دیگه بقیشون که کاری نداره رنده کردنشون

        موافقم 10
        مخالفم 10
      3. سوشیانت

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (157 ديدگاه)

        همه اینایی که گفتی هیچ محسوب میشن وقتی دست ساز نیستن خودروی فوق لوکس باید دست ساز باشه و به جزئیات توجه بشه هر چقدر تلاش کنی نمیتونی این واقعیت رو انکار کنی که یانگ وانگ و نیو در برابر سلستیک شوخی بیش نیستن
        پدال لطفا تایید کن

        موافقم 13
        مخالفم 22
        1. Sina_carshow

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (522 ديدگاه)

          حالا رولز رویس هم دست ساز داره مدل گوست و فکر کنم ارزونتر هم در میاد تازه درون سوز هم هس یا هرجور دلت بخواد میتونی به صورت کاستوم سفارش بدی برات بسازن
          تا دیروز میگفتی درون سوز خوبه برقی 1000 اسب هم باشه بی روحه و فلان
          لطفا اینقدر حزب باد نباش
          میتونست موتور هامر ev رو بزاره روش اصن یا حتی موتور کوروت eray رو یه ذره تیون می‌کرد برا این ماشین بهینه میشد تازه خودش یه تبلیغ و امتیاز مثبت برا فروش بود نیازی نبود یه موتور برقی nerf شده بزاره بعدم دو سال بعد خبرای شکستش بیاد خوب تقصیر خودشه شکست بخوره وگرنه برند کادیلاک پتانسیل ساخت همچین ماشینی رو همیشه داشته ولی دیگه نه اینقدر ضعیف یه بنتلی رو نگا قشنگ یاد داره ماشین لوکس یعنی چی هیبرید و 8 سیلندر با پرفورمنس بی نظیر و صدای عالی حرفی حدیثی برا گفتن نمیزاره قیمتش هم ارزونتره 40 هزار دلاری قیافش هم خیلی نرمال تر و قشنگ تره

          موافقم 14
          مخالفم 15
        2. سوشیانت

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (157 ديدگاه)

          استاد جان درون سوز رو به خاطر هیجان رانندگی گفتم که تو خودرو های پرفورمنس کاربرد داره نه خودروی لوکس کلا در خودروی لوکس شتاب و قدرت و سرعت غرش موتور و… اولویت نیست در ضمن این شمایی که حزب باد هستی که تا دیروز میگفتی اصن صدای موتور مهم نیست حتی در خودرو های اسپرت

          موافقم 5
          مخالفم 7
        3. سوشیانت

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (157 ديدگاه)

          استاد جان درون سوز رو به خاطر هیجان رانندگی گفتم که تو خودرو های پرفورمنس کاربرد داره نه خودروی لوکس کلا در خودروی لوکس شتاب و قدرت و سرعت غرش موتور و… اولویت نیست در ضمن این شمایی که حزب باد هستی که تا دیروز میگفتی اصن صدای موتور مهم نیست
          پدال لطفا تایید کن

          موافقم 3
          مخالفم 5
        4. Cadillac-V

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (316 ديدگاه)

          سینا

          تصمیم کادیلاک و جنرال موتور بر این بوده که این برقی باشه، حالا رولزرویس اومد اسپکتر زد ما اومدیم بگیم چرا ۸ سیلندر نزاشته؟
          ماهم دوست داریم بنزینی باشه همون‌طور که خیلیا دوست دارن اسپکتر بنزینی باشه ولی سیاست و تصمیشون بر این بوده و باید تایید کرد

          شما بجای اینکه هی بگی چرا بنزینی نیست بشین با مرسدس بنز EQS و GLSمیباخ برقی و رولزرویس اسپکتر مقایسش کن، اونوقته که میبینی شاهکار به تمام معناست کادیلاک، به اندازه اسپکتر خوبه و از مرسدسم که یه سر و گردن بالاتره

          موافقم 5
          مخالفم 7
    5. Cadillac-V

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (316 ديدگاه)

      مغز یک اروپایی فن :

      موافقم 14
      مخالفم 26
      1. (Ali(chevynova

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (7768 ديدگاه)

        مگه دارن؟

        موافقم 7
        مخالفم 10
    6. رامین کریمی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (317 ديدگاه)

      🫥🫥🫥مگه مجبوری بنویسی داداش فقط بخون و رد شو

  3. Mehdi

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خوراک اینه او اسکایلد وایدو هم پوشش بدن یکی عقب یکی جلو. باند مافیایی باشه!؟

    موافقم 16
    مخالفم 4
  4. سوشیانت

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (157 ديدگاه)

    کی گفته از دهه ۷۰ کادیلاک به مشکل خورد؟! باز دهه هشتاد یه چیزی ولی کایلاک تو دهه ۷۰ مدل فلیت وود سری ۷۵ رو داشت که جزو لوکس ترین ماشیم های زمان خودش بود

    موافقم 22
    مخالفم 29
    1. مازیار

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1638 ديدگاه)

      کی گفته از دهه ۷۰ کادیلاک به مشکل خورد؟
      همون که گفته ما با رولزرویس‌های زیادی رانندگی کرده‌ایم و سلستیک به همان اندازه خیره‌کننده است

      تو دوتا کامنت پشت هم یه جمله رو قبول داری یکی رو نداری؟
      هردو رو یه نفر گفته

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. سوشیانت

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (157 ديدگاه)

        هر موقع اومد فلیت وود رو بررسی کرد و با دلیل گفت که رولز رویس بهتره اون موقع حرفش درسته الان اینجا ماشین از لحاظ سواری کیفیت و… بررسی شده

        موافقم 4
        مخالفم 9
      2. سوشیانت

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (157 ديدگاه)

        هر موقع اومد فلیت وود رو بررسی کرد و با دلیل گفت که از ژاپنی ها و آلمان و انگلیسی ها مثل رولز رویس و… پایین تره اون موقع حرفش درسته الان اینجا ماشین از لحاظ سواری کیفیت و… بررسی شده و گفته رولز رویس بالاتر از این نیست البته این رو هم بگم قبل از این بررسی و همون زمان معرفی سلستیک هم گفته شده بود که رقیب مستقیم رولز رویس و بنتلی هست

        موافقم 3
        مخالفم 9
    2. مازیار

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1638 ديدگاه)

      اینقدر هم نگو از چینی بهتره
      هنوز نیومده داری آبروشو میبری
      ناسلامتی بالاترین محصول کادیلاکه

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (157 ديدگاه)

        در جواب ترول های عزیز که بالاتر پیام دادن گفتم

        موافقم 4
        مخالفم 8
        1. مازیار

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1638 ديدگاه)

          اگه احتمال ندی اصلا حرفی نمیزنی
          اما بارها و بارها نگرانیت رو بابت تهدید چینی‌ها نشون دادی
          کلا خوب خودتو لو میدی

          موافقم 10
          مخالفم 3
  5. سوشیانت

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (157 ديدگاه)

    ما با رولزرویس‌های زیادی رانندگی کرده‌ایم و سلستیک به همان اندازه خیره‌کننده است
    بفرما چیزی از رولز رویس کم نداره کابینش هم که مدرن تر هست

    موافقم 24
    مخالفم 25
  6. (Ali(chevynova

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7768 ديدگاه)

    این شاهکار دست ساز برگشته تا راه اجداد ۱۶ سیلندرش رو زنده بکنه
    یه شاهکار بینظیر که انگار فلییت وود سری ۶۵ مدل ۱۹۵۷ هست که دوباره ساخته شده
    اصالتمندی که از زیر دستان مهندسان کادیلاک وGM عزیز بیرون اومده تا دوباره نشون بده ماشین لوکس به لیوان و بشقاب کریستال نیست

    مرحبا تاریخ تاسیس ۱۹۰۲
    مرحبا موتور ۱۶ و ۱۲ و ۸ سیلندری که سال ۱۹۳۰ کادیلاک استفاده میکرد
    مرحبا مخترع دید در شب
    مرحبا مخترع استارت برقی
    مرحبا تنها رقیب لینکلن

    موافقم 20
    مخالفم 37
  7. JDM سابق

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (972 ديدگاه)

    به به مثل اینکه دوران طلایی الدورادو و فلیت وود قراره زنده بشه

    موافقم 23
    مخالفم 15
    1. Taha Ayoobi

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6208 ديدگاه)

      ایشالا

  8. OM.01

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (660 ديدگاه)

    سالی 25 دستگاه سلستیک تولید میشه.ساخت هرکدام 12 هفته طول میکشه،قیمت 340 هزار دلاری…کسی که اینو می‌خره پنت هاوس داره بنتلی رولزرویس هم داره…ساعت مچیش هم بالای 30 هزار دلار قیمتشه

    اما یه سوالی دارم
    تاحالا کسی فکر کرده چجوری از تویوتا کمری به کادیلاک سلستیک تبدیل شیم!؟ بله همه میگن مهارت پول ساز یاد بگیر تلاش کن…دقیقا مثل این میمونه برو شاسی پیشرفته توسعه بده چرم چوب استفاده کن. اما تویوتا کمری تبدیل نشد به کادیلاک سلستیک!
    به این سوال خوب فکر کنید…چگونه در زندگی به کادیلاک سلستیک تبدیل شویم…!؟

    پ.ن=در جایگاهی نیستم که بخوام درباره این ماشین نظر بدم اما اینو میدونم هرکی این ماشین رو می‌خره دست کم 3 تا ساعت مچی گرونتر از بنز A کلاس و بیش از 4 تا ماشین بالای 100k داره و روزانه درآمدش 2 الی 3 هزار دلاری هست
    اجاره پنت هاوس ماهی 20 هزارتاس…

    موافقم 23
    مخالفم 7
    1. Cadillac-V

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (316 ديدگاه)

      جدا از بحث درمورد خودرو بله درسته صحبتاتون ، فقط تلاش نیست که آدمو بالاتر می‌بره شرایط محیطی که توش زندگی میکنی، دیدگاه اطرافیانت و برنامه ریزی هم خیلی مهمه
      البته سعی نکن به یه خودروی فوق لوکس تبدیل بشی چون اینجا با ۴۰۰ هزار دلار نهایتاً یه ماشین تولید ۲۰۱۸ لوکس بهت میدن

      موافقم 14
      مخالفم 14
    2. B

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      منطقا همچین فردی که میگی باید صاحب پنت هاوس باشه

      موافقم 6
      مخالفم 2
    3. همایون

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1108 ديدگاه)

      Om.01 جواب سوالت رو حداقل میدادی چون سوال انقدر گنگ بود که خودشو متوجه نشدم چه برسه به جوابش برسم.لطفا بیشتر توصیح بده

  9. amirmohammadja79

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    خوشحالم که کادیلاک به جایگاه اصلی و برازنده‌ی اسمش برگشته

    موافقم 19
    مخالفم 10
  10. SepehrV10

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    انگار مال ۲۰۶۵ باشه

    موافقم 22
    مخالفم 10
  11. صامورایی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (469 ديدگاه)

    بنظرم این ماشین هیچگاه به رولزرویس نمیرسه و دلیل اصلیشم به زیر کاپوت برمیگرده‌. GM باید حداقل یکی از v8 های خوبشو میزاشت زیر کاپوت این
    دلیل تیراژ بسیار محدودشم جای سواله.

    موافقم 29
    مخالفم 18
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6208 ديدگاه)

      چه ربطی داره اسپکتر‌ هم برقیه

      موافقم 1
      مخالفم 3
  12. مازیار

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1638 ديدگاه)

    ظاهرا GM هزینه خیلی زیادی روش کرده و شاید همونطور که در متن گفته شد بابتش ضرر متحمل بشه
    اما به نظرم دستاورد بدی نمیشه و ارزشش رو داره. دستکم به لحاظ ظاهری. برگشتن مجدد چشمها _ و یا برخی از چشمها _ بعد از چند دهه به سمت کادیلاک چیزی هست که برای GM خیلی باارزشه و این به عنوان ماموریت سلستیک پذیرفتنیه.

    موافقم 26
    مخالفم 7
  13. صامورایی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (469 ديدگاه)

    هربار که اینو میبینم انبوهی سوال برام پیش میاد که چرا برقی ساختنش. چرا انقد تولید محدود؟
    معمولا ترکیب انجین درونسوز شاخص + تولید محدود رو در خودروهای خاص میبینیم اما چرا برای یه خودروی برقی اینکارو کردند؟
    حالا که تیراژ انقد محدوده و مسئله سودآوری بقول متن خیلی تکلیفش روشن نیست چرا انجین درونسوز به عنوان اپشن براش تدارک ندیدند؟ همون یکی از v8 های فعلی GM میتونست براحتی هزارنفر دیگه رو بزاره در انتظار سفارش و …

    موافقم 21
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6208 ديدگاه)

      منم نمی‌دونم چرا بنزینی نیست ولی از اول قرار بوده بنزینی باشه ولی کنسل شده، خدا می‌دونه کدوم ابلهی نخواسته.

      موافقم 1
      مخالفم 2
  14. BlackWing

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    اشتباه نوشته ، کادیلاک قراره حدوداً ۲۵۰ دستگاه در سال از این ماشین بسازه اما از لحظه تولید تا نوشتن این مقاله فقط ۲۵ دستگاه تحویل داده!

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. امیر دهقان

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (796 ديدگاه)

      خیر درست گفته شده، کادیلاک برنامه داره امسال فقط 25 تا ازش تولید کنه
      Cadillac plans to build just 25 Celestiqs this year

      موافقم 15
      مخالفم 3
  15. Yaghoob

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (611 ديدگاه)

    دوستانی که میگن چرا با این قیمت؟
    توجه کنند که با این قیمت هم همه ی تعداد فروش رفته پس چرا ارزون تر بدن

    موافقم 13
    مخالفم 6
    1. سوشیانت

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (157 ديدگاه)

      اتفاقا قیمتش خیلی هم گرون نیست الان فانتوم قیمتش از حدود ۵۰۰ هزار دلار شروع میشه

      موافقم 7
      مخالفم 16
    2. صامورایی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (469 ديدگاه)

      قیمت تنها یکی از عوامله. عامل دیگه تیراژ تولیده. سوال اینجاست اگر ازین ماشین قرار بود ۵ هزار دستگاه در زمان تولید ساخته بشه آیا هنوزم خریداران زیادی داشت؟
      این که از یه برند معروف، خودرویی بسازی که کمتر از هزاردستگاه بخوای بفروشی خیلی نگرانی از بابت فروش نداره چون خیلی کلکسیونرا رو همون اول جذب خودش میکنه. اما راجع به اسپکتر نکته ای که هست اینه که سال ۲۰۲۴ به قدری محبوب بوده که در اروپا تقاضای بیشتری نسبت به شاسی بلند کالینان براش وجود داشته.این نکته هم اضافه کنیم که فروش سالانه مجموعه روزلرویس چیزی حدود ۶ هزاردستگاهه و مشتریانی از بیش از ۵۰ کشور داره.
      سوال مهم اینه اگر تیراژ تولید اسپکتر و سلستیک یکسان بود آیا تقاضای یکسانی هم داشتند؟

      موافقم 17
      مخالفم 5
  16. 🌪️ Tornado 🌪️

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    با این که طرفدار کادیلاک هستم ولی این ماشین منو ناامید کرد خودروهای تولید محدود فوق لاکچری معمولا از موتور های v12 یا لا اقل v8 استفاده میکنن نه دوتا موتور برقی که مجبور بشن تاپ اسپید رو برای تموم نشدن شارژ رو160 محدود کنن بعد کابین تمام مانیتور و ساده !!!! بننلی و رولزرویس هنوز از کلاستر عقربه ای استفاده میکنن که طراحی سنتی و با اصالتی هست
    فک نکنم کسی حاضر باشه بابت خودروی فوق لوکس
    اونم با موتور برقی معمولی آنقدر هزینه کنه!!!

    موافقم 11
    مخالفم 8
  17. Cadillac-V

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (316 ديدگاه)

    رقبای این شاهکار میشن اسپکتر و میباخ و EQS
    که با اختلاف از سه‌تاییشون هم امکاناتش بیشتره هم زیبا تر و لوکس تره و هم مشخصات بهتری داره

    کادیلاک پس از سالها بعد از محصولات فوق لوکسش قبل از دهه ۷۰ به قبل دوباره اومد و پس از سالیان سال ضربه محکمی به رولزرویس و بنز زد، با سوپرسدان CT5-V Blackwing تونست سوپرسدانای بی‌ام‌و و بنز و آئودی رو شکست بده و با اختلاف بهترین شد در سگمنت سوپرسدان ها
    با اسکالیدV تونست GLS و X7 رو شکست بده و بهترین شاسی بلند فول سایز باشه
    حالام با اسپکتر اومد و تاج پادشاهی رو از رولزرویس و بنتلی و مرسدس بنز گرفت

    تنها شرکتی که ندیدم محصول ناموفق و بد داشته باشه کادیلاک بوده

    موافقم 3
    مخالفم 7
  18. Cadillac-V

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (316 ديدگاه)

    دیگه نیاز نیست تاریخچه باشکوه شرکت‌های خودروسازی آمرکیایی و محصولات شاهکارشون قبل از دهه ۸۰ دوباره برای دوستان بازگو بشه.

    شرکتهای خودروساز آمریکایی دوباره دارند به روز های اوج خودشون برمیگردن و فقط در عرض ۵ سال به زودی در تمامی سگمنت ها دوباره تاج پادشاهی رو میزارن سرشون.

    موافقم 4
    مخالفم 7
  19. شاهین امریکن

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آقای دهقان عزیز فک میکنم تاپ اسپید رو اشتباه نوشتید تاپ اسپید این ماشین ۲۷۰ کیلومتر هست طبق اطلاعات سایتهای معتبر

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. امیر دهقان

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (796 ديدگاه)

      ارادت
      والا چیزی که در منبع این مطلب یعنی موتورترند ذکر شده همین ۱۶۰ کیلومتر هست
      The Celestiq isn’t built for speed—maximum velocity is just over 100 mph

  20. شاهین امریکن

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بله حق با شماست آقای دهقان عزیز 🙏 موتور ترند همین رو ذکر کرده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  21. Mohammad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (288 ديدگاه)

    این چه وضعشه چرا باید سرعتش ۱۶۰ کیلومتر در ساعت باشه ؟ خب اگه ۲۶۰ هم نمیذاشتید حداقل ۲۲۰ ۲۴۰ میذاشتید ، واقعاً عجیبه نوشته برای عمر بهتر باتری ها ، اینجوری باشه که تکنولوژی چینی ها بهتره چون خودرو هاشون سرعت بالاتری داره
    ولی ماشین خفنیه خوشم اومد
    ما که پول نداریم حتی پژو بخریم حداقل ویدیو هاش بزارید یکم روحیمون تقویت شه

    موافقم 11
    مخالفم 4
  22. Rhino

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کاملا گرون و بی ارزش

    موافقم 14
    مخالفم 10
  23. amirboss

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    کادیلاک راه درازی داره تا دوباره اعتبار از دست رفته خودش رو تو بازار جهانی بدست بیاره.
    اما استارت این کار رو با قدرت زده و امیدوارم همینجوری پیش بره.
    از اسکالید و بلک وینگ گرفته تا همین سلستیک!
    تو همه عرصه ها باید بدرخشه.

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. صامورایی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (469 ديدگاه)

      مسئله اینجاست که‌ طبق آمار ۲۰۲۳ ، حدود ۵۰ درصد فروش کادیلاک در چین بوده. یعنی کادیلاک بطور عمده نیمی در چین و نیمی در امریکای شمالی فروش میره. حالا این بازار فشرده چین که روز به روز رقبا درحال رشد هستند، ممکنه درآینده دردسر ساز بشه. کادیلاک باید جایگاهشو در اروپا و خاورمیانه هم محکم میکرد. وگرنه طبق اخبار، بازار چین داره هرسال از دسترس برندهای خارجی دورتر میشه. تنش های سیاسی این دو کشور هم که خودش یه عامل منفی دیگست. درکل اروپا و خاورمیانه میتونن برای یه برند که میخواد دوباره فوق لوکس باشه، مشتریان خوب و ثروتمندی تامین کنه. رولزرویس هم در این ۲ منطقه حسابی جا افتاده.

      موافقم 8
      مخالفم 1
  24. Taha Ayoobi

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6208 ديدگاه)

    متأسفانه یکم دیر رسیدم ولی مهم نیست.
    مهم اینه که کادیلاک غوغا کرده، به پادشاه جدید سلام کنید.
    روح اجدادشو کامل میشه توش دید لامصب.
    این ماشین رقیب اصلی اسپکتره
    این کادیلاک با بقیه کادیلاک ها فرق داره، این قراره شروع دوباره باشه، شروع طوفانی.
    حوصله جواب دادن به هیتر ها و ترول ها نیست، ولی هرکسی که از این ماشین ایراد بگیره، معلومه که بد فشار میخوره.
    این یه ماشین فوق لوکس همه چی تمومه، تکنولوژی ها و شخصی سازی هایی که داره رقباش رو تو جیبش می‌کنه.
    طراحی ای که داره بدجور مال آینده اس، مال خیلی آینده است.
    بی نظیره مخصوصا نوشته روی پیچ هاش
    مرسی کادیلاک

    موافقم 1
    مخالفم 5
  25. مزدک

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (150 ديدگاه)

    خیلی جالبه! طرف می گه ببین! اینجا گفته: “ما با رولزرویس‌های زیادی رانندگی کرده‌ایم و سلستیک به همان اندازه خیره‌کننده است، بفرما! چیزی از رولز رویس کم نداره کابینش هم که مدرن تر هست!!!”
    اگه دقت کنی، و گهگاه جلوی دکه ی روزنامه فروشی محلتون بایستی، و یه نگاهی به مطالب روزنامه ها بندازی (که البته این کار رنج سنی خاصی رو طلب می کنه، که نمی دونم شامل حال شما می شه یا نه!؟!)، حسین شریعتمداری در روزنامه ی وزین کیهان، با تیراژ چند میلیونی، بلاانقطاع و هر روز، مقاله ها چاپ می کنه؛ در باب اینکه ما برترین کشور منطقه (از تمامی منظرها! یعنی سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و…) هستیم! قطعا شما هم باید بر طبق همین منطق مستحکمی که داری، باید بگی: بفرما! ببینید که ما بهترین کشور منطقه هستیم، از همه نظر! بعد شما منافقین فتنه گر خس و خاشاک، اعتراض بی خود می کنید، که مشکل اقتصادی داریم، برق نداریم، آب نداریم، امنیت نداریم و… درحالیکه هر روز، این همه مقاله درباره ی شرایط رشک برانگیز کشور ما نوشته و چاپ می شه!
    اوکی! از این یکی می گذریم…

    طرف می گه: “کادیلاک ، با پشتوانه بیش از ۱۲۰ سال، اونقدر اختراعات و ابداعات داشته از بدو تاسیسش که طومارها میشه گفت
    سازنده لیموزینهای ۱۶ و ۱۲ سیلندر دهه ۳۰ با این مدل جدید اثبات کرد دوباره که داره برمیگرده به اون دوران!”
    یعنی با این منطق، محصولات کمپانی معظم پژو، که در ۱۸۱۰ میلادی افتتاح شده، و اولین اتومبیلش (پژوی تایپ ای) رو در ۱۸۸۶ میلادی تولید کرده، با اقتدار کامل، بهترین خودروهای جهان هستن! (طرفداران پژو هم البته می تونن لیست بلندبالایی از ابداعات مختلف کمپانی مورد علاقه ی خودشون رو برامون به خط کنن!)
    یعنی هنوز متوجه نشده، که وقتی به موتورهای شانزده سیلندر کادیلاک (نشانه ی اصلی “استاندارد جهانی” مورد نظر جی ام و شرکا و طرفداران منطقی و بی طرفش!) اشاره می کنه، داره دست روی نقطه ضعف کمپانی مطلوبش، در برابر رقبا می ذاره! چون انجین مشهور کادیلاک، که از ۳۷-۱۹۳۱ میلادی تولید می شد، با هفت و چهار دهم لیتر حجم، و شانزده سیلندر، تنها ۱۶۵ تا ۱۹۰ (البته این دومی نه در محصولات خود کادیلاک، که در مورمون های وی۱۶ تولید می شد!) اسب بخار قدرت تولید می کرد! در حالیکه تقریبا همزمان (۳۲-۱۹۲۸ میلادی)، انجین شش سیلندر خطی ۷ و ۱ دهم لیتری مرسدس، روی مدل اس اس کای مشهور، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشت، انجین هشت سیلندر خطی ۶۹۰۰ سی سی دوزنبرگ، که شاهکار طراحی فرد و آگوست دوزنبرگ آلمانی بود، در فاصله ی بین سال‌های ۱۹۳۲ تا ۳۷ میلادی، بین ۲۶۵ تا ۳۲۰ اسب بخار تولید می کرد، و جالب تر از همه، موتور اسطوره ای هشت سیلندر خطی ۳۲۵۷ سی سی بوگاتی تایپ ۵۷، که هنر دستان جادوگر ژان بوگاتی بود، بین ۱۷۰ (بدون سوپرشارژ) تا ۲۰۰ اسب بخار (سوپرشارژ) قدرت داشت!
    پس وقتی صحبت از این می کنیم که کادیلاک با این حرکت (تولید سلستیک!)؛ به همون دوران برگشته، در حقیقت داریم اقرار می کنیم که مثل همون زمان، دوباره کادیلاک در شرایطی قرار گرفته، که ناتوان از رقابت با رقبای قدر بازار هست!!!
    به این فکر کنید که اگر کادیلاک می دونست که توان این رو داره که خارج از چارچوب یک خودروی برقی، وارد حوزه ی سوپر/هایپرلوکس های بازار بشه، خیلی پیش تر از اینکه به تولید سلستیک فکر کنه، یک هایپرلوکس بنزینی، برای رقابت با رولزرویس، بنتلی و میباخ، به بازار فرستاده بود! اما مدیران جی ام عاقل تر از طرفداران “هوشمند و آگاهشون” هستن! اونها حد و اندازه ی کادیلاک، و جایگاه ذهنی این برند در بازار مصرف آمریکا و جهان رو می شناسن، و پاشون رو از گلیم خودشون درازتر نمی کنن! مگر در شرایطی که: “شاید سلستیک یک شکست تاریخی باشد؛ اما همچنان خودرویی خارق‌العاده است. اگر کادیلاک بتواند حتی ذره‌ای از جادوی سلستیک را به محصولات اصلی خود منتقل کند، برتری در انتظارش است”.
    جی ام این شکست رو قبول می کنه، تا اقلا در دنیای جدیدالتأسیس خودروهای برقی، برای برند لوکس خودش، یک جایگاه مناسب؛ در رقابت های بزرگ آینده فراهم کنه! بله! سوئ تفاهم نشه برای دوستان! در رده ی خودروهای لوکس برقی؛ و نه چیزی بیش از اون…
    به طور کلی؛ سرخپوست ها (هندی شمردگان قاره ی جدید، یا تنها مردمان آمریکایی حقیقی!)، مردمانی شریف و از مظلومان تاریخ هستن! اما قطعا به عنوان مهندسین زبده و بزرگی شناخته نشدن! مهندسین بزرگی که در قاره ی جدید، آمریکا؛ دست به کار تعدادی از بزرگترین اختراعات تاریخ بشر شدن، همگی مردمانی از کشورهای مختلف قاره ی سبز (اروپا)، یا در معدود مواردی، قاره ی کهن (آسیا) بودن. پس لطفا تخیلات بانمک خودتون رو درباره ی صنعت آمریکا، ماشین آمریکایی، یا هر … آمریکایی دیگری، به قلم نیارید! اون تصورات کودکانه رو توی اذهان نازنین خودتون نگه دارید، و از تکرارشون در رویاهاتون، لذت ببرید. تمام!

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6208 ديدگاه)

      جا داره اون جمله طلائی رو به کار ببرم:
      باشه همون که تو میگی

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. مزدک

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (150 ديدگاه)

        آره! اینطور بهتره! شما هیچی نگو، ما هم اینطور در نظر می گیریم، که جنابعالی با دانش بی کران تون، پاسخ دندان شکنی داشتی، و از بس مأخوذ به حیا هستی، از ارائه ی اون پاسخ صرف نظر کردی! در مورد گونه ی خاص شما، که پاسخ هاتون تنها تکرار تعصبات کورکورانه و توهمات کودکانه تون هست، ترجیح بر اینه که همین اخلاق شایسته و سکوت از سر دانش سرشارتون رو ادامه بدید!
        سپاس که بالاخره مسیر صحیح رو انتخاب فرمودید…

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (6208 ديدگاه)

          شما با این همه ادعا نمیدونی وی 16 کادیلاک تنفس طبیعی بوده و اون اس اس کای مرسدس سوپر شارژ؟
          از اون منبر تشریف بیارید پایین، بسته.

  26. رامین کریمی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (317 ديدگاه)

    آدم از این همه تعصب خشک و خالی و دیسلایک و بیسوادی حیرت زده میشه تمام سایت‌های معتبر زدن رقیب رولزرویس و همین سایت پدال چقدر تعریف و تمجید کرده اونوقت شاهد چه تراوشاتی هستیم آخه عزیزان اگه با پراید و پژو و موتور سیکلت و پوسترهاتون مشکل دارید یا با علی نوا چرا دق دلتون را سر کادیلاک یا حتی سایر برندهای قابل احترام مثل بنز و تویوتا و فورد دوج در میارید بابا عجب جماعتی به مولا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا