کادیلاک CT4-V با شاسی عالی و ظاهری جذاب، گزینهای بین مدل پایه و بلکوینگ است، اما کابین پلاستیکی و پیشرانهای کمهیجان از جذابیت آن کاستهاند.
تصور کنید درست قبل از سفر، شامی درست میکنید و میخواهید تمام مواد فاسدشدنی در یخچال را مصرف کنید. نتیجه غذایی میشود بخشهایی از آن خوب است اما در کل عالی نیست. کادیلاک CT4-V هم چنین شرایطی دارد. برخی عناصر را از CT4-V بلکوینگ باشکوه به عاریت گرفته، اما نمیتواند همان غذای دلچسب را سرو کند. شاسی فوقالعاده، ظاهر جذاب و تنظیمات پرفورمنس V-mode، دلپذیر هستند اما اینها با کابینی پلاستیکی و بیروح و پیشرانهای خوابآلود همراه شدهاند. نتیجه، خودرویی سیرکننده اما نه فوقالعاده است.
سختترین بخش رانندگی با CT4-V این است که باید به همگان بگویید این یک بلکوینگ نیست. این مدل در ظاهر شباهت زیادی به برادر قدرتمندتر خود دارد و درواقع فقط در حد چند اسپویلر و ورودی هوا با برادر پرچمدار ۴۷۲ اسب بخاری خود فاصله دارد. بلکوینگ خودروی بینقصی است و CT4-V بدون بلکوینگ هم هرچند بسیار هیجانانگیزتر از مدل پایه CT4 است اما موتور توربوشارژ ۲.۷ لیتری با ۳۲۵ اسب بخار و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، هیجانی که از یک مدل «V» انتظار داریم را ارائه نمیدهد.
البته اینطور نیست که CT4-V عملکرد ضعیفی داشته باشد. در تستهای ما، این کادیلاک عملکرد بدی نداشت و توانست در ۴.۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۱۳.۳ ثانیه طی کند. همچنین از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۴۷.۵ متر متوقف شد که قابلاحترام است اما در خیابان، حداقل در حالت رانندگی پیشفرض تور، گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک در معکوس دادن کند عمل میکند و برای تعویض به دنده بالاتر عجله دارد که این باعث تأخیر آزاردهندهای در سبقتهای بزرگراهی و مکثی کسلکننده در خروج از پیچها میشود.
تعویض دستی یا تغییر به حالت اسپرت پاسخگویی کادیلاک را بهبود میبخشد و نشان میدهد که گشتاور ۵۱۵ نیوتن متری آن میتواند بهسرعت در دسترس باشد. همچنین متوجه شدیم که این خودرو کمی پرمصرف است و در طول مدت تست ما، مصرف سوخت ۱۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کرد. با وجود مشکلات گیربکس، موتور ۲.۷ لیتری کند نیست و چابکی خوبی را برای CT4-V فراهم میکند. این کادیلاک مسافتهای بزرگراهی را فوقالعاده نرم طی میکند و روی جادههای ناهموار با تعلیق تطبیقی که ضربهها و چالهها را مهار میکند، رؤیایی عمل میکند.
این خودرو یک ماشین اسپرت نیست، اما تنظیمات دیفرانسیل عقب آن میتواند در جادههای پرپیچوخم لذت زیادی فراهم کند. CT4-V امکان شخصیسازی همهچیز را از حس ترمز تا سفتی کمکفنرها فراهم میکند. این خودرو درست مانند بلکوینگ، دارای دکمه V-mode است که تنظیمات پیست و ضبط کننده دادههای پیست را فعال میکند. البته هرچند CV4-V خودروی توانمندی است ولی در پیچها نمیتواند مثل بلکوینگ حرفهای رفتار کند. در تست چسبندگی، CT4-V شتاب جانبی ۰.۹۲ جی ثبت کرد که بازهم قابلاحترام است اما فاصله زیادی با ۱.۰۴ جی CT4-V بلکوینگ دارد.
از صدای موتور نیز لذتی نبردیم. موتور چهار سیلندر این خودرو که اساساً برای پیکاپ سیلورادو توسعه داده شده، صدایی شبیه به یک ژنراتور اضطراری تولید میکند که سنخیتی با یک کادیلاک ندارد. هرچند ما معمولاً طرفدار اگزوز پرصدا هستیم اما صدای این موتور ۲.۷ لیتری اصلاً خوشایند نیست و بهتر بود عایق صوتی بیشتری اضافه میشد و رانندگان تشویق میشدند از سیستم صوتی استاندارد ۱۴ بلندگوی Bose لذت ببرند.
در داخل کابین، از لحاظ راحتی هیچ مشکلی وجود ندارد. صندلیهای عقب کوچکتر از حد انتظار هستند اما توانستیم چند بزرگسال را در این صندلیها جای دهیم بدون اینکه زانوها یا شانههای کسی آسیب ببیند. البته سفر طولانیتر ممکن است اعتراضاتی به دنبال داشته باشد. در جلو، فضا و پشتیبانی کافی وجود دارد. صندلیهای خودرو بهصورت استاندارد قابلیت تنظیم برقی در ۱۸ جهت را دارند و در صورت انتخاب پکیج سوپر کروز، ماساژور هم اضافه میشود اما متأسفانه، خودروی تست ما این پکیج را نداشت.
از نظر فناوری، CT4-V کاملاً مجهز است و خودروی تست ما با چند آپشن، قیمت پایه ۴۸,۷۹۰ دلار را به ۵۵,۰۱۰ دلار رساند. با این قیمت، شما گرمکن صندلیها، شارژ بیسیم تلفن و سنسور باران را دریافت میکنید که در هفته پر از باران بهاری که با این خودرو رانندگی مردیم بسیار مورد استقبال قرار گرفت. دکمههای فیزیکی در مکانهای منطقی برای کنترل تنظیمات تهویه و سیستم اطلاعاتیسرگرمی، تنظیمات را حتی در اولین رانندگی آسان میکنند.
بزرگترین نقطهضعف CT4-V اما نه در رانندگی یا پرفورمنس آن، بلکه در حس و حال کابین است. کابین CT4-V پر از پلاستیک سیاه یکنواخت است و صفحهنمایش اطلاعاتیسرگرمی ۸ اینچی برای خودرویی با این قیمت کوچک است و ظاهری قدیمی دارد، بهویژه در کنار صفحه آمپر ۱۲ اینچی قابل تنظیم که بخشی از پکیج فناوری ۱,۳۵۰ دلاری است. این نوع طراحی داخلی برای برندهای معمولیتر قابلقبول است اما یک کادیلاک باید فضایی مجللتر ارائه دهد. بهطورکلی، CT4-V سدانی توانمند و راحت است، اما بیشازحد به مدل پایه نزدیک به نظر میرسد.
نقاط قوت: ظاهر جذاب، شاسی درخشان، قدرت کافی
نقاط ضعف: صدای ناخوشایند موتور، کابین کسلکننده، تعویض دندههای کند
چکیده: CV4-V در سایه بلکوینگ گرفتار شده است
مشخصات فنی
Cadillac CT4-V 2025 | |
پیشرانه | ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۳۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۱۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۳ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۹۲ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۴۷.۵ متر |
حداکثر سرعت | ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۷۵۵ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۲۴ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۲۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۷۶ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۱۰ لیتر |
وزن | ۱۶۳۶ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۴۸,۷۹۰ دلار |
قیمت تستشده | ۵۵,۰۱۰ دلار |
(Ali(chevynova
۱۲ خرداد ۱۴۰۴عشقست سازنده الدورادو ۱۹۵۹
عشقست اولین سازنده موتور ۸ ، ۱۲ و۱۶ سیلندر
کادیلاک بعد سالها برگشته که ثابت کنه استاندارد جهانه
بابا مرحبا موتور ۳۵۰ راکت اولدز
بابا مرحبا گیربکس ۴۰۰ خرگوشی
بابا مرحبا گژن پین موتور ۳۸۳ دوج
Roham
۱۳ خرداد ۱۴۰۴کادیلاک برگشته غوغا کنه!
مرحبا سنسور دنده عقب سمند!!
مرحبا آینه وسط تیبا!!
مرحبا لاستیک فرغون ایران یاسا!!
بی خیال
دقیقا چی رو به چی ربط میدی؟!!!
خود شخص مدیر عامل کادیلاک احتمالا گاهی بنز و … سوار میشه و لذت می بره.
تعصب افراطی حال و روز جوونیمون رو به این روز انداخته
متاسفم واسه افراد، با تعصب افراطی
Roham
۱۳ خرداد ۱۴۰۴این همه دیسلایک تو همه کامنت هات اتفاقی نیست
بهش فکر کن رفیق
M
۱۲ خرداد ۱۴۰۴بی ام و سری ۳ هم خوبه ولی این عالیه
bi Turbo
۱۲ خرداد ۱۴۰۴طراحی بیرونیش رو از CT5 بیشتر میپسندم.
فقط متوجه نمیشم مصرف 12 لیتر برای موتور 2.7 لیتری زیاده؟
net
۱۲ خرداد ۱۴۰۴طراح چراغ های جلو و چراغ های عقب ماشین های کادیلاک در چند سال گذشته کیه
Spooke
۱۲ خرداد ۱۴۰۴CT4 و 5 بلک وینگ واقعا خداحافظی با شکوه با بنزینن
Mr. gt c
۱۲ خرداد ۱۴۰۴چهار سیلندر بودنش کارو خراب کرد
Spooke
۱۲ خرداد ۱۴۰۴بنظر من هم کابین پلاستیکی برای برند پریمیوم جنرال موتورز جالب نیست کاش انجین ۶ سیلندر داشت یعنی ۴ سیلندر میشد برای پایه ۶ سیلندر برای V هشت سیلندر هم بلک وینگ از شاسی ماشین همیشه تعریف شده و واقعا گل کاشته اما گیربکس زیاد دیدم بهش گیر بدن اینجا هم واقعا ۶ سیلندر میخواست در کنار یه گیربکس بهتر.این شاسی بی نظیره به این راحتی نباید ازش گذشت میشه یه ماشین قلدر ازش بیرون کشید نمیدونم احساس شخصی منه یا بقیه هم قبول دارن اما یه سروگردن از همین میتونه بهتر هم بشه
محمد
۱۲ خرداد ۱۴۰۴خیلی بهش سخت گرفته بود به نظرم نسبت به قیمت و کلاسی که توش رقابت میکنه ماشین قابل قبولیه بعضی از نویسندگان کار اند درایو اینقدر ماشین های پرچمدار تست کردن ماشین های رده میانی به چشمشون نمیاد ، فکر کنم اگه سوار مدل های غیر از v و ۲ لیتری پایه میشد با این حجم از توقع سکته میکرد با زیر پنجاه هزار دلار واقعا عملکرد خوبی داره این ماشین
علی Shelby
۱۲ خرداد ۱۴۰۴CT4وCT5 بلک وینگ جزو جذابترین سدان ها هستند. مخصوصا CT5
hosen
۱۲ خرداد ۱۴۰۴چقدر جذابن این ct4 و ct5
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۴خیلی خوشگلن واقعا
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۲ خرداد ۱۴۰۴جنرال موتورز بعضی وقتها قدر داشتهای خودش رو نمیدونه.سما برید تست کامارو نسخه ۴ سیلندر رو تو پیست ویرجینیا ببینید که چقدر خوش صدا . جذاب عمل میکنه دلیلش اون موتور محشره ۲۷۵ اسبی هستش که تا ۷۲۰۰ دور در دقیقه دور میخوره و لذت بخشه نسخه بعدی کامارو هم که rs هست دارای یه وی۶ تنفس طبیعی هستش که ۳۳۵ اسب رو توی دور ۷۲۰۰ عرضه میکنه اونجا هم یه انجین پر قدرت و با عملکرد بی نقص وجود داره.اینجا حتی اگر از وی۶ تنفس طبیعی استفاده نمیکرد باید از ۴ سیلندر مورد نظر بهره میبرد نه یه ۴ سیلندر که بهترین عملکرد رو در وظیفه سنگین داره.نکته بعدی داخل ماشینه که خیلی کهنه شده و باید مثل ct5 بروز بشه تا جذاب بمونه.در آخر کاش نسخه کوپه وجود داشت مثل قبل
علیزاده
۱۲ خرداد ۱۴۰۴متوجه نمیشم چرا جنرال موتورز ماشین اسپرت رو با برند لوکس اشرافی کادیلاک عرضه میکنه درحالی که پونتیاک و اولدزموبیل رو داره
اصالت ها از بین رفتن
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۴برای فروختن اون لوکس های اشرافی باید همیشه در نظر مردم ، پیشرو به نظر برسی …
و در پیشانی هر برندی ، سگمنت سدان اسپرت ، وظیفه درخشیدن و سپس فروختن بقیه سبد محصولات کمپانی رو به دوش میکشه …
نمونه بارزش BMW هست که با این فرمول ، همیشه در حال درخشیدن با سدان هاش و فروش موفق همه سگمنت هاش ، در سبد محصولاتش هست …
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۴اونا باید احیا بشن که هزینه زیادی داره و برا یک یا دو مدل نمیشه تصمیم احیا گرفت
Cadillac-V
۱۳ خرداد ۱۴۰۴داداش جنرال موتور قبل از اینکه اون دوتا بحران بزرگ نفتی و اقتصادی بیان سراغش با کادیلاک تو سگمنت خودرو های فوق لوکس بهتر از رولزرویسم میزد، نمونش کادیلاک الدورادو بروگام
ولی وقتی دوتا بحران بزرگ میان سراغش مجبوره یه سری برندها رو تعطیل کنه و کادیلاکم یه پله بیاره پایین
اما این ربطی به اصالت نداره، کادیلاک محصولاتش فقط از فوق لوکس شده لوکس بخواطر بحران های نفتی، همین بحران ها رو بی ام و هم تجربه میکرد رولزرویس میکرد برند لوکس یا تعطیلش میکرد
خداروشکر هنوز هم در طراحی هم در مهندسیش اصالت خودشو حفظ کرده
ولی منم باهات موافقم
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۴مسلماً وقتی بلک وینگ نیست هیجان بلک وینگ هم نداره، تیترو اصلا نمیفهمم
Mohammad
۱۳ خرداد ۱۴۰۴اگه این ماشینه پس سمند و پژو چی هستن ؟؟
خدایا ببین تو یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان حسرت داشتن ماشین یه کشوره دیگه رو داریم !!