کادیلاک اسکالید ۲۰۲۵ با کابین کاملاً بازطراحیشده و نمایشگر ۵۵ اینچی، هویتی متمایز پیدا کرده است. این شاسیبلند لوکس، تجربهای بینظیر برای طرفداران کادیلاک ارائه میدهد.
جنرال موتورز برای شاسیبلند بزرگ خود در سال ۲۰۲۵ بهروزرسانیهای میاندورهای اعمال کرده است. کادیلاک اسکالید نیز از این تغییرات بهرهمند شده؛ هرچند ظاهر بیرونی آن تفاوت چندانی ندارد اما در داخل کاملاً متحول شده است. اسکالید بهعنوان شاسیبلند پرچمدار جنرال موتورز، پس از سلستیک، برترین خودروی کادیلاک محسوب میشود. اسکالید، بهنوعی، خود کادیلاک است اما سؤال اصلی اینجاست که آیا اسکالید ارزش دهها هزار دلار بیشتر از جیامسی یوکان یا شورلت تاهو را دارد؟
پیشرانه
با وجود تغییرات ظاهری و داخلی، پیشرانه اسکالید همانند سالهای گذشته است. یک موتور ۶.۲ لیتری V8 همچنان در بیسروصدا زیر کاپوت کار میکند و صدای آن بهسختی در کابین شنیده میشود. حتی در خارج از خودرو نیز این موتور با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور، تقریباً بیصدا است. این موتور به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک متصل است که به چرخهای چرخهای عقب نیرو میدهد ولی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود. ازآنجاییکه پیشرانهٔ دیزلی ۳ لیتری شش سیلندر حذف شده، حالا تمام تیپهای اسکالید فقط با همین موتور V8 تنفس طبیعی قابل خریداری هستند بجز اسکالید V8 که از موتور V8 سوپرشارژ بهره میبرد. موتور ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی قدرت کافی برای حرکت سریع این شاسیبلند در بزرگراهها دارد و هرگز احساس کمبود توان نمیکنید. همچنین تعویض دندههای گیربکس ۱۰ سرعته تقریباً غیرقابلتشخیص است؛ بهعبارتدیگر، اسکالید دقیقاً مانند یک خودروی لوکس عمل میکند.
تکنولوژی
نقطه تمایز اسکالید ۲۰۲۵ در کابین آن است. نمایشگر مرکزی بزرگ حذف شده و جای خود را به داشبوردی کاملاً جدید با یک نمایشگر ۵۵ اینچی یکپارچه از ستون تا ستون داده است. این نمایشگر که از اسکالید IQ الکتریکی گرفته شده، از سه بخش شامل صفحه آمپر پشت فرمان، سیستم اطلاعات-سرگرمی در وسط و یک نمایشگر اختصاصی ۲۰ اینچی برای سرنشین کناری تشکیل شده است. نمایشگرهای راننده و مرکزی در یک فضای ۳۵ اینچی ادغام شدهاند و قابلتنظیم هستند. جابهجایی بین ویژگیهای راننده نیز از طریق کنترلهای روی فرمان بهراحتی انجام میشود.
خوشبختانه، اکثر تنظیمات متداول از طریق نمایشگر دیگری در جلوی کنسول مرکزی قابلدسترسی است. این نمایشگر برای تنظیم دمای کابین، صندلیها، هدآپ دیسپلی و حتی روشن کردن چراغهای جلو استفاده میشود. علاوه بر این، دو نمایشگر سفارشی هم برای صندلیهای ردیف دوم ارائه میشود که سرنشینان از طریق این نمایشگرها میتوانند یوتیوب تماشا کنند، ایمیل چک کنند یا وضعیت خودرو را بررسی کنند. راننده نیز میتواند از دوربین واقعیت افزوده برای دید بهتر جاده یا سیستم دید در شب برای تشخیص خطرات در تاریکی استفاده کند. البته این فناوریها ممکن است در ابتدا کمی گیجکننده باشند و برای مثال، پنج دقیقه طول کشید تا نحوه روشن کردن چراغهای جلو را پیدا کنم!
طراحی
اسکالید ۲۰۲۵ تغییرات ظاهری جزئی دارد که عمدتاً در نمای جلویی با چراغهای عمودی جدید در گوشهها و نوارهای باریک در بالا متمرکز است. این تغییرات قابلتوجهاند، اما نه آنقدر که نسخهٔ فیسلیفت را کاملاً از مدل قبلی متمایز کند. اضافه شدن رینگهای ۲۴ اینچی برای اولین بار از کارخانه، جذابیت بیشتری به آن بخشیده است. نمای جلویی با این فیسلیفت عمودیتر به نظر میرسد و خطوط آن تمیز و رضایتبخشاند. نشان بزرگ کادیلاک در جلوپنجره جلبتوجه میکند و رینگهای ۲۴ اینچی در این شاسیبلند بزرگ کاملاً متناسب به نظر میرسند.
فضای داخلی
اگر در اسکالید احساس راحتی نکنید، مشکل از شماست! ماساژور صندلیهای برای ردیفهای اول و دوم ارائه میشوند اما حتی بدون آن، سواری بسیار راحت است. پشتسریها فوقالعادهاند و صندلیهای ردیف دوم جادار و راحت هستند. ردیف سوم نیز بسیار راحت است و شاید بهترین فضای ردیف سوم را در میان همه شاسیبلندها داشته باشد. فضای بار اسکالید هم فوقالعاده است و با خواباندن صندلیهای ردیف دوم و سوم، ۳۴۲۶ لیتر فضا در اختیار خواهید داشت. بعید است کسی ماشین لباسشویی را در یک کادیلاک ۱۲۰ هزار دلاری بار بزند، اما قطعاً میتوانید این کار را با اسکالید انجام دهید!
رانندگی
اسکالید به لطف سیستم کنترل سواری مغناطیسی، سواری فوقالعادهای دارد. حتی با لاستیکهای فاق کوتاه روی رینگهای ۲۴ اینچی، فقط چالههای بزرگ احساس میشوند. در بزرگراههای معمولی، اسکالید بدون هیچ مزاحمتی حرکت میکند و جادههای ناهموار بهسختی حس میشوند. تعلیق خیلی نرم است و نه بیشازحد سفت؛ در مواقع لازم پایدار و در زمان نیاز منعطف است. درهای سافت کلوز، ورود به کابین را دلپذیر میکنند. سروصدای جاده بسیار کم است و هیچ لرزشی در کابین حس نمیشود. جای تعجب نیست که بسیاری از خدمات تشریفاتی از این خودرو استفاده میکنند.
سیستم سوپر کروز که بهترین سیستم کمکراننده سطح دو پلاس بازار محسوب میشود نیز کمک میکند تا از جریمههای سرعت در امان بمانید. بااینحال، اسکالید با وجود تمام ویژگیهایش، تفاوت چندانی با شورلت سابربن RST ندارد. تعلیق مغناطیسی، صندلیهای راحت، فناوریهای جذاب و فضای پای فراوان در تیپهای بالاتر تاهو و سابربن نیز یافت میشود درحالیکه قیمتی بسیار کمتر دارند. اسکالید همچنین خودروی پرمصرفی است و در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی به ۱۴.۷ لیتر بنزین نیاز دارد که از همهٔ رقبا بیشتر است.
قیمت و جمعبندی
اسکالید پلاتینوم چهارچرخ محرک با قیمت ۱۲۴,۵۱۵ دلار عرضه میشود. در مقابل، شورلت تاهو با تجهیزات کامل، تجربهای مشابه را با قیمت حدود ۹۰ هزار دلار ارائه میدهد درحالیکه مدل پایه اسکالید با قیمت ۹۰,۲۹۵ دلار فاقد تعلیق پیشرفته، رینگهای بزرگ، سامانهٔ چهارچرخ محرک و بسیاری از فناوریهای جذاب است؛ بنابراین، چرا کسی باید این مدل را انتخاب کند؟ اینجاست که باید ذهنیت خود را تغییر دهید. خرید اسکالید به منطق ربطی ندارد. برای سالها، اسکالید عملاً یک تاهو با چرم و کروم بود اما دیگر اینطور نیست. چه عاشق کابینهای دیجیتال باشید و چه از آنها متنفر، اسکالید جدید از برادران شورلت و جیامسی خود متمایز شده است. هرچند من طرفدار کنترلهای تمام لمسی نیستم اما بهسرعت عاشق ظاهر دیجیتال جدید اسکالید شدم. اسکالید ۲۰۲۵ با جذابیت، توانمندی و امکانات فراوان، جایگاه خود را بهعنوان یک شاسیبلند لوکس تثبیت کرده و حتی ممکن است خریدارانی از برندهای دیگر را جذب کند.
نقاط قوت: ساکت، راحت، جلبتوجه در هرجایی
نقاط ضعف: فقدان دکمههای فیزیکی، مصرف سوخت بالا
مشخصات فنی
Cadillac Escalade 2025 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن | ۲۷۲۸ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۵ ثانیه |
ظرفیت یدک کشی | ۳۶۷۰ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۹۰,۲۹۲ دلار |
net
۷ خرداد ۱۴۰۴طراح چراغ های جلو و چراغ های عقب ماشین های کادیلاک کیه
Cadillac-V
۷ خرداد ۱۴۰۴طراحی های کادیلاک از معدود طراحی هایی هست که تو این دوره زمونه که همه طراحی هاشون خراب شده ولی از کادیلاک بهترم شده
کادیلاک اسکالید با اختلاف بهترین SUV فول سایز لوکسه، با اون پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
تازه سری V یه سوپرشارژر هم بهش اضافه میشه با ۶۸۲ اسب بخار قدرت، فضای ردیف سوم کاملا جادار و یه پکیج کامل. فول کامل آمریکایی، نه چینی شده نه هندی
آرش
۷ خرداد ۱۴۰۴۹۰ هزار تا میدی ولی در عوض یه هتل متحرک سوار میشی قدرت راحتی پرستیژ و اصالت
amirkhanzadeh
۸ خرداد ۱۴۰۴ولی اسکالید نسخه v
با اون سوپر شارژر یک چیز دیگه است
سوشیانت
۸ خرداد ۱۴۰۴داش انصافا دیگه به رنجرور نباید بگیم هندی فقط مالکش هنده ولی خب برای طراحی با جگوار همکاری میکنه
ممد بالا
۸ خرداد ۱۴۰۴گیربکس ۱۰ سرعته! حاجی داری با سرعت ۲۵۰ تا میری ماشین دنده عوض میکنه…
حال نداشتم اسکرول کنم کامنت پایین بذارم ریپلی دادم
net
۷ خرداد ۱۴۰۴عقب ردیف سوم صندلی شاسی بلند های فول سایز لوکس امریکایی که مثل ون کشیده می شود بد هست. باید عقب شاسی بلند های فول سایز امریکایی مثل شاسی بلندهای فول سایز لوکس اروپایی( بی ام و x7 و بنز gls و ولووxc90 و رنجرور ) و (لکسوس lx570) باشه
شاهین
۷ خرداد ۱۴۰۴در اینصورت دیگه نمیشه بهش گفت سه ردیفه!
در اصل سه ردیفه واقعی همین ماشینای کلاس امریکایی هستن، هم فضای بار داره هم فضای سه سرنشین راحت
توی اروپایی ها و ژاپنی ها ردیف سوم دو نفره هست و صرفای برای فضای بار طراحی شده
Taha Ayoobi
۸ خرداد ۱۴۰۴نت عزیزم دیگه بسته
سه ردیفه واقعی یعنی همین، بقیه مشکل دارن تو ردیف سوم
(Ali(chevynova
۷ خرداد ۱۴۰۴فقط شرکتی که تاریخ تاسیسش برای ۱۹۰۲ هست و اندازه ۴ تا برگهA4 اختراع داره توان ساخت همچین هیولایی داره
بابا مرحبا الدورادو
بابا مرحبا سویل
بابا مرحبا کوپ دویل
net
۷ خرداد ۱۴۰۴😃
بابا مرحبا خدایگان کادیلاک
بابا مرحبا کاربرات ۴ دهنه
سال نو شعار نو
ممممممد
۸ خرداد ۱۴۰۴😂😂😂
426 کیوبیک اینچ
۷ خرداد ۱۴۰۴کاربران چه تازه وارد چه قدیمی اونی که اینقدر در آمریکا غرق شده وطنش رو کمتر از پشیز میفروشه حالا بیا به دیدگاه اون لایک بده وطن آمریکا یا ژاپن و حتی عالمان نیست ایرانه و ایران در خودروسازی اختراع داشته مثل پیکان برقی چهل سال قبل
یه مالک کانال در آپارات اون پیکان رو مضحک ترین و مسخره ترین گفت حالا چرا ؟ دیشب این تیتر رو دیدم کلی خندیدم و شاد شدم انگار مواد مخدر مصرف کردم
حالا چرا اون گفت مضحک چون ایران پیکان رو ساخت و پیکان طبق شایعات ورقه اتاق و شاسی باریک مثل کاغذ داره و ایمنی پایین داره و جان مردم زیادی رو گرفته و میگن به پیکان لگن و فرغون و کاراتو ی بود و غیره حتی میگن پیکان در تصادف با موتورسیکلت تا صندوق عقب جمع میشه
آره
426 کیوبیک اینچ
۸ خرداد ۱۴۰۴آخه اختراع نوآوری های جدید برای اون پیکان چه ربطی تصادف و مرگ و میر یا لقب فرغون ساز که من هیچ وقت نگفتم برای ایران خودرو داره ؟ 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Cadillac-V
۷ خرداد ۱۴۰۴زیبا نواختی
این اختراعات و نوآوری ها رو هم باید بهش اضافه کرد
https://www.pedal.ir/gm/general-motors-inventions/
https://www.pedal.ir/gm/general-motors-lesabre-concept-1951/
PURIYA
۷ خرداد ۱۴۰۴یه جوری افتخار میکنی انگار تو اختراعشون کردی
Ali
۷ خرداد ۱۴۰۴ماشین خوبیه ، خیلی ترسناکه و عالی بنظر میرسه بعد یسری که پول پراید هم ندارن میان اعتراض میکنن
آرش
۷ خرداد ۱۴۰۴علی نوا دلم برای بچه های قدیمی پدال تنگ شده دیگه نیستن مثل پهلوان مک لارن بنتلی ۹۱۱ و خیلیهای دیگه این جدیدا یه جورین اکثرا طرفدار چین هستن ماشینهای چینی رو در حد خدا میپرستن عجیب نیست ؟!!!
۸ خرداد ۱۴۰۴سلام داداش خوبی من هم کاربر قدیمی هستم فکر کنم منو میخواستی بگی اما یادت رفت اره واقعا همه چینی پرست شدن
آرش
۸ خرداد ۱۴۰۴خیلی زیاد بودیم اشتون بود مهران ۹۱۱ بود خیلی ها بودن
M
۷ خرداد ۱۴۰۴عالی فقط تی کاش همون نمایشگر رو می ذاشتن و چراغ های جلو رو نازک نمی کردن دیگه 20 بود الان هم هست
دکتر استاپ
۷ خرداد ۱۴۰۴بهترین شاشی بلند فول سایز همین اسکالید هست با اختلاف بسیار زیاد با رقبا
صامورایی
۷ خرداد ۱۴۰۴شاشی بلند 😂 ( میدونم ایراد تایپیه )
دکتر استاپ
۷ خرداد ۱۴۰۴بهترین شاشی بلند فول سایز همین اسکالید هست
دکتر استاپ
۷ خرداد ۱۴۰۴تنها شاسی بلندی که دوست دارم داشته باشم
Mr wrong
۷ خرداد ۱۴۰۴چنتا کامنت خوندم متاسف شدم خداوکیل
سر چند کیلو آهن پاره چه توهین هایی بهم میکنن یسری از کاربر ها . مگه فوتباله اینجوری باهم کل کل میکنید؟(یکی شون که میاد از لفظ عر عر کردن استفاده میکنه )
هر کدوم از خودرو ساز های بزرگ دنیا در پیشرفت این صنعت نقش اصلی داشتن و دنیای خودرو بدون هرکدوم ناقص میموند.
دنیا رو بدون ماسل کار ها ی پر قدرت امریکایی یا سوپر اسپرت های زیبای ایتالیایی یا سدان های جذاب آلمانی یا کوپه های افسانه ایی ژاپنی تصور میتونید بکنید؟
PURIYA
۷ خرداد ۱۴۰۴منم باهات موافقم
همه ی کشورای ماشینای خوب دارن و نظر من اینه که هر گلی یه بویی داره
ولی این کاربرای آمریکایی فن اصلا براشون اینچیزا اهمیت نداره و هیچ ارزشی هم واسه سلیقه دیگران قائل نیستن و جَوّ سایت هم بهم ریختن یه جوری طرفداری میکنن انگار تو ساخت اون ماشینا دخالتی داشتن😐
net
۷ خرداد ۱۴۰۴منم در تمجید و انتقاد از طراحی داخلی و طراحی بیرونی تعصب ندارم و فرقی برام نداره. طراحی داخلی و طراحی بیرونی هر ماشینی از هر کشوری و هر برندی خوب باشه میگم خوبه و بد باشه میگم بد هست
PURIYA
۷ خرداد ۱۴۰۴درستشم همینه
Cadillac-V
۷ خرداد ۱۴۰۴بیخودی تهمت نزنید
طرف میاد چهار تا ماشالا میگه همتون میاین میپرین بهش و فشاری میشین و توهین میکنین، تازه طرف حرف اشتباهی هم نمیزنه
یکم رفتاراتون رو درست کنین
PURIYA
۷ خرداد ۱۴۰۴آره اون اونقدرم اذیت نمیکنه بیشتر خودتی و کاربر سوشیانت و نیسمو و سایر وابستگان
شورشو درآوردین واقعا
Cadillac-V
۸ خرداد ۱۴۰۴پوریا یه نگاه به کامنت هات بنداز
اون بالا برو کامنت خودتو بخون در جواب من که به هیچی توهین نکردم و فقط کامنت یکی رو تایید کردم میگی : « یه جوری افتخار میکنی انگار خودت اختراعش کردی »
این یعنی ترغیب به بحث و خشونت
همین کامنتت هم تهمتی بیش نیست
Taha Ayoobi
۸ خرداد ۱۴۰۴پوریا الان کی جو اینجارو بهم ریخته؟
PURIYA
۸ خرداد ۱۴۰۴اگه این حرفا زده نشه امروز بعد از این هر روز شاهد این جر و بحث ها خواهیم بود
باید الان رفع و رجوش کنیم بره البته اگه بشه هر روز جر و بحث هست که بیشتر شروع کنندش طرف مقابل هست
R
۸ خرداد ۱۴۰۴کی جو رو بهم میریزه زیر پستا؟ شما آمریکا فنا چرتوپرتاتون نباشه کسی ام به شما نمیپره
Cadillac-V
۸ خرداد ۱۴۰۴R
هیچ چیز چرت و پرتی ما نگفتیم
میگیم ماشاالله مخترع اولین موتور V8 دروغ گفتیم؟ برو سرچ کن ببین دروغ میگیم یا نه
بجای اینکه فشار بخورین حیقیت رو قبول کنید و الکی بحث نکنید
👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
۸ خرداد ۱۴۰۴آمریکا تو خودروسازی در برابر اروپا هیچی نیست تمام
ماشینهایی که میسازه همشون به جای اسب بخار الاغ بخار دارن چون با ۹۰۰ اسب حریف ۶۰۰ اسب آلمانی نمیشن
و باید بگم که نه ۱۶ سیلندر و نه ۸ سیلندر و نه ۱۲ سیلندر رو آمریکاییها اختراع نکردن بلکه اروپاییها اختراع کردن و ساختن و آمریکاییها تو درگ ریس هم هیچی نیستن و همیشه نقطه یا محو میشن
ماشینهاشون رو فقط خودشون سوار میشن شما الان برو تو اروپا و آسیا نگاه کن ببین چند تا ماشین آمریکایی میبینی هیچی نمیبینی یا ته تهش یکی دو تا بیشتر نمیبینی اما برو تو آمریکا نگاه کن پر از ماشینهای ژاپنی و آلمانی و ایتالیایی و… هست و تا قبل از اینکه ترامپ بیاد سر کار ماشین های آمریکایی هم خیلی کمتر تو خیابانهای آمریکا دیده میشد تا اینکه ترامپ اومد با تعرفههاش باعث شد که تعداد ماشینای آمریکایی تو خیابونا بیشتر بشه
Taha Ayoobi
۸ خرداد ۱۴۰۴پوریا
میدونم، درسته، ولی دقت کن که آمریکایی فنی بهم نریخته، یه باور اشتباهه که بر حسب عادت تو ذهن همه اس.
Taha Ayoobi
۸ خرداد ۱۴۰۴کاربر پورشه و فراری
خیلی داری بچه بازی در میاری، از پشت هم گفتن حرفات معلومه فشاری که داری میخوری قابل محاسبه نیست، چندتا مثل خودت هم لایک میدن بهت
اینکه تو اروپا آمریکایی کمه به خاطر اینه که تعرفه های وحشتناک روشونه، اگه کوروت با قیمت اصلی بره اونجا بازار برا بقیه نیمذاره، خداروشکر کن تعرفه داره.
Sina_carshow
۸ خرداد ۱۴۰۴@Cadillac-V
بیا داداش سرچ کردم هم هوش مصنوعی جمنای هم اولین سایتی که برام بالا آورد این حرفو زدن:
“اولین ماشین تولید انبوه شده با موتور ۸ سیلندر:
اگرچه رولز-رویس نخستین شرکتی بود که موتور V8 را روی خودروهای خود آزمایش کرد، اما یک شرکت فرانسوی بهنام De Dion-Bouton توانست در سال ۱۹۱۰ اولین خودروی تولید انبوه با این نوع موتور را روانه بازار کند. این خودرو به دلیل قدرت بالا و عملکرد بهینه، مورد توجه قرار گرفت و راه را برای توسعه بیشتر این فناوری باز کرد.”
تازه این قسمت متن هم بخون:
” اولین ماشین تولید انبوه شده با موتور ۸ سیلندر از شرکت De Dion-Bouton:
کمی بعدتر در سال ۱۹۱۵، شرکت کادیلاک با معرفی مدل Type 51 به نخستین خودروساز آمریکایی تبدیل شد که بهصورت گسترده از موتور V8 استفاده کرد. این خودرو به یک موتور ۵.۱ لیتری مجهز بود که قدرتی معادل ۷۰ اسب بخار را تولید میکرد؛ رقمی که برای آن زمان بسیار چشمگیر بود. کادیلاک موفق شد در همان سال اول بیش از ۱۳ هزار دستگاه از این مدل را بفروشد و نشان داد که موتورهای V8 پتانسیل بالایی در صنعت خودرو دارند. ”
تو همین پدال هم نوشته نیس اولین
پس لطفا با گفتن اطلاعات اشتباه جو سایت رو بهم نریزید همتون باشه؟ کاربرا رو ناراحت میکنید
@Taha Ayoobi
اتفاقا همین دوستان متعصب آمریکایی جو رو بهم میریزن چرا هر دفعه باید تکرار کنم یه چیزیو؟ منم عصبانی میشم هردفعه بهشون میگم اولین V8 نیستن باز یه حرف اشتباه رو تکرار میکنن خلاصه کامنت هاشونم اینه که اولین V8 رو کادیلاک زده یا درگ چارجر هلکت M5 رو میزنه و دوج وایپر معیار نوربرگرینگه یا دورانگو هلکت سریعترین شاسی بلنده (اینو واقعا سه بار تکرار کردم جزو 20 شاسی بلند سریع هم نیس) و… چند دفعه باید یه اشتباه تکراری تصحیح بشه؟
Cadillac-V
۸ خرداد ۱۴۰۴سینا تو دیگه چه متعصبی هستی که V8 رو هم زیرسوال میبری
تو هوش مصنوعی رو قبول داری یا مقاله های پدال که پشتش کلی تحقیق شده؟
https://www.pedal.ir/gm/general-motors-inventions/
بخون و لذت ببر
کسی که پدال رو قبول نداره جوابشم نباید داد چون یه آدم تعصبیه
درک نمیکنم تا چه حد یه آدم میتونه متعصب باشه و ما تا کی باید تحمل کنیم چرت و پرتا رو؟؟؟
اولین پیشرانه V8 رو کادیلاک زده و این مورد هیچ بحثی توش نیست
هنری فورد
۷ خرداد ۱۴۰۴حتی فوتبال هم ارزش کل کل نداره ، به نظرم سایت پدال نباید اینجور کامنت های بچه گانه رو منتشر کنه .
جملات آخرت واقعا طلایی بود احسنت
رامین کریمی
۸ خرداد ۱۴۰۴دقیقا. درود بر شما همه ماشینهای صاحب نام عالین چه میخواد آمریکایی باشه چه اروپا و چه ژاپنی و کره و حتی بدون آغراق چین هم داره خودشو با سرعت میرسونه و ملت ایران هم فقط مسخره کردن را یاد گرفتن واقعا جای تاسف داره از این همه ناپختگی
O
۷ خرداد ۱۴۰۴باهاتون موافقم
از طرفی دیگه من کامنت هایی که در طول این چند سال دیدم که یه نفر از اون وسیله انتقاد کرد و به اون جوابی دادن مثل (بزرگترین ماشینی که سوار شدی پراید بوده بعد میای راجب این نظر میدی ) راجب این دوستان که پیام های مشابه بالا رو میدم عرض میکنم که وقتی شما ارزش بندی اون شخص رو اندازه اون وسیله میبینی پس بدون که ارزش خودت هم اندازه همون وسیله ای هستش که ارزش بندی میکنی نه بیشتر! و واقعا برای اون نفر متاسفم هستم که پیام دادن شما در این رسانه نشانه شخصیت شماست و تو شخصیت خودت رو نشون میدید
با تشکر از عوامل زحمتکش پدال
آرمین
۸ خرداد ۱۴۰۴زیبا گفتی ، ممنون
Sahand
۷ خرداد ۱۴۰۴رنجروور بهتره
Nismo
۷ خرداد ۱۴۰۴از در صندوق عقب
Cadillac-V
۷ خرداد ۱۴۰۴رنجرور بچه بازیه در برابر اسکالید
موتور ۶/۲ لیتری تازه سری وی باشه سوپرشارژر داره با قدرت ۶۸۲ اسب بخار
تازه فول امرکیایی هست نه اینکه هندی شده باشه و درضمن یکم به پیشینه برند هم نگاهی بنداز، این همه نوآوری و اختراعات که در صنعت خودروسازی داره کادیلاک کدومشون دارن؟
! i M α η δ υ α R
۷ خرداد ۱۴۰۴از پیشینه گفتی یه چیز جالب بهت بگم …
سال 1215 م که بریتانیایی ها منشور حقوق شهروندی ” مگناکارتا ” رو تصویب کردند ، اون ور اقیانوس اطلس ، سرخپوستان دور آتش با نیزه می رقصیدند و جیغ می کشیدند …
Cadillac-V
۸ خرداد ۱۴۰۴حالا منم یه چیز جالب از پیشینه برات بگم:
در سال ۱۹۰۲ که کادیلاک اولین خودرو خودش رو ساخت و عرضه کرد، مازراتی و فراری و کل شرکتهای خودروساز ایتالیایی داشتن بجا خودرو پیتزا درست میکردن
فقط یه شرکت کادیلاک آمریکایی از کل شرکت های ایتالیایی و بریتانیایی اختراعات و نوآوری هاش بیشتره، بقیه آمریکایی ها بماند…
https://www.pedal.ir/gm/general-motors-inventions/
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ خرداد ۱۴۰۴همدیگه مسخره نکنید بحث چرت و پرت راه نندازید لطفا
مجبور میشیم دفعه بعد کامنت پاک کنیم
تاسیس فیات ۱۸۹۹
۸ خرداد ۱۴۰۴دوست عزیز هنوز هم منو دوستام میریم جنگل آتیش روشن میکنیم جیغ میکشیم و می رقصیم و لطفاً عقاید ما رو مسخره نکنید با تشکر
Nismo
۸ خرداد ۱۴۰۴بریتانیایی ها همون ملتی نبودن که ایران رو به خاک و خون کشیدند همون ملت به ظاهر متمدن اما در باطن عقبمانده که هنوز در فکر استعمار و قدرتطلبی هستن؟
توی تاریخ جایی رو نمیتونید پیدا کنید که قحطی و کودتا و غارت و کشتار اتفاق افتاده و اسم انگلیس اونجا نبوده باشه
! i M α η δ υ α R
۸ خرداد ۱۴۰۴Cadillac-V @
وقتی فهمیدی 16 سیلندری که بهش دلخوش کرده بودی رو یکی دیگه قبل کادیلاک ساخته و قبل اونهم یکی دیگه اختراعش کرده و چیزی برای مقابله با تاریخ نداری و اطلاعات کاملی هم نداری و با دست و پا زدن بیشتر فقط داری بیشتر به خودت ثابت می کنی که چقدر خامی !!!
The first Fiat product was the Fiat 3 ½ HP, also known as the Fiat 3 ½ CV. It was a car designed by Aristide Faccioli and built at the end of 1899 by the newly formed Fabbrica Italiana Automobili Torino (FIAT). The 3 ½ HP was a compact car reminiscent of a horse-drawn carriage, with features like large, thin wheels, double leaf-spring suspension, and quilted leather seats.
Cadillac-V
۸ خرداد ۱۴۰۴مازراتی
کاملا مشخصه که حسابی داری حرص میخوری بحث پیشینه و اختراعات و نوآوری که شد بحثو عوض کردی
کافیه با یه سرچ ساده توی گوگل بنویسی اولین موتور ۱۶ سیلندر مینویسه کادیلاک
حالا هی بشین متن خارجی که معلوم نیست از کجا کپی میکنی یا اصلا خودت ساخته باشی رو بفرست زیر پیامات و هی بال بال بزن و ثابت کن اولین ۱۶ سیلندر مال کادیلاک نیست
درحالی که با یه سرچ ساده همه چی مشخص میشه.
! i M α η δ υ α R
۹ خرداد ۱۴۰۴با لجبازی هر چه تمام تر ( که مختص بیشتر بچه های نسل دهه هشتادی هست و فکر میکنن که راه به جایی می برند ) خودت رو به اون راه زدی !!!
اشکال نداره …
توی ذهن متوهمت باقی بمون و واسه خودت خیال کن که کادیلاک توی رویا ، برای تو اولین 16 سیلندر تاریخ رو ساخته …
اما همه دنیا می دونه و معترفه که کادیلاک در 1930 ، از برند مارمن موتور کمپانی آمریکا با پول انجین 16 سیلندر خریده و روی محصولش گذاشته …
و قبل همه اینها ، در سال 1929 ، مازراتی ، برای اولین و آخرین بار تاریخ ، انجین 16 سیلندر رو با نبوغ ایتالیایی خودش با زاویه جادویی 22.5 درجه ساخته که بدون سوپرشارژ بین 280 تا 305 اسب در اون سال توان تولید میکرده …
در حالی که انجین کمپانی مارمن آمریکا ، در اون سال تنها ، 190 اسب توان تولید می کرده …
تا چند روز پیش فقط دلت به 16 سیلندر نداشته کادیلاک خوش بود که حالا معلوم شد اولین انجین 8 سیلندر رو هم برند فرانسویه ” ده دیون بوتون ” ساخته …
در ضمن سایت رو سوراخ کردی از بس از هوش مصنوعی مایه گذاشتی و مبنا و سند قرارش دادی …
حالا که سینا میگه هوش مصنوعی گفته برند فرانسویه ده دیون بوتون اولین 8 رو ساخته ، هوش مصنوعی دروغ میگه و پدال راست میگه ؟
اگه پدال میگفت فرانسوی ها ساختن ، تو نمی گفتی ، هوش مصنوعی گفته کادیلاک ساخته ؟
چرا هی رنگ عوض میکنی ؟
بعد به بقیه میگی متعصب ؟
خیلی دوست دارم بدونم چند سالته ؟
Taha Ayoobi
۷ خرداد ۱۴۰۴سهند
نظرتون محترمه ولی متأسفانه فاقد هر گونه اعتباره
Sahand
۸ خرداد ۱۴۰۴نظر شما خیلی اعتبار داره😂😂
رنجروور پادشاه شاسی بلنداست
از همه نظر بهتره
Nismo
۸ خرداد ۱۴۰۴فقط کافیه کلمه King (به معنی پادشاه) رو در گوگل در کنار کلمه Suv سرچ کنید
نتایج جالبی میبینید
Cadillac-V
۸ خرداد ۱۴۰۴همه میدونن کیفیت ماشین آمریکایی بهتره یا ماشین هندی!!!
کادیلاک زیر مجموعه جنرال موتور آمریکا با اون همه اختراعات و نوآوری در صنعت خودروسازی
یا
لندرور زیر مجموعه تاتا موتورز هند
سوشیانت
۸ خرداد ۱۴۰۴رنجرور خیلی خوبه ولی به عنوان یه ماشین فول سایز لوکس مثل اسکالید جادار نیست
Cady
۷ خرداد ۱۴۰۴سلام
میشه راهنمایی کنید؟من میخوام شولت بخرم که موتور ۳۵۰ داره و میخوام روزمره استفاده بشه و نگران هزینه بنزین نیستم
ولی با این حال با استفاده روزمره نگه داری موتور ۳۵۰ چقدر هزینه داره؟قطعاتش گرونه و هزینه هاش کمر شکنه؟آیا قطعاتش اصلا گیر میاد؟
مازیار
۸ خرداد ۱۴۰۴و لا تلقوا بایدیکم الی التهلکه
Nismo
۸ خرداد ۱۴۰۴وقتی توی سطر به سطر و کلمه به کلمه متن چیزی جز تحسین و تمجید پیدا نمیکنی باید واسه بالانس دل خودت هم که شده یه چیزی بگی
بهت سورهی بقره رو پیشنهاد میکنم
مازیار
۸ خرداد ۱۴۰۴یعنی برای تکرار حرف من اونقدر تحت فشار بودی که نتونستی صبر کنی تا یه مورد مشابه براش برسه؟ که وقتی دیدی من تو این مطلب حرفی از اسکلید نزدم مجبور شدی به جواب کامنت Cady راجع به شورولت با موتور ۳۵۰ ریپلی بزنی؟!!
یا اونقدر از مرحله پرتی که متوجه بیارتباط بودنش نشدی؟!
Taha Ayoobi
۸ خرداد ۱۴۰۴در نتیجه کامنت مازیار،
پس آلمانی کلاسیک نخرید
مازیار
۸ خرداد ۱۴۰۴آروم باش پسر
منظورم کلا ماشین کلاسیک هست
اینو هرجا که کسی از خرید کلاسیک حرف زد گفتم بدون اسم بردن از کشور خاص
Taha Ayoobi
۸ خرداد ۱۴۰۴اه راست میگی، دوباره اشتباه کردم.
البته، آمریکایی کلاسیک کم خرج تر از بقیه است.
هنری فورد
۷ خرداد ۱۴۰۴نگا استیل گنگو ، باید از نزدیک ببینید اسکالید رو واقعا با ابهت هست ، البته این مدل چراغ های جلو رو زیاد نمیپسندم .
hosen
۷ خرداد ۱۴۰۴همه چیزش عالیه جز چراغای جلوش
Taha Ayoobi
۷ خرداد ۱۴۰۴به نظرم خیلی خوشگله برخلاف عکس های معرفیش
reza-srt
۷ خرداد ۱۴۰۴از نزدیک انگار مینیبوس هست
ZiZi
۷ خرداد ۱۴۰۴اسکالید توی رنگی بجز مشکی تشریفاتی انگار یه چیزیش کمه …
Cadillac-V
۸ خرداد ۱۴۰۴دقیقا
کلا یه سری خودروها رنگ خودشون رو نداشته باشند انگار یه چیزیشون کمه
مثلا فراری که قرمز نباشه انگار یه چیزیش کمه
یا رولزرویس و میباخی که دو رنگ نباشه
کادیلاکم همینه، رنگ مشکیش یه چیز دیگست.
یوسف
۷ خرداد ۱۴۰۴به نظرتون چرا کارخونه نسخه تک دفرانسیل تولید میکنه اگه تک دفر باشه بازم شاسی بلند آفرود حساب میشه یا ون….به نظرم تولید اسکالید تک دفر توهین حساب میشه به طرفداراش و خیلی مناسب نیست….
امیدوارم تک دفر رو کسی نخره
خلیل
۷ خرداد ۱۴۰۴من دیوونه ی این ماشینم ❤♥️
سوشیانت
۷ خرداد ۱۴۰۴سواری عالی امکانات عالی کیفیت عالی بسیار جادار دیگه بهتر از این میشه؟
Taha Ayoobi
۷ خرداد ۱۴۰۴اوه مای گاد
به خدای شاسی بلند ها سلام کنید
بی نظیره، بی نظیر
جزو معدود ماشینهایی که با کابین دیجیتالی عالیه
زبان قاصره از این همه شکوه و زیبایی
خدایا شکرت کادیلاک هست.
اصن بعد این مطلب روح تازه ای در کالبدم دمیده شد.
Taha Ayoobi
۸ خرداد ۱۴۰۴(اگر در اسکالید احساس راحتی نکنید، مشکل از شماست!)
😂😂😂👌
۸ خرداد ۱۴۰۴😂😂😂😂
426 کیوبیک اینچ
۸ خرداد ۱۴۰۴کاربران ملاک البته منظورم خودم هم هستم قدیمی بودن یه کاربر صد هزار تایی🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣بودن تعداد دیدگاه نیست لطفا دقت کنید و گول نحورید
cehx
۸ خرداد ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/02/Cadillac-Escalade-2021-1024-11.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/2025-cadillac-escalade-platinum-review-6.jpg
کدام یک لوکس تره برای من صد در صد اولی
طراحی بیرونی هم از نظر من افت هسته با توجه به طراحی قبلیش(عالی بود)
Sam
۸ خرداد ۱۴۰۴مثل تونی سوپرانو می مونه
وصف ناشدنی
ناشناس
۸ خرداد ۱۴۰۴کاش این مانیتورها،وتلوزیون سراسری جلوی داشبورد ماشین ها،منسوخ وجمع آوری میشد!!!این چه مسخره بازی هست؟
Gh
۸ خرداد ۱۴۰۴سلام
میشه راهنمایی کنید؟من میخوام شولت بخرم که موتور ۳۵۰ داره و روزمره میخوام استفاده کنم و نگران هزینه بنزین نیستم.فقط میخوان بدونم که با این حال قطعاتش پیدا میشه؟هزینه قطعاتش زیاده؟هزینه نگه داریش کمر شکنه؟
R
۸ خرداد ۱۴۰۴شولت چیه
Gh
۸ خرداد ۱۴۰۴سلام
شولت ایمپالا ۱۹۷۶
فقط نگران هزینه نگه داری هستم
R
۸ خرداد ۱۴۰۴دا تو بلد نیستی شورلت رو درست بنویسی میخوای سوارش شی؟
۸ خرداد ۱۴۰۴ایشالا جدیدش بخری 🤲
Gh
۸ خرداد ۱۴۰۴سلام
ممنون شما هم همینطور
حالا به نظرت روزمره میشه قدیمیش رو استفاده کرد؟هزینه ایمپالا قدیمی زیاد نمیشه؟
۸ خرداد ۱۴۰۴نمیدونم والا من که تجربه ماشین کلاسیک نداشتم و دوروبریام هم نداشتن
ولی اگه عشقشو داری و تمیزش رو پیدا کنی خوبه فکر کنم
ناشناس
۸ خرداد ۱۴۰۴داخل خونه سرهمه توی صفحه نمایش!وداخل ماشین بازهم سرهمه وچشمهاداخل صفحه نمایش!شانه های افتاده و«کخ»های بیرون زده وعینک های ته استکانی! چشم های ضعیف خیره شده به مانیتورصفحه نمایش! خلاصه جایی نیست که این مانیتوروصفحه نمایشهای لعنتی وجودنداشته باشه حتی موقع رانندگی درتاریکی شب که بایدتمام نگاه راننده معطوف به جلوومتمرکزبر جاده باشه
zm.1994
۸ خرداد ۱۴۰۴وای وای لامصبا ببین چی میزنن عجب غول خوشکلیه پیشرفت یعنی این ، مال ما هم بعد ۴۴ سال تازه دارن بَرقُ رو مردم قطع میکنن 🤣😓😪
yektachafi
۸ خرداد ۱۴۰۴حد نهایی شاسی بلند اسکلیده ولا غیر
Farshad
۸ خرداد ۱۴۰۴ماشین امریکایی یه چیز دیگست