معرفی کادیلاک CT4-V بلکوینگ، تادندانمسلح برای نبرد با ژرمنها
کادیلاک بهطور همزمان رسماً از سدانهای پرفورمنس جدید خود یعنی CT5-V بلکوینگ و CT4-V بلکوینگ پردهبرداری کرده است. دراینبین، CT4-V بلکوینگ با برخورداری از قدرتی باورنکردنی و ساختاری لوکس، جانشینی برای سدان کامپکت قبلی ATS-V محسوب میشود. این سدان جدید اشتراکات زیادی با سلف خود دارد که یکی از آنها پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 توئین توربو است اما مهندسان کادیلاک در این موتور بهبودها و ارتقاءهایی را انجام دادهاند.
ازجملهٔ این تغییرات میتوان به نرمافزار جدید سیستم کنترل و بهبود ورودی هوا اشاره کرد. به لطف این تغییرات، پیشرانهٔ V6 توئین توربوی جنرال موتورز حالا 470 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که افزایش جزئی 8 اسب بخاری نسبت به قبل داشته است. CT4-V بلکوینگ با این موتور ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد و نهایتاً به حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. سدان کامپکت کادیلاک با این قدرت حالا کاملاً میتواند با رقبای اصلی خود یعنی بامو M3 با 480 اسب بخار قدرت و مرسدس C63 AMG با 476 اسب بخار قدرت سرشاخ شود.
مثل CT5-V بلکوینگ، انتقال نیروی موتور در CT4-V بلکوینگ هم بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انجام میگیرد و امکان سفارش یک نمونهٔ 10 سرعتهٔ اتوماتیک هم برای آن وجود خواهد داشت. گیربکس دستی از کلاچ با دیسک دوتایی و قابلیت تطبیق دور فعال برخوردار است درحالیکه در گیربکس اتوماتیک هم امکان تعویض دندهٔ دستی از طریق پدالهای منیزیومی پشت فرمان وجود خواهد داشت. همچنین رفتار این گیربکس اتوماتیک نیز بسته به حالت رانندگی خودرو تغییر میکند. در CT4-V بلکوینگ هم مثل CT5-V بلکوینگ خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست و کل نیروی موتور از طریق یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی به چرخهای عقب منتقل میشود.
سیستم تعلیق CT4-V بلکوینگ به فنرهای سفتتر و میلههای تثبیتکنندهٔ توخالی مجهز شده و از جدیدترین نسخه از سیستم کنترل سواری مغناطیسی هم سود میبرد. علاوه بر تغییرات سیستم تعلیق، پلتفرم محرک عقب کادیلاک نیز برای استفادههای پرفورمنس بالا ارتقاء پیدا کرده است. به گفتهٔ کادیلاک، این بهروزرسانیها موجب بهبود پاسخ فرمان، هندلینگ و تجربهٔ رانندگی روزمرهٔ خودرو میشود.
ویژگیهای پرفورمنس CT4-V بلکوینگ به بیرون آنهم سرایت کرده و حالا با ورودیهای هوای بزرگتر و تریم منحصربهفرد مشکیرنگ در جلوپنجره، نمای تهاجمیتری به خود گرفته است. این سدان اسپرت همچنین به یک کیت آئرودینامیکی شامل اسپلیتر جلو، خروجی هوا در گلگیرهای جلو، اسپویلر عقب و دیفیوزر منحصربهفرد هم مجهز شده است. علاوه بر این، امکان سفارش یک پکیج آئرودینامیکی فیبر کربنی هم برای خودرو وجود دارد.
CT4-V بلکوینگ روی رینگهای آلومینیومی فورجکاری شدهٔ 18 اینچی قرار گرفته که با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S پوشیده شدهاند. این لاستیکها که بهطور ویژه برای سدان اسپرت کادیلاک توسعه یافتهاند، از آجهای مرکب برخوردارند که موجب بهبود کشش در شرایط بارانی و همینطور افزایش دوام در پیست و خیابان میشوند. پشت این رینگها هم ترمزهای پرفورمنس بالا با دیسکهای 15 اینچی و کالیپرهای شش پیستونهٔ برمبو در جلو و دیسکهای 13.4 اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه در عقب قرار گرفتهاند. برای این کالیپرها رنگهای مختلفی قابل سفارش خواهد بود اما برخلاف CT5-V بلکوینگ، برای CT4-V بلکوینگ ترمزهای کربن سرامیکی ارائه نمیشود.
در داخل CT4-V بلکوینگ خریداران از غربیلک فرمان اسپرت چرمی و صندلیهای جلوی چرمی با گرمکن و تنظیم برقی 18 جهته لذت خواهند برد. تریم فیبر کربنی، شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند، سیستم صوتی AKG با 14 بلندگو و نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی هم ازجملهٔ دیگر تجهیزات استاندارد این سدان اسپرت آمریکایی هستند. پشت غربیلک فرمان هم یک صفحه آمپر دیجیتالی 12 اینچی با گرافیک خاص بلکوینگ قرار گرفته است. این صفحه آمپر قابل تنظیم بوده و صفحهای مخصوص پیست دارد که در آن تایمر شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت، زمان پیمودن مسافت 400 متر و موارد دیگری را به نمایش درمیآورد.
قیمت CT4-V بلکوینگ از 60 هزار دلار آغاز میشود که حدود 10 هزار دلار از رقبای آلمانی خود کمتر است. کادیلاک پذیرش سفارشات خرید برای این سدان کامپکت اسپرت را هماکنون آغاز کرده است.