تماشا کنید: کادیلاک اسکالید هنسی H850 در برابر رم 1500TRX
کادیلاک اسکالید V ساخت کارخانه یک شاسیبلند توانا به شمار میرود که اتفاقا بازار فروش مناسبی هم دارد. زیرمجموعه لوکس جنرالموتورز، بلندقامتترین محصولش را به یک پیشرانه 6.2 لیتری سوپرشارژ V8 مجهز کرده که مانند سوپراسپرتها 682 اسب بخار قدرت و 885 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. با وجود اینکه این حجم از قدرت و گشتاور برای بسیاری بیشتر از اندازه کافی است اما تیونینگ آمریکایی هنسی اعتقاد دارد که جا برای افزایش آنها وجود داشته؛ بنابراین پکیج H850 را برای این خودروی لوکس معرفی کرده است.
این تیونر اهل ایالت تگزاس برای بهبود عملکرد فنی اسکالید، به استفاده از سیستم هواکش تازه، سوپرشارژر ارتقایافته، سرسیلندرهای تازه، میلبادامک سفارشی، محفظه بهبودیافته ترکیب سوخت و هوا و هواکش و سوپاپ اگزوز تازه روی آورده است. بهرهوری اسکالید از این قطعات جدید بههمراه بهرهوری از تنظیمات ECU باعث میشود بتواند در دور 6,200rpm و 4,600rpm بهترتیب به 850 اسب بخار قدرت و 1,159 نیوتن متر گشتارو دسترسی داشته باشد.
هرچند این پکیج بهاندازهای قدرتمند نیست تا پرچمداران هنسی را زیر سوال ببرد اما مشخصا برتری قابلتوجهی به مالکان تشنه سرعت پکیج H850 خواهد داد. تیونر آمریکایی هنوز رقم اصلی شتاب و سرعت نهایی کادیلاک تازهاش را منتشر نکرده اما بهجای آن، یک دستگاه اسکالید H850 را درکنار رم 1500TRX قرار داده است. بهاینترتیب، مشتریان بلندقامت تازه هنسی میتوانند نتیجه بهبودها را به شرح تصویر مشاهده کنند. شایانذکر است که رم TRX برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 4.5 ثانیه زمان نیاز دارد و مسافت 400 متر را در زمان تحسین برانگیز 12.3 ثانیه طی میکند.
هنسی در زمینه تضمین کار خود، مشتریانش را تنها نگذاشته و به هر یک از خریداران پک H850، گارانتی 3 ساله یا 5,760 کیلومتری ارائه میدهد. «جان هنسی»، بنیانگذار و مالک این تیونینگ، میگوید:
شاسیبلندهای عملکرد بالا یکی از کلاسهای موردعلاقه من محسوب میشوند. شهرت و چهره آنها تناقض جالبی با عملکردشان ایجاد میکند. نسخه 850 اسب بخاری اسکالید V ما هم عملکرد این شاسیبلند لوکس را به سطحی تازه رسانده و حق پیشرانه V8 جنرالموتورز را بهدرستی ادا میکند. ما تنها 100 واحد از این بسته را توسعه خواهیم داد تا از ویژه و خاص ماندن آن اطمینان حاصل کنیم.
هر دستگاه کادیلاک اسکالید H850 هنسی بههمراه یک شماره سریال مخصوص روی موتور و لوگوگذاری منحصربهفرد عرضه میشود. خریداران این خودروی لوکس میتوانند از آپشن رینگهای 22 اینچی سیاه براق یا نقرهای پولیششده استفاده کنند؛ البته قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده است. به نظر شما، آیا بهبود یک خودروی لوکس برای رسیدن به عملکردی چندبرابر با روحیه و هدف تولید آن سازگاری دارد؟