رانندگی با کادیلاک اسکالید ۲۰۲۵، باشکوهتر، راحتتر و پیشرفتهتر از همیشه
کادیلاک اسکالید در روزهای ابتدایی خود، ستاره موسیقی هیپهاپ و ویدئوهای رپ بود. این شاسیبلند فولسایز، پرزرقوبرق و گرانقیمت بود و نمادی از موفقیت به شمار میرفت. دو دهه بعد، اسکالید هنوز ارزش تعریف و تمجید دارد، اما روح زمانه تغییر کرده است. حالا سوار شدن در اسکالید بهعنوان سرنشین، بهمراتب جذابتر از رانندگی آن به نظر میرسد. اسکالید جدید از همیشه پرزرقوبرقتر است اما درعینحال برای نقش خود بهعنوان یک وسیله حملونقل مجلل تکامل یافته است. این خودرو برای سرنشینان عقب راحتتر شده و رانندگی را برای راننده در جلو آسانتر کرده است.
نسل کنونی اسکالید از سال ۲۰۲۱ عرضه شده و در سال ۲۰۲۵ تغییراتی را تجربه کرده است. در نمای بیرونی، چراغهای جلو بازطراحی شدهاند و تمام تیپها حالا لوگوی نورانی در مرکز جلوپنجره دارند. تغییرات بزرگتر اما در داخل کابین به چشم میخورد جایی که یک نمایشگر دیجیتال عظیم عرض داشبورد را در برمیگیرد و یک صفحهنمایش لمسی اضافی از کنسول میانی بیرون آمده است. بخش عقب هم میتواند با صندلیهای تکی مجلل مجهز شود. همچنین، ورود و خروج از اسکالید حالا با جلوهای نمایشی همراه است.
پیشرانه
مشخصات فنی شاید کماهمیتترین بخش این خودرو باشند اما موتور دیزلی شش سیلندر خطی حذف شده و حالا تنها گزینه پیشرانه، موتور ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار یا نسخه سوپرشارژ ۶۸۲ اسب بخاری آن در مدل اسکالید V است. با قدرت پیشرانه بدون تغییر، پرفورمنس هم ثابت مانده و اسکالید جدید همچنان مثل قبل در ۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. شاسیبلندهای سنگین با شاسی نردبانی ممکن است لرزشهای ریزی داشته باشند اما کمکفنرهای مغناطیسی و فنرهای بادی تطبیقی اسکالید که در مدل اسپرت آزمایشی ما بهصورت سفارشی و در مدل پلاتینیوم بهصورت استاندارد عرضه میشوند، این رفتار ناپسند را تقریباً حذف کردهاند.
این سیستمها هرگونه حرکت گهوارهای که در یک شاسیبلند بلندقامت لوکس انتظار میرود را کاملاً مهار کردهاند، هرچند رینگهای ۲۲ اینچی مدل اسپرت و رینگهای عظیم ۲۴ اینچی مدل پلاتینیوم باعث میشوند حتی پیشرفتهترین جادوی تعلیق نتواند کاملاً ضربات ناشی از ناهمواریها را فیلتر کند. فرمان اسکالید وزن مناسب و دقت خوبی دارد اما بااینحال، کاپوت مرتفع و عرض شانهای زیاد این شاسیبلند، جادهها، مسیرهای ورودی و فضاهای پارک را باریکتر جلوه میدهند. در بزرگراه، سیستم سوپر کروز به کمک میآید؛ یکی از پیشرفتهترین سیستمهای رانندگی بدون دخالت دست که حتی میتواند تغییر خط را خودش انجام دهد. همچنین باید به عملکرد محکم و اطمینانبخش پدال ترمز اشاره کرد، هرچند توقف این غول ۲۷۷۸ کیلوگرمی از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۵۴.۸ متر طول میکشد.
داخل کابین
ورود به اسکالید نیاز به بالا رفتن دارد و بنابراین پلههای برقی جمعشونده (آپشن ۱٬۷۹۵ دلاری در مدلهایی که بهصورت استاندارد ندارند) ضروری به نظر میرسند. مواد داخلی کابین در سطح لوکس مناسبی هستند و تزئینات مدل پلاتینیوم با ظاهری شبیه نوارهای چوبی و روکش براق ما را تحت تأثیر قرار داد. کسانی که بهعنوان سرنشین VIP سفر میکنند، پکیج صندلیهای ردیف دوم اجرایی را میخواهند که شامل صندلیهای تکی با تنظیم برقی ۱۴ جهته، گرمکن، تهویه و ماساژور است. کنسول میانی بین صندلیها هم به دو پد شارژ بیسیم و میزهای تاشو مجهز است.
یکی از سختترین وظایف در رانندگی برای افراد خاص و VIP، پیاده شدن از صندلی راننده برای باز و بسته کردن درها برای سرنشینان است. در اسکالید ۲۰۲۵، فناوری به کمک آمده و درها بهصورت برقی باز و بسته میشوند. این درهای خاص که ابتدا در رولزرویسهای کوپه دیده شدند، در مدل پلاتینیوم برای درهای جلو و عقب استاندارد و در سایر تیپها سفارشی هستند. با فشردن دستگیره خارجی، موتورهای در آن را باز میکنند و حسگرها مانع برخورد با خودروی کناری در فضاهای تنگ میشوند. همچنین میتوان از صفحهنمایش لمسی کنسول میانی که بیشتر برای کنترل تهویه است برای باز یا بسته کردن هر یک از درها استفاده کرد.
نمایشگرها
درباره نمایشگرها حرفهای زیادی برای گفتن وجود دارد. بهروزرسانی ۲۰۲۵ یک نمایشگر منحنی عظیم ۵۵ اینچی را در عرض داشبورد جای داده که شبیه به آنچه در لینکلن نویگیتور جدید میبینیم است اما برخلاف نویگیتور، نمایشگر کادیلاک از میان فرمان دیده میشود، نه از بالای آن و فرمان کادیلاک بهجای شکل مربعمانند نویگیتور، گرد باقی مانده است. از دید ما، این طراحی کادیلاک کاربرپسندتر است. با چنین نمایشگر بزرگی، کادیلاک یک نمایشگر نقطه کور اضافه کرده است. این دوربینی است که با فعال شدن راهنما، نمای کنار خودرو را نشان میدهد. همچنین سیستم دید در شب سفارشی در نمایشگر جلوی راننده ظاهر میشود و ناوبری واقعیت افزوده استاندارد، با نمایش تصاویر دوربین جلو و فلشهای جهتیابی، در همان فضا ارائه میشود.
در سمت راست، یک نمایشگر برای سرنشین کناری وجود دارد که از دید راننده مخفی میماند. این نمایشگر میتواند محتوای سرگرمی را نشان دهد، هرچند به گفتهٔ سرنشین ما، زاویه دید پایین چندان ایدهآل نیست و انحنای نمایشگر تصویر را در یک سمت کمرنگ میکند. اگر سرنشین بخواهد تجربه سینمای خانگی در جاده داشته باشد، بهتر است در عقب بنشیند زیرا نمایشگرهای پشتسری صندلیهای جلو بزرگتر و بهتر جایگذاری شدهاند. برای سرنشینان یا رانندگان، تردد با اسکالید همچنان باشکوه است. حتی اگر این شاسیبلند بزرگ کادیلاک دیگر ستاره هیپهاپ سابق نباشد، بهعنوان وسیلهای برای حملونقل سلبریتیها، از همیشه بهتر است.
نقاط قوت
• فناوریهای کمکی کاربردی • نمایشگرهای دیجیتال با طراحی عالی • کابین مجللتر از قبل
نقاط ضعف
• ورود دشوار به کابین • ابعاد بزرگ • کاهش نسبی جذابیت ستارهمانند
جمعبندی
شهرت ممکن است گذرا باشد اما ویژگیهای اسکالید پایدارند. این شاسیبلند لوکس با راحتی بینظیر برای سرنشینان و فناوریهایی که رانندگی را آسانتر میکنند، همچنان گزینهای برجسته برای کسانی است که به دنبال تجربهای خاص و متمایز هستند.
مشخصات فنی
Cadillac Escalade 2025 | |
---|---|
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۵ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۷۱ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۴.۸ متر |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
طول | ۵٬۶۹۷ میلیمتر |
عرض | ۲٬۰۶۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱٬۹۴۸ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳٬۰۷۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۷۳۵ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
وزن | ۲۷۷۸ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۰۶٬۰۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۱۲۰٬۷۴۰ دلار |
منبع: Car&Driver