کادیلاک

عرضه کادیلاک XT4 در چین با قیمت مشابه نیسان کیکس، فقط 22 هزار دلار!

کادیلاک XT4 در چین با قیمت باورنکردنی ۲۲,۲۰۰ دلار عرضه می‌شود که رقمی مشابه قیمت کراس‌اوورهای اقتصادی در بازار آمریکا مثل نیسان کیکس است.

جنرال موتورز در ژانویه گذشته عرضه کادیلاک XT4 را در آمریکا متوقف کرد اما این شاسی‌بلند لوکس کامپکت در چین همچنان تولید می‌شود. مدل ۲۰۲۵ کادیلاک XT4 به‌تازگی در چین رونمایی شده و بسیار ارزان‌تر از نسخه آمریکایی است. چقدر ارزان‌تر؟ قیمت این خودرو در چین تقریباً معادل یک شاسی‌بلند کوچک اقتصادی است. در چین، قیمت پایه XT4 تنها ۱۵۹,۹۰۰ یوان، معادل حدود ۲۲,۲۰۰ دلار است. این در حالی است که قیمت پایه XT4 در آمریکا ۴۰,۷۹۵ دلار بود. البته مدل چینی به موتور ۱.۵ لیتری مجهز است، درحالی‌که نسخه آمریکایی به‌صورت استاندارد از موتور ۲ لیتری استفاده می‌کرد، اما این اختلاف قیمت همچنان چشمگیر است.

برای مقایسه، کوچک‌ترین شاسی‌بلند جنرال موتورز در آمریکا، شورلت ترکس، با قیمت ۲۰,۵۰۰ دلار عرضه می‌شود درحالی‌که نیسان کیکس نیز قیمت پایه ۲۱,۵۲۰ دلاری دارد. برای کسانی که در چین به دنبال خودرویی مجهزتر هستند، دو تیپ بالاتر XT4 با قیمت گران‌تر عرضه می‌شوند که شامل تیپ میانی با قیمت ۱۷۹,۹۰۰ یوان (۲۵ هزار) و مدل پرچم‌دار با قیمت ۱۸۹,۹۰۰ یوان (۲۶,۳۰۰ دلار) خواهد بود. در آمریکا، گران‌ترین مدل XT4، یعنی Sport AWD، با قیمت ۴۵,۲۹۰ دلار به فروش می‌رسید و از نظر تجهیزات، مدل چینی تقریباً مشابه نسخه آمریکایی است.

داخل کابین، همان نمایشگر خمیده ۳۳ اینچی با رزولوشن 9K وجود دارد که شامل صفحه آمپر دیجیتال و سیستم اطلاعات-سرگرمی است. XT4 همچنین به گرم‌کن، سردکن و ماساژور صندلی‌ها مجهز است و می‌توان آن را با گرم‌کن فرمان و سیستم صوتی AKG با قابلیت حذف نویز فعال سفارش داد. در بازار چین، دو موتور مختلف برای XT4 ارائه می‌شود، برخلاف آمریکا که تنها یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور داشت. موتور پایه در چین یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پلاگین‌هیبریدی ۴۸ ولتی است که ۲۱۱ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گزینه دوم، موتور ۲ لیتری توربوشارژ با همان سیستم ۴۸ ولتی است که ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد. هر دو موتور با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک همراه هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4525 ديدگاه)

    چقدر جنس ارزون و با کیفیت به آدم میچسبه .
    یعنی حسی که تو جنسای ارزون و با کیفیت هست تو گروناش نیست . خدا قسمت کنه تو چینی هم بزنیم

    موافقم 41
    مخالفم 3
    1. مزدک

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (152 ديدگاه)

      دوست عزیز! من هیچ مشکل خاصی با شخص شما، یا با این ماشین خاص ندارم (هرچند کلاً این سگمنت mini SUV رو اصلاً نمی فهمم، حتی اگر تحت عنوان دهن پر کن “شاسی بلند لوکس کامپکت” به خورد خلق الله داده بشه!)، اما باور کنید به این محصول اکونومیک نمی گن: “جنس ارزون و با کیفیت”! قیمت واقعی ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار برای این به قول شما جنس با کیفیت، به هیچ وجه ارزون نیست! این صرفاً دنباله ی همون رانت نامحدود دولت آمریکاست، که الی ماشالله در اختیار جی ام قرار داره! همونی که جنرال موتورز رو از عمق پرتگاه ورشکستگی بالا کشید و در این موقعیت خاص، خرجِ رقابت رانتی با خودروسازی چین شده! البته شک نکن، که اگر کیفیت کلی محصول (با در نظر گرفتن حاشیه ی سود استاندارد کمپانی)، به حدی بود که توجیهی برای این قیمت گذاری وجود نداشت، این عدد (۲۲۲۰۰ دلار!) هرگز اعلام نمی شد! مشکل اصلی؛ این قیمتِ کم نیست؛ بلکه اون قیمت زیادی ای هست که از بقیه ی مردم دنیا، بجز یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر چینی گرفته می شه! والّا با درود و احترام به روح پر فتوح الدورادو بروهام ۵۷، این مینی خودرو، ۴۰ هزار دلار ارزش نداره…

      موافقم 12
      مخالفم 18
      1. ممد ژانگولر

        ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (4525 ديدگاه)

        مزدک داداش میشه خلاصه تو دو جمله بگی چی شد خدا شاهده ی چیکه هم نفهمیدم چی گفتی

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. ۷ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6371 ديدگاه)

          منم نفهمیدم

        2. Taha Ayoobi

          ۸ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6282 ديدگاه)

          هیچکی نمی‌فهمه

          موافقم 2
          مخالفم 7
        3. ۸ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6371 ديدگاه)

          ولی من یه کوچولو فهمیدم

          موافقم 2
          مخالفم 1
  2. net

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3906 ديدگاه)

    طراح چراغ های جلو و چراغ های عقب ماشین های کادیلاک کیه

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. کسرا

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (232 ديدگاه)

      برخلاف جلوش عقبش اصلا زیبا نیست

      موافقم 9
      مخالفم 6
  3. محمد

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (368 ديدگاه)

    ماشاالله

    موافقم 10
    مخالفم 6
  4. BlackWing

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1494 ديدگاه)

    لاین آپ کادیلاک تو چند سال اخیر بارها تغییر کرده ، اول اسم های CTS , XTS , ATS… از رده خارج شدن ، بجاش CT4 , CT5 , XT6 , XT5… اومدن ، الان اینها هم با مدل های برقی که دیگه کد سه حرفی نیستن دارن جایگزین میشن مثل اوپتیک ، سلستیک ، لیریک…

    1. Taha Ayoobi

      ۸ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6282 ديدگاه)

      من نمی‌دونم برنامه اش چیه دقیقا ولی به نظرم بهتره که از اسم های با شکوهش استفاده کنه، البته که اگر اشتباه نکنم از CT4 تا CT8 رو ثبت کرده برای خودش ولی نمیدونی میخواد چیکارشون کنه.

  5. صامورایی

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (264 ديدگاه)

    نیمی از بازار کادیلاک در چینه. مجبوره با همینا خودشو زنده نگه داره اما کمپانی که میخواد سلستیک بزنه، تولید چنین خودروی ارزونی با این برند براش خوب نیست. حالا کاملا مشخصه که چرا هیچ وقت نمیشه کادیلاک رو در کنار بنتلی و رولزرویس قرار داد.

    موافقم 21
    مخالفم 11
    1. Cadillac-V

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (360 ديدگاه)

      همه چی نسخه بازار چینش فرق می‌کنه اصلا بازار چین ملاک نیست ملاک بازار آمرکیاست که قیمتش بالای ۳۵ هزارتاست
      همین مرسدس هایی که الان دارن میارن تو ایران ساخت چینه برین ببینین زمین تا آسمون کیفیتش با بنز آلمانی فرق می‌کنه، هم مشخصات فنیش هم متریالش

      موافقم 13
      مخالفم 21
    2. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (564 ديدگاه)

      نظرت راجب بنز چیه که همزمان آرمش روی مایلر ون تجاری امثال آ کلاس هست و از طرفی روی مایباخ و اس و ای مشتی همون بنتلی یه زمان اصلا چیزی جر آرم نبود اصلا ماشین نداشت چی میشد رولزرویس یه مدل پرت میکرد جلوش تا آرم خودش رو بچسبونه.اصلا میدونی چیه امثال تو گند کار رو در میارید من خودم با بنتلی مولسان و موتور قلدر وی ۸ با اون حجم ۶.۷۵ لیتر و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متریش حال میکردم و وقتی متوقف شد خیلی ناراحت شدم.آخرین فیس لیفتش به نظر من رقیب نداشت حتی فانتوم در مقابلش عددی نبود اون نسخه اتاق کشیدش با اون داشبورد تاریخیش که کلی آمپر داشت و چراغهای شبیه به حرف بی تو عقبش.بگذریم کدیلاک یه ماشینیه که همیشه توان تغییر بازی رو داره

      موافقم 5
      مخالفم 22
      1. مازیار

        ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1661 ديدگاه)

        یانکی جون
        حساب کلاس فوق لوکس و مشتریانش از همه جداست.
        اونها طرز فکری غیر از همه دارن. اونها نمی‌پذیرن که لوگوی خودروشون در دسترس اغلب اقشار جامعه باشه.
        و برای اینکه خیالتو راحت کنم، میباخ هم فوق لوکس نیست. یه ارتقاء S CLASS هست.

        موافقم 13
        مخالفم 6
    3. Cadillac-V

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (360 ديدگاه)

      https://www.pedal.ir/cadillac/cadillac-eldorado-brougham-1957/
      اون زمان که جنرال موتور به اون دوتا بحران بزرگ نخورده بود کادیلاک در سگمنت خودرو های فوق لوکس پادشاهی میکرد و عملکردش از رولزرویس و بنتلی هم بهتر بود! هم سابقش هم کیفیتش.
      صنعت خودروسازی اروپا شانس آورد که آمریکایی ها یک بار نه بلکه دوبار به بحران بزرگ آمریکا برخوردن

      کاملا از عملکردشون در گذشته مشخص بوده که چه غولی میشدن الان، گذشته ای که هیچ کسی نمیتونه کتمانش کنه.
      البته با وجود دوتا بحران بزرگ بازم تو خیلی از سگمنت ها از جمله سوپرسدان ها و SUV های فول سایز و پیکاپ ها و سوپر‌اسپرت ها حرف اولو میزنن

      موافقم 5
      مخالفم 17
      1. Ali

        ۸ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (12 ديدگاه)

        کاربر Cadillac -V
        دقیقا منم باهات مخالف تو گذشته آمریکا تو خودروسازی یک غول تمام و کمال بود واسه همینه که خودروهای کلاسیک آمریکایی از تمام خودرو های کلاسیک اروپایی بهتره ولی الان تو سگمنت سوپر سدان ها آلمانی ها خیلی خوش می‌درخشند ، به خصوص بی ام دبلیو ولی تو SUV ها و پیکاپ ها و تازه تازه ها هم تو سوپر اسپرت ها رقیب ندارند .

        موافقم 2
        مخالفم 5
  6. ashkanyp

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (139 ديدگاه)

    عقب ماشین اصلا حس کادیلاک نمیده ولی جلوش خوبه انصافا

    کاش این وارد ایران میشد با قیمت ارزونش

    موافقم 7
    مخالفم 2
  7. Hf capri

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (185 ديدگاه)

    کادیلاک ار چی به چی رسید. واقعا دلم به حالش میسوزه.

    موافقم 9
    مخالفم 4
  8. کسرا

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (232 ديدگاه)

    چرا این همه تو چین ارزون شده؟
    از ۴۰ هزار به ۲۲ هزار!

  9. کوشا

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    گام بلند جنرال موتورز برای تبدیل کادیلاک به بیوک دوم.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  10. hosen

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (977 ديدگاه)

    علنا مفته قیمتش خوشبحال چینی ها

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. ! i M α η δ υ α R

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2481 ديدگاه)

    این کادیلاکه چینی شده ، واقعا همین قیمت می ارزه و علی رغم این که با مزدک عزیز موافق هستم که آمریکا هم مثل چین به خودروسازهاش کمک مالی میکنه ، اما منطقی نیست که روی هر ماشین آمریکا 20K بخواد به امثال کادیلاک سوبسید بده …

    بیشترین مشوق های خرید جاروبرقی ها نهایتا تا 8K دلار بود و بیش از این برای هیچ دولتی نه شدنیه و نه صرفه اقتصادی داره ، که بخواد به خودروسازش سوبسید بده …

    چیزی که مشخصه این کادیلاک اون کادیلاک 45 هزار دلاری توی خاک آمریکا نیست و برای بازار چینی ، چینی شده …

    هر چی تویوتا لوین چینی توی بازار ما ، تویوتا سنچوری مصرف داخلی بازار ژاپن شد ، این فسقلی هم کادیلاک اسکلید آمریکایی میشه …

    [[[ البته مدل چینی به موتور ۱.۵ لیتری مجهز است، درحالی‌که نسخه آمریکایی به‌صورت استاندارد از موتور ۲ لیتری استفاده می‌کرد ]]]

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. GENERAL CORVETTE

    ۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    نسل جدید XT4 و XT5 و XT6 با پلتفرم جدید برمیگردن
    اول هم از خود آمریکا و کانادا
    CT4 و CT5 و CT6 تبدیل به کراس اوور کوپه میشن
    ولی نسخه های V و V BLACKWING حفظ میشه

  13. Gh

    ۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام
    میشه راهنمایی کنید؟من میخوام شولت بخرم که موتور ۳۵۰ داره و روزمره میخوام استفاده کنم و نگران هزینه بنزین نیستم.فقط میخوان بدونم که با این حال قطعاتش پیدا میشه؟هزینه قطعاتش زیاده؟هزینه نگه داریش کمر شکنه؟

  14. حسین دهمرد

    ۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2839 ديدگاه)

    حاجی بی کلاسیه.

  15. zm.1994

    ۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (100 ديدگاه)

    قشنگه خوشم اومد 👌👌👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا