آئودیکادیلاک

دوئل آئودی RS5 اسپرت‌بک و کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه سوم، سدان‌های کامپکت پرفورمنس، دوئل آخر

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین ب‌ام‌و M3 و مرسدس C63 AMG

مجموع آراء: ۱۳۶۷

آراء مرسدس: ۷۴۵

آراء ب‌ام‌و: ۶۲۲

پیروز دوئل: مرسدس C63 AMG با کسب ۵۴ درصد از کل آراء

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۱

پلت‌فرم: آلفا جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تنظیم فوق‌العادهٔ شاسی، احساس واقعی فرمان، به‌اندازهٔ کافی راحت برای استفاده‌های روزمره، فرمان پذیری فوق‌العاده دقیق و ارتباط عالی با راننده

نقاط منفی: به‌اندازهٔ ب‌ام‌و M3 سریع نیست، کابین همچنان بسیار جنرال موتورزی است که کیفیت پایین‌تری نسبت به رقبا دارد، قیمت نمونه‌های فول آپشن به ۹۰ هزار دلار می‌رسد

چکیده: کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ خودروی فوق‌العاده‌ای برای رانندگی است که بدون قربانی کردن راحتی روزمره، از توانایی‌های مناسبی برای رانندگی در پیست برخوردار است

آئودی RS5 اسپرت‌بک

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸

پلت‌فرم: MLBevo گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: از ۱۰

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی جذاب و تهاجمی، فضای بار و صندلی‌های عقب بیش از یک کوپه، سواری راحت با وجود پرفورمنس بالا، رانندگی سرگرم‌کننده

نقاط منفی: آن‌قدری که از یک خودروی ۴۵۰ اسب بخاری انتظار می‌رود هیجان‌انگیز نیست، فضای سر محدود در عقب، صدای اگزوز نه‌چندان جذاب، سواری نه‌چندان راحت در سفت‌ترین حالت کمک‌فنرها، عدم ارائهٔ گیربکس دستی

چکیده: آئودی RS5 اسپرت‌بک یک چهاردر وحشی با فرم لیفت‌بک کاربردی است که تعادل خوبی بین پرفورمنس و کارایی روزمره برقرار می‌کند اما شخصیت آن به‌اندازهٔ بهترین سدان‌های اسپرت این کلاس جذاب و هیجان‌انگیز نیست

مقایسهٔ مشخصات فنی

آئودی RS5

کادیلاک CT4-V

پیشرانه۲.۹ لیتری V6۳.۶ لیتری V6
تنفستوئین توربوتوئین توربو
قدرت۴۵۰ اسب بخار۴۷۰ اسب بخار
گشتاور۶۰۰ نیوتن متر۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخعقب
شتاب صفر تا ۹۶۳.۶ ثانیه۴.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۲.۰ ثانیه۱۲.۴ ثانیه
پیست Figure-8۲۴.۱ ثانیه۲۳.۸ ثانیه
حداکثر سرعت۲۸۰ کیلومتر/ساعت۳۰۵ کیلومتر/ساعت
توقف از ۹۶۳۲.۳ متر۳۲.۳ متر
شتاب جانبی۰.۹۸ جی۱.۰۵ جی
مصرف سوخت۱۱.۲ لیتر ترکیبی۱۲.۴ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک۵۸ لیترکیلومتر/ساعت
وزن۱۸۶۱ کیلوگرم۱۷۶۳ کیلوگرم
توزیع وزن۵۷ به ۴۳ جلو/عقب۵۳ به ۴۷ جلو/عقب
طول۴,۷۸۳ میلی‌متر۴,۷۶۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۸۲۴ میلی‌متر۲,۷۷۶ میلی‌متر
حجم صندوق بار۴۶۵ لیتر۳۱۰ لیتر
ظرفیت سرنشین۵ نفر۵ نفر
قیمت۷۶,۹۹۵ دلار۶۳,۱۶۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. aboalfazlchallenger

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    پیست Figure-8 ۲۴.۱ ثانیه ۲۳.۸ ثانیه
    کادیلاک تو پیست سریعتره
    نمره ۱۰ هم گرفته
    تاپ اسپید بیشتری هم داره
    قیمت بهتری هم داره

    پس از روی منطق به کادیلاک ct4v رای دادم

    موافقم ۴۷
    مخالفم ۵۱
    1. Mercedes

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      ای مغز برتر درست است در پیست زود تره و آئودی‌ با وزن بیشتر شتاب بیشتری داره

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۱۷
      1. aboalfazlchallenger

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (110 ديدگاه)

        خو آئودی چهار چرخه
        کادیلاک دف عقبه

        موافقم ۴۲
        مخالفم ۷
        1. Mercedes

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (26 ديدگاه)

          اگه در مورد پیست حرف بزنی بنز و پورشه شاه است

          موافقم ۹
          مخالفم ۵
      2. محمدرضا

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (619 ديدگاه)

        شتاب اعلامیه کارخونه معتبر تره یا تایم پیست؟

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱
        1. پارسا

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (256 ديدگاه)

          تا بوده آلمانی ها شتاب رو کمتر از واقعیت اعلام میکردن
          همیشه ماشین آلمانی چند دهم ثانیه سریع تر از عدد اعلامی کارخونه هست

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
    2. Mercedes

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      و صندوق عقب کادیلاک هم خیلی کمه و مصرف سوختش با شتاب کمتر و وزن کمتر بیشتره

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۷
      1. سوشیانت

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (370 ديدگاه)

        مصرف سوخت اهمیتی نداره وقتی پولش باشه

        موافقم ۷
        مخالفم ۲۵
        1. seyedjavad.mercedesbenz

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (464 ديدگاه)

          وقتی بدونی بنزین تو اروپا لیتری ۲ دلارم تقریبا هست و توی امریکا لیتری ۱.۵ دلاره تقریبا و هر سال هم مالیات بر آلایندگی بهش تعلق میگیره ، اونوقت برات مهمه ، بنزین توی ایران خیلی ارزونه برای همینه که برات زیاد مهم نیست ، برای تو یه لیتر مصرف سوخت بیشتر ۳۰۰۰ تومنه ولی برای اونا ۶۰ هزار تومنه یا ۴۵ هزار تومنه ، تازه بدون احتساب مالیات ، کم نیست ، نه چون کادیلاک آمریکایی فقط خواستم بگم انقد هم مصرف سوخت بی اهمیت نیست

          موافقم ۲۲
          مخالفم ۹
        2. سوشیانت

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (370 ديدگاه)

          دوست عزیز من نگفتم برام مهمه یا نه اگر فردی از لحاظ مالی معمولی باشه کلن سمت این خودرو ها نمیره ولی اگر فردی پولدار باشه پول مصرف سوخت براش اهمیتی نداره الان مثلا کسی که میلیاردره نمیاد به مصرف سوخت ماشین نگاه کنه بعدش این ها خودرو های اسپرت هستن یعنی مصرف سوخت اهمیت کمی داره

          موافقم ۳
          مخالفم ۱۲
        3. seyedjavad.mercedesbenz

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (464 ديدگاه)

          ۶۰ هزار دلار خیلی گرون نیست ، یه ماشین متوسط برای قشر متوسط

          موافقم ۸
          مخالفم ۴
        4. سوشیانت

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (370 ديدگاه)

          من نمیگم برای کدوم قشر هست میگم که کسی که این کادیلاک رو میخره پول بنزینش رو هم داره

          موافقم ۲
          مخالفم ۶
    3. Nima

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      منم از لحاظ منطق رای به کادیلاک ct4v دادم ولی اگه این اعداد و ارقام رو کنار بگذاریم صد درصد رای من آئودیه ولی اختلافی که بین بررسی این دو بود بنظر کادیلاک خیلی سر تره

      موافقم ۵
      مخالفم ۷
  2. Mohammad

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (399 ديدگاه)

    کادیلاک داره کم کم برمیگرده ولی حیف که تو بنزینی ها دور برگشت
    هرکشوری تو صنعت خودروسازی ابرقدرت بشه مشکلی نداره فقط خدا کنم چین قدرت نگیره چون همین چین داره اقتصاد دنیارو نابود میکنه حتی صنعت کشور از جنسای بنجل چینی بیشتر ضربه خورد تا تحریم
    ولی دنیا دیگه فهمیده چین چه خطرناکه و دارن کم کم جلوشو میگیرن مثل همین تصمیم اخیر آمریکا برای کمک به تاسیس کارخونه های تراشه سازی در آمریکا بجای چین

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱۲
  3. Reza Waffen SS

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4301 ديدگاه)

    آئودی RS5 اسپرت‌بک انتخابم

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۲۱
  4. Si

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (428 ديدگاه)

    بدون شک کادیلاک

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲۶
  5. مهردادکمال

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1191 ديدگاه)

    هر کدوم رو انتخاب کنی پشیمون میشی میگی کاش اون یکی رو انتخاب میکردم!!! خدای جذابیتن دو تاشون!!! طراحیشون بزرگتر از سگمنت اشونه! برای دهه آینده که الکتریکی سازی تقریبا جای احتراق داخلی رو میگیره دلمون براشون خیلی تنگ میشه

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۴
  6. ارش

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آئودی

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱۰
  7. سوشیانت

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    انتخابم کادیلاک موتور قوی تری و تاپ اسپید بیشتر

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۶
  8. قاطر فروش

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    طرفدار کادیلاکم ولی آئودی ارزش ۱۰ هزارتا بیشتر رو داره

    خیلی درگیر اعداد و ارقام‌نشید توجه داشته باشید قرار نیست با این ماشینا فقط تو پیست گاز بدید چیزای مهمتری مثل راحتی و کم استهلاکی هست

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۱
  9. hssn

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (426 ديدگاه)

    بی‌ام‌و به مسخره ترین دلیل توی کل دنیا حذف شد ولی همه میدونیم M3 بهترین ماشین توی این کلاسه ، ادامه دوئل این کلاس واقعا بیدلیله دیگه

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۲۲
    1. Alan.r

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (493 ديدگاه)

      از نظر شما هر چیزی غیر از بی ام و باشه بده و به درد نمی‌خوره

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱۰
      1. hssn

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (426 ديدگاه)

        میتونی آمارشونو مقایسه کنی C63 بجز انجین هشت سیلندر هیچ برتری ای نداره
        قبلا هم توی تایم پیست برتریشو نسبت به چهارتای دیگه نشون داده
        سوال دیگه؟

        موافقم ۵
        مخالفم ۱۶
        1. Alan.r

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (493 ديدگاه)

          همه چیز پرفورمنس نیست به جز پرفورمنس معیار های زیادی مثل ظاهر کابین راحتی مصرف سوخت حجم صندوق بار آپشن ها استهلاک و ….. تو انتخاب یه ماشین دخیلن

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۳
        2. hssn

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (426 ديدگاه)

          اینجا کلاس پرفورمنس هاست معیار عملکرد و تایم و غیرست
          معیار اگر قرار باشه معیار حجم صندوق و راحتی کابین باشه باید جای دیگه دنبالش گشت

          موافقم ۳
          مخالفم ۳
      2. red-bull

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        Alan.r
        دوست عزیز میتونی سرچ کنی و متوجه بشی که M3 داخل این کلاس با حفظ حد بالای تمامی پارامتر ها تونسته از رقبای خودش حداقل یک قدم جلوتر باشه

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
  10. T

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (284 ديدگاه)

    انتخاب واقعا سخته برا همین رای نمیدم

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  11. JDM lover

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    ائودی کاربردی تره ولی من ct4v رو بیشتر میپسندم
    پس رای ام ct4v هست

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۹
  12. R@min

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    ایراد احمقانه ای که کار اند درایو راجب کیفیت داخلی میگیره با سفارش آپشن حل میشه و البته هم قیمت رقبای اروپایی هم میشه. اینکه کادیلاک تو سدان هاش قیمت پایه رو با پایین اوردن متریال کاهش میده برای بودن تو بازه قیمتی گسترده تر هست که این هم اشتباه هست چون اکثر پکیج لوکس سفارش داده میشه.

    ایرادات اصلی این ماشین عملکرد بی حس موتور تو دورهای پایین و صدای ضعیف اگزوز که جفتشم به راحتی قابل حل بود و اینکه جی ام اینکارو نمی کنه جای سواله ؟؟!!

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۷
  13. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (346 ديدگاه)

    کادیلاک به دلیل قدرت بیشتر

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲۱
  14. Yasin

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (157 ديدگاه)

    آئودی انتخابم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۷
  15. Alan.r

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (493 ديدگاه)

    از نظر پرفورمنس تقریبا یکسانن ولی چون ظاهر و کابین آیودی بهتره آئودی رو انتخاب می‌کنم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵
  16. AMD

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (138 ديدگاه)

    آئودی

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵
  17. امیررضا

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (87 ديدگاه)

    انتخاب سخته چون آئودی یه آلمانی اصیل و بینظیره و کادیلاک هم فوق‌العادس.
    ولی نتیجه‌ی دوئل قبلی کاملا نشون میده که ایرانی جماعت همیشه به بنز رای میدن حتی اگه بهتر از رقیب نباشه!

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۰
  18. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1276 ديدگاه)

    آئودی بهتر میزنه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۰
  19. علی

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    بدون تردید کادیلاک بهتره ، اما چون تو کشور ما آلمان فن ها بیشمارن!!! میبینم باز آلمانی انتخاب شده !!!! باباجون نژاد ما ژرمن نیست ! درشکه هم آلمان بده بیرون تو ایران به اون رای میدن!!!!

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۷
    1. سوشیانت

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (370 ديدگاه)

      حق👏

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۰
    2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (506 ديدگاه)

      آریایی و ژرمن یکی هستن یکم مطالعه

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    3. محمدرضا

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (32 ديدگاه)

      بی ام و
      🌷👍👌

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  20. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2109 ديدگاه)

    دف عقب و گیربکس دستی چیزی که آئودی نمیتونه بهت بده.

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۳
  21. حسین دهمرد

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2088 ديدگاه)

    ارباب حلقه ها بهترین انتخاب نیست. تنها انتخابه. حتی بنز هم در حدش نیس.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۸
  22. مهدی

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    مشخصات که نزدیکه باید دید ریویو ها در مورد کیفیت سواری کدوم بهتره اما من موندم تو دغدغه اونایی که تاپ اسپید کادیلاک رو یکی از فاکتورهای مهم میدونن

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  23. عارف

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (238 ديدگاه)

    به آئودی به دلیل فضای سر کم در عقب رای ندادم

    موافقم ۰
    مخالفم ۶
  24. Shayan

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (108 ديدگاه)

    کادیلاک یکم بهتره.

    موافقم ۲
    مخالفم ۵
  25. سام

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    مصرف سوخت خیلی مهمه
    انسان بدون مصنوعات دست بشری میتونه زندگی کنه ولی بدون محیط زیست هرگز تو پالایشگاهها خیلی آب هدر میره و آلودگی های زیست محیطی پالایشگاه و دود خودروها تاثیر مخربی بر محیط زیست داره گرمای هوا خشکسالی تغییرات اقلیم و خیلی تبعات دیگه ایی که میتونه زندگی رو به کابوس تبدیل کند
    ضمنا همش نگید قدرت موتور نگاهی هم به مصرف سوخت بندازید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا