بی ام ومرسدس بنز

دوئل بی‌ام‌و M3 و مرسدس C63 AMG

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه سوم، سدان‌های کامپکت پرفورمنس، دوئل اول

به گروه سوم سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم که به گروه سدان‌های کامپکت پرفورمنس اختصاص دارد. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شاهد رقابت هشت خودرو بودیم که از بین آن‌ها چهار سدان اسپرت شامل ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG، آئودی RS5 اسپرت‌بک و کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. در آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هم ولوو S60 پولستار و کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ رودرروی هم قرار گرفتند که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین ولوو S60 پولستار و کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

مجموع آراء: ۱۲۶۸

آراء کادیلاک: ۹۰۶

آراء ولوو: ۳۶۲

پیروز دوئل: کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ با کسب ۷۱ درصد از کل آراء

ب‌ام‌و M3

تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۲۰

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۷ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۳.۵ (نسخهٔ چهارچرخ محرک xDrive)

نقاط مثبت: پیشرانهٔ شش سیلندر خطی بسیار نرم و قدرتمند، ارائهٔ گیربکس دستی، ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک، شاسی متعادل، بسیار سریع، سواری راحت در نسخهٔ پایه

نقاط منفی: تنظیمات بیش‌ازحد حالات رانندگی، عدم ارائهٔ گیربکس دستی در نسخهٔ کامپتیشن، طراحی بحث‌برانگیز دماغه، صندلی‌های جلوی ناراحت برای استفاده‌های روزمره

چکیده: ب‌ام‌و M3 یک خودروی رانندهٔ هیجان‌انگیز و درجه‌یک است که هم جادار و کاربردی بوده و هم برای حمله به پیست آماده است

مرسدس C63 AMG

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴

پلت‌فرم: MRA مرسدس بنز

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۰ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۹.۲

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 هیجان‌انگیز و فوق‌العاده، ترمز و هندلینگ عالی و دقیق، رانندگی درگیرکننده، ارائه در نسخه‌های سدان، استیشن، کوپه و کانورتیبل

نقاط منفی: سواری خشک و خشن، آپشن‌های گران‌قیمت، برخی سیستم‌های کمک‌راننده با هزینهٔ اضافی ارائه می‌شوند، برخی رقبا گارانتی‌های بهتری دارند

چکیده: مرسدس C63 S AMG یک خودروی پرفورمنس استثنایی بوده و باورنکردنی است که همچنان می‌توان خودرویی در این کلاس را با پیشرانهٔ V8 زیر کاپوت خرید

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

مرسدس AMG C63

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 ۴.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه ۳.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۶ ثانیه ۱۱.۹ ثانیه
پیست Figure-8 ۲۳.۳ ثانیه ۲۴.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر/ساعت ۲۹۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۱.۰۳ جی ۱.۰۲ جی
شتاب جانبی ۴۵.۷ متر ۴۷.۸ متر
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی ۱۱.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۵۹ لیتر ۶۶ لیتر
وزن ۱۷۳۲ کیلوگرم ۱۸۰۸ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب
طول ۴,۸۰۳ میلی‌متر ۴,۷۵۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۷ میلی‌متر ۲,۸۴۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر ۳۷۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت ۷۷,۶۹۵ دلار ۷۷,۲۵۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

بیمه بازار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. Comodor

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    ینی سخت ترین دوئل ممکن بود :))

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  2. بهامین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا متاسفم برای اون کسایی که میگن بنز همه چیز داره میگه بی ام و قطعا این دوئل بی ام دبلیو حرف اول را می زند

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۹
  3. آلمانی باز

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    M3 تو همه موارد سره!هم تو ایمنی نمره بهتری داره هم تایم ۴۰۰ مترش بهتره هم هندلینگ بهتری داره و تایمش تو پیست بهتره.با وجود شش سیلندر بودنش اسب بخارش با بنز که هشت سیلندره یکیه و حتی سریعتر هم هست!واقعا نمیدونم چرا بنز بیشتر رائ آورده!…تنها چیزی که میتونم بگم اینه که متاسفم برای بنز باز های متعصب🤦🏻‍♂️

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۷
    1. استلا

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      C63 , آخرین مدل این نسله و چهره اش پخته و جا افتاده شده ، ولی ام سه ، اولین مدله نسل جدید و اتاق جدیده ، هنوز طرحش خامه ، جا افتاده نیست ، شک نکن علت باختش همونه ، کلا دو سه سال بگذره ، ببین ایرادای طرح رفع و رجوع بشه ، دیگه حرفی واسه گفتن نمیزاره . البته که اونوقت هم c63 اتاق جدید اول راهه و همین شرایط برای بنز تکرار میشه .

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  4. bugatti

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (230 ديدگاه)

    بعضی وقت ها سریع تر بودن به معنی بهتر بودن نیست

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. آلمانی باز

      ۲۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (33 ديدگاه)

      حرفتون کاملا درسته اما m3 فقط سریع تر نیست تو تک تک موارد ی قدم از بنز جلوتره

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
  5. ...

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چیزی که شما نمی دونید bmvباخته

    درسته در پیست bmvبه نظر می ره سه برندست
    فقط به خاطر اینکه بنز موتورش خیلی سنگین تره
    V8
    ۴۰۰۰
    که حس می کنم مشخصات دقیق نیست
    اصلا اسکلین بنز برای ۲۰۱۴و بی ام وه ماله ۲۰۲۰
    مسخرست ۶سال بی ام وه زور زده تا بنز ۲۰۱۴ شکست بده
    مقایسه خوبی نبود کسایی که حرفه ای یند و فن بنزن ناراحت از این دید نگاه کنید

    موافقم ۱
    مخالفم ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
Index