تجربه و آزمایشکادیلاک

رانندگی با کادیلاک دویل 1994، سدان لوکس سنتی آمریکایی!

در این مطالب خاطره‌انگیز، سراغ تجربهٔ رانندگی کارانددرایور با نسل هفتم کادیلاک دویل مدل ۱۹۹۴ رفته‌ایم. این خودرو در آن سال‌ها چهارمین سدان لوکس پرفروش آمریکا بوده است.

دویل پرفروش‌ترین محصول کادیلاک محسوب می‌شود و بیش از نصف کل فروش این برند را به خود اختصاص داده است. این خودرو همچنین با قیمت پایهٔ ۳۴ هزار دلار، ارزان‌ترین محصول کادیلاک به‌حساب می‌آید و از بیوک پارک اونیو، الدزمبیل ۹۸ و لینکلن کانتیننتال قیمت کمتری دارد. نسل ششم دویل با طول ۵,۲۲۰ میلی‌متر، سدان بسیار بزرگی بود اما کادیلاک این ماشین را در نسل هفتم حتی از این هم بزرگ‌تر کرده است. دویل جدید که حالا فقط به‌صورت سدان تولید می‌شود و خبری از نسخهٔ کوپهٔ آن نخواهد بود، ۱۰۰ میلی‌متر کشیده‌تر و ۱۱۲ میلی‌متر عریض‌تر از نسل قبلی است. این یعنی طول دویل به‌اندازه دو سوزوکی سامورایی است.

نتیجهٔ بازطراحی کامل این سدان آمریکایی، کادیلاک بزرگی است که بدنه‌ای مستحکم‌تر و سیستم تعلیق قوی‌تری دارد. این خودرو بر اساس همان پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی K Body سدان کوچک‌تر اما لوکس‌تر سویل ساخته شده ولی فاصلهٔ محوری دویل ۷۱ میلی‌متر کشیده‌تر است. همچنین برای کاهش هزینه‌ها، برخی قطعات فنی دویل مثل طراحی تعلیق با سویل مشترک است. پلت‌فرم جدید بهبودهای گسترده‌ای را در احساس سواری و فرمان خودرو به دنبال داشته است تا جایی که حس می‌کنید پشت فرمان یک سویل بزرگ و خوش‌دست نشسته‌اید.

بااین‌حال، در پیچ‌ها، ناگهان فریاد لاستیک‌های دورسفید میشلن بلند می‌شود و به دویل‌های گذشته بازخواهید گشت. این خودرو هیچ علاقه‌ای به پیچیدن ندارد و دوست دارد فقط در مستقیم حرکت کند. بااین‌حال به خودمان دلداری می‌دهیم که رفتار این کادیلاک در پیچ‌ها بدتر از دو نسل قبلی دویل نیست و مطمئناً خریداران وفادار این ماشین در نسل جدید هم احساس آشنایی خواهند داشت.

در داخل خودرو، صندلی‌های جلو و عقب شبیه کاناپه‌های راحت منزل به نظر می‌رسند. این صندلی‌ها که طراحی جدید دارند، با زاویهٔ مناسبی پشتی و نشیمنگاه بلند، برای گذراندن ساعت‌ها کاملاً راحت هستند. فضای پای عقب هم وسیع است و درها بیشتر از قبل باز می‌شوند. ظرفیت ۵۶۵ لیتری صندوق بار نیز ۱۱ درصد بیشتر از قبل شده است. صفحه آمپر دویل برخی نشانگرهای زیبا را از سویل قرض گرفته ولی به خواست خریداران همچنان دیجیتالی است درحالی‌که کل داشبورد با تریم چوبی تزئین شده است. بااین‌حال، طراحی داشبورد خودرو خیلی چشمگیر به نظر نمی‌رسد.

دویل در بیرون ظاهری کاملاً سنتی دارد و ممکن است برخی آن را با مدل عظیم‌الجثه فلیت‌وود اشتباه بگیرند. زیر کاپوت، دویل تنها کادیلاکی است که همچنان از پیشرانهٔ ۴.۹ لیتری هشت سیلندر L26 استفاده می‌کند که زمانی موتور اصلی این برند محسوب می‌شد. این موتور با ۲۰۰ اسب بخار قدرت، به نرمی از حالت درجا به ردلاین نسبتاً پایین ۵,۲۵۰ rpm خود می‌رسد و این کادیلاک تقریباً دو تنی را ظرف ۸.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. به گفتهٔ کادیلاک، نسخهٔ دویل کنکورس با پیشرانهٔ ۲۷۰ اسب بخاری V8 نورث‌استار، با وجود ۹۰ کیلوگرم وزن سنگین‌تر، حدود یک ثانیه سریع‌تر است.

صدای موتور V8 دویل خیلی خوب خفه شده و چیزی که در کابین به گوش می‌رسد صرفاً آوای ضعیفی از اگزوز است. به همین دلیل، در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، میزان سروصدای داخل خودرو به‌طور شگفت‌انگیزی از لکسوس LS400 و مرسدس بنز ۶۰۰SEL که هردو معیار سکوت داخلی هستند کمتر است. همچنین بدنهٔ دویل هم آیرودینامیک‌تر از قبل شده و ضریب درگ آن از ۰.۳۸ به ۰.۳۵ رسیده است. این ماشین سواری نرمی دارد اما حالت شناوری کمتری نسبت به‌اندازهٔ خود نشان می‌دهد. استحکام شاسی سویل نیز در اینجا با وجود طول بیشتر دویل از بین نرفته است و فرمان به‌اندازهٔ سویل دقیق و سریع است.

کمک‌فنرهای این سدان بزرگ لوکس سه حالت مختلف دارند. این کمک‌فنرها در سرعت‌های پایین نرم هستند و در سرعت‌های ۵۵ و ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت به‌طور خودکار سفت‌تر می‌شوند. همچنین هنگام شتاب گیری شدید، ترمز گیری و پیچیدن نیز کمک‌فنرها در سفت‌ترین حالت خود قرار می‌گیرند. دویل آزمایشی ما به سیستم کنترل کشش سفارشی هم مجهز بود که حالا مورد بازبینی قرار گرفته و برای خودرویی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و لاستیک‌هایی که بیشتر مناسب سواری نرم هستند که موهبت خواهد بود. بااین‌حال، هنگام شتاب گیری، تأثیر گشتاور روی فرمان بیشتر از دویل کنکورس احساس می‌شود زیرا در آن نسخه از شافت‌هایی با طول مساوی استفاده شده درحالی‌که در دویل معمولی این‌طور نیست.

هرچند هنوز نمی‌دانیم چه کسی خودرویی به این بزرگی می‌خواهد (شاید شکیل اونیل یا رانندگانی که بدون ۲ متر کاپوت احساس امنیت نمی‌کنند!) اما حالا که فرمان دویل بازخورد بهتری دارد، کنترل حرکات بدنه بسیار بهتر شده و ساختار خودرو مستحکم‌تر شده، خانواده‌های پرجمعیت دلیل بهتری برای خرید آن خواهند داشت. به‌طورکلی، دویل هرچند خودرویی به‌اندازهٔ کشتی است اما یک کشتی سرگردان نخواهد بود و اعتمادبه‌نفس بیشتری نسبت به بیوک پارک اونیو یا الدزمبیل ۹۸ به راننده می‌دهد هرچند که این سواری خوب به قیمت کم‌فرمانی تمام شده است. درهرحال، کادیلاک در مسیر درستی قرار دارد زیرا از سال ۱۹۹۴، تمام محصولات این شرکت توسط مهندسان و مونتاژکنندگان اختصاصی کادیلاک طراحی و ساخته می‌شوند و همهٔ آن‌ها واقعاً شبیه کادیلاک هستند. دویل جدید نمونه‌ای عالی از یک کادیلاک سنتی است.

مشخصات فنی کادیلاک دویل ۱۹۹۴

۱۹۹۴ Cadillac DeVille

پیشرانه ۴.۹ لیتری V8
قدرت ۲۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۷۳ نیوتن متر
گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
شتاب صفر تا ۹۶ ۸.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۵ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۶۱.۵ متر
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
طول ۵,۳۲۰ میلی‌متر
عرض ۱,۹۴۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۳۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۹۰ میلی‌متر
وزن ۱۷۱۵ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۵۶۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۶ نفر
قیمت تست‌شده ۳۵,۸۰۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۶ رای

منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (10437 ديدگاه)

    عروسسسسسسک
    بَه‌بَه
    سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۵ اوجِ ساخت خودروهایِ ارزشمند همگانی و عمومی در جهان بوده که دیگر فکر نمیکنم مشابه این سال برای سه کشور ژاپن آلمان آمریکا بیاد !

    این قیمتی هم که در مقاله ذکر شده درست نیست و بسیار ارزانتر از این حرف‌هاست که میتوانید با بک سرچ ساده دریابید !

    مدتی پیش کمی کوتاه در مورد این عشق مطلب خواندم که در نقد آن اومده بود که به سبب مشکلات زیاد برقی ارزش خرید نداره !

    از سواری این دست خودرو اصلاً نمیشه صحبتی به میان آورد تا زمانی که خودتان داخلش نشینید و درک نکنید چه اعجوبه‌‌هایی هستند برای خودشان !

    البته یکی از جذابیت‌های جوانان امروزی اینه که رو آورده‌اند به زنده کردن خودروهای قدیمی با اینکه توانایی خرید خودروهای جدید را دارند !

    اکثر خودروهای جدید جنبه‌ی یکبارمصرف پیدا کرده‌اند با انبوهی از پلاستیک‌های مختلف و طول عمری مشخص که خراب شوند تا مجبور به سرویس بشوید یا بروند اوراقی جهت خرید خودرویی جدید !

    موافقم 103
    مخالفم 18
    1. JDM

      ۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (636 ديدگاه)

      دقیقا ماشینای کلاسیک یه چیز دیگن.
      همین چند روز پیش یه شورولت بلیزر دیدم که آفرودی جمع شده بود واقعا جواهر خالصه
      وقتی هم آدم اینارو میبینه احساس میکنه که این ماشینا زندن و روح دارن از بس طراحیشون بی‌نقصه

      موافقم 53
      مخالفم 3
      1. Muscle car

        ۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (48 ديدگاه)

        آقا نگید جمع شده
        یه حس مزخرفی به کلمه‌ی جمع شده دارم😂

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. اشکان

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (336 ديدگاه)

    کادیلاک Cadillac Celestiq و امروز داخل اینستاگرام دیدم ، عجب قصری بود!!!

    موافقم 72
    مخالفم 10
  3. Sina_carshow

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    عجب ماشین فوق العاده ایه و زمان خودش خوب درخشید

    موافقم 57
    مخالفم 5
    1. محمدهادی

      ۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2241 ديدگاه)

      کادیلاک به این میگن
      اصن طراحی رو نگاکن
      یه امریکایی خونوادگی خالص🔥🔥🔥
      این سبک اتاق فقط سدان های بزرگ امریکایی میاد،والبته علی الخصوص نام درخشان کادیلاک
      چقد تمیزه
      قطعات کروم و استیلش برق میزنه

      موافقم 34
      مخالفم 3
  4. OM.01

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    شربت خاکشیر و کولر گازی دمای 17 یا کولر آبی دور تند و آهنگ های دین مارتین فراموش نشود!
    (کمک برای کم کردن فشار و خنک کاری دمای بدن!)

    1= کادیلاک دویل 1996 با کارکرد 12 هزار مایل
    https://bringatrailer.com/listing/1995-cadillac-deville-8/

    2= کادیلاک دویل 1997 با کارکرد 27 هزار مایل
    https://bringatrailer.com/listing/1997-cadillac-deville-8/

    3= کادیلاک دویل 1993 با کارکرد 17 هزار مایل
    https://bringatrailer.com/listing/1993-cadillac-deville-6/

    4= کادیلاک دویل 1991 با کارکرد 35 هزار مایل
    https://bringatrailer.com/listing/1991-cadillac-deville-7/

    2 تا آگهی ویژه هم دارم=
    کادیلاک دویل 1980 با کارکرد 3 هزار مایل!
    https://bringatrailer.com/listing/1980-cadillac-deville-2/

    کادیلاک دویل 1970 با کارکرد 97هزار مایل اما فول بازسازی بدون پوسیدگی و کاملا نو!
    https://bringatrailer.com/listing/1970-cadillac-coupe-deville-16/
    قیمت هایی که این خودروها فروش رفتن فشار آدمو هم اندازه هم میبره بالا!

    پ.ن= الان که فکر می‌کنم آهنگ های دین مارتین بیشتر مناسب همون خودروهای دهه 30 و 40 هستن ولی خب امیدوارم به آرامش ذهنی کمک کرده باشه.

    البته هیچ آهنگی نمی‌تونه آدم رو آروم کنه که در جایی از این کره خاکی (که ما هم توش هستیم) با پول سلاطین سقف حلبی میشه چنین خودروهایی به عنوان خودروهای دوم خرید…😔

    موافقم 48
    مخالفم 9
  5. عارف

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ماشین بشدت خواستنی برای من . تنها ایرادی که داره ، دف جلو بودن این زیبا هست

    موافقم 44
    مخالفم 5
    1. mercedes

      ۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (363 ديدگاه)

      ایراد نداره
      این یه ماسل کار نیست، ماشین خونوادس.

      موافقم 30
      مخالفم 4
  6. امیر

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    کادیلاک در کل دنیا به دو چیز شناخته میشه : ۱- هیکل گنده ۲- سواری نرم و لوکس ، در مراسم رونمایی اسکالید iq یکی از نکاتی که جنرال موتورز روی اون خیلی مانور داد ، نسل جدید سیستم تعلیق تطبیقی کادیلاک بود که چنل redline review در توضیح عملکردش ادعا کرد : چنان پیشرفته شده که دیگه به معنا واقعی شما هیچ اصطکاکی بین تایر ها و جاده احساس نمی‌کنید و برای اولین بار میتونید تجربه روندن یک خودرو پرنده رو تجربه کنید 😁❤️🇺🇸

    موافقم 59
    مخالفم 4
    1. blackwing

      ۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1074 ديدگاه)

      بهش میگن تعلیق مغناطیسی یا magnetic ride system که سالیان زیادی هست که GM داره این سیستم رو توسعه میده و روی مدل‌های مختلفی از کوروت ، کامارو ، کادیلاک و GMC استفاده میکنه

      موافقم 44
      مخالفم 4
  7. Dan

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (643 ديدگاه)

    Saul goodman

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. behnam1012

      ۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (989 ديدگاه)

      Better call Saul 🤙😁

      موافقم 22
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2241 ديدگاه)

        بسیار مطلب جذابی بود،پدال جان اگه امکان داره حتما یه مطلب جذاب هم در مورد عظیم الجثه ی دهه ۹۰ آمریکا،فلیت وود کار کنید،لذت ببریم از مفهوم واقعی سدان آمریکایی

        موافقم 9
        مخالفم 2
  8. مازیار

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    همیشه برام سوال بود که چرا حتی تا همین اواخر امریکایی ها صندلی جلو رو یه تیکه می ساختن؟
    هرچقدر هم که راحت و لوکس باشه مثل همین مدل، بهرحال یه درجه کلاس کار رو پائین میاره همونطور که تو بعضی مدلهای فوق لوکس _ چه سدان چه اس یو وی _ صندلی های عقب هم مجزا و به اصطلاح کاپیتانی هست

    موافقم 28
    مخالفم 10
  9. علی====

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    کسایی که تجربه سواری بیوک و شورلت نوا و همین طور آریا رو دارند می دونند که نرمی ماشین های آمریکایی چطوره

    موافقم 39
    مخالفم 5
    1. blackwing

      ۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1074 ديدگاه)

      منی که کاپریس دارم چی بگم ؟ 😁✌🏼

      موافقم 41
      مخالفم 8
      1. blackwing

        ۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        پس بدو تا برسی عمو جون 🍑💋

        موافقم 10
        مخالفم 2
      2. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

        ۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (305 ديدگاه)

        چقدر عالی ماشین مورد علاقه بچگی هام یادش بخیر

        موافقم 16
        مخالفم 4
    2. هاشم

      ۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اصلا به درد نمیخوره
      آریا واقعاً خاطرات بدی رو برام به جا گذاشت

      موافقم 2
      مخالفم 20
  10. مانی

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (252 ديدگاه)

    یک سدان بزرگ و هشت سیلندر

    موافقم 25
    مخالفم 2
  11. mercedesamg

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    من سویل 50 سال قبل رو ترجیح میدم

    موافقم 22
    مخالفم 7
  12. حسین دهمرد

    ۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2478 ديدگاه)

    هدفشون از اینکه ماشین به این سنگینی رو دف جلو ساختن چی بوده؟ هندلینگش چطور بوده؟

    موافقم 7
    مخالفم 9
  13. parhamiof

    ۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (744 ديدگاه)

    طراحی جالبی داره
    مرز نازک بین مدرنیته و اصالت
    مثل این که گلگیر اومده روی چرخ عقب

    موافقم 14
    مخالفم 1
  14. مهدی

    ۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    اون سالها بدترین شرایط خودروسازی امریکا بود . اروپا و ژاپن از نظر ساختاری پیشرفتهای خیلی خوبی تو خودروسازی میکردن منتها آمریکا همچنان همون شاکله بیست سال پیش خودش مونده بود و صرفا اپشنال و …

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. سوشیانت

      ۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2657 ديدگاه)

      آره داداش تو خواب های شما آمریکا همیشه عقبه جالبه که تو متن گفت صدای داخل کابین از لکسوس و بنز کمتره حالا هی بگو اروپا و ژاپن جلو ترن

      موافقم 13
      مخالفم 16
      1. (Ali(chevynova

        ۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (7036 ديدگاه)

        این مهدی عادت داره خرافه بگه

        موافقم 10
        مخالفم 14
    2. JDM

      ۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (636 ديدگاه)

      آمریکا همون دهه 90 هم عالی بود

      موافقم 9
      مخالفم 4
  15. 18:45

    ۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (513 ديدگاه)

    عاااااالی بود امیر جان👍👑👑
    اگه میشه در مورد محصولات کلاسیک الدزمبیل هم کار کنین که حتی از لینکلن و کادیلاک هم سرآمدتر بود…

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. علی خدامی

      ۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      الدزموبیل کاتلس یکی از اون ماشینهایی بود که الکی اسم گذاشتم روش و درست دراومد خخ یاد کاپیتان کاتلس گالیورمیوفتادم خشن وقوی باابهت بود

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. 18:45

        ۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (513 ديدگاه)

        عجب! 😂
        ولی همونطور که میدونین الدزمبیل کاتلاس فقط 1هزارم از قدرت نبوغ و مهندسی مردان الدزمبیل بود…
        کمپانی که هزاران حیییییف که سال 2004 ورشکست شد. کمپانی که یک تنه میتونست با امثال کادیلاک و بیوک و لینکلن رقابت کنه…
        شجره نامه کامل ابداعات کمپانی رو خوندم و انگشت به دهن مونده بودم.
        من هیچ وقت آمریکایی فن نبودم و اروپایی فن هستم، ولی اگه بخوام سر تعظیم دربرابر برندهای آمریکایی فرود بیارم قطعا فقط اون برند الدزمبیله!

        موافقم 7
        مخالفم 3
  16. علی خدامی

    ۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به امریکایی بازها
    من از سه سالگی با سن۴۸سال عاشق واقعی ماشینهای امریکایی بودم جالبه بدونید الکی خودم اسم خارجی میذاشتم روش بعدها که میفهمیدم اسمشون چیه به خدای احدوواحد قسم بیشتریشون درست درمیومد واقعا خودمم حیرانم اگر از من بپرسید بهترین ماشینی که تو نسل جدید دیووونت کرده چیه. میگم کادیلاک اسکالیدشاسی بلند ۲۰۲۳ یاخدااا نزدیک بود روانی بشم تو خیابون دیدمش گذرموقت بود ALI6410ssایدی ایتا هستش خوشحال میشم امریکایی باز بیاد چت کنیم درووود برهرچی امریکایی بازززه

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. آرمین

      ۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      زنده باشی ، درود برشما

      موافقم 8
      مخالفم 2
  17. علی خدامی

    ۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از نر طراحی تا هزارسال دیگه هم روی دست ماشین امریکایی هیچ کجا نمیتونه بزنه مخصوصا مرکوری کوگار و شورولت تخم مرغی کاپریس وهمین نوع کادیلاک وخیلی چیزهای دیگه. واقعا شاهکارند

    موافقم 9
    مخالفم 2
  18. آرمین

    ۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    واقعا اتومبیل آمریکائی کلاس خاص خوش رو داره ، حیف ما ازشون قهر کردیم ، برای هر سلیقه و بودجه ای اتومبیل خوب دارن ، اتومبیلهاشون هم بسیار مطمئن و مقرون به صرفه هستن .

    موافقم 10
    مخالفم 2
  19. Enzo Ferrari 2008

    ۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    کادیلاک الآنم خاص هست
    کلاسیک هاش هم دیگه چی بگم عشق هستن

    موافقم 12
    مخالفم 1
  20. Enayat

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    از نویسنده خیلی سپاس گذاریم که همچین مطالبی در مورد خودروهای دهه نودی گردآوری می کنه…🙏🏻
    واقعا خواندن راجب این دست خودرو ها واقعا لذت بخش هست که گواهی این است که نود میلادی، دهه طلایی برای صنعت خودرو سازی بوده…ممنون از شما

    موافقم 7
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا