تقویت وانت‌های شورولت دههٔ 50 میلادی

پنج‌شنبه 25 شهریور 1395 - 08:30
مطالعه 6 دقیقه
legacy-classic-vehicles-chevrolet-napco5
شرکت «Legacy Classic Trucks» یک تولیدکنندهٔ قطعات افترمارکت، لوازم جانبی و کیت‌های تبدیل‌کننده عمدتاً برای وانت‌های قدیمی آمریکایی است. این شرکت...
تبلیغات

شرکت «Legacy Classic Trucks» یک تولیدکنندهٔ قطعات افترمارکت، لوازم جانبی و کیت‌های تبدیل‌کننده عمدتاً برای وانت‌های قدیمی آمریکایی است. این شرکت بیشتر با وانت دوج پاور واگن شناخته می‌شود چراکه محصول اصلی آن، نسخه‌ای تقویت‌شده و مدرن از نمونه‌های اصلی پاور واگن متعلق به سال‌های 1945 تا 1959 است. بااین‌حال این شرکت در جدیدترین پروژهٔ خود به سراغ وانت‌های شورولت و جی‌ام‌سی 3100 Napco متعلق به سال‌های 1955 تا 1959 رفته و آن‌ها را ارتقاء کاملی داده است.

کلمهٔ ناپکو (Napco) در انتهای نام وانت‌های قدیمی شورولت اشاره به یک مدل خاص ندارد بلکه مُعَرِف یک آپشن خاص برای این وانت‌ها است. داستان ازاین‌قرار است که تا قبل از سال 1960 جنرال موتورز برای وانت‌های خود سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک ارائه نمی‌کرد. در عوض شرکت ناپکو (Napco مخفف Northwestern Auto Parts Company یا شرکت قطعات خودروی شمال غربی) به‌عنوان یک آپشن، یک کیت دو دیفرانسیل برای وانت‌های جنرال موتورز عرضه می‌کرد.

حال شرکت Legacy Classic Trucks این وانت‌های کلاسیک را به نمونه‌ای مفید برای رانندگان امروزی و دوران مدرن کنونی تبدیل کرده است. بنیان‌گذار این شرکت «Winslow Bent» دراین‌باره می‌گوید:

«این‌یک بازسازی ساده نیست زیرا هر وانت شورولت ناپکویی که توسط شرکت ما مورد تغییر و تقویت قرار می‌گیرد به‌طور کامل با قطعاتی جدید بازسازی می‌شود».

البته شرکت Legacy Classic Trucks تا حد ممکن قطعات ظاهری اصلی و کارخانه‌ای وانت‌ها را حفظ می‌کند. همچنین این شرکت هریک از قطعات را به‌صورت سفارشی می‌سازد بنابراین خریداران می‌توانند نمونه‌هایی خاص و منحصربه‌فردی را که دوست دارند انتخاب کنند. برای مثال سه جلوپنجرهٔ مختلف ارائه شده است که با وانت‌های اصلی شورولت و جی‌ام‌سی تولید سال‌های مختلف تطابق دارد.

همچنین خریداران می‌توانند فضای بار استاندارد Stepside یا نمونهٔ بزرگ‌تر Fleetside که به‌عنوان یک آپشن ارائه می‌شود را سفارش دهند. در نسخهٔ Stepside، گلگیرهای عقب به‌صورت برآمده بیرون از فضای بار قرار دارند به همین دلیل در فضای بار برآمدگی‌های گلگیرهای عقب وجود ندارد اما فضای بار باریک‌تر می‌شود (مانند نمونۀ موجود در تصاویر این مطلب). در نمونهٔ Fleetside اما گلگیرهای عقب مسطح بوده و درون فضای بار قرار دارند که هرچند موجب پهن‌تر و بزرگ‌تر شدن فضای بار می‌گردد اما برآمدگی‌های گلگیر عقب در آن وجود دارد.

هرچند وانت‌های بازسازی‌شده توسط شرکت Legacy Classic Trucks در ظاهر بسیار شبیه به نمونه‌های اصلی هستند اما بسیاری از قطعات فنی آن‌ها تعویض شده و در حال حاضر قطعات بسیار قوی‌تری از نمونه‌های 60 سال پیش در زیر پوستهٔ این وانت‌ها نصب شده است. این شرکت همچنین متناسب با تقویت موتور، جهت بهبود هندلینگ، در سیستم تعلیق نیز تجدیدنظر کرده است.

در زیر کاپوت این وانت‌ها قدرت فراوانی وجود دارد زیرا موتور استاندارد 5.3 لیتری V8 آن به قدرت 350 اسب بخار، با یک واحد 6.2 لیتری V8 با 430 اسب بخار قدرت جایگزین شده است. این نیرو توسط یک گیربکس 4 سرعتهٔ اتوماتیک یا 5 سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ انتقال میابد.

بازسازی و تقویت هریک از این وانت‌های زیبا شش ماه زمان می‌برد اما با توجه به تصاویری که از نمونه‌های نهایی منتشر شده است این انتظار قطعاً ارزشش را دارد. چراکه وانت‌های بازسازی‌شده توسط Legacy Classic Trucks واقعاً شگفت‌انگیزند.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.