شورولت

شورولت کوروت ۱۷۰۰ اسب بخاری، غول مرحله آخر کوروت ها!

نسخه استاندارد شورولت کوروت C7 Z06 یک هیولای تمام‌عیار بوده چراکه پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن قدرت ۶۵۰ اسب بخاری تولید کرده است. البته این کوروت C7 Z06 که مشاهده می‌کنید فرسنگ‌ها با نسخه استاندارد فاصله دارد. در آغاز باید گفت پیشرانه استاندارد جای خود را به نمونه ۸ سیلندر ۷ لیتری LS تولید شده توسط بوروفسکی داده است. در این نیروگاه آهنین پیستون‌های سفارشی، میل‌لنگ و یاتاقان‌های جدید، انژکتورهای سوخت بوش و توربوشارژر بزرگ بکار رفته‌اند.

همکار این پیشرانه تا بن دندان تیون شده گیربکس کاملاً جدیدی است که توسط شرکت سامسوناس تولید شده و از کلاچ کربنی چهارصفحه‌ای و دیفرانسیل متمایز سود می‌برد. خودروی موردبحث در حال حاضر قدرت ۱۹۰۰ اسب بخاری را به چرخ های عقب تحویل می‌دهد و مالک آن اخیراً سری به خیابان‌ها زده است.

این هیولا برای درگ های رولینگ ساخته شده و می‌توان آن را با تنظیمات بوست بسیار زیادی راند. در آرام ترین حالت می‌توان بوست ۱۶ پوندی داشت که قدرت پیشرانه را به حدود ۱۲۰۰ اسب بخار می‌رساند. زمانی که بوست به ۲۰ پوند برسد قدرت خودرو به ۱۲۷۵ اسب بخار خواهد رسید و در بوست ۲۴ این قدرت برابر با ۱۴۰۰ اسب بخار خواهد بود. در صورت استفاده از سوخت مسابقه‌ای C16 و افزایش بوست به ۴۰ همان قدرت ۱۸۰۰ اسبی یاد شده در دسترس خواهد بود. همان‌گونه که تصور می‌کنید راندن این هیولا در خیابان تجربه‌ای استثنایی خواهد بود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1263 ديدگاه)

    انجین های سری ال اس برای تیون افسانه ای هستن.
    یه سری هیولاهای ۲ تا ۳ هزار اسبی بخاری که انگشت شمار هم نیستن!

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۲
  2. M.Kazem.K

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (655 ديدگاه)

    خدا رحم کنه این چیه دیگه !!!!

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
  3. Erfan

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (160 ديدگاه)

    شرکت سامسوناس کاراش عالیه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  4. AMG GT R

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (974 ديدگاه)

    یا حضرت اسب بخار

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۳
  5. Carbonado Aventador

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    من بشینم پشت این ماشین ؛ همش فوبیا دارم که هر لحظه موتورش منفجر شه!!!
    بوست ۴۰ خیلی وحشتانه حتی فکر کردن بهش!!!

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳
    1. شاهرخ

      ۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      یاد اون داج رم دیزلی افتادم
      بوستش ۲۵۰ بود
      با انجین ۶.۶ لیتری دیزل کامینز
      آخرش روی داینو منفجر شد

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۳
  6. AMIN (M.A.S)

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (618 ديدگاه)

    لطفا درباره سریعترین هلکت ردای و سریعترین وایپر دنیا هم مطلب کار کنید همین کانال هم پوشش دادن
    سریعترین چلنجر هلکت ردای دنیا در حال حاضر یه ماشین ۷.۹ثانیه ای با ۲۵۰۰HPهست
    سریعترین وایپر دنیا یه وایپر SR2 با قدرت ۳۲۰۰HP و تایم ۶.۹ثانیه برای یک چهارم مایل هست
    سریعترین چلنجر دنیا هم یه هلکت ۵۰۰۰اسبی با تایم یک چهارم مایل ۵.۸ثانیه هست!!!!!!! سرعتش در پایان چهارصد متر حدود ۴۰۰کیلومتر درساعت هست!!!!!!
    یه چی تو مایه های یه درگستر پرومود هستش

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  7. یانکی

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1677 ديدگاه)

    تنها انجینهای دنیا که تحمل تقویت بیش از ۵۰۰۰ اسب تا ۱۵۰۰۰ اسب دارن وی۸ پوشرادهای آمریکایی

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
    1. Ninja

      ۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1097 ديدگاه)

      درسته و حرفی ندارم یکی امریکا به خاطر این جور انجینای تیون خورشون معروفن یکی زژاپنی ها که از حجم کم میتونی کلی قدرت بگیری و به این سبک تیون خورشون خوبه

      موافقم ۸
      مخالفم ۳
  8. آمریکایی باز

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    موتور آمریکایی رو میشه تا هر قدرتی تیون کرد این متور ها عالی هستن

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  9. Philipp

    ۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (879 ديدگاه)

    مردین بیاین با این درگ بزارین
    نه اون موتورای محدود شده ۷۰۰-۸۰۰ اسبی

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  10. علی رضایی

    ۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    هیولای شده برای خودش

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  11. داود

    ۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان توی حرکت تو کابین یه چیزی پشت سرشون مثل آب یا بنزین بالا پایین میرفت کسی میدونه اون چی بود ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا