شورلت

مقایسه شورلت بلیزر برقی با رقبا: موستانگ مک‌ایی، تسلا مدل Y و فولکس ID.4

بلیزر EV خودروی بسیار مهمی برای شورلت خواهد بود زیرا این ماشین به‌عنوان اولین حضور جدی برند آمریکایی در بخش کراس‌اوورهای الکتریکی نه‌تنها باید با رقیب قدرتمندی به اسم تسلا مدل Y مبارزه کند بلکه از خودروهای دیگری مثل موستانگ مک‌ایی و فولکس‌واگن ID.4 هم نباید غافل شود. بلیزر در چهار تیپ مختلف بنام‌های ۱LT، ۲LT، RS و SS به بازار عرضه خواهد شد که هرچند هنوز مشخصات کامل آن‌ها اعلام نشده ولی از قیمت و برد هرکدام خبر داریم. همچنین سایز نمایشگر اطلاعات-سرگرمی این تیپ‌ها را هم میدانیم. نخندید، این روزها این موضوع برای بسیاری از خریداران اهمیت زیادی دارد. پس بد نیست مقایسه‌ای بین این کراس‌اوور الکتریکی جدید آمریکایی با رقبای اصلی آن داشته باشیم.

قیمت بلیزر از ۴۵ هزار دلار در تیپ پایهٔ ۱LT تک موتوره محرک جلو آغاز می‌شود. این تیپ به‌صورت استاندارد به چراغ‌های LED، رینگ‌های ۱۹ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۷.۷ اینچی و قابلیت شارژ سریع ۱۹۰ کیلوواتی مجهز است. بااین‌حال، در تیپ پایه از گرم‌کن صندلی‌ها و آپشن چهارچرخ محرک که در تیپ‌های گران‌تر ارائه می‌شود خبری نیست. بلیزرهای گران‌تر همچنین از باطری‌های بزرگ‌تری هم برخوردار هستند که این یعنی ۱LT کمترین برد را در این خانواده خواهد داشت. این تیپ با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند درحالی‌که برد تیپ ۲LT با باطری‌های سفارشی بزرگ‌تر به ۴۷۲ کیلومتر می‌رسد. پس از این به تیپ RS می‌رسیم که به‌صورت تک موتوره محرک عقب یا جلو (به انتخاب خریدار) ارائه می‌شود و برد ۵۱۵ کیلومتری دارد. تیپ پرچم‌دار SS هم که پاسخ مستقیم شورلت به موستانگ مک‌ایی GT است، به‌صورت استاندارد با قوای محرکهٔ چهارچرخ محرک عرضه می‌شود و ۴۶۷ کیلومتر برد خواهد داشت.

مقایسهٔ قیمت بلیزر ۱LT با رقبا

بلیزر با قیمت پایهٔ ۴۴,۹۹۵ دلاری نه‌تنها به‌طور قابل‌توجهی از تیپ پایهٔ فولکس‌واگن ID.4 پرو با قیمت ۴۱,۲۳۰ دلار گران‌تر است بلکه از موستانگ مک‌ایی پایه با ۴۳,۸۹۵ دلار هم قیمت بیشتری دارد. این در حالی است که فولکس‌واگن به‌زودی حتی مدلی ارزان‌تر با باطری کوچک‌تر ۶۲ کیلووات ساعتی را هم به خانوادهٔ ID.4 اضافه خواهد کرد. تسلا در ایالات‌متحده مدل قابل‌مقایسه‌ای با بلیزر پایه ندارد زیرا ارزان‌ترین مدل Y در این بازار نسخهٔ دوربرد با قیمت ۶۵,۹۹۰ دلار است.

مقایسه برد بلیزر ۱LT با رقبا

همان‌طور که گفتیم، بلیزر ۱LT بردی ۴۰۰ کیلومتری دارد که با نسخهٔ پایهٔ موستانگ مک‌ایی برابری می‌کند اما برد هردوی این کراس‌اوورهای آمریکایی به میزان قابل‌توجهی از ID.4 پرو با ۴۴۵ کیلومتر کمتر است؛ اما فولکس‌واگن حتی در بالاترین تیپ‌های ID.4 هم همان باطری‌های ۸۲ کیلووات ساعتی پایه را ارائه می‌کند و بنابراین هرچه به سمت تیپ‌های بالاتر آن برویم برد کمتر می‌شود. برای مقایسه، یک ID.4 پرو S چهارچرخ محرک فول آپشن بردی تنها ۳۹۵ کیلومتری دارد درحالی‌که دوربردترین مدل بلیزر یعنی RS دوچرخ محرک می‌تواند تا ۵۱۵ کیلومتر را با هر بار شارژ طی کند. در خانوادهٔ مک‌ایی هم بیشترین برد ۴۹۰ کیلومتر است که با باطری ۸۸ کیلووات ساعتی و قوای محرکهٔ تک موتوره محرک عقب ارائه می‌شود. بااین‌حال، تسلا مدل Y دوربرد با ۵۳۰ کیلومتر از همهٔ این خودروها شعاع حرکتی بیشتری دارد.

مقایسهٔ سایز نمایشگر بلیزر ۱LT با رقبا

یکی از خوبی‌های بلیزر و مک‌ایی این است که شورلت و فورد خریداران را مجبور نمی‌کنند برای بهره‌مندی از کابین جذاب فقط سراغ تیپ‌های گران‌قیمت بروند. البته تیپ پایهٔ این دو خودرو از گرم‌کن صندلی‌ها و غربیلک فرمان که به‌صورت استاندارد در ID.4 ارائه می‌شود بی‌بهره هستند اما در عوض هردو از همان نمایشگر بزرگی استفاده می‌کنند که در بالاترین تیپ‌ها ارائه می‌شود. از بین این دو، نمایشگر فورد کوچک‌تر است. این صفحه‌نمایش عمودی ۱۵.۵ اینچی ۲.۲ اینچ اندازهٔ کوچک‌تری نسبت به نمونهٔ افقی بلیزر دارد هرچند که ۰.۵ اینچ از نمایشگر تسلا مدل Y و بیش از ۵۰ درصد از نمایشگر تیپ پایهٔ ID.4 بزرگ‌تر است. نسخهٔ پایهٔ این کراس‌اوور آلمانی به نمایشگر ۱۰ اینچی بسنده کرده و حتی در تیپ‌های بالایی آن‌هم نمایشگری بزرگ‌تر از ۱۲ اینچی ارائه نمی‌شود. علاوه بر این، تمام تیپ‌های بلیزر به‌صورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱ اینچی هم مجهز هستند که از تمام رقبا بزرگ‌تر است.

مقایسهٔ قیمت بلیزر SS با رقبا

تا اینجا ارزان‌ترین تیپ بلیزر را با رقبا مقایسه کردیم اما شرایط گران‌ترین عضو این خانواده چگونه است؟ تیپ SS پرچم‌دار خانوادهٔ این کراس‌اوور آمریکایی خواهد بود که در سال ۲۰۲۳ با قیمت پایهٔ ۶۵,۹۹۵ دلار به بازار عرضه خواهد شد. برای مقایسه، قیمت موستانگ مک‌ایی GT از ۶۱,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که برای خرید نسخهٔ GT پرفورمنس باید ۵ هزار دلار بیشتر پرداخت کرد. فولکس‌واگن نسخهٔ پرچم‌دار و قدرتمندی در خانوادهٔ ID.4 ندارد اما تسلا مدل Y پرفورمنس را با قیمت ۶۹,۹۹۰ دلار ارائه می‌کند که تنها ۴ هزار دلار از مدل Y دوربرد گران‌تر است.

مقایسهٔ قدرت بلیزر SS با رقبا

موستانگ مک‌ایی GT خودروی سریع و قدرتمندی است به‌گونه‌ای که با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۳ نیوتن متر گشتاور، ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در نسخهٔ پرفورمنس نیز هرچند قدرت تغییری ندارد اما با افزایش ۴۶ نیوتن متری گشتاور، شتاب خودرو ۰.۳ ثانیه سریع‌تر می‌شود؛ اما هردو نسخهٔ مک‌ایی GT از بلیزر SS کندتر خواهند بود. البته شورلت هنوز شتاب دقیق این خودرو را اعلام نکرده و صرفاً به کمتر از ۴ ثانیه اشاره داشته اما با توجه به قدرت ۵۵۷ اسب بخاری و گشتاور ۸۷۸ نیوتن متری بلیزر SS، به‌احتمال‌زیاد شتاب آن به سه ثانیه نزدیک‌تر خواهد بود. تسلا قدرت مدل Y پرفورمنس را اعلام نکرده اما این خودرو با قدرت حدودی ۴۷۰ اسب بخار ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مقایسهٔ برد بلیزر SS با رقبا

هرچند SS گران‌ترین و قوی‌ترین عضو خانوادهٔ بلیزر است اما بیشترین برد را ندارد زیرا این عنوان در اختیار مدل RS دوچرخ محرک با ۵۱۵ کیلومتر است درحالی‌که SS پس از پیمودن ۴۶۷ کیلومتر به شارژ نیاز خواهد داشت. این یعنی پرچم‌دار خانوادهٔ بلیزر در پس مدل Y پرفورمنس با برد ۴۸۸ کیلومتر قرار می‌گیرد اما نسبت به مک‌ایی GT با ۴۳۵ کیلومتر و GT پرفورمنس با تنها ۴۱۸ کیلومتر عملکرد خیلی بهتری دارد.

مشتاقانه منتظر اعلام جزئیات کامل بلیزر الکتریکی در تابستان سال آینده هستیم یعنی زمانی که تیپ‌های ۲LT و RS به بازار عرضه خواهند شد (تیپ SS اواخر سال ۲۰۲۳ و تیپ ۱LT در بهار سال ۲۰۲۴ به بازار خواهند آمد) تا مقایسهٔ کامل‌تری با رقبا داشته باشیم اما با توجه به همین اطلاعاتی که تاکنون داریم، بلیزر می‌تواند خودروی الکتریکی خانوادگی واقعاً توانمند و مطلوبی باشد؛ اما آیا شما هم این کراس‌اوور جدید شورلت را نسبت به رقبا ترجیح می‌دهید؟

منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2027 ديدگاه)

    آمریکا کنده رفته.اروپا هم که فقط یه آلمان چس مثقال موجودیت داره.احتمالا در آینده صنعت خودرو تو اروپا از بین میره و مونتاژ کننده الکتریکیهای چینی میشن و پولدارها هم آمریکایی وارد میکنن.تصورش هم وحشتناکه.کاش آمریکا مثل گذشته به داد اروپا برسه البته اینبار نزارن روشون زیاد بشه.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۵۳
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (249 ديدگاه)

      بابا تو خیلی دنبال حاشیه ای

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۵
      1. ایلیا

        ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        داداش من خودم آمریکایی فنم ولی دیگه انقدر تعصبی نباش کجا صنعت خودروی اروپا از بین میره و مونتاژکننده چینی ها میشن اگه قرار به مونتاژ کردن باشه اون چینه که اروپایی رو مونتاژ میکنه، بله درسته صنعت خودروسازی آمریکا که بعد از بحران ۲۰۰۹ سقوط کرد ، الان داره روز به روز بهتر میشه ، هم از لحاظ آپشن مصرف بنزین طراحی زیباتر ،بخصوص در کلاس الکتریکی که غیر از فولکس واگن رقیبی نداره.

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۱
    2. کیان

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (990 ديدگاه)

      لاک پشت ها هم الکتریکی میشوند
      ایران خودرو هم بهترین خودروساز جهان شد
      سایپا به بنز وام داد
      ایران هم ابرقدرت قدرت اقتصادی دنیا
      و …

      داداش از تاریخ جهان و جنگ چیزی میدونی ؟! تعصب یه طرف توهم هم یه طرف دیگه

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۲
    3. ایلیا

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      داداش من خودم آمریکایی فنم ولی دیگه انقدر تعصبی نباش کجا صنعت خودروی اروپا از بین میره و مونتاژکننده چینی ها میشن اگه قرار به مونتاژ کردن باشه اون چینه که اروپایی رو مونتاژ میکنه، بله درسته صنعت خودروسازی آمریکا که بعد از بحران ۲۰۰۹ سقوط کرد ، الان داره روز به روز بهتر میشه ، بخصوص در کلاس الکتریکی که غیر از فولکس واگن رقیبی نداره.

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  2. JDM lover

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (656 ديدگاه)

    من که به بقیه ترجیحش میدم ، بخاطر طراحیش و همچنین کیفیت و طراحی کابین که مثل بیشتر رقبا ساده و بی روح نیست

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۳
  3. امیرشایان فرازی

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (286 ديدگاه)

    انتخابم بلیزر 💪😎

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۲
  4. Mohammad.2005

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    انتخابم نسخه RS بلیزر با برد ۵۱۵ کیلومتری ✨✨

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱
  5. محمد

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (698 ديدگاه)

    چرا اینقدر طراحیش خوبه ؟ امکانات و توانمندی های قابل توجهی هم داره ولی ای کاش این اسمو برای یه غول افرودی برقی حفظ می‌کرد نه یه کراس اوور

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱
  6. viper2

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (846 ديدگاه)

    انتخابم بلیزر .

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۰
  7. Erfan

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (235 ديدگاه)

    طراحی کابین تسلا و موستانگ که اصلا برای بنده قابل تحمل نیست فقط یه نمایشگر و دیگر هیچ.
    من خودم طراحی داخلی و حتی خارجی بلیزر رو بیشتر دوست دارم.

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۱
  8. Silent

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (584 ديدگاه)

    طراحی طراحی طراحی جالبه که هنوز یه سری از مدیران ارشد کمپانی های بزرگ توو دوره EV ها فکر می کنن نووون تو لایه های سطحی هست!
    امار فروشی که TESLA توو ۵ ماهه نخست ۲۰۲۲ بازار امریکا ثبت کرد با ۳ مدل بالاتر از برندهای بنز و bmw و لکسوس بود از نظر رقم فروش با مدل های بسیار متنوع از نظر اتاق و فریم! نشوون می ده در صورت وجود حق انتخاب اولویت مردم و خریدار با تکنولوژی هست نه طراحی. کل تغییرات ظاهری مدل های سه گانه TESLA در حد ری دیزان ساده خیلی از شرکت ها هم نیست که سالانه انجامش می دن.
    …………………………….
    اوون چیزی که اهمیت داره تعریف زیرساخت و ایستگاه های شارژ و سرمایه گذاری در بخش نرم افزاری و موتورها و باطری ها هست.
    وگرنه تا بووده همین داستان تکرار شده. نیسان آریا با طراحی می خواست سهمی از بازار مدل Y رو بگیره غافل از اصل مطلب تهش هم مووند توو ۲ سال پیش.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳۳
    1. محمد

      ۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      جای ووووو کردن خبرا رو دنبال کن
      Tesla lost market share in Europe in the first half of 2022
      Tesla Slows Down In Europe Competition Is Fiercer Than Ever
      شب خوش

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۱۱
      1. Silent

        ۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (584 ديدگاه)

        امثال تو زیاد بودن توو چند وقتی که سایت کامنت زدم تهش هم حرف های بدون رفرنس شوون چیزی ازش در نیوومد! همین چند وقت پیش مدیرعامل بزرگترین خودروسازی اروپا VW رو با اردنگی پرتش کردن بیرون سر چی؟!!
        نرم افزار های حوزه EV هماهنگی پیشرانه و انرژی و عدم امید به رقابت با سیستم های خودران چیزی که TESLA روش مشخصا سرمایه گذاری کرد (دانش سیلکن ولی)
        جهت اطلاع ت مارکت اروپا قدری کوچک هست که تسلا مدل S PLAID رو هنوز تحویل اروپا نداده بعد یکسال و اولویت جای دیگه ای هست.
        ………………………
        در مورد آمار فروش ۲۰۲۲ هم چند وقت پیش به تفکیک مدل ها و برندها توو ۵ ماهه نخست پست گذاشتم ببین

        موافقم ۸
        مخالفم ۱۹
        1. phonix

          ۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (433 ديدگاه)

          میشه بفرمایی دانش سیلکون ولی چه ربطی به تسلا داره؟
          تا جایی که همه میدونن پولدار ترین برند ماشین امریکا GM و فورد هستن که سرمایه گذاری بسایر زیادی در سیلیکون ولی و دانشگاه ها میکنن و مراکز تحقیق و توسعه بزرگ تر و بهتری نسبت به تسلا دارن
          همین تویوتا صد برابر تسلا پتنت هر سال ثبت میکنه میشه دوتا از پتنت هی تسلا رو بگی؟
          بعد هم تسلا رو با بنز و بی ام وه و لکسوس مقایسه کردی چرا دقیقا؟
          مطمءن باش با همین فرمون تسلا تا ۲۰۲۵ سهم کمتری از بازار برقی ها خواهد داشت فکر کردی شرکت هایی که چندین دهه فعالیت اقتصادی دارن و انواع مراکز تحقیق توسعه رو دارن وای میسن تا تسلا بازار برقی هارو بگیره ؟
          تسلا بشه اول
          تویوتا و گروه فولکس واگن و GM و فورد و هیوندا هم نگاه کنن اره باش داداش
          منتظر پتنت هایی بزرگترین غول سیلیکون ولی هستم
          دوست عزیز در پایان هم بگم مارکن اروپا دومین بازار ارزشمند هست تسلا همه جا دیرکرد داره چه تو چین که بازار بزرگی داره چه تو امریکا به عنوان بازار اصلی چه تو اروپا این نشون دهنده خوب بودن و سطح بالا بودن شرکت نیست نشون دهنده عدم مدیریته بهش افتخار نکن

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۶
        2. بهزاد

          ۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          پسر جان هنوز رقبای تسلا وارد فاز تولید انبوه خودروهای الکتریکی نشدن و این مدلهای موجود و محدود با کمبود شدید منابع تولید روبرو هستن و به جای لفاظی و تحلیل های آبکی صبر کن تا ببینی با هجوم مدلهای برقی شرایط فروش به چه وضعی در میاد.
          خریدار خودروی برقی که الان ماشین لازمه نمیتونه صبر کنه تا مثلا ۳ سال دیگه اون چیزی که میخواد بخره و تولید فعلا بسیار کمتر از تقاضاست و در آینده صنایع شرق آسیا به همراه آلمانی ها مثل گذشته صنعت خودرو برقی را در اختیارشون قرار میدن.
          شما برای خریدار سلیقه تعیین نکن و با خیال بافی نمیتونی موارد مهم در خرید را تعیین و تکلیف کنی و بسیاری از معیارهای خرید در صنعت خودرو ثابته و غیر قابل جایگزین.
          لاکچری بودن به همراه کیفیت و تکنولوژی به روز همواره در خودروسازان رده بالا وجود داره و شرکت هایی که توان فنی و نیروی انسانی ماهری برای خلق خودروی مورد نظر خریدار ندارند یا ضعیفند مثل دوران گذشته شانسی در رقابت با آلمانی ها ندارند و احتمالا در قیمت و کیفیت هم حریف آسیایی ها نخواهند شد.

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۱۱
        3. Amir Machine

          ۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1072 ديدگاه)

          بله بله مثل همیشه آمریکایی‌ها رو به زوال و نابودی هستند و فقط و فقط آلمانی‌ها و شرق آسیایی‌ها دارن روز به روز پیشرفت میکنن، من واقعاً نمیدونم کی میخوای از این نگاه و تعصب مسخره دست برداری، خودت خسته نشدی از بس این حرفا رو تکرار کردی؟!
          داداش یه بار برای همیشه ما رو روشن کن که دلیل این همه دشمنی با آمریکایی‌ها چیه؟! هیزم تری چیزی بهت فروختن یا داستان پدر کشتگیه؟! چون واقعا این همه جبهه گرفتن الکی علیه خودروسازی کشوری که سال‌های اخیر همه پیشرفت چشمگیرشونو دیدن اصلاً طبیعی نیست

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۱۲
        4. بهزاد

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          کدوم دشمنی؟
          تحلیل بازار اسمش دشمنیه؟
          حداقل ده ساله در پدال هستم و اون زمانی که میگفتم GM از اروپا و بیشتر بازارها خارج میشه یا همینطور فورد بعد وصله میزنید که دشمنیه؟!
          چند وقت پیش بارها گفتم کیا و هیوندای احتمالش هست از بازار چین برن بیرون و اگه در آینده خبرش اومد بنده میشم متعصب؟!
          فروش شورولت در چین از ۷۰۰ هزارتای چند سال پیش داره به زیر ۲۰۰ هزارتا میرسه و فورد هم از نزدیکای ۱ میلیون به زیر ۲۰۰ هزارتا نزول کرده البته برای امسال و در چنین شرایطی شخصی مثل شما امیدوار باشه با عرض پوزش ارزنی از صنعت خودرو مطلع نیست.
          شما کافیه به نوع استراتژی این شرکت ها نگاه کنی و روند اونهارو دنبال کنی و برای نمونه های کوچک شورولت اسپانسر تیم منچستریونایتد هست که پول میده در قاره سبز دیده بشه و خوشبینانه در خارج از آمریکا اما این شرکت در اروپا محصول نداره؟!
          چرا راه دور بریم شما چرا تحلیل نمینویسی و ۹۹ درصد نظراتت کوبیدن دیگرانه ، حداقل یک چیزی بگید تا ببینیم در آینده از نگاه شما چه اتفاقاتی میوفته.

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۹
        5. Amir Machine

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1072 ديدگاه)

          بله این تحلیل دقیقاً اسمش دشمنیه چرا؟ چون وقتی حرف از ژاپنی‌ها باشه، به زعم شما فروش خیلی خیلی کمتر سکویا نسبت به تاهو سود بیشتری به همراه داره اما وقتی حرف از GM باشه، خروج از برخی بازارها و فروش کمتر میشه زوال و نابودی، نه عزیزم این اسمش تحلیل نیست، این توهمه، نیازی هم به پیشگویی و نوستراداموس بازی نیست چون از همون زمانی که مری بارا سکان هدایت GM رو دست گرفت معلوم بود که میخواد شرکت رو خیلی خیلی کوچیک‌تر کنه و بیشتر روی افزایش سود تمرکز کنه، خروج از بازار اروپا و روسیه و… نتیجه همون سیاست‌ها بود و امروز هم نتیجش شده افزایش سود GM
          سال‌های ساله که خودروسازان آمریکا تا حد زیادی به بازار داخلی خود آمریکا متکی هستن و از این طریق سر پا موندن که در آینده هم همین رویه ادامه پیدا خواهد کرد
          ضمناً فعلاً از شرایط آینده بازار در دنیای الکتریکی خبر نداریم، شاید GM دوباره به اروپا برگشت چون دیگه خبری از قوانین دست و پا گیر آلایندگی نیست، قبلاً حضور GM در اروپا فقط ضرر بود چون باید محصولاتی خاص اون قاره توسعه میداد و همون بهتر که خارج شد اما در آینده شرایط فرق خواهد کرد
          اگه امیدی به پلت‌فرم اولتیوم نبود، هوندا بجای همکاری با GM سراغ VW میرفت که اون همه تو حوزه الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده و هنوز به نتیجه دلخواه هم نرسیده و نتیجش شد اخراج هربرت دیس

          موافقم ۹
          مخالفم ۶
        6. بهزاد

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          ما که نمیتونیم زاویه دید محدود شمارو بزرگ کنیم و تقصیر ما نیست که تمام دانشت میره سمت یک مدل خودرو!
          بنده هرگز نگفتم شرکتی نابود میشه و واقعا نمیدونم تخیلات شما چجوری حرف های مارو تحلیل میکنه.
          آمریکاییها در تراک و شاسی فول سایز و آفرود میتونن بازارشون را حفظ کنن اما در مابقی زگمنت ها کارشون سخته.
          این صحبت ها سنده و دوستان میتونن روزی قضاوت کنند هرچند تاثیری در شما نداره.

          موافقم ۷
          مخالفم ۸
        7. HamiD

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2378 ديدگاه)

          جناب امیر ماشین
          به قول شما آقای بهزاد با آمریکا دشمنه … قبول!!!!

          دلیل دشمنی شما با ژاپن چیه؟؟ آیا هیزم تری بهت فروختن؟! یا داستان پدرکشتگیه؟!

          موافقم ۴
          مخالفم ۵
        8. mos

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (718 ديدگاه)

          Amir Machine
          شما فکر کنم تا الان کل کاربران سایت رو حداقل یک بار متعصب خطاب کردی غافل از این که به کامنت‌های خودت یه نگاهی بندازی.
          ۱۰ بار گفتی هوندا قراره از پلتفرم اولتیوم استفاده کنه و آویزون شده و از این جور حرف‌ها احتمالا چون فکر می‌کنی این پلتفرم از فضا اومده و تکنولوژی ماورایی داره.
          محض اطلاع هوندا کلا قراره ۲ خودرو فقط مخصوص بازار آمریکا (یکی با برند خودش یکی هم با برند آکورا) رو این پلتفرم بسازه تا زمانی که پلتفرم اختصاصی الکتریکی و خط تولید خودش در نیمه دوم این دهه آماده بشه و بتونه خودروهای الکتریکی سودده با قیمت مناسب تحویل مشتری بده.
          بیش از ۱۰ ساله تسلا جون شماها داره از تکنولوژی و باتری پاناسونیک استفاده می‌کنه ما نه چیزی گفتیم نه ازش به عنوان ابزاری برای هیت دادن به تسلا استفاده کردیم حالا یک ساله خبر قرارداد هوندا با جی ام منتشر شده هر روز داریم انواع عقده گشایی رو از طرف شما و دوستانتون میبینیم!
          حرف های دوستمون بهزاد هم علیرغم اینکه به زعم شما و دوستانتون خوش نمیاد کاملا درسته، شرکتهای آمریکایی سگمنت های محدودی رو بدست دارن و بازار هدفشون اکثرا محدود به کشور خودشونه که با الکتریکی شدن کارشون تو حفظ این‌ها سخت تر هم میشه در حالی که اروپایی ها و ژاپنی ها تو انواع بازار ها و سگمنت های مهم حضور و پرفروش ترین محصولات رو دارن.

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۶
  9. meysam

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3256 ديدگاه)

    از بین اینها بلیزر با سلیقه من بیشتر جور درمیاد

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  10. دکتر

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (175 ديدگاه)

    بلیزر یک خودروی برقی تمام عیار که ازنظر ظاهری خیلی فرقی با نمونهای بنزینی نداره،پس باهاش راحتر ارتباط برقرار میکنیم،واقعا زیباست،انتخابم بلیزر

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  11. Reza Waffen SS

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3888 ديدگاه)

    تسلا مدل Y رو به همشون ترجیح میدم

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
  12. KHAN

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تسلا رو میبینم ناخواگاه یاده جک سواری j5 میوفتم

    موافقم ۴
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا