تجربه و آزمایششورلت

رانندگی با نسل جدید شورلت تراورس، گزینه‌ای معمولی در بین رقبا

فضای جادار و رانندگی راحت، نسل جدید تراورس را به گزینه‌ای مناسب در بین شاسی‌بلندهای سه‌ردیفه تبدیل کرده است اما این خودرو هنوز هم فاصله زیادی با بهترین‌های کلاس خود دارد.

اگر به دنبال شاسی‌بلند سه‌ردیفه بزرگ و قدرتمند از شورلت هستید، تاهو و سابربن از بهترین‌ها هستند اما خانوادگی‌ترین شاسی‌بلند سه‌ردیفه این برند، نسل جدید تراورس است که رانندگی نرم‌تری نسبت به مدل‌های مبتنی بر پیکاپ دارد و ردیف سوم آن واقعاً فضای قابل‌استفاده‌ای ارائه می‌دهد. همچنین، قیمت پایه ۴۲ هزار دلاری، تراورس را در دسترس اکثر خریداران شاسی‌بلندهای سه‌ردیفه قرار می‌دهد و آن را در کنار رقبای کلیدی مانند هیوندای پالیسید، فورد اکسپلورر و کیا تلوراید قرار می‌دهد. تراورس در سال ۲۰۲۴ با پیشرانه جدید چهار سیلندر توربوشارژ برای تمام تیپ‌ها و مدل Z71 با ارتفاع بیشتر از سطح زمین، سیستم چهارچرخ محرک استاندارد و ویژگی‌های آفرود مانند کمک‌فنرهای نرم‌تر و لاستیک‌های آل‌ترین، بازطراحی عمده‌ای را تجربه کرد.

پیشرانه

تراورس از پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بهره می‌برد که ۳۲۸ اسب بخار قدرت و ۴۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه قبلی ۳.۶ لیتری V6 تنها ۳۱۰ اسب بخار و ۳۶۱ نیوتن متر گشتاور داشت. این پیشرانه جدید با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم محرک جلوی استاندارد همراه است اما سیستم چهارچرخ محرک در برخی تیپ‌ها به‌صورت سفارشی در دسترس است. حتی با پیشرانه کوچک‌تر، تراورس همچنان توانایی یدک‌کشی تا ۲۲۷۰ کیلوگرم را دارد که مشابه مدل V6 قبلی است.

تکنولوژی

تمام تیپ‌های نسل جدید تراورس به‌صورت استاندارد مجهز به نمایشگر لمسی ۱۷.۷ اینچی و صفحه آمپر دیجیتال ۱۱.۰ اینچی هستند که از سیستم اطلاعات‌سرگرمی جدید مبتنی بر گوگل شورلت استفاده می‌کنند. اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم نیز استاندارد هستند و شش پورت USB در کابین، ازجمله چند پورت در ردیف آخر، وجود دارد. شارژ بی‌سیم استاندارد است و هات‌اسپات وای‌فای نیز در دسترس است. سیستم رانندگی بدون دخالت دست سوپر کروز شورلت به‌صورت سفارشی در تیپ‌های Z71 و های‌کانتری عرضه می‌شود، اما حتی تیپ‌های پایین‌تر تراورس مجهز به ویژگی‌های ایمنی مانند نوربالای خودکار، تشخیص عابر پیاده، شناسایی علائم راهنمایی و رانندگی و کروز کنترل تطبیقی با دستیار حفظ حرکت میان خطوط هستند.

طراحی

طراحی تراورس جدید به‌نوعی شلوغ است اما حداقل از ظاهر بی‌هویت قبلی خود فاصله گرفته و جسورتر شده است. نمای جلویی شامل یک جلوپنجره بزرگ است که به دو بخش تقسیم شده است. بخش بالایی باریک با دی‌لایت‌ها ادغام شده و بخش پایینی بزرگ‌تر بین چراغ‌های اصلی در قسمت پایین سپر، قرار دارد. بسته به تیپ انتخابی، تراورس گزینه‌های مختلفی برای طراحی جلوپنجره ارائه می‌دهد، از نوارهای افقی نقره‌ای براق تا طرح مشکی. مدل Z71 آفرود نیز ویژگی‌های خاصی مانند محافظ زیربدنه مصنوعی در پایین سپر دارد. رینگ‌های ۱۸ اینچی استاندارد هستند اما تیپ‌های مختلف گزینه‌های متفاوتی دارند و بزرگ‌ترین آن‌ها ۲۲ اینچی است.

داخل

کابین تراورس جدید تمیز و مرتب است و همه‌چیز در جای درست خود قرار دارد. در تیپ های‌کانتری، چرم مشکی اکثر سطوح را پوشانده و تزئینات برنزی ظریف و قطعات نقره‌ای در سراسر کابین دیده می‌شوند. برخی از قطعات نقره‌ای شکننده به نظر می‌رسند، اما کیفیت کلی بالاتر از میانگین است. برخلاف برخی رقبا، تراورس ردیف سومی دارد که با ۸۵ سانتی‌متر فضای پا و ۹۷ سانتی‌متر فضای سر که هر دو بالاتر از میانگین کلاس هستند، بزرگ‌سالان با جثه معمولی در آن راحت هستند. برای مقایسه، تاهو در ردیف سوم ۸۹ سانتی‌متر فضای پا و ۹۷ سانتی‌متر فضای سر دارد که تنها کمی بیشتر از تراورس است. پشت ردیف سوم، ۶۴۸ لیتر فضای بار وجود دارد که با خواباندن ردیف سوم، این فضا به ۱۶۰۰ لیتر افزایش می‌یابد.

رانندگی

رانندگی با تراورس هیجان‌انگیز نیست اما در دنیای شاسی‌بلندهای سه‌ردیفه، این کاملاً قابل‌قبول است. پیشرانه چهار سیلندر به لطف توربوشارژر، کشش خوبی در دورهای پایین دارد و قدرت در میانه دور موتور برای سبقت‌گیری کافی است. گیربکس هشت سرعته در اکثر مواقع دنده‌ها را نرم تعویض می‌کند، اما در سرعت‌های پایین ممکن است کمی ناهماهنگ باشد. سواری تراورس راحت و نرم است و حتی با رینگ‌های ۲۲ اینچی بزرگ در مدل های‌کانتری، این خودرو روی سرعت‌گیرها یا جاده‌های ناهموار به‌شدت تکان نمی‌خورد. صندلی‌های چرمی نرم و حمایت‌کننده هستند و کابین در سرعت‌های پایین آرام است اما صدای زوزه مانند پیشرانه چهار سیلندر در سرعت‌های بالا قابل‌تشخیص است. فرمان، حتی برای یک شاسی‌بلند سه‌ردیفه، بیش‌ازحد گنگ است و نیروی کمکی برقی بیش‌ازحد آن، حس جاده را از بین برده است. همچنین، بادی‌رول زیاد است درحالی‌که رقبایی مانند اکسپلورر، پالیسید و تلوراید همگی متعادل‌تر هستند. بااین‌حال، سوپر کروز رانندگی در بزرگراه‌های طولانی را بسیار آسان می‌کند. عملکرد تغییر خط خودکار آن تقریباً بی‌نقص است؛ به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد که خودروی جلویی خیلی کند حرکت می‌کند و بدون نیاز به دخالت راننده، خط عوض می‌کند.

مصرف سوخت

پیشرانه چهار سیلندر جدید تراورس کارآمدتر از V6 قبلی است و در مدل محرک جلو در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۱۰.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند. مدل چهارچرخ محرک نیز مصرف ترکیبی ۱۱.۸ لیتر دارد. بااین‌حال، تراورس در زمینه مصرف سوخت در انتهای کلاس خود قرار دارد زیرا تویوتا گرند هایلندر و مزدا CX-90 به ترتیب مصرف ترکیبی ۱۰.۲ و ۹.۴ لیتری دارند. تراورس همچنین یکی از معدود شاسی‌بلندهای سه‌ردیفه بدون گزینه هیبریدی یا پلاگین‌هیبریدی است.

قیمت و جمع‌بندی

قیمت تراورس پایه LT با محرک جلو از ۴۲,۱۹۵ دلار شروع می‌شود که در این سگمنت قیمت مناسبی است اما چند شاسی‌بلند سه‌ردیفه ازجمله نیسان پث‌فایندر با ۳۷,۷۹۰ دلار، هیوندای پالیسید با ۳۷,۶۷۵ دلار و کیا تلوراید با ۳۷,۸۰۵ دلار، ارزان‌تر هستند. حتی قیمت فورد اکسپلورر جدید از ۴۱,۳۸۰ دلار شروع می‌شود. قیمت مدل های‌کانتری محرک جلوی تست‌شده هم از ۵۵,۲۹۵ دلار شروع می‌شود. سیستم چهارچرخ محرک هم ۲ هزار دلار هزینه اضافی دارد. بطورکلی، شورلت تراورس ۲۰۲۵ زیباترین شاسی‌بلند سه‌ردیفه کلاس خود نیست و بهترین تجربه رانندگی را ارائه نمی‌دهد اما سواری خوبی دارد، فضای سرنشین و بار زیادی ارائه می‌دهد و مصرف سوخت مناسبی دارد. این خودرو در هیچ زمینه‌ای پیشرو نیست، اما درمجموع، شاسی‌بلند سه‌ردیفه‌ای مناسب است.

  • نقاط قوت: ساکت، راحت، جادار
  • نقاط ضعف: رانندگی معمولی، ظاهر شلوغ

مشخصات فنی

Chevrolet Traverse 2025

پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۳۲۸ اسب بخار
گشتاور ۴۴۲ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
وزن ۲۲۰۷ کیلوگرم
ظرفیت یدم کشی ۲۲۷۰ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۰.۲ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۴۲,۱۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۵,۷۹۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Hemi بیست لیتری

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (937 ديدگاه)

    آقای سردبیر لطفا برترین پیشرانه هایی که بیشترین حجم هوا را می بلعند در مقاله ای معرفی کنید . ممنون خسته نباشید

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. Hemi بیست لیتری

      ۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (937 ديدگاه)

      این خودرو چقدر هوا در دقیقه می بلعه ؟

      مثلا بیست لیتر ؟؟؟؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Hemi بیست لیتری

        ۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (937 ديدگاه)
      2. Nismo

        ۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1901 ديدگاه)

        18 لیتر
        چه فرقی میکنه؟

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. Amir

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    طراحی پشتش خیلی به دل نمی شینه ولی جلوش خوبه در کل نسبت به نسل قبل خب بهتر شده

    موافقم 11
    مخالفم 11
  3. (Ali(chevynova

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7768 ديدگاه)

    بابا مرحبا به این ماشین خوب و دوستداشتنی

    موافقم 21
    مخالفم 18
  4. محمد

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (359 ديدگاه)

    تنها برتری که نسبت به رقبا داره وجود سیستم سوپر کروزه و گرنه از لحاظ فنی رقبا ماشین های جذاب تری ساختن ، خودرو های آسیایی تو این قسمت بازار فعلا پیشتازن ، حتی نسبت به رقیب هموطنش فورد اکسپلورر ضعیف تر عمل کرده فورد تنوع موتوری و تیپ های جذاب تری نسبت به تراورس ارائه میده

    موافقم 8
    مخالفم 8
  5. Cadillac-V

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (315 ديدگاه)

    برگ برندش نسبت به رقبا سیستم فوق پیشرفته سوپرکروزه که واقعا هم فوق العادست عملکردش
    ظاهرشم جذابه نمیشه بهش ایراد گرفت

    و همین که هیبریدی و پلاگین هیبریدی نشده و تبدیل نشده به باتری و ارمیچر و اصالت خودشو حفظ کرده یعنی عالیه، اگه V6 می‌بود که فوق‌العاده میشد

    تو این سگمنت اصلا هیوندای و کیا رو نباید با شورولت مقایسه کرد
    بیشتر فورد و نیسان و تویوتا رو باید باهاش مقایسه کرد

    موافقم 14
    مخالفم 18
    1. F22RAPTOR

      ۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      دذدلش منم خیلی با 3.6 قبلی حال میکنم
      گویا جی ام این موتور رو داره کم کم از دور بیرون میکنه البته نسخه تویین توربوش تو کدیلاک ct4 به کار گرفته میشه
      آیا جیمس رو این پلتفرم ماشین داره؟

      1. Nismo

        ۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1901 ديدگاه)

        جمس آکادایا و کادیلاک xt6 روی همین پلتفرم بنا شدن
        البته با یه سری تفاوت

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. Nismo

      ۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1901 ديدگاه)

      توی این سگمنت فورد اکسپلورر با موتور v6 توربو پرچمداره
      البته از لحاظ تکنولوژی و راحتی شوی بهتره

      موافقم 4
      مخالفم 3
  6. GENERAL CORVETTE

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (176 ديدگاه)

    چون تقریبا هم اندازه نسل قبل تاهو شده
    V6 و V8 لازم داره
    هم این GMC آکادیا هم مدل های لوکس بیوک ENCLAVE و نسل جدید کادیلاک XT6

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. رامین کریمی

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (317 ديدگاه)

    250 کیلومتر واسه یه ماشین اس یو وی خانوادگی مطمئنیدآیا؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. Taha Ayoobi

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6208 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. Hf capri

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (150 ديدگاه)

    طراحی نمای جلوش شبیه سیلورادو 2500 هست. به طور کلی بیشتر ماشین کاربردیه تا
    برای لذت رانندگی. فضای ردیف سوم و ظرفیت ید کشی بالا برای مسافرت های طولانی عالیش کرده فقط کاش موتور v6 روش حفظ میشد.
    بشخصه برای کاربردی بودن اینو به رقباش ترجیح میدم.

  10. مهدی

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    از همه لحاظ به رقبایش ترجیح میدم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. zm.1994

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (87 ديدگاه)

    خوبه 👍👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا