تبدیل شورولت کلرادو به رقیب خوفناک رم TRX!
شورولت کلرادو ZR2 در همان نسخه استاندارد هم یک وانت خشن و سرسخت است اما شرکت مهندسی خودروی پیشرفته SVE نسخهای قویتر از این خودرو را ارائه کرده است. مدل آفرود ایکستریم این کمپانی هماکنون قدرت 750 اسب بخاری و گشتاور 814 نیوتون متری را از دل پیشرانه 8 سیلندر 5.3 لیتری سوپرشارژردار بیرون میکشد.
کلرادو ZR2 در حالت استاندارد با پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری 308 اسبی یا 4 سیلندر 2.8 لیتری توربودیزل 181 اسب بخاری عرضه میشود. به این ترتیب ایکستریم آفرود SVE حدود 2.4 برابر قویتر از پرتوانترین نسخه استاندارد کلرادو ZR2 است. علاوه به ارتقای قابلتوجه خروجی پیشرانه شاهد نصب گیربکس 8 سرعته اتوماتیک هوی دیوتی نیز در این وانت هستیم. به این لیست باید جعبه انتقال و شفتهای قویتر را نیز اضافه کرد.
این شرکت همچنین یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ را تدارک دیده است. این سیستم اگزوز دارای دو خروجی اگزوز با طرح پولیش خورده یا مشکی ساتین است. ترمزهای جلوی ارتقا یافته دارای روتورهای 13.6 اینچی و کالیپرهای 6 پیستونه با نشان ایکستریم هستند. SVE به ترمزهای عقب این وانت پرقدرت دست نزده است.
ایکستریم آفرود برای تردد بهتر در زمینهای ناهموار به کیت سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر و میلههای کشش هوی دیوتی مجهز شده است. کلرادو ZR2 موردبحث همچنین دارای رینگهای 18 اینچی و لاستیکهای نیتو ریکان است.
SVE دستی هم بر سر و روی این وانت کشیده است. کاپوت کامپوزیتی خودرو دارای عناصر مشکی است. همچنین قوسهای چرخ نیز گیرایی دوچندانی به خودرو بخشیدهاند و لوگوهای ایکستریم نیز در جایجای بدنه دیده میشود. خریداران میتوانند بهصورت سفارشی اقدام به انتخاب حمل کننده لاستیک زاپاس فول سایز در محفظه بار، میله اسپرت با چراغهای بالای کابین و پلههای جانبی تاشونده بکنند.
داخل کابین تغییر زیادی رخ نداده است و فقط لوگوی ایکستریم روی پشتسری و کفپوشها دیده میشود. تنها 50 دستگاه از این وانت پرقدرت تولید خواهد شد و هریک قیمت پایه 85 هزار دلاری خواهد داشت. البته خود مالک باید خودروی کلرادو ZR2 کرو کب را تهیه کند. در ویدئوی منتشر شده از این وانت پرقدرت میتوانیم بررسی بدنه، کابین و پیشرانه را تماشا کنیم.