درگ رفت و برگشتی بین کوروت Z06 و مازراتی MC20، هشت در برابر شش!

شنبه 27 بهمن 1403 - 12:30
مطالعه 2 دقیقه
photo_2025-02-13_17-36-22
در مسابقهٔ درگ رفت و برگشتی یا U-Drag، کوروت Z06 با پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی سریع‌تر است یا مازراتی MC20 با موتور V6 توئین توربو؟
تبلیغات

تاکنون بارها مسابقهٔ U-Drag ادموندز را دیده‌ایم و با قواعد آن آشنایی داریم ولی مثل همیشه، پیش از آنکه سراغ قسمت دیگری از این مسابقهٔ جذاب برویم، بیایید ابتدا ببینیم هر شرکت‌کننده چه چیزی با خود به میدان آورده است. مازراتی MC20 که با نسخهٔ کانورتیبل سی‌یلو در این رقابت حاضر شده، به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربوی کاملاً جدید با نام نتونو مجهز است که 630 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

از سوی دیگر کوروت Z06 را داریم که به کابوس سوپرکارهای گران‌قیمت تبدیل شده و از هیچ رقابت و دعوایی روی برنمی‌گرداند. در سینهٔ این سوپراسپرت آمریکایی پیشرانهٔ 5.5 لیتری V8 تنفس طبیعی مشهور LT6 قرار گرفته است که 670 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در این خودرو هم مثل رقیب ایتالیایی، نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. هرچند کوروت 40 اسب بخار قدرت بیشتری دارد ولی گشتاور موتور V8 تنفس طبیعی شورلت 105 نیوتن متر کمتر از موتور V6 توئین توربوی مازراتی است. البته از سوی دیگر، کوروت 135 کیلوگرم سبک‌تر است و این تفاوت‌ها رقابت را جالب خواهد کرد.

مثل همیشه، بین این خودروها دو مسابقهٔ U-Drag انجام شد که در هردو کوروت به‌راحتی به پیروزی رسید و فرصت نفس کشیدن به مازراتی نداد. در این مسابقه، Z06 ظرف 3.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسید و 400 متر را در 11.2 ثانیه طی کرد درحالی‌که این اعداد برای مازراتی به ترتیب 3.4 ثانیه و 11.4 ثانیه بودند. کوروت حتی در هنگام دور زدن هم چسبندگی جانبی بالاتری را ثبت کرد. این سوپرکار آمریکایی کل مسیر U-Drag را ظرف 32 ثانیه طی کرد درحالی‌که رقیب ایتالیایی برای انجام این کار نزدیک به یک ثانیه زمان بیشتری نیاز داشت. نکتهٔ مهم اینکه کوروت تمام این برتری را با 223 هزار دلار قیمت کمتر به نمایش گذاشت.

کپی لینک

مقایسه مشخصات فنی

کوروت Z06

مازراتی MC20

پیشرانه

5.5 لیتری V8

3.0 لیتری V6 توئین توربو

قدرت

670 اسب بخار

630 اسب بخار

گشتاور

625 نیوتن متر

730 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته دوکلاچه

8 سرعته دوکلاچه

محور محرک

عقب

عقب

وزن

1685 کیلوگرم

1820 کیلوگرم

قیمت پایه

125,345 دلار

281,000 دلار

قیمت تست‌شده

147,800 دلار

371,450 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.