تجربه و آزمایششورلت

تجربهٔ رانندگی با کوروت کانورتیبل فرمان راست در اروپا، بی‌نقص و بی‌نظیر!

تاکنون مالکیت و رانندگی با کوروت در بریتانیا در بین عموم مردم جذابیت زیادی نداشته است زیرا این خودرو فقط به‌صورت فرمان چپ عرضه می‌شد؛ اما نسل هشتم کوروت که به‌تازگی فروش آن در بریتانیا با قیمت ۷۴ هزار پوند در نسخهٔ کوپه و ۷۹ هزار پوند در نسخهٔ کانورتیبل آغاز شده است، بالاخره به‌صورت فرمان راست هم ساخته شده است و هم‌اکنون امکان خرید کوروت C8 فرمان راست از نمایندگی رسمی شورلت در بریتانیا وجود دارد.

خبر مهم دیگر هم این است که کوروت برخلاف گذشته دیگر موتور جلو نیست و حالا مثل آئودی R8 و سوپرکارهای سطح پایین مک‌لارن، فراری و لامبورگینی که شورلت قصد رقابت با آن‌ها را دارد، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 آن پشت صندلی‌ها نصب شده تا سوپراسپرتی موتور وسط خلق شود. علاوه بر این، C8 از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ هوشمند جدیدی بهره می‌برد که به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. این ماشین همچنین از لانچ کنترل هم برخوردار است و به همین دلیل ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

البته این پرفورمنس در درجهٔ اول به لطف پیشرانهٔ V8 بزرگ کوروت حاصل می‌شود که ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۳ نیوتن متر گشتاور دارد (کوروت در بازار اروپا برای مطابقت با قوانین آلایندگی باید به فیلتر ذرات بنزین مجهز شود که خروجی پیشرانهٔ آن‌را کاهش می‌دهد). همهٔ کوروت‌هایی که در بازار بریتانیا عرضه می‌شوند به‌صورت استاندارد به پکیج پرفورمنس Z51 هم مجهز هستند که ترمزهای برمبوی قوی‌تر، دیفرانسیل لغزش محدود، ضریب درایو نهایی کوتاه‌تر برای شتاب بهتر، سیستم اگزوز اسپرت، پکیج آئرودینامیکی سطح یک و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S را به همراه دارد.

کوروت در بازار بریتانیا در دو تیپ ۲LT و ۳LT عرضه می‌شود و تیپ پایهٔ ۱LT در اینجا ارائه نخواهد شد. برای این تیپ‌ها آپشن‌های متعددی هم قابل سفارش است که ازجملهٔ یکی از آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق تطبیقی مغناطیسی عالی شورلت با قیمت ۱,۹۲۰ پوند اشاره کرد. نمونهٔ آزمایشی ما از تیپ ۳LT است و تقریباً همهٔ آپشن‌های مهم مثل کمک‌فنرهای تطبیقی، تریم فیبر کربنی در داخل و خارج و رنگ نارنجی ویژه به قیمت ۱,۷۸۰ پوند را دارد که قیمت ۹۳ هزار پوندی آن‌هم این موضوع را نشان می‌دهد.

کوروت هنوز هم خودروی بسیار خاصی برای رانندگی است خصوصاً در نسخهٔ کانورتیبل که تقریباً هیچ لطمه‌ای به آئرودینامیک نسخهٔ کوپهٔ عالی خود نزده است. دلیل این موضوع این است که شورلت نسل هشتم کوروت را از ابتدا به‌گونه‌ای طراحی کرده که هم کوپه و هم کانورتیبل باشد و به همین دلیل نسخهٔ کانورتیبل حتی از صندوق بار کاربردی‌تری هم برخوردار است.

به‌سختی می‌توان گفت که کدام جنبه از دینامیک رانندگی کوروت کانورتیبل جدید تأثیرگذارتر است، پرفورمنس در خط مستقیم؟ فرمان پذیری؟ یا چرخش در پیچ‌ها؟ درواقع، این ماشین در هر کاری که هنگام رانندگی از آن بخواهید بسیار توانمند است آن‌هم نه‌فقط در مقایسه با نسل‌های قبلی خود بلکه حتی در قیاس با بهترین خودروهای اسپرت حال حاضر اروپا. البته کوروت چیزی شبیه به کشش و شتاب خودروهایی مثل مک‌لارن GT یا فراری F8 تریبوتو که هردو بیش از دو برابر این قیمت دارند و از آن مهم‌تر، از قدرت بسیار بیشتر و وزن کمتری هم بهره می‌برند را ارائه نمی‌کند زیرا C8 با ۱۷۷۵ کیلوگرم وزن، اصلاً سبک نیست اما بااین‌حال، پرفورمنس ذهنی آن چندان از سوپرکارهای مذکور فاصله ندارد آن‌هم با وجودی که از لحاظ قیمت هم‌سطح خودرویی مثل پورشه ۷۱۸ باکستر GTS است.

در کوروت همیشه سمفونی آرام اما همچنان جذاب V8 را خواهید شنید که بر اکثر رقبای توربوشارژ اروپایی به‌جز موتور V10 آئودی R8 و البته موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی باکستر GTS مذکور برتری دارد. گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ C8 نیز با سرعت و کارایی مشابه گیربکس PDK پورشه دنده‌ها را تعویض می‌کند. از طریق یک کنترلر دوار روی کنسول مرکزی هم می‌توان از بین شش حالت رانندگی مختلف شامل بارانی، مسافرتی، اسپرت، پیست، شخصی و Z یکی را انتخاب کرد که هرکدام سرعت تعویض دنده را تغییر می‌دهند. حالت Z کوروت نیز شبیه دکمهٔ M در ب‌ام‌و است که امکان تنظیم پاسخگویی قسمت‌های اصلی خودرو را فراهم می‌کند.

هرچند کوروت C8 یک سوپراسپرت است اما به لطف تنظیم دقیق شاسی، سواری بسیار خوبی دارد. همچنین در نمونهٔ مورد آزمایش، سیستم تعلیق تطبیقی مغناطیسی که کنترل بدنهٔ عالی و بادی‌رول تقریباً صفر را فراهم می‌کند و درعین‌حال جاده‌های ناهموار را کاملاً صاف جلوه می‌دهد هم به این موضوع کمک می‌کند. یکی دیگر از برتری‌های بزرگ این ماشین هم کابین آن است که با طراحی به سبک جت‌های جنگنده و یک نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی مرکزی، احساس بسیار خوبی دارد. تیپ ۳LT نیز از تمام ویژگی‌های مطلوب مثل اپل کارپلی بهره می‌برد و ازاین‌رو، شاید کابین کوروت احساس خودرویی یک میلیون دلاری را نداشته باشد اما برای خودرویی با قیمت پایهٔ تنها ۸۲ هزار دلار فوق‌العاده است.

به‌طورکلی، کوروت جدید خصوصاً در نسخهٔ کانورتیبل یک خودروی عالی است حتی اگر در مقایسه با پورشه باکستر GTS به میزان قابل‌توجهی سنگین‌تر باشد. بدون شک، صنعت خودروهای اسپرت اروپا حالا رقیب کاملاً جدیدی پیدا کرده و رقبا باید آن‌را بسیار جدی بگیرند.

جمع‌بندی

در مورد کوروت کانورتیبل جدید چند نکتهٔ کلیدی را باید بدانید. یک اینکه برای اولین بار این خودرو به‌صورت فرمان راست هم ارائه می‌شود. دو اینکه موتور وسط است و با قیمت پایهٔ ۷۹ هزار پوندی ارائه می‌شود که از اکثر رقبای موتور وسط اروپایی ارزان‌تر است. سه اینکه در مقایسه با هر رقیب اروپایی با هر قیمتی خودروی فوق‌العاده خوبی برای رانندگی است و چهار اینکه برخلاف کوروت‌های قبلی، بسیار باکیفیت‌تر ساخته شده و در داخل بسیار شیک‌تر و چشمگیرتر از قبل احساس می‌شود. نسخهٔ کانورتیبل C8 هم از سقف هاردتاپ تمام برقی و صندوق بار بزرگ‌تری نسبت به نسخهٔ کوپه بهره می‌برد؛ بنابراین اگر علاقه‌مند به خرید کوروت C8 هستید خیلی سریع به نمایندگی مراجعه کنید زیرا شواهد نشان می‌دهند که شما تنها کسی نخواهید بود که برای خرید این ماشین در صف خواهید ایستاد.

مشخصات فنی

Chevrolet Corvette Convertible

پیشرانه۶.۲ لیتری V8
قدرت۴۷۵ اسب بخار
گشتاور۶۱۳ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقب
شتاب صفرتاصد۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت۲۹۶ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۱۲.۱ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی۲۷۷ گرم/کیلومتر
قیمت پایه۷۹,۲۰۰ پوند
قیمت تست‌شده۹۳,۰۹۰ پوند

 

منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (205 ديدگاه)

    یعنی این لعنتی با این همه امکانات و قدرت باز از M5 شتاب کمتری داری؟
    چی ساخته این بی او و

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۵۲
    1. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (430 ديدگاه)

      چیزی که کوروت رو توی این نسل خاص میکنه بیشتر قیمتشه وگرنه رقیب های پورشش هم همین حد پرفورمنس رو با قیمت بالاتر ارائه میدن ، که البته خرج کیفیت کابین ، سیستم تعلیق های مسابقه ای ، مهندسی آئرودینامیکی خاص ، عملکرد در پیست ، آپشن ها و تکنولوژی موتور میشه ، که البته پولشونم میگیره و با کسی تعارف نداره ، در کل شما چه کوروت بخری چه ۹۱۱ برد کردی ، به قول یکی از کاربر ها ، برنده اصلی مشتریه که انتخاب های گسترده تر و قیمت های رقابتی تری رو کسب میکنه ،مثلا فکر کنم شورولت خیلی از ماشیناش از جمله کوروت رو ۱۰۰ ماهه بدون بهره میده برای اینکه در رقابت پیروز شه ، همین رقابت باعث میشه که کمپانی ها پیشرفت کنن ، برای مثال ایرانخودرو و سایپا چون انحصاری هستند هیچ پیشرفتی نداشتند و به دلال و دزد تبدیل شدن ، اما شرکت موتورسازی کویر برای اینکه بتونه با شرکت های خارجی مثل یاماها ، بنلی ، باجاج ، رقابت کنه مجبوره که موتور های اقساط بالا بده و سعی کنه که پیشرفت کنه ، نمیخوام از کویر دفاع کنم و به نظرم اونا هم قیمتاشون زیاد منصفانه نیست اما من موتوراشو که از نزدیک دیدم به نظرم توان رقابت حداقل با بنلی رو داشت و همش بخاطر اینه که انحصاری نیست و برای فروش مجبور به رقابته

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱۰
    2. Aboalfazl demon

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (520 ديدگاه)

      این لعنتی یه v8 اتمسفر دیف عقب داره . که شتاب نسخه کوپه ۲.۸ ثانیه هستش .
      بی ام و یه v8 توئین توربو داره که دو دیفرانسیل هستش
      پس طبیعیه شتاب بی ام و
      ولی اگه شتاب میخوای تا بهار امسال صبر کن کوروت e.ray
      که هیبریدی هستش و دو دیفرانسیل با شتاب ۰ تا ۹۶
      ۲.۰ ثانیه ای رونمایی میشه

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۸
      1. 1123

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (493 ديدگاه)

        چرا منتظر بمونه همین فردا بره مدل اس پلد بخره

        موافقم ۹
        مخالفم ۲۷
        1. Aboalfazl demon

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (520 ديدگاه)

          اس پلید هیچوقت هیجان یک v8 رو نداره

          موافقم ۲۵
          مخالفم ۲
    3. TOM KRISTENSEN

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      ببخشید ریپ زدم
      دوستان تورو خدا یه کمکی بهم بکنید
      یه۴۰۵ بی رنگ ۱۲۰ تا کار مدل ۹۴ هستش ۱۶۷ میده(با چونه انقدر شده کمتر نمیده)
      دزدگیر مجیکال
      چهار حلقه لاستیک نو
      شیشه ها دودی
      رخشم قشنگه
      از نظر فنی ۵ میلیون خرج داره
      اگه از بازار سردر میارید بگید میارزه یا نه،تو دیوار هم نزنید برای قیمت که همش کشکیه

      موافقم ۱
      مخالفم ۱۳
  2. GT

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1665 ديدگاه)

    اگه قرار بود آمریکا لامبورگینی بسازه همین کوروت C8 را می‌ساخت. واقعا انگار لامبورگینیِ ساخت آمریکاست مخصوصا اینکه طراحیش تیز و تهاجمی هست و با این رنگ هم بسیار جذاب شده

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۸
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1264 ديدگاه)

      کوروت سابقش از لامبورگینی بیشتر
      مخترع رنگ نارنجی هم لامبورجینی نبوده

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱۳
      1. Hamid

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2376 ديدگاه)

        مگه کسی گفت لامبو رنگ نارنجی رو اختراع کرده؟!!!!
        مگه کسی حرف از سابقه زده؟!
        واقعا چی میزنی داداش؟ علف؟!

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۹
      2. GT

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1665 ديدگاه)

        جناب محمد دیمون من چند بار کامنت خودم را مرور کردم ولی نه جایی گفتم که مخترع رنگ نارنجی لامبورجینی! (نمیدونم عمدا اینطوری تایپ کردید یا نه) هست و نه جایی حرف از سابقه زدم! عجیبه واقعا!

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۴
        1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2014 ديدگاه)

          تو کامنتت داری میگی کوروت لامبو آمریکایی هست و منظورت اینه کوروت از لامبو کپی کرده در حالی که فقط سابقه کوروت بیشتر از لامبو هست.

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۱۸
        2. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (430 ديدگاه)

          همه آدما مثل شما به فکر ایجاد تنش نیستن جناب ، ایشون منظورش طراحی تیز نسل جدید کوروت بود

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۴
      3. شاهین

        ۱۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1086 ديدگاه)

        لامبو رنگ نارنجی رو مخترع نکرده ولی بجاش یه سالن رنگرزی داره که به اندازه سابقه کوروت رنگ تولید میکنه و متنوع هستش

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
  3. Aran+Milan

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    صفر تا صد رو اشتباه ننوشته?

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. محمدرضا

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (588 ديدگاه)

      به دلیل محدودیت های قوانین آلایندگی اروپا.موتور دست خوش تغییراتی شده .که شتاب رو کاهش میده.

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. Ali_x76

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1078 ديدگاه)

        وزن خودرو هم به خاطر کانورتیبل بودن بیشتر از نسخه کوپه‌ست.

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
    2. GT

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1665 ديدگاه)

      روی پیشرانه کوروت C8 اروپایی فیلتر ذرات نصب شده (به دلیل قوانین آلایندگی اروپا) که باعث کاهش پرفورمنس خودرو میشه

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
      1. 1123

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (493 ديدگاه)

        روی همه خودروهای اروپا نصب میشه؟

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. GT

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1665 ديدگاه)

          بله احتمالا چون قوانین برای همه یکسان هست🙂 شاید هم فقط روی سوپرکار ها و خودروهای اسپرت نصب بشه، از این موضوع اطلاع ندارم

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        2. zeg

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (158 ديدگاه)

          نه

          موافقم ۱
          مخالفم ۵
        3. R@m!n

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2246 ديدگاه)

          بله روی همه ماشین هایی که تو اروپا هستن باید نصب شه، از سال ۲۰۰۹ الزامی شده اما مشکلی که این فیلتر داره روی موتورهای اتمسفریک نتیجه نامطلوبی رو پرفورمنس میزاره ولی با موتورای توربو خیلی سازگاره.

          موافقم ۸
          مخالفم ۱
  4. راضا بیات

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    عالی

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  5. میثم

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3237 ديدگاه)

    مصرف سوخت رو نگاه کنید
    یعنی هر سی سی اون سوخت رو داره بهینه مصرف میکنه

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
    1. Aboalfazl demon

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (520 ديدگاه)

      ما هم یه سمند ۸۲ داریم . با موتور ۴ سیلندر زمان قاجار
      صدی ۱۴ تو شهر میسوزونه

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
  6. Arman

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    واقعا زیباست

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  7. 1123

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (493 ديدگاه)

    فکر کنم فرمون راستش تولید نشده، چون حتی تو عکسای همین مقاله فرمون سمت چپ قرار داره.
    بعلاوه اینکه بطور عجیبی کوروت با قیمت کمتر از ۹۵ هزار پوند پیدا نمیشه گاها تا ۱۳۰ هزار پوند هم قیمت گذاری شده.
    توی این رنج بنظرم گزینه های خیلی بهتری وجود داره مثل کیمن gt4 یا نهصد یازده کررا اس
    لوتوس امیرا،ام ۴، آ ام گ جی تی آر و …

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۰
    1. GT

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1665 ديدگاه)

      احتمالا هنگام ادیت تصاویر اون را برعکس کردند که به ظاهر فرمان چپ هست چون اگه دقت کنید تصویری که داخل کابین را نشون میده فرمان راست هست

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
      1. 1123

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (493 ديدگاه)

        اگه به پلاک دقت کنید میبینید که اینجوری نیست و اون تصویری که از داخلش منتشر شده کلا از یه خودروی دیگس

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
  8. new RAMIN

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2357 ديدگاه)

    میخوام به سوالی پاسخ بدم که خیلی آمریکایی دوست ها تو این چندوقته میپرسن.
    کوروت C8= حدود ۸۰هزار پوند
    لامبورگینی اونتادور = حدود ۲۶۰هزار پوند

    سوال = فرق اینا در چیست؟
    قبل پاسخ به این سوال بزارید به این سوال پاسخ بدم لامبورگینی چیست!
    https://www.aparat.com/v/ZkLig/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%80%D8%B4_%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85_%D8%A7%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%80%DA%A9%D8%A7_%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85_%D8%AF%DB%8C%D9%80%D8%AF%D9%86_%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C_%D8%A7%D9%88%D9%86%D8%AA%D8%A7%D8%AF%D9%88%D8%B1
    بله… این لامبورگینی هست… چیزی که نیم قرن مدلهای مختلفش عکسش تو اتاقامون بوده… از این ۲۶۰هزار پوند پول که به لامبورگینی میدید ۱۰۰هزار پوندش رو فقط برای همین میدید… همینی که فیلمشو دیدید…از ۱۶۰هزار پوند باقی مونده هم ۱۰هزار پوندش هم سود کمپانی مادر هست ۵۰هزار پوندش هم صدای پیشرانه و لذت رانندگی و هیجان و تایم عالی در پیست. تقریبا رسیدیم به قیمت کوروت خودمون!
    حالا نه فقط اونتادور… تقریبا تمام محصولات لامبورگینی. فراری هم همینطور

    امیدوارم کامنت های تعصبی عجیب الخقه یه عده رو دوباره نبینم. انصافا تو این چندروزه مرز های تعصب و توهم فرسنگ ها جابجا شد. بزنم به تخته پدال هم همه رو منتشر میکنه اونم به چه سرعت! بعد من یه سوال میکنم تایید نمیشه!

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۵
    1. M@M@DRZ

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (269 ديدگاه)

      حالا رامین جان ۱۰۰ پوند هم دیگه فقط پول برند نیست. کمتر هست و خب تکنولوژی های فراری و لامبورگینی یه سر و گردن بالاتر از کوروت هست اونم به خاطر اینکه محصولاتی با قیمت رقابتی نیستند و هزینه های بیشتری صرف ساخت و توسعه تکنولوژی هاشون میکنن چون کارشون ساختن سوپر اسپرت هست نه چیز دیگه ای .

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۷
    2. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1264 ديدگاه)

      چی داری میگی مرد حسابی
      کوروت چه به لامبوگینی کوروت ازش سالی ۲۰ هزار حتی بیشتر ساخته میشه ازش
      از اقتصاد هیچی نمیدونی به جهنم چرا باید همچین کامنت های بی سر و ته ی تایید بشه
      سابقه موتور اسپورت کوروت به تنهایی هر چی لامبوگینی هست و میشوره میبره
      کمپانی که فقط سر لج و لجبازی تاسیس شده و بیشتر از ۳/۴ عمر خودش اختیارش دست خودش نبوده
      چرا باید با کوروت مقایسه بشه

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۱۱
      1. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1073 ديدگاه)

        سر لج و لجبازی تیکه خیلی سنگینی بود یک دقیقه سکوت

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۳
      2. Hamid

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2376 ديدگاه)

        داداش
        کوروت یه ماشینه …

        اما لامبورگینی سبک زندگیه …
        کوروت ۵۰۰ هزار دلاری رو کسی نمیخره …

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱۹
        1. Aboalfazl demon

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (520 ديدگاه)

          سال ۲۰۲۴ که کوروت زورا ۱۰۰۰ اسبی اومد و به راحتی همرو شکست داد
          و قیمتش هم ۲۰۰ هزار دلار بود
          و اون موقع هم میبینی همه میخرن
          نسل اول کوروت زمانی اومد که لامبورگینی داشت تراکتور میساخت

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۶
        2. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1073 ديدگاه)

          بله قبول دارم
          اونتادور شاهکار هست هوراکان معرکه هست
          ولی آیا سیان ۳ میلیون دلار ارزش داره
          آیا وقت این نیست که لامبورگینی یه تکونی به خودش بده
          لامبورگینی اسم خیلی سنگینی داره ولی داره کم کم خودش این اسم رو نابود میکنه
          کجاست اون لامبورگینی که کلی اصالت داشت کجاست اون لامبورگینی که فراری ها و پورشه جلوش کم می اوردن
          کجاست اون شرکتی که با کلی بودجه کمتر بهترین سوپر کار سگمنت خودش رو می ساخت

          موافقم ۸
          مخالفم ۰
      3. viper

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (819 ديدگاه)

        ینی به جوری زدی تو هدف که هدف پ.ا.ر.ه شد (لج و لج بازی با انزو جان)
        آخه بگو عزیز من رامین جان شما برو چانگان بخر 😂😂😂 باهاش برو مسافرت چی کارت به ماشین امریکایی عزیز من

        جالبه حالا نمیدونم چه نظر بنی اسراییلی ای دوستان میخوان بدن ولی یه بار رفتم تو همایش ماشینای امریکایی همین امسالم بود تازه بعد اقا چنتا بنز کلاسیک اومدن بنزا خیلی ماشینای خوبی بودن ولی به نظر من (به نظر من . لطفا توجه کنید 😂🤦🏻‍♂️) وقتی هیولایی مثل کامارو و بلیزر اونجا بود اصن اونا به چشمم نمیومدن و بعدشم دیگه مردم و مسئولین همایش اونا رو بیرون کردن چون واسه همایش یه کوچولو افت داشت که یه بنز شاتون به دست بره بیرون 🤣🤣🤣🤣
        خواهشا ناراحت نشید
        چون خودم عشق بنز جی کلاسم اینا شوخین

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۴
      4. new RAMIN

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2357 ديدگاه)

        https://www.aparat.com/v/sjYoN/%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C_%D9%88_%D8%A8%DA%86%D9%87_%D9%87%D8%A7
        آقای محمد دیمون… پاسخ تمام کامنت شما تو این فیلمه…

        البته به این عکس هم میشه اشاره کرد
        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/05/Lamborghini-Sian-3.jpg

        درخصوص تاریخ اصالت و… هم میتونم به این عکس اشاره کنم
        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/06/Lamborghini-1.jpg

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۶
      5. sam

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1153 ديدگاه)

        فرقش اینه لامبورگینی ماشین میزنه با قیمت ۲ میلیون دلار همش تو چند دقیقه پیش فروش میشه

        ولی شورولت مجبوره دست به هر کاری بزنه تا قیمت نهایی کوروت بیاد پایین تا بتونه اونو بفروشه !
        از این به بعد اسم یه برند اقتصادی ساز و چیپ رو کنار لامبو نیار

        موافقم ۵
        مخالفم ۱۸
        1. Aboalfazl demon

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (520 ديدگاه)

          شورولت ؟ برند چیپ ؟
          داداش شورولت زمانی تاسیس شد که لامبورگینی که هیچ . تو ایتالیا داشت با اسب تردد میکردن
          هیچوقت به قدیمی ترین سوپراسپرت دنیا توهین نکن

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۶
    3. M.K

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (786 ديدگاه)

      ۱۰۰ هزار پوند برای سابقه در عکس پوستر اتاق ها ؟!؟!؟
      ۵۰ هزار تا صداییی پیشرانه و لذت رانندگی و هیجان ؟!؟!؟!
      لطفا چشماتون رو وا کنید و به دنیای واقعی برگردید ! این آمار و ارقام و توجیحات برای خود کمپانی سازنده هم قابل توجیح نیست !!! با این قاعده دیمن الان حداقل باید رو ۳۰۰ هزار تا فی میخورد !!! 😂

      موافقم ۵
      مخالفم ۴
  9. M@M@DRZ

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (269 ديدگاه)

    درباره خود کوروت هم که خب این c8 عالی از کار درامده و منم به شخصه با طراحی این c8 پایه هم کنار اومدم و به نظرم جذابه . مخصوصا با این رنگ نارنجی . حالا c8 z06 که طراحیش اصلا زیبا هست با اینکه تغییرات اندکی در طراحیش داده شده .
    ولی ۹۱۱ چیز دیگه ایه و من انتخابم بین کوروت و ۹۱۱ همچنان پورشه می ماند …

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  10. Porsche 911

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (804 ديدگاه)

    کورت ماشین خیلی خوبی هست
    اصلا به شخصه ایرادی لز باطنش نمیتونم بگیرم
    اما یه نکته اینجاست که بسیاری از طراحان مشهور هم بهش اشاره کردن اینه که طراحی این نسل از کورت سردرگمی و بی محتوایی داخلش و بیشتر عقب ماشین موج میزنه
    که به نظرم کاملا درسته
    همچنین این کورت خودش رو گم کرده اصل کورت یه اسپرت آمریکایی با صدای جذاب و هیکل بزرگشه که هیچکدوم رو داخل این نسل نمیتونیم ببینیم

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  11. بهمن

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (27 ديدگاه)

    چقدر زیباست این کورت

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  12. حیدر

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (85 ديدگاه)

    واقعا ماشین عالی و خوبی هست از همه نظر مخصوصا قیمت که در برابر بقیه خودرو های اسپرت خیلی خوبه و ارزش خرید بالایی داره.
    من خودم خیلی این نسلش رو دوست دارم ولی نسل قبلیش هم یک چیز دیگه بود.😍😍
    از فرمان این خودرو هم خیلی خوشم اومد چون یه همچین طراحی و غربلیک فرمونی در بازار تکراری نیست و تکه و از فرمون تسلا 🤢 هم خیلی بهتره.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا