شورلت

شورولت کامارو با تیونینگ فِسلِر، کابوی 705 اسب بخاری!

یک دستگاه شورولت کامارو ۲۰۱۰ کمیاب با تیونینگ کامل فسلر در بازار عرضه شده است. فروشنده برای این کامارو قیمت ۷۴۹۹۰ دلاری تعیین کرده است. این خودرو توسط کریس فسلر تیونینگ شده است و اگرچه بدنه و رنگ آن فورا نظرها را به خود جلب می‌کند اما مهم‌ترین تغییر کامارو در جای دیگری رخ داده است. در واقع آنچه باعث تمایز اصلی این کامارو ۲۰۱۰ شده است پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار LS9 است که از ورودی هوای جدید و اینترکولر مگنوسن استفاده می‌کند. فسلر همچنین هدرز جدید، کالکتور ۳ اینچی و سیستم اگزوز اسپرت را روی این خودروی عضلانی نصب کرده است.

این تیونر علاوه بر قطعات یاد شده پمپ سوخت جدید و برنامه‌ریزی دوباره ECU را تدارک دیده است که حاصل کار کسب قدرت ۷۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۹۲۱ نیوتون متری است. این پیشرانه با گیربکس GMPP 6L90E اتوماتیک همکاری می‌کند. فسلر همچنین به ترمزهای بزرگ‌تر ۱۵ اینچی در جلو مجهز شده است. این شرکت فنرها، بوش‌ها و برخی قطعات جدید دیگر را نیز برای سیستم تعلیق تدارک دیده است و از طرفی ارتفاع کامارو را نیز چند میلی‌متری کاهش داده است.

از نظر بصری نیز باید گفت کاماروی فسلر به کیت بدنه جدید مجهز شده است که شامل جلوپنجره متمایز و مه شکن‌های جدید است. این خودروی عضلانی همچنین از رکاب‌های جانبی جدید، سپر عقب همرنگ بدنه، اسپویلر و چراغ‌های عقب متفاوت سود می‌برد. به این مجموعه می‌بایست رینگ‌های آسانتی FS-914 با ابعاد ۲۲ اینچی را نیز اضافه کرد.

در کابین نیز تغییراتی رخ داده‌اند که شامل صندلی‌های چرمی مشکی با دوخت قرمز، عناصر فیبر کربنی داشبورد، غربیلک فرمان، تونل گیربکس و پانل درب‌ها است. خودروی موردبحث همان‌گونه که گفته شد با قیمت ۷۴۹۹۰ دلار عرضه شده است اما اشاره‌ای به کارکرد آن نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    این نسل کامارو عالیییی بود

    موافقم 27
    مخالفم 0
  2. Ali_x76

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1204 ديدگاه)

    خب با همین قیمت میشه ZL1 2020 خرید

    موافقم 13
    مخالفم 0
  3. مهراد

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (763 ديدگاه)

    خیلی ساده و مینی‌مالیستی و در عین حال خفن و گیرا

    تنها نکته منفی قیمت بالا ، البته پول خاص بودن و ستاپ انجین هیولاش رو میگیره

    با ۷۵۰۰۰ دلار میشه ماستنگ شلبی صفر کیلومتر یا کامارو زی ال وان صفر یا داج چلنجر هلکت رد آی یا از همه بهتر و خفنتر یه شورولت کوروت جدید پیشرانه وسط خرید

    دیگه انتخاب با خودتون ( الکی مثلا الان بلیط شمس الاماره دستمونه و فقط میخوایم یه ماسل کار خرید کنیم )

    موافقم 9
    مخالفم 2
  4. Humer

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    بهترین نسل کامارو اولین نسلی که دیوونش شدم
    عاشق این نسلم

    موافقم 14
    مخالفم 0
  5. مهردادکمال

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    این نسل از لحاظ طراحی عالی بود و بنظرم جنرال موتور توی معرفی نسل جدید عجله کرد! نکته دیگه بنظرم جالب اومد اون خط دوتایی جذاب و گیرایی است که روی کاپوت به شدت جذاب هست و وقتی راننده اونو ببینه همراه با تم قرمز کابین به شدت ادرنالینو بالا میبره!!! نمای پشتشم خیلی خوف هست و به راننده های دیگه گوشزد میکنه که یه کاماروی معمولی نیست! فقط مشکلش قیمته که برای این ماشین ۱۲ ساله خیلی گزاف هست و بعید میدونم که ارزش کلکسیونی پیدا کنه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. mm-yarlou

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    اگه شورولت همین الان تولید این نسل رو متوقف کنه و نسل قبلی رو تولید کنه فروش شورولت کامارو خیلی بیشتر میشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (224 ديدگاه)

    همونطور که همه عاشقان خودرو میگن، به جرات میشه زیباترین نسل کامارو رو نسخه ZL1 تولید سال 2013 دونست. طراحی به شدت کامل بود و در عین حال اشاراتی به نسخه های کلاسیکش داشت. من به واسطه زندگی توی اهواز 4سال این نسخه رو سوار شدم. البته مدل 6سیلندر با کیت ZL1. واقعا بهترین دوران زندگیم بود.

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا