شورلت

تولید شورلت کامارو رسماً پایان یافت، خداحافظی با عضلانی افسانه‌ای آمریکا

شورلت رسماً اعلام کرده که آخرین نمونهٔ کامارو از خط تولید خارج شده است. این خودرو یک ZL1 1LE با گیربکس دستی است.

تولید کامارو رسماً پایان یافته است. شورلت اعلام کرده است که آخرین کامارو اوایل همین هفته از خط تولید کارخانهٔ میشیگان خارج شده است. تولید این ماسل کار افسانه‌ای زودتر از موعد مقرر خاتمه پیدا کرده است زیرا قرار بود این اتفاق در ژانویهٔ ۲۰۲۴ رخ دهد. آخرین نمونهٔ کامارو یک ZL1 1LE با گیربکس دستی است. شورلت فعلاً تصویری از این خودرو منتشر نکرده و نگفته که قرار است آن را نگه دارد یا بفروشد.

شورلت برای خداحافظی با کامارو چندی پیش نسخهٔ ویژه‌ای بنام کالکتور ادیشن را با ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل رنگ بیرونی اختصاصی مشکی متالیک پانتر، نوارهای مشکی مات روی بدنه، رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی مات یا براق و نشان خاص روی گلگیر معرفی کرد. در نوامبر امسال نیز آخرین پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LT4 برای کامارو ZL1 در کنتاکی ساخته شد که این هم نشانهٔ دیگری برای پایان کار کامارو بود. این دومین باری است که شورلت بدون معرفی جایگزین به تولید کامارو پایان می‌دهد. اولین بار این اتفاق در سال ۲۰۰۲ پس از چهار نسل رخ داد. این ماشین در سال ۲۰۱۰ بازگشت و در دو نسل دیگر تولید شد.

فروش کامارو در سال ۲۰۲۳ نسبتاً خوب بود. البته فورد موستانگ و دوج چلنجر بیشتر فروختند اما شورلت در سه‌ماههٔ سوم سال جاری ۲۴,۶۸۸ دستگاه کامارو به فروش رسانده که افزایش ۲۸.۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد. هرچند تولید نسل ششم کامارو رسماً خاتمه پیدا کرده اما ظاهراً این نام برای همیشه کنار نخواهد رفت زیرا معاون ارشد جهانی شورلت قبلاً گفته است درحالی‌که امروز جانشینی فوری معرفی نمی‌کنیم، مطمئن باشید این پایان داستان کامارو نیست. درهرحال، به نظر می‌رسد دیگر چیزی شبیه کاماروی کنونی با پیشرانهٔ بنزینی را در سبد محصولات شورلت نخواهیم دید تا کوروت به تنها محصول پرفورمنس این برند تبدیل شود.

به‌زودی تولید رقیب دیرینهٔ کامارو یعنی دوج چلنجر هم خاتمه خواهد یافت و این خودرو نیز با یک کوپهٔ الکتریکی جایگزین خواهد شد. البته طبق شایعات، به نظر می‌رسد دوج قصد تولید نسخهٔ بنزینی این خودرو را هم با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربو دارد. علاوه بر این، نسل هفتم فورد موستانگ هم به‌تازگی به بازار آمده و برای چندین سال آینده با پیشرانه‌های بنزینی به بازار عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    آخه چرا انقد خبر بد این روزا میشنویم
    اون از دوج چلنجر اینم از این😭😭ما داریم با این ماشینا زندگی میکنیم.
    ماشینای جدید که چنگی به دل نمی‌زنن دیگه نه صدای اگزوز داریم نه موتورهای بنزینی. این برای ما که عاشق ماشینیم خیلی سخته که این خبر هارو بشنویم.اسطوره ها یکی یکی دارن محو میشن😭😭

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا