دوئل ماهیندرا KUV100 و جک S1
به آخرین گروههای سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدهایم که امروز به گروه کراساوورهای سگمنت A اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه سایپا کوییک در برابر رنو کویید قرار گرفت که در آن مجموعاً تعداد 2468 رأی به ثبت رسیده است. در این رقابت کویید توانست با دریافت 1921 رأی و کسب 78 درصد از کل آراء پیروزی قاطعانهای کسب کرده و به مرحلهٔ بعدی صعود کند درحالیکه کوییک با دریافت تنها 547 رأی از دور رقابتها کنار میرود. حال امروز در سومین دوئل گروه کراساوورهای سگمنت A ماهیندرا KUV100 و جک S1 رودرروی یکدیگر قرار گرفتهاند.
سوزوکی ایگنس | فیات پاندا کراس | ماهیندرا KUV100 | جک S1 |
سوزوکی ایگنس | ؟ | ||
جیلی ویژن X1 | هاوال H1 | سایپا کوییک | رنو کوئید |
؟ | رنو کوئید | ||
فولکس کراسفاکس | مزدا فلایر | ||
؟ |
ماهیندرا KUV100
ماهیندرا یکی از خودروسازان فعال هندی است که بیشتر به تولید کراساوور، پیکاپ و امپیوی مشغول است و مالکیت شرکت کرهای سانگیانگ و همینطور شرکت طراحی ایتالیایی پینینفارینا را هم در اختیار دارد. این شرکت سال گذشته کراساوور بسیار کوچکی را بنام KUV100 صرفاً برای عرضه در بازار هند معرفی کرد. این کراساوور کوچک هندی با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار هند عرضه میشود که هردو از نوع 1.2 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی هستند اما یکی از آنها دیزلی و دیگری بنزینی است. موتور دیزلی 77 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور دارد ولی ما برای این دوئل جهت هماهنگی با رقیب چینی پیشرانهٔ بنزینی KUV100 را انتخاب کردهایم که 85 اسب بخار قدرت و 115 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتورها توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ پنج سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. KUV100 کراساوور کوچک و ارزانقیمتی است و به همین دلیل نباید انتظار ایمنی بالایی از آن داشت اما بااینحال ماهیندرا تجهیزاتی چون دو ایربگ، ترمز ABS و EBD، ستون فرمان تلسکوپی و قفل اتوماتیک درها هنگام حرکت را بهصورت استاندارد برای آن در نظر گرفته است. چند وقتی است که زمزمههای عرضهٔ KUV100 در بازار کشورمان هم شنیده میشود. این خودرو در بازار هند با رقبایی چون رنو کویید و داتسون ردی گو مواجه است.
جک S1
شرکت چینی جک که تعدادی از محصولاتش در کشورمان هم عرضه میگردد، اوایل سال جاری کراساوور کوچکی بنام S1 را معرفی کرد. این خودرو که بهعنوان جایگزین کراس هاچبک جک YueYue در نظر گرفته شده، بهتازگی به بازار چین عرضه شده است. البته جک نام این کراساوور کوچک را به S2 مینی تغییر داده است اما نام S1 برای آن مناسبتر به نظر میرسد. درهرحال برای این خودرو تنها یک پیشرانه ارائه میشود که از نوع 1.3 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی است. این موتور 100 اسب بخار قدرت و 125 نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. S1 خودروی بسیار کوچکی است اما برای القاء شدن نمایی کراساوور مانند، به ریلهای روی سقف مجهز شده و همینطور چرخ زاپاس آنهم روی درِ صندوق بار نصب شده است درحالیکه در طراحی قسمت عقبی آن الهام گیری از نسلهای قبلی تویوتا رافور کاملاً مشهود است. جک قصد دارد S1 را علاوه بر چین در کشورهای روسیه و برزیل هم عرضه کند. تیپ پایهٔ این مینی کراساوور چینی به ترمز ABS و EBD، دو ایربگ و سیستم تهویه مطبوع مجهز است درحالیکه در تیپهای بالایی رینگهای آلیاژی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر هفت اینچی لمسی، سیستم پایش فشار باد تایرها، دوربین دید عقب و سانروف برقی هم ارائه میشود.
مشخصات فنی
| ماهیندرا KUV100 | جک S1 |
پیشرانه | 1.2 لیتری 3 سیلندر | 1.3 لیتری 4 سیلندر |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | 85 اسب بخار | 100 اسب بخار |
گشتاور | 115 نیوتن متر | 125 نیوتن متر |
گیربکس | 5 سرعته دستی | 5 سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
حداکثر سرعت | 140 کیلومتر/ساعت | 160 کیلومتر/ساعت |
شتاب صفرتاصد | 15.6 ثانیه | - |
مصرف سوخت | 6.2 لیتر (ترکیبی) | 6.6 لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | 35 لیتر | 35 لیتر |
وزن | 1085 کیلوگرم | 1060 کیلوگرم |
طول | 3.67 متر | 3.77 متر |
فاصلهٔ محوری | 2.38 متر | 2.39 متر |
حجم صندوق بار | 245 لیتر | 190 لیتر |
قیمت پایه | 6,770 دلار | 6,930 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9885553]