رونمایی نیو از اولین سیستم برقی 900 ولتی تولید انبوه جهان
این سیستم برقی EDS که به تازگی خط تولید را ترک کرده تاندر نام دارد و نکته جالب اینکه معرفی آن با تولید یک میلیونیم سیستم برقی نیو همزمان شده است. خودروی جدید نیو ET9 اولین محصول شرکت با این سیستم خواهد بود. نیو به برخی از جزئیات سیستم برقی 900 ولتی تاندر اشاره کرده است. موتورهای برقی نصب شده در اکسلهای جلو و عقب محصولات این شرکت داخل سیستم EDS ادغام شده تا باعث کاهش 30 درصدی وزن مجموعه شود. همچنین ابعاد طولی این موتورها تا 280 میلیمتر کاهش یافته است. وزن کمتر به معنی بهبود مصرف انرژی است و ابعاد کوچکتر نیز فضای داخل کابین را افزایش میدهد.
شرکت موردبحث میگوید خودروی ET9 از اولین موتور برقی 925 ولت W-Pin دنیا با حداکثر قدرت 456 اسب بخار استفاده میکند. این موتور تنها 79 کیلوگرم وزن دارد و تراکم قدرت آن به 4.3 کیلووات به ازای هر کیلوگرم میرسد. این خودرو در اکسل جلو از موتور برقی با قدرت 241 اسب بخار استفاده میکند. تراکم انرژی این موتور هم 2.6 کیلووات بر کیلوگرم است. نیو خاطرنشان میسازد موتورهای ET9 بالاترین تراکم قدرت را بین تمامی رقبا دارند.
اما سیستم برقی 900 ولتی تاندر تنها به موتورهای برقی و قدرت خام آنها محدود نمیشود چراکه از ماژول قدرت سیلیکون کاربید 1200 ولتی استفاده کرده و میتواند بیش از 300 هزار سیکل شارژ و تخلیه را انجام دهد. این سیستم همچنین دارای تکنولوژی سیمپیچی موجی متناوب است که 86 درصد قدرت موتور را ارائه میکند. نهایتاً باید گفت EDS نیو از سیستم خنک کاری مایع بهینه سود میبرد که حداکثر توان مداوم موتور را تا 30 درصد بیشتر میکند.
امروز اولین سیستم برقی 900 ولتی تولید انبوه نیو خط تولید را ترک کرد و همانطور که گفته شد ET9 اولین خودروی مجهز به این سیستم است که در سال 2025 راهی بازار چین خواهد شد. ET9 فست بک پرچمدار شرکت موردبحث است که قبلاً با قیمت حدود 110 هزار دلار پیش فروش شده و طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 5324/2016/1620 میلیمتری و فاصله بین محوری 3250 میلیمتری دارد. حداکثر قدرت موتورهای برقی این خودرو به 697 اسب بخار میرسد. داخل کابین نیو ET9 فضای کافی برای چهار نفر وجود دارد. یکی دیگر از ویژگیهای برجسته این خودرو سیستم تعلیق بادی با حرکات ویژه خواهد بود.