فروش نزدیک به 2 میلیون دستگاه بی‌ وای‌ دی در سال 2022

یک‌شنبه 18 دی 1401 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
BYD-9
بی‌وای‌دی در سال 2022 در سراسر جهان موفق به فروش 1.8 میلیون دستگاه خودرو شده که 911 هزار دستگاه آن از نوع تمام الکتریکی بوده است.
تبلیغات

شرکت چینی بی‌وای‌دی با رشد فروش چشمگیری در سال 2022، به رکورد جدیدی دست پیدا کرده است. سال گذشته فروش این شرکت مجموعاً به 1.8 میلیون دستگاه رسیده که 155 درصد نسبت به سال 2021 افزایش داشته است. برای مقایسه، طی سال 2022 هیوندای در سراسر جهان 3.9 میلیون و کیا 2.9 میلیون دستگاه خودرو فروخته‌اند. هرچند بخش عمده‌ای از فروش بی‌وای‌دی صرفاً در بازارهای آسیای شرقی و ازجمله چین است اما این شرکت با فروش 911,140 هزار دستگاه خودروی تمام الکتریکی، در حال تبدیل شدن به یک بازیگر جدی در این بخش از بازار است.

برای مقایسه، فروش محصولات تمام الکتریکی بی‌وای‌دی تنها 402,711 دستگاه از تسلا کمتر است که با فروش 1,313,851 دستگاهی، پرفروش‌ترین برند الکتریکی جهان در سال 2022 بوده است؛ بنابراین، اگر بی‌وای‌دی که اواخر سال گذشته وارد بازارهای بلژیک، دانمارک، فرانسه، آلمان، هلند، نروژ و سوئد شد بتواند در بازار اروپا جایگاهی برای خود دست‌وپا کند، خواهد توانست به تهدیدی برای برندهای معتبر مثل تسلا تبدیل شود. این شرکت چینی همچنین قصد دارد تا اواخر سال 2023 محصولات خود را در بریتانیا هم عرضه کند.

اما با وجود فعالیت پررنگ بی‌وای‌دی در بخش خودروهای تمام الکتریکی، هنوز فروش محصولات پلاگین‌هیبریدی آن بیشتر و برابر با 946,239 دستگاه است. بازار خانگی این شرکت یعنی چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودروهای پلاگین‌هیبریدی در سطح جهان محسوب می‌شود و برخلاف اروپا که فروش خودروهای پلاگین‌هیبریدی در آن رو به کاهش است، در چین فروش این خودروها همچنان در حال افزایش می‌باشد. محبوبیت پلاگین‌هیبریدی‌ها در چین به‌قدری بالا است که بی‌وای‌دی در مارس 2022 به تولید تمام محصولات بنزینی خالص خود پایان داد. این شرکت در سال 2022 تنها 5,049 دستگاه خودروی بنزین فروخته که 0.27 درصد از کل فروش آن را شامل می‌شود.

این برند چینی هیچ برنامه‌ای برای عرضهٔ مدل‌های هیبریدی خود در اروپا ندارد و مدل‌های تمام الکتریکی آتو 3، هان و تانگ را برای فروش در این منطقه در نظر گرفته است. بی‌وای‌دی با سرمایه‌گذاری برای حضور در بازار اروپا و همین‌طور راه‌اندازی برند یانگ‌وانگ با شاسی‌بلند U8 و سوپرکار U9، قصد دارد طی سال 2023 بیشتر خود را مطرح کند. این شرکت در نظر دارد طی سال جاری بیش از چهار میلیون خودرو در سراسر جهان به فروش برساند و از شرکت‌هایی مثل هیوندای پیشی بگیرد. هرچند این هدف بلند پروازانه‌ای است اما با کاهش سیاست‌های مقابله با کرونا در چین و کمبود نیم‌رسانا و همین‌طور افزایش ظرفیت تولید، خیلی هم دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.