بیوایدی با همکاری غولهای شارژ چین، ۱۵ هزار شارژر مگاواتی را در سراسر این کشور احداث میکند تا شارژ الکتریکی به سرعت سوختگیری بنزینی شود.
بیوایدی در مراسم افتتاحیه طرح شارژ مگاواتی در نمایشگاه خودروی ماکائو ۲۰۲۵، از پیشرفت چشمگیر خود در توسعه زیرساخت شارژ مگاواتی در چین خبر داد. این شرکت با امضای قراردادهای همکاری با دو اپراتور بزرگ شارژ، یعنی شیائوجو چارجینگ و شیندیهتو، قصد دارد به ترتیب ۱۰ هزار و ۵ هزار شارژر مگاواتی را در سراسر چین نصب کند. این همکاریها گام مهمی در راستای تسریع گسترش ایستگاههای شارژ مگاواتی در چین محسوب میشود. هدف بیوایدی، جذب سرمایههای اجتماعی برای توسعه زیرساختها و ارائه شارژ فوقسریع به کاربران خودروهای الکتریکی است. علاوه بر این همکاریها، بیوایدی پیشتر متعهد شده بود که خود ۴ هزار ایستگاه شارژ مگاواتی احداث کند.
تاکنون احداث بیش از ۵۰۰ ایستگاه در بیش از ۲۰۰ شهر بزرگ چین تکمیل شده است. شیائوجو چارجینگ با بیش از ۸۴۰۰ کسبوکار همکاری دارد و به ۳۴ میلیون کاربر خدمات ارائه میدهد. از سوی دیگر، شیندیهتو بیش از ۹۰ درصد ایستگاههای شارژ عمومی چین را یکپارچه کرده و در بیش از ۴۰۰ شهر فعالیت میکند. این سه شرکت با همکاری یکدیگر قصد دارند شبکهای جامع و قابلدسترس از شارژرهای مگاواتی ایجاد کنند که هم بزرگراهها و هم مناطق شهری را پوشش دهد.
بیوایدی در ماه مارس و همزمان با رونمایی از مدلهای هان L و تانگ L، فناوری شارژ مگاواتی خود را معرفی کرد. این فناوری قادر است برد ۴۰۰ کیلومتری را در تنها ۵ دقیقه تأمین کند. سیستم باتری پیشرفته این فناوری با توان ۱۰۰۰ ولت، ۱۰۰۰ آمپر و ۱۰۰۰ کیلووات، امکان شارژ فوقسریع را فراهم میسازد. قابلیت تقویت هوشمند ولتاژ، سازگاری بینقص با پلتفرمهای مختلف شارژ عمومی را تضمین میکند. فناوری شارژ دوگانه توان خروجی را تا دو برابر افزایش داده و زمان شارژ را تا ۷۰ درصد نسبت به استانداردهای کنونی کاهش میدهد. حتی در حالت شارژ تکگانه، زمان شارژ ۴۵ درصد کمتر از شارژ سریع سنتی است. این نوآوریها تجربهای سریع و بیدردسر را برای کاربران به ارمغان آورده و نگرانیهای مربوط به زمان شارژ را برطرف میکنند.
مدلهای هان L و تانگ L از زمان عرضه در آوریل با استقبالی بینظیر مواجه شدهاند. این دو مدل در ماه اول به ترتیب ۱۰,۴۸۳ و ۱۱,۴۰۶ دستگاه فروش داشتند و مجموع فروش خانواده هان و تانگ در این ماه از ۴۰ هزار دستگاه فراتر رفت. بیوایدی موفقیت این خودروها را تا حدی مرهون جذابیت فناوری شارژ مگاواتی میداند که نگرانیهای مشتریان درباره زمان و دسترسی به شارژ را به حداقل رسانده است. بیوایدی در حال مذاکره با سایر اپراتورهای برجسته شارژ برای گسترش هرچه بیشتر شبکه خود است. این شرکت آیندهای را ترسیم میکند که در آن شارژ خودروهای الکتریکی بهاندازه سوختگیری خودروهای بنزینی سریع و آسان باشد. این ابتکار نهتنها استاندارد جدیدی برای عصر الکتریکیسازی تعریف میکند، بلکه جایگاه چین را بهعنوان پیشرو در زیرساختهای شارژ الکتریکی تثبیت میکند.
Aranmilan
۱۳ خرداد ۱۴۰۴یه سئوال؟یکی از روشهای شارژ که میگن خیلی هم توبه تعویض سریع باتری ماشین هستش حالا اگه باتری ماشینتو عوض کنن و ۱۰ دقیقه بعد اون باتری ای که گذاشتن رو ماشینت خراب بشه کی مقصره؟ هزینشو کی میده؟
MehdiTurbo
۱۳ خرداد ۱۴۰۴حس بدی دارم برام عکس
حس رباتیک بی روح بودن
همه چی انگار یه حالی داره میشه حس ربات بودن داره
دلم اسب و دوچرخه میخواد اصلا ماشین خو کلا حذف کنند فقط برای بین شهری
واقعا اگه اینجوری پیش بره خیلی همه چی سیستمی و رباتی میشه حتی فضای طبیعتی دیگه نیس
دوبی ببین همه جا خیابان و برج اصلا پارک و طبیعت نی انگار خیلی حس بدی داره با اینکه به شدت پیشرفته است
Navid A J
۱۳ خرداد ۱۴۰۴همه ی این ها به عهده ی همون کمپانی ارائه کننده ایستگاه تعویض باتریه. حالا فکر کن چقدر به نفع مشتریه که دیگه پولی برای خرید باتری روی ماشینش نده به جاش پول برای اجاره ی اون بده.
Lyting
۱۳ خرداد ۱۴۰۴اونجا هر کوچه یه ایستگاه شارژ هست
داخل ایران هم باید حدود یک ساعت صبر کنی که نوبتت برسه از دوتا ایستگاه تهران استفاده کنی
رضا
۱۴ خرداد ۱۴۰۴ایران با برقی کردن تمام خودروها از دست قاچاق سوخت و یارانه سوخت راحت میشه