یانگوانگ U8L، شاسیبلند لوکس جدید بیوایدی با ابعادی عظیم، قدرت خیرهکننده ۱۱۸۰ اسب بخار و فناوریهای پیشرفته در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ رونمایی شد.
برند لوکس یانگوانگ، زیرمجموعه BYD، در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ از شاسیبلند پرچمدار خود با نام یانگوانگ U8L رونمایی کرد. این مدل که نسخهای کشیدهتر و مجهزتر از U8 است که با طراحی ششنفره و کابین مجلل، رقبایی مانند مرسدس بنز GLS، رنجروور و حتی رولزرویس کالینان را هدف قرار داده است. این شاسیبلند با طول ۵,۴۰۰ میلیمتر (۸۱ میلیمتر بیشتر از U8 استاندارد)، عرض ۲,۰۴۹ میلیمتر، ارتفاع ۱,۹۲۱ میلیمتر و فاصله محوری,۳۲۵۰ میلیمتر (۲۰۰ میلیمتر افزایش نسبت به U8)، ابعاد بسیار بزرگی دارد. افزایش ابعاد، بهویژه در بخش ستون B، فضای جاداری برای ردیف سوم فراهم کرده و راحتی سرنشینان را تضمین میکند. طول این خودرو حتی از رنجروور و رولزرویس کالینان نیز بیشتر است.
از نظر ظاهری، U8L همچنان از طراحی نسخهٔ معمولی خود بهره میبرد اما طرح جدید دورنگ مشکی طلایی و نشانهای یانگوانگ از طلای ۲۴ عیار (که بهصورت اختیاری برای نشان فرمان نیز ارائه میشود) به این شاسیبلند جلوهای اشرافی میبخشند. این خودرو روی رینگهای ۲۳ اینچی فورجشده با طراحی هشتپره حرکت میکند که علاوه بر زیبایی، مقاومت آیرودینامیکی را کاهش میدهند. در بخش عقب، یانگوانگ U8L با حذف لاستیک زاپاس خارجی و استفاده از درب عقب دوتکه برقی، کاربردیتر شده است. بخش بالایی درب با فضای کمتری باز میشود و بخش پایینی، با تحمل وزن تا ۲۰۰ کیلوگرم، میتواند بهعنوان سکو برای فعالیتهایی مانند کمپینگ یا تماشای مناظر استفاده شود. طراحی چراغهای عقب و سپر سادهتر نیز نمای عقب را متمایز کردهاند.
یانگوانگ U8L از پیشرانه هیبریدی بردافزا بهره میبرد که شامل یک موتور ۲ لیتری توربو بهعنوان ژنراتور و چهار موتور الکتریکی است. این ترکیب ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. پلتفرم e⁴ و سیستم هیدرولیکی هوشمند DiSus-P، امکاناتی بینظیر مانند شناوری اضطراری در آب، رانندگی پایدار با تایر پنچر و چرخش ۳۶۰ درجه درجا را به این شاسیبلند اضافه کردهاند.
در بخش فناوری، U8L مجهز به سیستم کمکراننده پیشرفته «چشم خدا» ست که با استفاده از سه لیدار، قابلیتهایی نظیر رانندگی خودکار در بزرگراه و شهر، پارک خودکار، پارک از راه دور و سیستم پارک e⁴ را ارائه میدهد. این فناوریها، U8L را در رده پیشروترین خودروهای هوشمند جهان قرار میدهند. یانگوانگ U8L قرار است اواخر سال جاری در بازار چین عرضه شود اما جزئیات قیمت هنوز اعلام نشده است.
Lyting
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴بسیار زیبا و فوق العاده است
طراحی مکعبی شکل بسیار زیباست
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴سایتتون عکسا رو باز نمیکنه هی ناز میکنه ولی این تبلیغ این لگن چینیه هست چی بود اسمش اکستیریم رو باز میکنه ولی عکسای اون یکی لگن چینی رو باز نمیکنه البته همشون کپی هستن این لگن های چینی همشون اشغالن همشون کپی
کسرا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴تو هم که خیلی علافه به دیدن لگن داری
اگه لگنه نیگا نکن…
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴نه خودم یه لگن دارم وزنه و روپایی میزنه
میخوام بدونم بقیه قسمتاش از کدوم ماشین اسکی رفته
KOP
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴رعایت ادب را در حد محیط عمومی سایت رعایت کنید ، نه در حد محیط شخصی زندگیتون. با تشکر.
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴البته باید در سایت اینجوری حرف زد من تو محیط شخصی زندگیم ادب رو رعایت میکنم ولی به شما میخوره فقط جلوی بزرگان شما با ادبی به خونه که میری هرچی به ذهنت میاد میگی ، ادب رو باید تو خونه داشت نه اینجا ! با اینکه احترام رو اینجا هم باید نگه داشت
البته من چیزی نگفتم که اون حرفو زدی
احترام سایت رو هم دارم من خودم عاشق این سایتم بخشی از زندگیمه جونه داداش
محمدرضا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴یه موقعی منتظر نمایشگاه خودرو ژنو بودیم تا آخرین دستاوردها وزیبایی های خودرویی را ببینیم
اکنون شانگهای! زمانه عوض شده است؟!
Arash Kashani
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴باشه
تو خیلی خوبی
ولی یه بار از خودت نپرسیدی
با 150000 دلار پول بی زبون
کی میره مرسدس GLS رو ول که
بیاد منو بگیره…
هر چه قدم ادعا داشته باشید
تو هیچ موردی حریف لوکس های آلمانی نمیشید
از خودروسازی فقط بلدن رو یه ماشین معمولی
روی یه چرخش فقط
یه موتوری بزارن که قدر سوپر کار های یه زمانی قدرت داره
بزرگای خودروسازی که رفته بودن تو این مسخره بازی های الکی
مثل پورشه
همه کنار کشیدن
بعد اینا هنوز دارن روی این چیزا مانور میدن
تا وقتی یه موتور درست حسابی زیز ماشین هاشون نباشه
همین آشه و همین کاسه
اونجاست که معنای مهندسی آلمانی ها رو میفهمی..
KOP
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴دوست عزیز زمانه عوض شده.
و بی وای دی مرتب افزایش فروش داره ، آمار فروش این زیر برند اش منتشر شده و نشون میده فروش مناسب داره برای یک برند چند ساله جوان.
یعنی برعکس تصور شما یک عده حاضرند بجای لوکس با سابقه ، این مدلهای جدید بخرند. و بیش از 100 هزار دلار هزینه کنند. اینه که آینده سخت برای برندهای قدیمی نمایان میکنه.
من مالک و طرفدار برند آلمانی هستم، از انتخابم لذت میبرم و دوباره سراغ آلمان ها خواهم رفت و پولی که با زحمت بدست آوردم هزینه میکنم. اما همه قرار نیست مثل من فکر کنند.محیط زندگی تاثیر زیادی در انتخابها و سلیقه داره.
J
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴موضوع مهم اینه که باید ببینی در کدوم بازار(ها) داره این رشد فروش رخ میده
Sina_carshow
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴دلیل این همه هیت رو متوجه نمیشم
موتور درست و حسابی به شرطی خوبه خروجی درستو حسابی داشته باشه نه مثل بنز که صدی 20 لیتر بنزین میسوزونه به جز AMG هاش صدای موتوری هم نداره پات رو پدال بزاری تا بخواد برسه به 100 کیلومتر رسیدی مقصدت
بی شوخی این ماشینو چشم بسته به gls ترجیح میدم از هر لحاظ بهتره کروز کنترل هوشمند هم آپشن سفارشی توش نیس (به صورت پیش فرض رادار رانندگی تمام خودکار داره)
تعریف شما از لوکسی چیه؟ این ماشین کیفیت ساختش بالاتر از gls معمولی هستش آپشن هاش از نسخه فول آپشنش خیلی بالاتره موتور بسیار قوی تری داره از نظر ظاهری مدرن تر و با جزئیات تره ( دیگه gls خیلی قدیمی شده مال 2019 هس)
مازیار
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴شما از کجا میدونی کیفیت ساختش بالاتر از GLS هست؟
Sina_carshow
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴چرم مصنوعی و داشبورد پلاستیکی خوب مشخصه از این ماشین پایینتره
این ماشین سقف الکانترا داره چرم طبیعی داره تمام الیاف ماشین حتی قسمت های پایینی از چرم پوشیده شده
کیفیت ساخت این ماشین در سطح ورژن میباخ جی ال اس هس درواقع نسخه معمولی رو ساختن که مردم مجبور کنن میباخ ور دارن دنبال یه کیفیت ساخت بالا و اصیل هستن
یه کلیپ asmr جی ال اس رو نگا همش خرچ خرچ میکنه و تو بررسی carwow درز های کج و کوله و مونتاژ ضعیفش به چشم میاد حتی خود مت واتسون هم بهشون اشاره کرده
التماس تحقیق و جست و جو، از الان نسخه این ماشین مظلوم رو به خاطر لوگوش نپیچید
اصن جی ال اس انگشت کوچیکه این ماشینم نمیشه کلاس این ماشین در سطح رنج روور ووگ و میباخ
اصن با جی ال اس تو یه سگمنت نیس این ماشین اما چون هم قیمته همه مقایسه میکنن در حالی که این ماشین یه لول بالاتره
مازیار
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴منظور شما از کیفیت ساخت، مواد تشکیل دهنده کابین هست؟!!
راستش بعد اینکه چند وقت پیش شما چند بار شتاب خودروهای برقی رو با سوپراسپرتهای درونسوز مقایسه کردید و براشون عباراتی مثل “قهوهای کرد” رو بکار بردید بنده زیاد به کامنتهای شما توجه نمیکردم این مورد هم بصورت گذرا جمله کیفیت ساختش بالاتر از GLS هست به چشمم خورد و برام جای سوال داشت که مشخص شد منظورتون مواد تشکیل دهنده کابین هست.
ممنون بخاطر پاسخگویی
Sina_carshow
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴بله مواد به کار رفته یه بخشی از کیفیت هست اما آلمانی جماعت از قدیم معروف به استهلاک بالا و هزینه نگه داری بالا بوده ماشینی که بیرونش درز هاش کج و کوله و هست و بنز زحمت نداده درست در بیارتش میشه حدس زد درونش هم چه خبره
و در ضمن بر چه اساس نباید خودرو های بنزینی و برقی و هیبریدی مقایسه بشن؟ خوشحال میشم توضیح بدید
دوتا خودرو تو یه سگمنت فارق از اینکه درونسوز هست یا برقی یا هیبرید باید مقایسه بشن و تفاوت ها دیده بشه حالا میخواد قیمتش پایین تر باشه یا بالاتر سریعتر بودن خودش یه لذته و سوپر اسپرت ها در ازای قیمت بالاشون وظیفشون هس بهتر باشن و تفاوت هارو نشون بدن
Sina_carshow
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴درواقع اینجوری بگم کسی که چند صد هزار دلار میده سوپر اسپرت میخره و خودش رو به زحمت میندازه تو یه فضای تنگ سوار یه ماشین تنگ و کوچیک میشه این انتظار رو داره که سریع باشه نه اینکه یه شاسی بلند 7 نفره بیاد تو بزرگراه بگیرتش و اونجا من برا همین قضیه کلمه قهوه ای رو به کار بردم نوشتم جا اینکه شرکتهایی که سوپرکار میسازن سرزنش کنیم میایم صورت مسئله رو پاک میکنیم درحالی که یکی از وجه تمایز سوپرکار ها همین بود در ازای قیمت بالایی که داشتن
و گفتم بهترین آپشن ساخت سوپرکار های هیبریدی هس و چه جالب که شرکتام همین کار رو کردن از اون موقع یه عالمه سوپر کار هیبریدی و برقی اومده که این ضعف رو جبران کردن
درضمن اینقدر کینه ای نباش اون کامنت مال یه سال پیشه خود من حتی اسم کاربرا یادم نمیمونه از بحث راجب ماشین و… همیشه باید لذت ببری چون همه ما عشق ماشینیم
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴منطق خیلی جالبی داری یه جوری میگی قهوه ای انگار مثلا جاروبرقی چقدر خفنه
دیا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴فقط دارید با حقیقت مبارزه میکنید. قبلا هم گفتم عاشق ماشینهای ژاپنی بعد امریکایی هستم ولی حقیقت اینه که چین داره با کمترین قیمت غوغا میکنه . درسته ماشیناش اون روح پویای ماشین های ژاپن آلمان امریکا و ایتالیا رو ندارن ولی ۸۰ درصد قشر الان جامعه تو این فاز نیستن و بیشتر میرن طرف ماشین های چینی با اپشن بیشتر و قیمت مناسب تر.
حسین
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴آرش کاشانی عزیز، به نظر میاد شما خیلی دیر متوجه تغییرات میشی. در قیمت یکسان بی وای دی همیشه از رقبای اروپاییش عملکرد بهتری رو ارائه داده.
مکانیک
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴زمانی که بوگاتی ویرون با ۱۰۰۱ اسب بخار معرفی شد همه انگشت به دهان مونده بودیم
ولی الان …! هر روز معرفی یک ماشین بالای ۱۰۰۰ اسب
J
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴همونطور که پیکاپای غول آسای امریکایی اکثرا فقط بدرد امریکا میخورن، این ماشینای چینی هم باسلیقه چینیا ساخته شدن. بیرون چین کسی سراغ اینا نمیره چون با سلیقه شون نمیخونه،مخصوصا اروپا امریکا.
بازار خودرهای لوکس، پیچیدگی خودشو داره.خیلی وقتا همون لوگوی جلو کاپوته که طرف براش پول میده. نه نوع دوخت و چرم و تعداد LED و مانتیور. بخاطر همینه که کسی پیدا میشه ده ها میلیون دلار برای رولزرویس بوت تیل پول میده یا همچنین صدها هزار دلار برای لوکس سازان اروپایی. ولی نگاه به چینیا هم حتی نمیکنن.
خودروهای فوق لوکس فقط در اپشن و ظاهر خلاصه نمیشن. در جایی مثل اروپا و امریکا اگه چینیارو برای فوق لوکس بخری، حس یه آدم فیک پوش بهت دست میده. چون جامعه تصویر دیگه ای از یه آدم ثروتمند و لاکچری باز داره. سالیان سال طول میکشه این تصویر عوض بشه که البته من شخصا کلا بعید میدونم عوض شه. هیچ وقت نمیشه.
بازار اعراب پولدار هم قاعده خودشو داره. اونا اگر از خرید چینی استقبال میکنن بخاطر تنوع طلبیه. از تعداد ماشینا و خونه هاشون تا همسراشون. تنوع طلبی کلا در پولدارای اعراب ریشه دوونده. اما مطمئن باشید اگر همین اقای عرب پولدار بخواد جایی به چشم بیاد و در یک مراسم شرکت کنه، همون اروپایی دلخواهشو برمیداره و میره
سوشیانت
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴دلیل اینکه پیکاپ های آمریکایی خارج از آمریکا خریدار ندارن اینه که قوانین سختگیرانه محیط زیست دارن و خیابون هاشون کوچیکه وگرنه جایگزینی برای این کلاس وجود نداره ولی این چینی ها مثل همین u8l به راحتی براشون جایگزین پیدا میشه به عنوان مثال نسخه کشیده این ماشین افزایش طولش خیلی کم بوده خب طبیعیتا کسی که دنبال یه خودروی کشیده لوکس باشه دنبال خودرو های دیگه میره
مازیار
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴دلیل اینکه بیش از ۹۵ درصد خودروهای کادیلاک و لینکلن بجز آمریکا و چین خریداری نداره چیه؟
Taha Ayoobi
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴شاسی بلند هاشون به خاطر ابعاد بزرگشه.
اسکلید بزرگترین است یو وی دنیاس و جایی غیر از بازار امریکا خیلی فروش نداره،
مدل هایی که توی چین هم فروش میرن یه مدل های دیگه ان.
اینکه اروپایی ها اسکالید نمیخرن دلیلش هم بزرگ بودنه چون اگه دقت کنی شاسی بلند های اروپایی کوچیکترن و هم اینکه اروپایی ها مثل آمریکایی ها مسافرت های خیلی طولانی ندارن و اکثرا کوتاهه.
سوشیانت
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴اون ها مهم نیستن کلا خودرو های میان رده و اقتصادی ربطی به توانایی شرکت نداره مهم پرچمدار ها هستن که توضیح دادم
مازیار
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴برای سوشی که مهم نیست!!!!😆 … خیلی راحته
اما طاهاجان موضوع فراتر از یکی دو مدل و ابعادشون هست
کادیلاک و لینکلن رو مثال زدم اما اگه بخوایم به همشون نگاه کنیم داج و رم و جیامسی نزدیک به صددرصد فروششون فقط داخل امریکاست و اگه یه میانگین کلی بگیریم حدس میزنم حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد کل خودروهای امریکایی تو آمریکا و چین فروخته میشن. اگه به برتون نخوره باید بگم خودروسازی آمریکا تقریبا بومی/چینی هست
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ببین اروپایی فن ها به چه روزگاری افتادن که دیدن پرچمدار هاشون حرفی برای گفتن ندارن رفنن دنبال کلاس میان رده و اقتصادی اگر اینطوری هست پس من میگم بنز چرا ون تولید میکنه؟ پس شرکت ناتوانی هست، مثل همیشه حرفت بی ربط هست مازی بومی هم زمانی میشه گفت که آمریکایی ها خودرو های پرچمدارشون رو بدن چینی ها طراحی کنن اگر اینطوری بخوایم حساب کن پس به قول علی هم مرحبا بنز چینی😉
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ببین اروپایی فن ها به چه روزگاری افتادن که دیدن پرچمدار هاشون حرفی برای گفتن ندارن رفتن دنبال کلاس میان رده و اقتصادی اگر اینطوری هست پس من میگم بنز چرا ون تولید میکنه؟ پس شرکت ناتوانی هست، مثل همیشه حرفت بی ربط هست مازی بومی هم زمانی میشه گفت که آمریکایی ها خودرو های پرچمدارشون رو بدن چینی ها طراحی کنن اگر اینطوری بخوایم حساب کن پس به قول علی هم مرحبا بنز چینی😉
پدال لطفا پاک نکن
Taha Ayoobi
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی طبیعیه مازیار که فروش رم فقط تو آمریکا باشه، چون رم چی میسازه؟ پیکاپ! اروپا نیاز داره؟ فکر نمیکنم.
دوج و جی ام سی هم اولا ماشینهای اروپایی پسند ندارن، دوما هر امریکایی که بره اروپا خودت میتونی چقدر میکشن روش که بازار بهم نریزه، برا همین فروشش میاد پایین، به عنوان مثال کوروت.
اینکه بخش زیادی از فروش شرکت ها تو چینه خیلی بدم میاد ولی دیگه کاریش نمیشه کرد،
به جز آمریکایی ها که فروش زیادی توی چین دارن، برای آئودی، بنز، بی ام و و فولکس هم همینه.
مازیار
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴بله اغلب برندها تو چین فروش زیادی دارن با این تفاوت که تو کشورهای دیگه هم هستن
اما من گفتم امریکاییها بیشتر بومی/چینی هستن که سوشی گفت مهم نیست و ربطی به توانایی شرکت نداره!! مگه من حرفی از توانایی زدم؟ بعدش آباد تر شد و گفت چرا بنز ون تولید میکنه😂😂😂
انصافا نباید اینو دست گرفت؟
سوشیانت
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴خب پس اصن فروش رو برای چی گفتی از یه طرف میگی مقصر شرکته که فروش نمیره از یه طرف میگی به توانایی شرکت ربطی نداره اون ون بنز رو با منطق خودت مثال زدم که یعنی سطح بنز رو آورده پایین خودت متوجه نمیشی چی میگی بعد بقیه رو هم میخوای دست بندازی؟😄
مازیار
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴دو روز گذشت و هنوز نتونستی سوال ساده من رو بفهمی
من گفتم مقصر شرکته؟ کجا گفتم نشون بده
به توانایی شرکت ربطی نداره رو من گفتم؟؟ خودت گفتی چرا اینقدر قاطی هستی تو؟
۴۰۹۰ تا دونه ارزن ریخته بودی تو خیابون واسه گنجشکا خیلی مفیدتر بود