چری

چری با KP11 وارد بازار پیکاپ‌ها می‌شود

چری از پیکاپ خود در قالب یک پروتوتایپ رونمایی کرده که قرار است سال آینده با پیشرانه‌های دیزلی، بنزینی و هیبریدی به بازار عرضه شود.

چری که تاکنون حضور پررنگی در بخش پیکاپ‌ها نداشته، قصد دارد به‌زودی به این بازار وارد شود. بدین منظور، شرکت چینی در حال آماده‌سازی پیکاپی است که فعلاً با کد KP11 شناخته می‌شود. چری طی رویداد بین‌المللی سالانهٔ خود که با حضور خبرنگاران و خودرونویسان کشورهای مختلف ازجمله ایران در شهر ووهو برگزار شده، برای اولین بار از پیکاپ خود رونمایی کرده است. البته این پیکاپ فعلاً در حد یک پروتوتایپ است و به نظر می‌رساند کابین آن هنوز تکمیل نشده است زیرا شیشه‌های نمونه‌ای که به نمایش درآمده کاملاً سیاه هستند.

هرچند هنوز مشخصات KP11 اعلام نشده است ولی می‌دانیم که پیکاپ چری بر اساس پیکاپ ویشی ۱۹۸۶ ساخت شرکت ZX Auto ساخته شده است یعنی همان پیکاپی که قرار است توسط تیگارد موتور با نام L7 پلاس در کشورمان عرضه شود. پیش‌ازاین، گزارشاتی در مورد همکاری چری و ZX Auto منتشر شده بود و در اواخر سال ۲۰۲۲ حتی تصاویری از آزمایش ویشی ۱۹۸۶ در نزدیکی مقر چری منتشر شد. ارتباط بین KP11 و پیکاپ ZX را می‌توان از طراحی پروفیل جانبی تشخیص داد زیرا پیکاپ چری در این قسمت با ویشی ۱۹۸۶ یکسان است.

بااین‌حال، طراحان چری نمای جلو و عقب این پیکاپ را کاملاً بازطراحی کرده‌اند. درنتیجه، در جلوی KP11 شاهد جلوپنجرهٔ بزرگ هشت‌ضلعی با نوشتهٔ بزرگ CHERY هستیم که همراه با چراغ‌های دوقسمتی، نمایی بسیار مدرن‌تر و کاملاً متفاوت از ویشی ۱۹۸۶ را ایجاد کرده‌اند. هرچند فعلاً از ابعاد و اندازهٔ KP11 خبر نداریم ولی با توجه به ابعاد پیکاپ ZX، این محصول جدید چری پیکاپی در حد و اندازهٔ فورد رنجر و تویوتا هایلوکس خواهد بود. سازندهٔ چینی قصد دارد این پیکاپ را در دو نسخهٔ مختلف شامل یک نمونه برای استفاده‌های شهری و یک نسخهٔ آفرود تولید کند.

همان‌طور که گفته شد، چری فعلاً هیچ مشخصاتی از پیکاپ خود اعلام نکرده است ولی طبق گزارش‌ها، نسخهٔ تولیدی KP11 با یک پیشرانه ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل به بازار عرضه خواهد شد که برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. علاوه بر این، احتمال ارائهٔ یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی و یک نسخهٔ الکتریکی ژنراتوری هم وجود خواهد داشت. این پیکاپ سال آینده راهی بازار خواهد شد و قرار است علاوه بر آسیا، در مناطق دیگری مثل آمریکای جنوبی هم عرضه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Kiarash

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (660 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره و یغر شده و کامل حس و حال آمریکایی رو میده ولی بعید میدونم از آفرود بازی خبری باشه

    موافقم 41
    مخالفم 3
    1. amirkhanzadeh

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      از یک پیکاپ چینی نباید انتظار آفرود داشته باشی
      باید. فقط بری تو شهر خودتو نشون بدید بگی پیکاپ دارم همین

      موافقم 48
      مخالفم 7
      1. net

        ۲۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3458 ديدگاه)

        چراغ باریک جلو خوبه ولی چراغ زیر چراغ باریک جلو و جلوپنجره بزرگ که تا پایین اومده بد هست. چراغ عقب اگر کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. Galant.VR4(JDM)

          ۲۹ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1237 ديدگاه)

          درمورد جلوپنجره باهات موافقم زیادی آمریکایی شده اما‌ در مورد خطر عقب ترکیب این قرمز با خطوط دودی قشنگ شده

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. net

          ۲۹ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3458 ديدگاه)

          جلوپنجره شبیه وانتهای فول سایز امریکایی هست که تا پایین اومده جالب نیست در صورتی که این وانت میان سایز هست. ارتفاع ماشین رفته بالا و لاستیکش بزرگه شبیه ماشین های افرود شده و اگر لاستیک کوچکتر بود و ارتفاعش از سطح زمین پایین تر بود و محافظ پلاستیکی اطراف گلگیر نداشت قشنگتر میشد

          موافقم 1
          مخالفم 3
    2. amir

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3651 ديدگاه)

      عجبی این یکی چینی طراحیش افتضاح نیست بلاخره شبیه آدمیزاد طراحی کردن
      این موفقیت بزرگ رو به چینی های عزیز تبریک میگم

      موافقم 26
      مخالفم 7
    3. جرمی کلارکسون

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      گیر می‌کنه تو گل زنگ میزنه پاترول بیاد نجاتش بده

      موافقم 20
      مخالفم 15
      1. Kiarash

        ۲۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (660 ديدگاه)

        واقعا پاترول جزو اسطوره های آفروده و خوبیش هم اینه لامصب خراب نمیشه ماشین کم خرجیه
        البته جدیدش رو دیگه نمی دونم

        موافقم 12
        مخالفم 5
        1. جرمی کلارکسون

          ۲۹ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          پاترول واریور جدیدم خداس از روی همه این چینیا رد میشه

          موافقم 9
          مخالفم 1
  2. داود

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اگه فضاپیما هم باشه باز چینیه

    موافقم 21
    مخالفم 19
  3. ممد ژانگولر

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4171 ديدگاه)

    به نظر من این سگمنت پیکاپها کلا جمع بشه بهتره .
    به هیچ دردی نمیخوره جز اینکه جارو سنتی دستت بگیری بری خاک پشت ماشینتو جارو کنی هیچ چیز مفید دیگه ایی نداره .
    سگ ی ماشین ون مثل فولکس T1 یا ماشینهای مشابه میارزه به ی پیکاپ الکی گرون و بی مصرف پر خور سنگین وزن .
    پیکاپ فقط به درد مزرعه های آمریکا استرالیا کانادا نیوزیلند میخوره . شمای بجای ی پیکاپ تویوتا پرادوی جدید بگیری همجوره برنده ایی.

    موافقم 16
    مخالفم 12
    1. Arshia m3csl

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      پیک آپ خیلی سپرش کوتاه تر از یک suv هست واسه همین سپر گیر نمیکنه تو مسیر افرود
      پیک آپ عقبش بیشتر فضا بار داره برای گذاشتن وسایل مورد نیاز افرود
      پیک آپ بیشترین قطعات افتر مارکت افرودی رو در اختیار داره
      عقب پیک آپ کثیف بشه مثل صندوق عقب suv نیست که داخل ماشین هم کثیف بشه
      برای حمل و نقل اسب و گوسفند پیک آپ بهترین انتخابه
      پیک آپ فاصله محوری کمتری هم نصبت به suv داره
      پیک آپ حس ماشین خانوادگی هم نداره مثل suv

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. B

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (904 ديدگاه)

      فقط اون ۱۳ لایکی که گرفتی
      وضع مملکتو ببین انگار تو عمرشون ندیدن نیسان برای چی استفاده میشه که به وجود پیکاپ ایراد میگیرن یا تو عمرشون مزدا دوکابین ندیدن

  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    کاری به توانایی افرودش ندارم ولی طراحیش نسبت یه پیکاپ های دیگه چینی جذاب تره

    موافقم 15
    مخالفم 3
  5. عمو مایک

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    دوستان اون پیکاپ ویشیه میشیه چیه ، اسم تیپ ش ۱۹۸۶ عه ها نه اینکه بر اساس سال ۱۹۸۶ باشه ، یکم گمراه کننده س 💀

    موافقم 8
    مخالفم 2
  6. MOPAR

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    فقط طراحیش اوکیه فنی با دو تا تپه نوردی و شیب زنی دیدنی میشه

    موافقم 14
    مخالفم 2
  7. mickeyy

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    به نظرم پیکاپ های چینی در ایران کاربردی ندارن مالکان اینها بعید میدونم ازشون واسه حمل بار و … استفاده کنن از طرفی هم عملا توان آفرود ندارن صرفا فقط پیکاپ هستن همین

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. B

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (904 ديدگاه)

      من یکی ازینارو دیدم داشتن پشتش هندونه بار میزدن ماشین انگار داشت تا میشد از وسط تعجب کردم واقعا تو حالا همون بارو پشت نیسان میزدی آخ نمیگفت

      موافقم 1
      مخالفم 3
  8. همایون

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (809 ديدگاه)

    احتمالا بیاد ایران چیز دندون گیری نیست حتی بیادم تو رده متوسط قرار میگیره حتی تو چینیها هم بهترین نمیشه

    موافقم 7
    مخالفم 5
  9. محمد

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1252 ديدگاه)

    طراحی خوب و هماهنگی داره.
    از لحاظ فنی هم فعلاً چیزی مشخص نیست.
    منتها جای تعجب داره یکسری دوستان دارند می گویند که از لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداره،مگر شما علم و غیب دارید؟
    بزارید مشخصات بیاد بیرون بعد اظهار نظر کنید.
    من مطمئنم با توجه به توانایی های چری در ساخت خودرو های SUV قطعاً آفرودر‌ معقولی هست.
    البته این رو هم باید گفت که چری نمیاد یک آفرودر‌ به درد نخور بده بیرون که آبروش‌ بره و دیگه بهش اعتماد نکنند.
    قطعاً پر قدرت وارد میشه و احتمالاً بازار هدفش هم روسیه هست.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  10. amirboss

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (784 ديدگاه)

    یعنی می‌تونه 45درجه روبزنه؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2963 ديدگاه)

      بوکسلش کنن آره

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۲۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4531 ديدگاه)

        بازم نمیتونه

        موافقم 7
        مخالفم 3
  11. Galant.VR4(JDM)

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    چقد طرز فکر ها پوسیده شده
    این ماشین درسته به انداره ژاپنی یا آمریکن ها زیاد توی آفرود کارآمد نیستن اما با تجهیزات مناسب و راننده خوب قشنگ از پس هر نمونه چالشی برمیان
    به نظر من تنها ضعف این ماشین توی دماغه جلو هستش که جلوپنجره طراحی خوبی نداره
    انجینش با گیربکس 6 سرعته دستی کاملا جوابگو وزن و ابعاد ماشین هست
    (درضمن این اولین ماشین پیکاپ چری هستش)

    موافقم 5
    مخالفم 7
  12. xXx

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کاملا کپی هست از فورد داره فریاد میزنم من از روی F150 کپی شدم

    موافقم 5
    مخالفم 4
  13. رامین

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من موندم این مدیران خودرو چری
    ماشین از فروردین و اسفند سال قبل ثبت نام کرده پولشم نقدی گرفته هنوز تحویل نداده مگه این مملکت اینقدر بی درو پیکر شده که هنوز ماشین قبلیو تحویل نداده دنبال آوردن ماشین جدیده
    والا اینقدر پرو هستن که نگو نپرس
    اول بیا تکلیف ماشین تحویل ندادنتو روشن کن بعد تبلیغ کن

    موافقم 3
    مخالفم 3
  14. مهردادکمال

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2003 ديدگاه)

    طراحی پخته و متینی داره. پذیرشش به عنوان یه وانت چینی سخته.
    کار شسته و رفته و تمیزی هست ظاهرا

    موافقم 1
    مخالفم 2
  15. *روایتگر حقیقت*

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از پیکاپ چینی نمیشه انتظار خوبی داشت ولی بگم داخل کشور مشما بهترینها نمیاد وگرنه پیکاپ چینی چندتا برند هستن راضی کنندهستند بازم نمیشه مقایسه کردن با بهترینها مثل پیکاپ های اروپایی با پیکاپ آمریکایی که اصلا نمیشه پیکاپ های اروپایی یا آمریکایی همچی تمام هستن از هر لحاظ. ولی چینی ها به قول معروف ادعا در میارن خیلی خیلی از یک پیکاپ کم دارن حتی همون بهترین چینی ام باشه . خیلی سبک اتاق پیکر بندی خشک و موتور ضعیف و گیربکس ناهماهنگ نامناسب بودن بر آفرود و مسیرهای سخت سهل العبور ولی پیکاپ های اروپایی یگ استاندارد خاصی پی روی میکنن هم از کیفیت هر نسل بهتر بهتر میشه هم از آزمایشات انجام میدن با سری مدل قبل که چه اندازه تغیرات داشته بعص کیفیت جنس مواد که بعصش جداست باید برند باید کیفیت مواد درجه 1باشه و آزمایشات گفتم اونا از عملکرد موتور و گیربکس هست و عملکرد افرودی اش و چه اندازه کشش پایداری داره این پیکاپ چه این آزمایش عملکرد رو کاغذ چه طوری واقیعت چه واکنشی و اما قابل قبول که می‌خوان تا نگیرند این نسخه آزمایشی هست ببخشید قبل باید میگفتم نسخه آزمایشی که از اسم پیداست جاهای با شرایط سخت گل و آب و صحرا جنگل کوهستان ….وحتی درون شهری .بین شهری مورد آزمایش قرار میگیره تا اون آمار و ساختار که می‌خوان از این پیکاپ بگیرن و تمامی آزمایشات با موفقیت انجام شود و ارسال میشه بر تست ایمنی بدنه تا چند ستاره میشه کارت بگیره یا مجوز بعد نسخه آزمایشی تبدیل میشه و فرستاده میشه به واحد یا بخش تولیدات تا از رو این نسخه تولید بشه بخاطر همین هست که پیکاپ های اروپایی بخصوص فورد آمریکا که اصلا اینجوری بگم چرخ یا لاستیک هاشو نمیشه مقایسه با قابل قیاس با هیچ برندی نیست چرا چون بیش از یک قرن هست که فورد آمریکا در کار خودرو با تمام سبک و بیشترین سبک و مشتری خاص خودشو و داخل خود آمریکا و آفریقا هر خانواده بجز مدل و سبک ماشین هاشون هر خانواده مثل یک رسم رسوم قدیمی میمونه هر خانواده که چه از رو علاقه چه به تفریحات کمپ اینا هر کس یک پیکاپ دارن بخصوص پیکاپ همچی تمام فورد رپتور و مدلا غیره خلاصه هیچ وقت از یک پیکاپ چینی انتظار آمریکایی یا اروپایی بودن نداشته باشید پیکاپ های چینی فقط کمی ظاهری دارن که اونم بخاطر فول کپی بودنشان هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا