چری

چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳ با پیشرانه هیبرید در چین رونمایی شد

به‌تازگی نسخه‌ی جدیدی از چری تیگو ۸ پرو معرفی شده است که همراه با پیشرانه هیبرید و ۱۰۰ کیلومتر توان پیمایش برقی، فیس لیفتی از نسل فعلی محسوب می‌شود.
مدل ۲۰۲۳ از چری تیگو ۸ پرو، طول ۴۷۴۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۶۰ میلی‌متر با ارتفاع سقف ۱۷۴۵ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۷۱۰ میلی‌متر دارد. این کراس‌اور، با ساختار سه ردیف صندلی تولید می‌شود و محصول پرچمدار چری برای سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

چری تیگو 8 پرو
در نمای اصلی تغییراتی با هدف افزایش حس اسپرت خودرو انجام شده است. چراغ‌های جلو نسبت به قبل، باریک‌تر خواهند شد و جلوپنجره نیز افزایش ابعاد خواهد داشت. این ترکیب، شباهت بسیار زیادی به شاسی بلندهای جدید لکسوس دارد و بخش بزرگی از لبه‌ی کاپوت تا پایین سپر را پوشش می‌دهد. مدل جدید چری تیگو ۸ پرو، حفره‌هایی در طرفین سپر خواهد داشت و مجهز به مه‌شکن‌های LED خواهد بود.

در نمای عقب هم، تغییراتی محسوس اعمال شده است. چراغ‌های پشت، ساختار پیوسته مشابه تیگو ۷ پرو خواهد داشت، اما با کمی الگوبرداری از سبک مرسدس بنز، LED های سفید و قرمز ارائه خواهد کرد. جایگاه نصب پلاک هم از مشابه مدل قبل، روی دروش صندوق نصب می‌شود.

چری تیگو 8 پرو
برای کابین، تفاوت خاصی بین مدل جدید و قدیم چری تیگو ۸ پرو اعمال نشده است. همچنان، نمایشگر بزرگ و سرتاسری ۲۴/۶ اینچ، روی داشبورد وجود خواهد داشت اما ظاهرا، صفحه لمسی بین داشبورد و کنسول، حذف خواهد شد. ساختار فرمان نیز در تصاویر منتشر شده از چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳، متفاوت از نسخه‌ی قبل دیده می‌شود. این خودرو در مدل جدید، می‌تواند همراه با رنگ‌های متنوع برای پوشش صندلی و داشبورد، مثل سفید یا قهوه‌ای عرضه شود.

چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳ با دو نوع پیشرانه‌ی هیبرید و تمام بنزینی تولید خواهد شد. مدل هیبرید، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ و دو موتور برقی روی محورهای طرفین دارد. میزان دقیق قدرت و گشتاور این نسخه هنوز اعلام نشده اما چری ادعا می‌کند، تیگو ۸ پرو هیبریدی، توان پیمایش ۱۰۰ کیلومتر به صورت تمام برقی خواهد داشت. سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس این شاسی‌بلند چینی، شامل ۹ حالت رانندگی و فناوری هیبرید با همکاری چری و ZF ساخته شده است.

چری تیگو 8 پرو

مدل پایه از چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳، موتور ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر دارد. این نسخه نیز، دو دیفرانسیل خواهد بود و همراه گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته مجهز به دبل کلاچ تولید خواهد شد.
در ایران، قرار است چری تیگو ۸ پرو با برند فونیکس، پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتر توربوشارژ داشته باشد تا ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این مدل، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و سیستم تک دیفرانسیل روی محور جلو دارد.

چری تیگو 8 پرو

استارت و ورود بدون کلید (Key less)، صندوق عقب برقی اتوماتیک، نمایشگر اطلاعات روی صفحه (HUD)، سنسور عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، یخچال، شارژر بی‌سیم، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با خروجی مستقل برای ردیف عقب، شش کیسه هوا، فناوری کنترل پیاداری، کروز کنترل هوشمند با قابلیت رانندگی خودکار در ترافیک، ترمز خودکار و سیستم پیشگیری از تصادف، نوربالای خودکار، سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم صوتی حرفه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فیلتر پاک‌سازی هوا داخل کابین، سنسور نور و باران و فناوری تشخیص اجسام در نقطه کور مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی در تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳ هستند.

قیمت مدل جدید چری تیگو ۸ پرو هنوز مشخص نیست. مدل فعلی این کراس‌اور در بازارهای خارج از چین، آستانه قیمت ۲۰ هزار دلار دارد و در مدل دو دیفرانسیل با پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربوشارژ به قیمت ۲۵ هزار دلار فروخته می‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. new reventon

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (394 ديدگاه)

    بازی داره سخت میشه
    25 هزار دلار میدی
    اندازه یه بی ام و 60‌،70 هزار دلاری بهت پرفورمنسو آپشن میدن😶

    موافقم 23
    مخالفم 65
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2346 ديدگاه)

      حالا شما دوست عزیز هم یک لطفی کن در حد سانتافه و اسپورتیج ببرش بالا
      پرفرمنس این ماشین در حد بنز و بی ام و 60-70 هزار دلاری؟

      موافقم 82
      مخالفم 10
      1. پویان

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (752 ديدگاه)

        سلام جناب اشتری
        ممنون مقالش رو قرار دادید.
        از سانتافه بالاتره

        موافقم 26
        مخالفم 11
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          تویوتا راو۴ دست دوم و سانتافه کم کار، قطعا به این ماشین ترجیح می دم
          به نظر من، ایکس۳۳ و جکS5 به این دلیل که قیمت صفر کیلومتر شون کمتر از یک میلیارد تومن هست و گارانتی خوبی دارن، مناسب خرید هستن اما حدود ۲ میلیارد تومن برای ماشین چینی هنوز برام خنده داره

          موافقم 39
          مخالفم 12
        2. Navid_A.J

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          آره. به نظرم که اگر سیستم فروش لیزینگی در ایران اجرا میشد، هیچ گزینه ای بهتر از چینی پیدا نمیکردی.

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. new reventon

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (394 ديدگاه)

        اره دیگه
        250 اسب بخار
        الان یه ایکس تری که از نظر ابعاد از این کوچیکتره رو بخای موتور دولیتری توربو و این آپشنارو براش بگیری کمه کم 65 هزار دلار قیمتش میشه
        تازه اونم تو این آشفته بازار که حداقل 15 درصد رو قیمت میفروشن

        موافقم 10
        مخالفم 8
        1. new reventon

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (394 ديدگاه)

          یه روزی گفتم ماشین چینی=ارزوی بالای 90 درصد ایرانیا
          همه خندیدن گفتن آرزوها خودتو تعمیم به بقیه نده
          والا ni0, جیلی ،بی وای دی و یا همین ارزوی بالای 90 درصد ایرانیاس
          حتی میشه گفت 100 درصد
          چیه یه مشت ماشین 10 سال کار که توشون میشی پلاستیک خشک خفت میکنه، ادعام دارن ماشین آلمانی سوارن، در حالی که تو دبی بنز سی ال اس 2016 قیمتش از همین چینیام کمتره چون واقعا آشغال تره
          الان بنز سی ال اس2016، بنز ای 200 2015 یا بی ام و 650 2014 قیمتش 80 تا 100 هزار درهمه
          اینم بگم ماشین الانه من crv 2016 با 170 هزار تا کاره
          انصافا دوامش عالیه فقط یه بدی داره خراب بشه باید خرج بی ام کنی براش چون قطعاتش نیست و مجبورم از دبی سفارش بدم
          ولی داخلش پر از پلاستیک خشکه که تو سال 2022!!!
          واقعا میشه این ماشین رو به crvترجیح داد
          چون هم زیباتره، داخلش حس خوبی به ادم میده، قدرتشم 70 اسب بیشتره
          امکاناتشم بیشتره
          5 سالم گارانتی داره
          تنها دلیلی که ماشین چینی تو ذوق میزنه برند چینی بودنه

          موافقم 19
          مخالفم 14
    2. احمدرضا

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (877 ديدگاه)

      New Reventon=New ramin

      موافقم 21
      مخالفم 3
      1. new RAMIN

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        @احمدرضا
        اولا کامنت های من هیچ شباهتی به new reventonنداره. این موضوع کاملا مشخصه. دوما اینکه کامنت های قدیم پدال مثل 96یا97 رو ببنید میفهمید new reventon اون موقع هم کامنت میداده و جزوه کاربرای سایت بوده. البته اونموقع دیدگاهاش 400 یا 500 تا بود فکر کنم. الان ایمیل دیگه ای داده…

        نمیدونم چرا همه میگن من اکانت فیک دارم…بعد خوبه چندین بار هم اشتباه هم میکنن… یادم میاد میگفتید ناشناس هم اکانت فیک منه… اما کاشف به عمل اومد یکی دیگه هست.

        برای بار هزارم بنده هیچ اکانت فیکی ندارم

        موافقم 14
        مخالفم 5
        1. new reventon

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (394 ديدگاه)

          داداش من از سال 92 پدالم اکانت قبلیمم reventon بود که دیگه باهاش نشد لاگین کنم

          موافقم 13
          مخالفم 2
  2. احمدرضا

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    ماشین بسیار زیبایی هستش البته توی رنج قیمتی خودش
    از اسپورتیج و سانتافه جدید هم طراحی معقول تری داره به نظر بنده

    چینی ها تا ناحیه 25 هزار دلار ماشینا خوبی هستن نه بالاتر
    گرچه که 25 هزار دلار گزینه های بهتری هست عین آکورد یا سنترا
    ولی به نظرم اینم جزو لیست قیمتی 25 هزارتا میتونه باشه

    موافقم 14
    مخالفم 7
  3. مهرداد داد داد

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه جلو پنجره بوده که چهار تا چرخ زدن بهش

    موافقم 4
    مخالفم 21
  4. ایران فرانسه

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اونوقت اینجا با سواستفاده از بازار انحصاری، ماشین ۵۰۰ میلیونی رو حدود ۲ میلیارد می کنند تو پاچه ملت و این انحصار آنقدر چرب و شیرین است که حتی زیر بار واردات قطره چکانی ۷۰ هزار تایی اونم تازه توسط خود خودرو سازها هم نمی روند. چین اگر در سیاست کاملا بسته و تک صدایی است حداقل در قواعد بازار تابع جهان مدرن است ولی وقتی ما تحریم را نعمت بدانیم ثمره اش می شود قرعه کشی و با نشدن ایربگ و خودرو با ۴ برابر قیمت جهانی

    موافقم 22
    مخالفم 1
  5. پدرام

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    نمای جلو قبل فیس لیفت ظریف تر و قابل هضم تر بود

    موافقم 4
    مخالفم 5
  6. new RAMIN

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    دوباره پست درباره ماشین چینی هست مجدد احتمالا شاهد کامنت های فوق سمی خواهیم بود. هعی روزگار…

    منتظر بهانه بودم درخصوص تکنولوژی هیبریدی کامنت بزارم چون تیگو8 جدید با پیشرانه هایبرید عرضه میشه وقتشه مقایسه بزاریم و بفهمیم از دیار چین کدام برند چینی در زمینه خودروهای هایبرید بهتره…

    خب اول از چری شروع میکنم.
    chery kunpeng DHT تکنولوژی= این پلتفرم چری خیلی جالب توسعه یافته که کلی مزایا داره.این پلتفرم قادر هست شاسی و موتوری روی اون سوار شه که هم بشه بنزینی بود هم برقی هم هیدروژنی هم هایبرید! فعلا بریم سراغ هایبرید.
    این پلتفرم با بهره گیری از 1موتور بنزینی و 2موتور برقی (بجای 1موتور قوی از 2 موتور معمولی استفاده شده تا راندمان بهتر بشه)و گیربکس11سرعته استفاده شده (گیربکس9سرعته پیشرانه بنزین سوز + گیربکس3سرعته DHT برای پیشرانه برقی)
    تو تمامی مدل ها که قراره این پلتفرم روی آنها سواربشه،موتوربنزینی جلو و موتور برقی جلو و عقب قرار داره. باید بگم این پلتفرم فعلا تو تیگو8 پلاس استفاده شده که روی نسل قبلش تقریبا 4ماه پیش رونمایی شد هست روی فیس لیفت جدید که پدال مطلب گذاشته هم هست.هنوز اطلاعات فنی مشخصات هیبریدی فیس جدید نیومده اما فیس قبلی که هیبریدش معرفی شد4 ماه پیش قدرتش 326اسب بخار و گشتاورش 510نیوتون متر بود. شتابش 4.9ثانیه بود و برد برقیش 100کیلومتر و مصرف سوختش 1لیتر در هر 100کیلومتر بود.باید بگم قدرت موتور بنزینی 156اسب و 230نیوتون هست و هر موتور برقی 85اسب قدرت تولید میکنه… (😐!) بازده حرارتی این موتور 45درصد میباشد
    جدا از تیگو8 پلاس جدید چری اکسید LX هم به این تکنولوژی و پلتفرم مجهز هست.
    هنوز اطلاعات دقیق تری مثل حجم باتری تکنولوژی های بکار رفته و… گفته نشده است

    گریت وال
    اطلاعات خیلی زیادی از این پلتفرم موجود نیست ولی چندتا اطلاعات کلی وجود دارد.
    در این پلتفرم 1موتور بنزینی و 1 موتور برقی دارد کهموتور بنزینی در تمامی مدلهای هایبرید این شرکت (که در آینده می آید) مجهز شده است که 185اسب بخار قدرت تولید میکند و موتور برقی هم 63 اسب بخار…(😐)قدرت دارد.تا تمامی محصولات قدرتی بین 240 تا 250 اسب را داشته باشن و گشتاور 510نیوتون را ارائه بدن. هنوز اطلاعات بیشتری گزازش نشده است اما مصرف سوخت کمتر از 1.5لیتر خواهد بود. بسیاری از افرادی که با این پلتفرم درچین ملاقات داشتند گفتند که خیلی شبیه DMI کمپانی byd هست.همچو چری اطلاعات دقیق تر و تکنولوژی های بکار رفته در این پلتفرم بیان نشده است. بزودی هاوال H6 با این پلتفرم و تکنولوژی به بازار عرضه خواهد شد.

    جیلی
    جیلی با این تکنولوژی هایبرید خیلی ترکوند.1موتور بنزینی درکنار 3موتور برقی درکنار گیرباکس3سرعتهDHTpro سبب شده اتفاقات جالبی تو این پلتفرم رخ بده! بازده حرارتی 43درصد هست و درصورت برداشتن محدودیت موجود به 52درصد میرسه. همچنین تمام موتورهای برقی و موتور بنزینی و گیرباکس تنها 120کیلو وزن دارند. مدلهای مختلف رو قادر میسازه مصرف ترکیبی 1 لیتر و مصرف تنهایی 4.3لیتر پیمایش برقی 1300کیلومتر و پیمایش برقی 100کیلومتر رو فراهم کنه. قدرت خروجی هم بین 240 الی 260اسب بخار و گشتاور هم 540نیوتون متر خواهد بود و بسته به مدل خودروی عرضه شده کم و زیاد خواهد شد. همچنین یه پلتفرم دیگه هم هست شبیه همینه اما فرقش این به جای 3 موتور برقی و پیشرانه بنزینی فقط یه موتور برقی فوق قدرتمند مجهز شده مجموع قدرتش 650اسب بخار خواهد بود که حتی میتونه مدلهای خاص رو شتابش رو به زیر 3ثانیه بیاره
    البته کمی راندمان حرارتی کاسته خواهد شد ولی خیره کننده بنظر میاد. نام این پلتفرم Hi-X نام دارد و 2محصول با این تکنولوژی رونمایی شدن. البته نسخه قدرتمند که گفته شد سال آینده دردسترس خواهد بود.

    byd
    تقریبا20سال است تخصصش ساخت خودروهایبرید و برقی هست. البته اینکه از تولید تویوتا کپی 2008 به byd هان برسد راه نسبتا طولانی طی کرده است اما در حال حاضر کاربجایی رسیده هست همان تویوتا کمپانی byd را تحسین میکند!
    تکنولوژی Dm i کمپانی byd روی کاغذ مشخصات عادی دارد اما قابل اعتماد است… این همان دلیلی هست که byd را پرچمدار هایبرید سازی چین در طی دهه اخیر کرده است.
    Dm i روی هر مدل مختلف byd مشخصات متفاوتی دارد اما بطور کلی پیمایش برقی 90 الی 100کیلومتر هست و مصرف ترکیبی 1.4 الی 1.8لیتر است و بنزین سوز 3.8 الی 4لیتر مصرف سوخت دارد. همچنین قدرت خروجی بین 250 الی 280 اسب و گشتاور بین 550 الی 600نیوتون هست که همانطور که گفته شد تو هر مدلی متفاوت هست. این پیشرانه و پلتفرم همچو خودروهای هایبرید دیگر موتور بنزینی درکنار تنها 1 موتور برقی قرار دارد راندمان آن 39درصد هست. همانطور که گفته شد مشخصات فنی عجیبی ندارد اما بشدت قابل اعتماد هست

    چانگان
    درآخر به چانگان میرسیم. آخرین خودرو هایبرید این شرکت (unik idd و اوشان z6 رو درنظر نگیریم) اواخر 2016رونمایی شد که cs75phevنام داشت و اصلا سخنی نگویم بهتر است! اما در طی 6 سال اخیر این کمپانی داشت روی نسل جدید خودروهای هایبرید کار میکرد و این موتور 8ماه پیش رونمایی شد و روی unik قرار گرفت. به تازگی اوشان Z6 هم به این موتور و تکنولوژی مجهز شده است
    برخلاف جیلی چری گریت وال که اکثرا 2 یا 3 موتور برقی استفاده میکردن چانگان همچو byd از 1 موتور برقی استفاده میکند. موتور بنزینی 1.5لیتری بلوکور هست که بنابه دلایلی که پایین گفته خواهد شد از 188 اسب به 177 اسب کاهش پیدا کرده گشتاور هم به علت نوع پلتفرم از 300نیوتون به 260نیوتون کاهش پیدا کرده. درکنار تنها موتور برقی مجموع قدرت 288 اسب بخار و گشتاور 590نیوتون خواهد بود. برخلاف byd که در مدلهای مختلف قدرت خروجی متفاوتی دارد چانگان گفته است درمحصولات معمولی (منظور از معمولی قیمت بیش 18هزار دلار است) تمام قدرت خروجی و مشخصات یکسان خواهد بود اما خودروهای هایبرید ارزان کمی از مشخصات فنی آنها کاسته خواهد شد اما باز آن چندمدل ارزان مشخصات فنی برابری خواند داشت// مصرف سوخت ترکیبی تنها 0.8 لیتر است. بله درست خواندید 800 سی سی! که رسما هم مدل uni k IDD و هم oshan Z6 کم مصرف ترین خودروهای دنیا هستن. چانگان با کاستن قدرت 1.5بلوکور با انجام تغییرات جزئی به این مصرف ترکیبی دست پیداکرد. مصرف تمام بنزینی هم بین 5 الی 6 لیتر گفته شده که نسبتا زیاد است و یه جورایی چانگان شمارا زور کرده هست که تنها به صورت ترکیبی استفاده کنید تا مصرف سوخت تعجب آورش برسید. پیمایش تمام برقی 130کیلومتر است که باتری 30کیلواتی وظیفشو داره و پیمایش ترکیبی 1100کیلومتر هست. البته درمدل oshan z6 درکمال تعجب آوری پیمایش 1300کیلومتر اعلام شده است. اوشانz6 ابعاد و وزن متفاوتی نسب به unik دارد و این مدل ثابت میکند پیمایش ترکیبی بسته به مدلهای مختلف میتواند متفاوت باشد. باید گفت راندمان حرارتی این موتور (بلوکور idd ) هم 43درصد است.
    همچو جیلی که نواآوری خاص خودش را در موتور هایبرید خود داشت چانگان هم نوآوری خاص خودش را در این موتور دارد. گیربکس این تکنولوژی هایبرید فقط یه گیربکس الکتریکی مجهز شده است که در خودروهای برقی قرار دارد! یکپارچگی بالا اندازه کوچک وزن سبک و پاسخ گویی سریع دارد و میان گیرباکس و موتور الکتریکی از فناوری خنک کننده 2طرفه استفاده میکند و کارایی و چگالی توان سیستم موتور را بهبود میبخشد همچنین در مصرف سوخت ترکیبی تاثیر زیادی میگذارد. همچینن داخل موتور الکتریکی از فناورب سیم پیچی S استفاده شده است. (همچو پورشه تایکان!) باید گفت این فناوری برنده جایزه بین المللی pace در سال 2021 شده است و میتوان ادعا کرد جالب ترین و پیشرفته ترین گیرباکس درایو برای خودروهای هایبرید در جهان است.

    نتیجه گیری نهایی.
    هر5تای این تکنولوژی و پلتفرم نشان میدهند چقدر چینی ها پیشرفت کردند کافی است با رقبای هایبرید جهانی مقایسه کنید تا منظورم را بفهمید. اما کدام یک بهتر است…؟
    .
    رتبه 5=گریت وال
    گریت وال جزوه غول های خودروسازی چین است اما متاسفانه در تکنولوژی هایبرید حرف زیادی برای گفتن ندارد بسیاری از مردم چینی که این پلتفرم رو در نمایشگاه دیدن گفتن خیلی شبیه dm i کمپانی byd هست. این تکنولوژی هایبرید قطعا برای مدلهای هایبرید گریت وال جوابگو هست و عالی هست و مدل های هاوال و wey و تانک میتونن بهش مجهز بشن اما قطعا بهترین نیست.

    رتبه4= چری
    تکنولوژی هایبرید چری بهتر از گریت وال است اما هنوز ایرادات زیادی دارد مثلا چری میگوید تعداد موتورهای برقی را 2تا کرده گیربکس پیچیده ای روی آن نصب کرده تا خودرو راندمان بهتری پیدا کند اما واقعا راندمان عجیبی ارائه نکرده است…

    رتبه3= byd
    قطعا اگر رتبه قابل اعتمادی تکنولوژی هایبرید بود byd جایگاه نخست رو کسب میکرد اما خب بحث بحث تکنولوژی هست. byd تکنولوژی های زیادی دارد و ابداعات جالبی نیز کرده است اما مشخصات معمولی دارد ولی باید گفت قابل اعتماد است. اگر مشخصات فنی راندمان dm i کمپانی byd تنها خیلی کمی بهتر بود قطعا رتبه نخست رو کسب میکرد.

    رتبه 2= چانگان.
    انتخاب بین رتبه 1 و 2 واقعا کار سختی بود. اما چون بحث نوآوری تکنولوژی و مشخصات بود بنظرم جیلی HI X نسبت به بلوکورidd تکنولوژی بیشتری دارد برای همین چانگان درجایگاه دوم قرار گرفت. البته چانگان ابداعات جالبی تو بلوکور idd آورد ولی بنظرم کالیبر طلایی از آن…

    رتبه 1= جیلی
    مدیران جیلی سال 2018 گفت ما تا سال 2010مبل چرخدار میساختیم!خودشون خودشوم رو گاری ساز مینامیدن اما با تلاش وکوشش و خرید تمام سهام ولوو و نیم سهام لوتوس و 10درصد سهام بنز و استخدام کردن مهندسان جهانی طی 10 سال خودشون رو از گاری سازی به جایگاه جالبی رسوندن. هیچ چیز غیر ممکن نیست…تکنولوژی و پلتفرم HI X بنظر من در سال 2022 بهترین تکنولوژی هایبرید چینی هست. البته رقبا هم خیلی خوب هستن اما بنظرم به علت پیشرفته تر بودن این تکنولوژی لیاقت جایگاه نخست را دارد

    امیدوارم مطلب مفید بوده باشه.
    بنظرم بهتره تو هر پستی بجای اینکه تعصبی نظر بدیم یا بکوبونیم اون وسیله رو سعی کنیم اطلاعات مفید ارائه بدیم. اگه هم سوالی داریم بپرسیم شاید کسی میدونست…خیلی بنظرم بهتره…

    انشاالله نمایشگاه پکن 19 آوریل برگزار میشه شاهد رونمایی مدلهای مختلف و تکنولوژی های مختلف الکتریکی از برندهای چینی خواهیم موند. 1 یا 2 هفته بعد نمایشگاه یه مقایسه دیگه هم خواهم گذاشت.

    پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس.

    موافقم 21
    مخالفم 6
    1. پویان

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (752 ديدگاه)

      تشکر رامین جان. هزار افرین.
      نکته بسای جالب امکان ترکیب با هیدروژنی بود که اون موقع دیگه خیلی جالب میشه.
      اون موقع این همه موتور و.. باعث سنگین شدن نمیشه؟

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. new RAMIN

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        @پویان.
        ((نکته بسای جالب امکان ترکیب با هیدروژنی بود که اون موقع دیگه خیلی جالب میشه.اون موقع این همه موتور و.. باعث سنگین شدن نمیشه؟))

        احتمالا اشتباه متوجه شدید. پلتفرم جدید چری قابلیت اینو داره به طور جداگانه هم بنزینی باشه هم برقی هم هایبرید هم هیدروژنی.یعنی میشه روش هرکدوم رو جداگانه ساخت بدون اینکه به سواری هندلینگ آسیب برسه. عین رنجروور جدید که پلتفرمش میشه هم بنزینی بود هم پلاگین هایبرید و هم برقی.

        اونچیزی که شما میگی(یعنی هم هایبرید هم هیدروژن کنار هم البته اگر درست متوجه شده باشم)بنظرم فعلا تو تمام خودروسازان جهان قفل باشه

        موافقم 6
        مخالفم 3
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2346 ديدگاه)

      سپاس از توجه شما

      موافقم 3
      مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (98 ديدگاه)

    ۲۵ هزار دلار معادل ۶۲۵ میلیون تومان پول ماشین صفر با گارانتی و … واقعا مفته.
    عمر کمپانی چری چند سال هست ؟!
    تازه خودروسازی ما با وجود مواد اولیه، انرژی و نیروی کار ارزان و زیر قیمت جهانی باز هم زیان می‌دهند.

    موافقم 11
    مخالفم 3
  8. زیزیگولو

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4888 ديدگاه)

    همونجوری که دوستان پدالی مستحضر هستن و میدونن، خود چینیا هم این آتو آشغالا رو سوار نمیشن👎👎👎👎👎👎

    موافقم 12
    مخالفم 18
    1. پویان

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (752 ديدگاه)

      زیزیگولو کی گفته سوار نمیشن. همین الان چری جزو 10 برند پرفروش چین است.فروش کره ای ها رو به کاهش ولی ژاپنی ها هنوز خوب هست. تازه در بحث پلاگین هیبرید و برقی تفاوت بسیار اساسی شده به جز تسلا پرفروش ترین های بازار همه چینی هستند. برو سرچ کن ببین

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (4888 ديدگاه)

        پویان با احترام به نظر شما، ولی بیشتر در این مورد تحقیق کن تا متوجه حرفم بشی …. حتی چند نفر از مسئولین خودمونم به این موضوع اذعان کردن

        موافقم 4
        مخالفم 10
  9. Jdm باز

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    حالا جدا از ماشین، ببین وضع ما چقدر خرابه که تیگو ۷ معمولی که خیلی سطحش پایین تر از این هست رو تو ایران گرون تر از این باید بخریم !
    هعععععی

    موافقم 10
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا